Za 9 dni mam rozprawę o ubezwłasnowolnienie. Co mo gę zrobić?

Data: 2021-02-03 04:58:32
Autor: Sperrylite Games
Za 9 dni mam rozprawę o ubezwłasnowolnienie. Co mo gę zrobić?
Dzień dobry,
chciałbym prosić o pomoc. Za 9 dni mam rozprawę o ubezwłasnowolnienie. To jest dla mnie wielki dramat... Czy mogę je jakoś powstrzymać? W uzasadnieniu jest o mojej rzekomej chorobie - schizofrenii - oraz - to główna motywacja stojąca za pozwem - o substancjach psychoaktywnych. Uzasadnienie brzmi bardzo poważnie, ciężko - wygląda, że przegram... A jestem normalnym człowiekiem, udzielam się np. w internecie w swoich projektach informatycznych... Czy mogę coś zrobić?

--
Pozdrawiam,
Sebastian

Data: 2021-02-03 15:33:23
Autor: ąćęłńóśźż
Za 9 dni mam rozprawę o ubezwłasnowolnienie. Co mogę zrobić?
Donald, Ty tutaj?

-- -- -

Data: 2021-02-03 23:57:47
Autor: Marcin Debowski
On 2021-02-03, Sperrylite Games <sperrylite.games@gmail.com> wrote:
[...]

Z tego co napisałeś, rozumiem, że nie masz jakiejś formalnej diagnozy, ale nawet jakbyś miał to najpewniej sąd i tak powoła biegłych (lekarzy), którzy ocenią Twój stan. Zawsze też możesz wnieść o powołanie takich biegłych. Jeśli chodzi o narkotyki to ich zazywanie może dawać objawy typowe dla schizofrenii, więc może niekoniecznie ktoś przypisuje Ci schizofrenie. Tak czy inaczej, nie panikuj, to nie jest tak, że ktoś coś powie czy napisze i od razu Cię ubezwłasnowolnią.

--
Marcin

Data: 2021-02-04 06:56:39
Autor: Sebastian Gniazdowski
środa, 3 lutego 2021 o 17:57:54 UTC-6 Marcin Debowski napisał(a):
[...]

W jaki sposób mogę dołączyć informację o projektach w Internecie? Udzielam się w kilku, moje poprawki są akceptowane, po wstępnej dyskusji na ich temat, itp. Myślę że mogłyby pomóc, mam np. kilkunastu sponsorów,  darczyńców którzy wpłacają co miesiąc drobne kwoty. Czy wysłać pismo, w którym załączę tylko odnośniki? Czy też powinienem dołączyć wydruki ze stron WWW?

Generalnie to, moje problemy zaczęły się od nękania w pracy. Aby przed zagranicznymi właścicielami zrobić ze mnie wariata próbowano mnie skłonić do złożenia donosu, w którym bym napisał o tym, że jest wobec mnie spisek, że jestem podsłuchiwany w swoim domu, itd. I teraz pytanie: czy powinienem coś takiego powiedzieć w obecności tych lekarzy, którzy będą mnie badać? Czy może już taki tekst będzie dla nich podstawą, aby mnie zdiagnozować pozytywnie?

Data: 2021-02-04 21:31:16
Autor: Marcin Debowski
On 2021-02-04, Sebastian Gniazdowski <sgniazdowski@gmail.com> wrote:
[...]

Zacznijmy od tego, że sama diagnoza schizofrenii nie będzie na pewno podstawą do ubezwłasnowolnienia. Na rozprawie zostaniesz wysłuchany, być może od razu w obecności psychologa lub psychiatry, możesz wtedy powiedzieć co uważasz, w tym o swoim wkładzie w projekty. Pojedynczy tekst w oderwaniu od innych rzeczy, nigdy nie będzie podstawą diagnozy czy decyzji, więc ponownie, nie panikuj, nie kombinuj.

--
Marcin

Za 9 dni mam rozprawę o ubezwłasnowolnienie. Co mo gę zrobić?