ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!

Data: 2014-05-10 19:32:57
Autor: Fritz
ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!
Data: 2014-05-10 20:26:32
Autor: Robert Tomasik
ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!
Użytkownik "Fritz" <fritz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lklns6$rg6$1speranza.aioe.org...
http://www.youtube.com/watch?v=Ubc7r6_leQU&list=TLNP5kLScu7tOvzNz9eOXzQPhJbr-BPw6a

Po co linkujesz jakieś niezbyt mądre wywody bez słowa komentarza? Gość przez kilkadziesiąt sekund wywodzi, ze Trybunał Konstytucyjny albo podjął decyzje słuszną, albo niesłuszną. Jak zaczął na tym budować dalsze teorie, to sobie dałem spokój z dalszym oglądaniem. Moze napisz, o co Ci chodzi.

Data: 2014-05-11 09:55:53
Autor: Fritz
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:536e706c$0$2228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chodzi o przekaz. Chłopaczek bardzo konkretnie ośmiesza system. W dalszym ciągu swojego wywodu przekonywująco udziela przekazu, że sądy w Polsce nie są niezależne, tylko fikcją i sędziowie z nadania politycznego, dlatego orzekają pod dyktando reżimu... Kurestwo jednym słowem w tej Polsce z tymi śmiesznymi sądami i trybunałami... Swoją drogą, tę ustawę zwiększającą wiek emerytalny ktoś powinien jakoś zaskarżyć do Trybynału Praw Człowieka, że jest to naruszenie prawa do poszanowania własności. Tylko jak ją fzyczna soba może ją zaskarżyć, żeby się do Strasburga móc dokopać?

Data: 2014-05-11 14:13:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Fritz" <fritz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lknae8$kj7$1speranza.aioe.org...
[...]

ie Chodzi o przekaz. Chłopaczek bardzo konkretnie ośmiesza system.

W piuerwszej minucie sam siebie ośmiesza. Dalej mi się nie chciało oglądać.

[...]
Nie wygląda on na żaden autorytet w tej materii,  więc mało przekonywująco działa.

Data: 2014-05-11 14:48:24
Autor: z
W dniu 2014-05-11 14:13, Robert Tomasik pisze:
W piuerwszej minucie sam siebie ośmiesza. Dalej mi się nie chciało oglądać.

A który polityk jest wiarygodniejszy i mniej się ośmiesza?
Podaj nazwisko.

Premier udowadniał że moje składki w OFE są nie są moje bo nie mogę nimi dysponować.
A jak przyszło do egzekwowania należnego mi wynagrodzenia w sądzie to każą mi podawać kwoty razem ze składkami które _są nieodzowną częścią_ mojego wynagrodzenia i to ja powinienem o nie dbać bo są _MOJE_

Śmiech na sali.

Gość mało przekonywująco działa bo mówi prawdę a potulne lemingi wierzą tylko w przekaz medialny najlepiej poparty obrazkami i sztuczkami socjotechnicznymi.

Data: 2014-05-11 16:45:59
Autor: Stokrotka
ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!

Premier udowadniał że moje składki w OFE są nie są moje bo nie mogę nimi dysponować.
Bo nie są.

A jak przyszło do egzekwowania należnego mi wynagrodzenia w sądzie to każą mi podawać kwoty razem ze składkami które _są nieodzowną częścią_ mojego wynagrodzenia ....
Ciesz się, że do ciebie w tak guwnianej sprawie nie stszelali jak do mnie na terenie sądu w Warszawie pszy Terespolskiej w 2006.
To, że kazano ci podać kwoty , tobie a nie firmie, jest bezprawne.
To obowiązkiem pracodawcy jest naliczanie wynagrodzenia.
(mi też kazali, więc podałam, ale wiem też już teraz, że niezgodnie zprawem).
Naskarż do PaństwowejInspekcjiPracy, pszynajmniej firma zapłąci karę.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

Data: 2014-05-11 17:16:53
Autor: z
W dniu 2014-05-11 16:45, Stokrotka pisze:
To, że kazano ci podać kwoty , tobie a nie firmie, jest bezprawne.
To obowiązkiem pracodawcy jest naliczanie wynagrodzenia.

Nie było rozprawy (może gdyby była to by coś mnie tknęło)
Do głowy mi nie przyszło. Przecież uważnie słucham premiera ;-)
Wnioskowałem i wyegzekwowałem po prostu kwotę która mi się należała.
Podatki, składki zostały wyszczególnione w PIT11 a teraz potrąca się mi z tej kwoty zaliczkę na podatek bo być może pracodawca nie odprowadził.

Gdyby to nie było tragiczne to można by się pośmiać.

To tak w temacie kto tu jest bardziej śmieszny.
Czy młody ambitny "blogowiec" czy ta zgraja biurw co wymyśla śmieszne/tragiczne przepisy.

Data: 2014-05-11 18:12:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:536f9469$0$2239$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Było zwrócić uwagę w pozwie, że to kwota netto, a sąd ma zobowiazać pracodawcę do obliczenia kwoty brutto. Domyślnie pozywa się o kwotę brutto i jak tego nie zaznaczysz, to sąd NIEMOŻE zasądzić kwoty wyższej, niż w pozwie.

Podatki, składki zostały wyszczególnione w PIT11 a teraz potrąca się mi z tej kwoty zaliczkę na podatek bo być może pracodawca nie odprowadził.

No i dobrze robi.

Gdyby to nie było tragiczne to można by się pośmiać.

To tylko Twoja niewiedza.

To tak w temacie kto tu jest bardziej śmieszny.
Czy młody ambitny "blogowiec" czy ta zgraja biurw co wymyśla śmieszne/tragiczne przepisy.

Pozwij pracodawcę drugi raz o pozostałą kwotę. Wczesniej wezwij go do dobrowolnego dopłacenia, bo może mu taniej wyjdzie, niż przegrać proces.

Data: 2014-05-11 20:02:28
Autor: z
W dniu 2014-05-11 18:12, Robert Tomasik pisze:
[...]

Sęk w tym że w pierwszym zdaniu napisałem że moja stawka godzinowa wynosiła x zł netto. Wszystkie dalsze obliczenia opierały się o tą stawkę. Myślałem że wszystko jest w porządku. Nawet nakaz płatniczy został napisany jako kwota netto.

Później się dowiedziałem że Sąd i tak zachamęcił tak żeby wyszło że chodziło o brutto (bo tak łatwiej, bo taka jest praktyka) i komornik musi pobierać zaliczkę a ja mam się dogadywać później z US czy zapłacono raz czy dwa razy i jakby co dostanę zwrot.
Mogę sobie pisać skargi i domagać się sprostowania z nikłą nadzieją bo wyrok prawomocny. Takie dostałem info z sądu pracy.
To już jest paranoja.

No i dobrze robi.

Chciałeś napisać zgodnie z przepisami (chociaż i tu można interpretować odmiennie) a dobrze by było żeby robił _mądrze_ i "organy" ścigały tego kto miał odprowadzić (tego kto zawinił i nie zapłacił)

To tylko Twoja niewiedza.

Przez ostatnie dwa lata kontaktów z sądami, inspekcjami, komornikami odkryłem ogromne organy niewiedzy, partactwa i bumelanctwa ludzi którym płacę a którzy powinni stanowić "elytę narodu" ;-)

Pozwij pracodawcę drugi raz o pozostałą kwotę. Wczesniej wezwij go do
dobrowolnego dopłacenia, bo może mu taniej wyjdzie, niż przegrać proces.

Pracodawca znając praktykę wymiaru sprawiedliwości przez 2 lata postępowania upadłościowego przysporzył wiele pracy biurwom sądowym skrzętnie pozbywając się majątku, kombinując z rozłącznościami i fakturami na zaprzyjaźnionych "biznesmenów" że i tak powinienem być szczęśliwy że przez przypadek posiadłem wiedzę o jego nowym koncie bankowym i komornik nie był ciapa i zwindykował mimo protestów syndyka masy. Mam tylko nadzieję że już tego nie odkręci. odpukać odpukać odpukać. Takie są realia naszego praworządnego państwa.

Przegrać proces? Śmiechu warte :-)

Data: 2014-05-11 22:15:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:536fbb38$0$2231$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wnosiłeś o zasądzenie jakiej kwoty?

[...]

Pozwij o pozostałą kwotę.

[...]

Źle pozew napisałeś.

[...]

Albo po prostu myślących inaczej, niż Ty - niekoniecznie źle.

Data: 2014-05-12 00:34:50
Autor: z
W dniu 2014-05-11 22:15, Robert Tomasik pisze:
Wnosiłeś o zasądzenie jakiej kwoty?

Kwoty netto tej której nie dostałem od pracodawcy.

Źle pozew napisałeś.

To się zdecyduj. Ot właśnie przepisy do dupy pozwalające na manipulowanie wedle potrzeby.
Napisałeś że trzeba było napisać netto bo inaczej biorą jako brutto.
Też już się spotkałem z taką wykładnią.
Napisałem netto i sąd w swoich wypocinach też pisał netto.
I co to dało? g...!!!
Od komornika wiem że sąd zawsze podaje mu brutto
Dlatego bezpieczniej jest domagać się brutto ale domaganie się netto nie jest błędem. Załamka.

Albo po prostu myślących inaczej, niż Ty - niekoniecznie źle.

Z pewnością myślących i robiących to im pasuje.

Ładna pani z sądu najpierw zaczęła się głupio tłumaczyć a potem kiedy udowodniłem niekonsekwencję w dokumentach radziła mi pisać pismo o sprostowanie które może łaskawie rozpatrzy sąd i przyzna się do błędu ;-) Dostałem jasny przekaz że równie dobrze mogę pisać na Berdyczów bo wyrok już prawomocny.

Data: 2014-05-12 00:42:16
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:536ffb0f$0$2378$65785112news.neostrada.pl...

Wnosiłeś o zasądzenie jakiej kwoty?
Kwoty netto tej której nie dostałem od pracodawcy.

Źle pozew napisałeś.
To się zdecyduj. Ot właśnie przepisy do dupy pozwalające na manipulowanie wedle potrzeby.

Jakie manipulowanie? Żądasz 100 zł, zasądzają 100 zł.

[...]

Sąd, który wydał wyrok może go interpretować. Napisz pismo, by wyjaśnił komornikowi, ile ma wziąć.

[...]

Albo ona, albo Ty bajdurzysz. Jaki błąd. Sąd dobrze napisał. Komornik źle interpretuje. Musi dostać od sądu jasną dyspozycję, że ma wziąć brutto, a nie netto.

Data: 2014-05-11 18:06:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:536f906e$0$2148$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Szkoda, ze nie trafili.

To, że kazano ci podać kwoty , tobie a nie firmie, jest bezprawne.

Pewnie. To sąd ma sie domyślić, co też chciałąby, by zasądził.

To obowiązkiem pracodawcy jest naliczanie wynagrodzenia.

No ale jak sparwa trafia do sądu, to może warto by było sądowi podpowiedzieć, o co Ci chodzi. Inaczej nie ma silnych i przegrasz.

(mi też kazali, więc podałam, ale wiem też już teraz, że niezgodnie zprawem).

Podsuniesz, które to niby prawo normuje to w ten sposób?

Naskarż do PaństwowejInspekcjiPracy, pszynajmniej firma zapłąci karę.

To teraz PIP kontroluje sądonictwo?! Czegóż to człowiek się nie dowie ciekawego w USNET.

Data: 2014-05-11 17:55:55
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:536f719c$0$2353$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-05-11 14:13, Robert Tomasik pisze:
W piuerwszej minucie sam siebie ośmiesza. Dalej mi się nie chciało oglądać.

A który polityk jest wiarygodniejszy i mniej się ośmiesza?
Podaj nazwisko.

Nie śledzę polityki. Nie podam przykładu. Ale ten facet z linku jest tragiczny.

Premier udowadniał że moje składki w OFE są nie są moje bo nie mogę nimi dysponować.

Bo nie możesz. Na tym polega ich przymusowość.

A jak przyszło do egzekwowania należnego mi wynagrodzenia w sądzie to każą mi podawać kwoty razem ze składkami które _są nieodzowną częścią_ mojego wynagrodzenia i to ja powinienem o nie dbać bo są _MOJE_

Są Twoje, tylko nie możesz nimi dowolnie dysponować. W życiu jest wiele podobnych konstrukcji. Spróbuj z hurtowni alkoholu sprzedać komuś alkohol w detalu, a też jest Twój.

Śmiech na sali.

Pytanie, czy to uzasadniony śmiech.

Gość mało przekonywująco działa bo mówi prawdę a potulne lemingi wierzą tylko w przekaz medialny najlepiej poparty obrazkami i sztuczkami socjotechnicznymi.

Nie chce mi się robić kolejny raz wykładu z ekonomii, ale pomysłodawcę II Filaru powinno się osądzić pod kątem przestępstwa z art. 296 kk, bowiem z góry było wiadomo, że jedyne, co z tego wyjdzie to konieczność wydatkowania ze Skarbu Państwa dodatkowych środków na tzw. speed, czyli różnicę pomiędzy odsetkami od wkładów dla obecnych zatrudnionych i odsetkami od kredytów komercyjnych zaciąganych przez ZUS dla banków (na to złożyli się wszyscy podatnicy chyba), oraz konieczność opłacenia zarządu II Filarem (to opłacili już uczestnicy tej farsy finansowej). Przy czym skutkiem tego zarządu - na ile się orientuje - jest znacznie mniejszy przychód z odsetek, niż gdybyśmy to na rachunek wpłacili w banku. Czyli z systemu emerytalnego po prostu wyprowadzono pod pozorem naprawy pewnie z 5% środków, częściowo do banków, a częściowo do zarządów II Filara.

Data: 2014-05-11 22:00:13
Autor: Zdzichu Pi
ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!
speed ? :P

Data: 2014-05-11 17:30:00
Autor: Fritz
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:536f69aa$0$2375$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Więc twój komentarz jest też nic nie warty... i reszta wywodów jest zbędna...

Data: 2014-05-11 18:14:50
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Fritz" <fritz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lko51m$p94$1speranza.aioe.org...

[...]

Wiesz, to grupa DYSKUSYJNA. Linkując coś pasowałoby w celu choćby podtrzymania dyskusji coś od siebie napisać. Inaczej, to po prostu byś zrobił z grupy tablicę ogłoszeniową. Jak ktoś bedzie chciał posłuchać wywodów tego faceta, to znajdzie sobie sam link i posłucha.

Data: 2014-05-11 19:52:06
Autor: Fritz
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:536fa30f$0$2376$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jak o nim nie wie, to jak sobie sam znajdzie, co ma szukać?  A faceta warto posłuchać, bo naprawdę wydał już spory i ciekawy cykl rozważań na swoim kanale podziemna tv.

Data: 2014-05-11 20:08:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Fritz" <fritz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lkodc3$h48$1speranza.aioe.org...

[...]

Jest google. Natomiast wysyłanie linka do wszystkich użytkowników usnetu w oczekiwaniu na to, że kilka osób bedzie zainteresowanych jest po prostu hamstwem i o wiele bardziej o to mi chodziło, niż o bezsensowne wywody pseudoekonomisty. Bo dopuszczam odmienne poglądy na tematy zasadności II Filara.

Data: 2014-05-11 20:53:50
Autor: Fritz
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:536fbcf2$0$2379$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A ja ci mówię, że to nie jest pseudoekonomista, bo ma więcej wiedzy i pojęcia o ekonomii, jak nasi pseudoekonomiści u władzy. Widzę jednak, że doskonale jesteś obeznajmiony na temat tego gostka... i dlatego coś ci nie pasi...

Data: 2014-05-11 20:58:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Fritz" <fritz@gmail.com> napisał w wiadomości news:lkogvr$rmk$1speranza.aioe.org...

[...]
Nie "pasi" mi zaśmiecanie usnetu linkami bez komentarza obliczone na to, że każdy użytkownik tam zajrzy i mu licznik nabije - to prawie,jak rozsyłaniem SPAM-u. Jak już napisałem po minucie bełkotu dałem sobie spokój. Psychologia uczy, że ma się kilkanaście sekund na zainteresowanie słuchacza. I tak dostał ode mnie ze cztery razy więcej.

Data: 2014-05-11 22:08:53
Autor: Sonn
ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!
W dniu 2014-05-11 19:52, Fritz pisze:

swoim kanale podziemna tv.

No, to już wyjaśnia bardzo wiele.

--
Sonn

Data: 2014-05-11 16:49:07
Autor: Stokrotka
[...]

Bo to prawda, ale adres wydaje mi się nie ten, no ale ja nie jestem prawnikiem.
No bo jak skarżyć na sądownictwo, do sądownictwa?
I jeszcze bardziej właściwie jawnie zależnego od dyktatur?
Adresem powinna być może ulica?

Data: 2014-05-14 21:20:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 11 May 2014, Fritz wrote:

Swoją drogą, tę ustawę zwiększającą wiek emerytalny
ktoś powinien jakoś zaskarżyć do Trybynału Praw Człowieka, że jest to
naruszenie prawa do poszanowania własności.

  Nie jest.
"Od zawsze", niestety.
  Od zawsze jest tak, że obowiązek płacenia na ZUS to jest jedna ustawa,
zaś obowiązek płacenia emerytur to jest inna ustawa.
  I ta druga nie obiecuje emerytur dlatego że się płaciło, a jedynie
stanowi, że *DZIŚ* płaci się je tym, którzy pracowali.
  Ale ... można ją zmienić. Zupełnie niezależnie od tej pierwszej.
  W tej pierwszej nie ma zaś ani słowa o tym, że "jak będziesz płacił
dostaniesz emeryturę".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-15 09:27:41
Autor: Fritz
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> schrieb im Newsbeitrag news:Pine.WNT.4.64.1405142116060.1988quad...
[...]

To jest kompletna bzdura, wymysł europejskich reżimów żeby w razie czego właśnie mogli się jakoś tłumaczyć, dlaczego ludzi okradają z emerytur. Zawsze, ale to zawsze emerytury są płacone z budżetu i z budżetu powinny być w pierwszej kolejności zapewnione ludziom emerytury, a dopiero potem, co zostanie w budżecie, rozdysponowywane na inne sprawy, a na samym końcu na wojsko i armię... System emerytur powinien być właśnie tak uregulowany, żeby były one wypłacane ze środków budżetowych, a środki budżetowe są naszą własnością, a już napewno zamachem na naszą własność jest podwyższenie nam wieku emerytalnego, gdy jak podejmowaliśmy pracę wiedzieliśmy, że musimy pracować krócej do emerytury.

Data: 2014-05-15 08:27:31
Autor: Budzik
[...]

W Twoim przypadku to chyba podejmować decyzje o nie pracowaniu...

Data: 2014-05-15 09:31:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2014-05-15, Fritz <fritz@gmail.com> wrote:

[...]

własnością, a już napewno zamachem na naszą własność jest podwyższenie nam wieku emerytalnego, gdy jak podejmowaliśmy pracę wiedzieliśmy, że musimy pracować krócej do emerytury.

Było więcej ciupciać.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

ZUS zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego!