Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...

Data: 2012-03-13 20:10:50
Autor: boukun
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
Epoce Gierka zarzuca się, że jak przyjeżdżała do jakiejś miejscowości czy zakładu pracy delegacja z KC z pierwszym sekretarzem, to malowano krawężniki, ba, nawet ponoć trawę...

A dzisiaj, dzisiaj się już nic nie upiększa, dzisiaj, na Euro 2012 wywiera się na wykonawców naciski i ponagla terminy, a ci kładą na te nieliczne odcinki autostrad buble... Wszystkie te nieliczne autostrady po Euro 2012 będą wymagały remontu kapitalnego, czyli być budowane na nowo... Ot dziadoststwo nastało w Polsce.., popękane autostrady, jeszcze nie otwarte, he, he,,,

I chuj im w dupę, bo to bydło tylko dla siebie chciało rekami zniewolonego narodu budować wygodne życie...

Tfu!

boukun

Data: 2012-03-13 20:30:46
Autor: abc
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
Epoce Gierka zarzuca się, że jak przyjeżdżała do jakiejś miejscowości czy
zakładu pracy delegacja z KC z pierwszym sekretarzem, to malowano
krawężniki, ba, nawet ponoć trawę...

Wprowadzono wtedy (w roku 1975) "Kodeks ucznia", który zniszczył dyscyplinę
w szkołach. Gówniarzerii przyznano "prawa ucznia".  Od tamtej pory szkoła
przestała wychowywać i jedynie dostarcza wiedzy, a nauczyciele boją się
uczniów.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2012-03-13 20:36:32
Autor: boukun

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f5fa0a0$0$26695$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W 1975 to ja kończyłem podstawówkę i nie pamiętam, żebym miał szczególne prawa... W każdym bądź razie, moje dzieci mogą tylko pomarzyć o takich warunkach socjalnych i szkolnych...

boukun

Data: 2012-03-13 20:47:18
Autor: abc
[...]

Bo w 1975 był dopiero początek rozzuchwalania gówniarzy, a stare nawyki były jeszcze silne.

Data: 2012-03-14 17:56:14
Autor: inż. Jaskiniowy
W dniu 2012-03-13 20:47, abc pisze:
[...]

Ja skończyłem kilkanaście lat później i nie pamiętam jakiegoś rozluźnienia. Nauczyciel miał autorytet i szacunek. Religii nie było w szkołach ale chętniej się na nią chodziło. Wtedy i ksiądz miał autorytet i nie pamiętam żeby ktoś go podważał. Gierek to był prawdziwy patriota.

Data: 2012-03-13 20:40:37
Autor: u2
W dniu 2012-03-13 20:30, abc pisze:
[...]

Pierdolisz jak po - tluczony :)

Dopiero w czeciej peloskiej nie ma autorytetu nauczyciela i uczniowie
bezkarnie nakladaja kosz na smieci na glowe nauczyciela jezyka angielskiego.

Data: 2012-03-13 22:17:08
Autor: Marek Czaplicki
abc wrote:
[...]

A kogóżto w szkołach wtedy miano wychowywać? Homo sovieticusów? Bo taka była obowiązująca doktryna. :-)

Data: 2012-03-13 22:40:36
Autor: boukun

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jjodgk$b04$1inews.gazeta.pl...
abc wrote:
[...]

Te same kurwy rządzą dzisiaj, w Polsce nic się nie zmieniło, rewolucji żadnej nie było, poza złodziejstwem okrągłego stołu... i złapaniem narodu bardziej za mordę...

boukun

Data: 2012-03-13 22:53:31
Autor: Marek Czaplicki
boukun wrote:

Te same kurwy rządzą dzisiaj,

Nie wiesz co się robi? K....wy do wora, a wór o mur. :-)

Data: 2012-03-14 00:09:40
Autor: J-23
On 13 Mar, 20:30, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

w szkołach. Gówniarzerii przyznano "prawa ucznia".  Od tamtej pory szkoła
przestała wychowywać i jedynie dostarcza wiedzy, a nauczyciele boją się

etam! zaraz wiedzy - na lekcjach religii?

Data: 2012-03-16 08:28:24
Autor: Aleksander Nabagło
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
!

abc pisze:
[...]

w szkołach. GĂłwniarzerii przyznano "prawa ucznia".  Od tamtej pory szkoła
To tak samo, jak wyciaganie wnioskow o demoralizujacym
dzialaniu cukierkow, badajac, czy zbrodniarze w dziecinstwie
lubili slodycze.

przestała wychowywać i jedynie dostarcza wiedzy, a nauczyciele boją się
uczniĂłw.
Dziesieciolecia mijaja i stale gloszona jest ideologia,
ze "szkola powinna przedewszystkim wychowywac a nie nauczac".
Caly problem polega na tym, ze funkcja wychowawcza szkoly
jest niejawnym efektem ubocznym jawnej funkcji nauczania.
Nie ma podrecznikow z "wychowania" dla uczniow, nie ma
sprawdzianow, egzaminow i swiadectw z wychowania.
Realna funkcja wychowawcza jest realizowana w szkole poprzez
zaklamania/brak zaklamania oraz dostosowanie tresci i poziomu
nauczania do mozliwosci uczniow.
W szkole od dziesiecioleci dzieje sie zle, poniewaz:
* Uczniowie zdolni i pracowici sa systemowo hamowani,
   jakoby aby dac szanse niezdolnym
   i nie zamierzajacym korzystac z tego, co szkola
   moze im dac;
   Szkola bardzo skutecznie zakorzenia fobie i kompleksy
   przed tym, co jakoby bylo ponad mozliwosci nie-geniuszy
   przed koncowymi latami bardzo specjalistycznych studiow.
* Nauczyciele czesto nie dorosli do tego, aby ucznia
   traktowac nie wedlug pozycji spolecznej rodzica
   oraz nie wedlug utrwalonej opinii o uczniu.
   Z drugiej strony nie mozna sie spodziewac, aby autorytet
   nauczyciela dla wiekszosci uczniow nie byl przede wszystkim
   funkcja jego pozycji spolecznej
   w kapitalistycznym spoleczenstwie.

..

Data: 2012-03-14 08:20:03
Autor: Pohook
[...]

Nie pamiętam Gierka, nie było mnie na świecie więc nie płacze po nim. Jeżeli
ty chcesz to sobie rycz. Rodzice opowiadali, że w tamtym okresie półki
sklepowe były pełne. Octu.

Data: 2012-03-14 09:34:13
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Pohook" <pohukiwacz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jjpkbj$3jg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bardzo pożywny płyn. Polacy latami kupowali i pili tylko ocet. Ty też.

Data: 2012-03-14 09:58:29
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:34:13 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Zaczynam się martwić o Ciebie.
Ile tego wypiłeś?

Data: 2012-03-14 11:10:27
Autor: Jadryś
W dniu 2012-03-14 10:58, dante pisze:

Bardzo pożywny płyn. Polacy latami kupowali i pili tylko ocet. Ty też.
Zaczynam się martwić o Ciebie.
Ile tego wypiłeś?

Akurat w tym Bogdan ma rację,  - tylko propagandzista albo ogłupiony debil nie pamiętający tamtych czasów powtarza frazes o sam,ym occie na półkach sklepowych w PRLu.

Data: 2012-03-14 10:32:27
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 11:10:27 +0100, Jadryś napisał(a):

[...]

Ja pamiętam czasy "octu na półkach".
Z logicznego punktu widzenia na półce pozostawał raczej towar niechodliwy.
Problem Pana Bogdana polega natomiast na przekonaniu o "pożywności"
przedmiotowego płynu oraz na przekonaniu, że Polacy pili tylko ocet. Jeśli Pan również uważa  podobnie, to pozostaje mi tylko współczuć.

Data: 2012-03-14 14:45:51
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-14 11:32, dante pisze:

[...]

Nie wyczułeś kpiny z głupoty w poście Bogdana? Przecież gdyby na półkach był tylko ocet to trup z głodu padałby gęściej niż w czasie "Wielkiego Głodu". I z łaski swojej - proszę się nie zwracać do mnie per Pan. Jestem Jadryś, bez tego nieszczęsnego przedrostku przed nickiem.

Data: 2012-03-14 13:50:00
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 14:45:51 +0100, jadryś napisał(a):

[...]

Poprosił Cię o ten wpis? Czy sam na to wpadłeś?

Data: 2012-03-14 15:00:38
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-14 14:50, dante pisze:

[...]

Zawsze pietnowałem, pietnuję i będę piętnował fałsz i głupotę, tak mi dopomóżcie wszystkie siły natury.
PS. jesteś tu na psp nowy? Retoryką bardzo przypominasz niejakiego Jacka Białego.

Data: 2012-03-14 14:07:50
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 15:00:38 +0100, jadryś napisał(a):

[...]

No to witam w klubie.

Nie znam Twojego kolegi Jacka Białego.

Data: 2012-03-14 15:17:10
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-14 15:07, dante pisze:
[...]

Pozwól że wstrzymam się z powitaniem Ciebie wśród ludzi o trzeźwym umyśle na tej grupie.

Jacek nie jest moim kolegą, choć adwersarz w dyskusji z niego przedni.

Data: 2012-03-14 14:26:52
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 15:17:10 +0100, jadryś napisał(a):

[...]

A co zabronili Ci wypowiadać się w imieniu grupy?
Widocznie ostatnio jesteś mało trzeźwy.

Jacek nie jest moim kolegą, choć adwersarz w dyskusji z niego przedni.

No to "potupcie" sobie razem.

Data: 2012-03-14 20:09:08
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-14 15:26, dante pisze:
[...]

Nie zrozumiałeś prostego tekstu, ani tego co napisał Bogdan, ani tego co napisałem powyżej. Z takim poziomem to możesz sobie podyskutować co najwyżej z Stefanem.
Złośliwe wycieczki personalne możesz sobie darować

Jacek nie jest moim kolegą, choć adwersarz w dyskusji z niego przedni.
No to "potupcie" sobie razem.

Z tobą jest/będzie to raczej niemożliwe.

Data: 2012-03-14 20:33:20
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 20:09:08 +0100, jadryś napisał(a):

[...]

No... nie broń go już tak. No chyba, że to jakiś Twój "wafelek"?

Nie obchodzi mnie Twój Stefan, którego rzuciłeś.

Jacek nie jest moim kolegą, choć adwersarz w dyskusji z niego przedni.
No to "potupcie" sobie razem.

Z tobą jest/będzie to raczej niemożliwe.

No wiesz chlastać się nie będę.

Data: 2012-03-14 22:08:51
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-14 21:33, dante pisze:

[...]

A co cię obchodzi?

Jacek nie jest moim kolegą, choć adwersarz w dyskusji z niego przedni.
No to "potupcie" sobie razem.

Z tobą jest/będzie to raczej niemożliwe.
No wiesz chlastać się nie będę.

Mądra decyzja.

Data: 2012-03-14 14:58:31
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "jadryś" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jjq7ej$ta7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ugodziłeś "dantego" w czuły punkt. W jego manię wielkości i nieomylność we wszelkich sprawach. W jego boskie posłannictwo. Teraz tobie też będzie przysrywał na wszelkie możliwe i niemożliwe sposoby.
Cześć jego pamięci!

Data: 2012-03-14 14:12:54
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 14:58:31 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Użytkownik "jadryœ" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomoœci news:jjq7ej$ta7$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-03-14 11:32, dante pisze:

Akurat w tym Bogdan ma rację,  - tylko propagandzista albo ogłupiony
debil nie pamiętajšcy tamtych czasów powtarza frazes o sam,ym occie na
półkach sklepowych w PRLu.

Ja pamiętam czasy "octu na półkach".
Z logicznego punktu widzenia na półce pozostawał raczej towar niechodliwy.
Problem Pana Bogdana polega natomiast na przekonaniu o "pożywnoœci"
przedmiotowego płynu oraz na przekonaniu, że Polacy pili tylko ocet.
Jeœli Pan również uważa  podobnie, to pozostaje mi tylko współczuć.

Nie wyczułeœ kpiny z głupoty w poœcie Bogdana? Przecież gdyby na półkach był tylko ocet to trup z głodu padałby gęœciej niż w czasie "Wielkiego Głodu". I z łaski swojej - proszę się nie zwracać do mnie per Pan. Jestem Jadryœ, bez tego nieszczęsnego przedrostku przed nickiem.

Ugodziłeœ "dantego" w czuły punkt. W jego manię wielkoœci i nieomylnoœć we wszelkich sprawach. W jego boskie posłannictwo. Teraz tobie też będzie przysrywał na wszelkie możliwe i niemożliwe sposoby.
Czeœć jego pamięci!

Dziadek… Ty nawet cytować nie potrafisz.
Nie przypisuj innym swoich manii.
IdŸ z tym do lekarza,  może jakieœ zimne okłady na… nogę pomogš.

Data: 2012-03-14 14:38:17
Autor: dante
[...]

Dziadek... z tobą naprawdę jest niedobrze.

Data: 2012-03-14 11:14:16
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "dante" <dante@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:1wohqdosndjbu$.1sji1sybsbqbu$.dlg40tude.net...
[...]

Synku, czy potrafisz czytać ze zrozumieniem?
To ci wytłumaczę, może teraz zrozumiesz.
Jest powszechne przekonanie, że w okresie PRL w sklepach znajdowały się tylko puste półki, a w niektórych znajdował się tylko ocet. Ponieważ mówi się, że nic innego w sklepach wówczas nie było, stąd wniosek, że podstawowym i jedynym produktem spożywczym był ten właśnie ocet.  Polacy byli więc zmuszeni do kupowania w celach spożywczych i całe pokolenia wyrosły na tym produkcie.
Reasumując. W istocie ocet był używany dokładnie w takich samych celach jak dzisiaj, na przykład do doprawienia "zimnych nóżek" czy jakiejkolwiek innej potrawy.
Żeby to zrozumieć należy mieć mózg i umieć się nim posługiwać.

Data: 2012-03-14 10:42:41
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 11:14:16 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Okres PRL pamiętam dokładnie.
To chyba Twoje:
"Polacy latami kupowali i pili tylko ocet. Ty też."
Ty człowieku nie rozumiesz tego co piszesz!

Ale ratuj się ratuj... Panie Bogdan "Zimna Nóżka" Idzikowski.

Data: 2012-03-17 10:08:49
Autor: pluton
[...]

Jeszcze był orzeł. W każdym sklepie wisiał orzeł.

Nullification

Data: 2012-03-14 11:14:07
Autor: dante
[...]

Panie Bogdanie wytłumacz mi Pan proszę, jakim to sposobem niejaki Pohook
również spożywał bardzo pożywny płyn, gdy nie było go na świecie?
Czy miał Pan może na myśli wsteczną przyczynowość Feynmana ?

Data: 2012-03-14 12:04:59
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 11:14:07 +0000 (UTC), dante napisał(a):

Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:34:13 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Użytkownik "Pohook" <pohukiwacz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomoœci news:jjpkbj$3jg$1inews.gazeta.pl...

Nie pamiętam Gierka, nie było mnie na œwiecie więc nie płacze po nim. Jeżeli
[...]

również spożywał bardzo pożywny płyn, gdy nie było go na œwiecie?
Czy miał Pan może na myœli wstecznš przyczynowoœć Feynmana ?

Panie Bogdanie przecież „potrafisz Pan czytać ze zrozumieniem” i „masz Pan
mózg i umiesz Pan się nim posługiwać”?

Data: 2012-03-14 15:58:15
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:04:59 +0000 (UTC), dante napisał(a):

[...]

No cóż Panie Bogdanie.
Zatem pomogę Panu. Ma Pan problemy z:
a) wstecznš przyczynowoœciš
b) czytaniem ze zrozumieniem (posługiwaniem się mózgiem)

Zatem a) czy b) - no tyle chyba Pan potrafi.
A może jedno i drugie?

Data: 2012-03-14 18:04:33
Autor: inż. Jaskiniowy
W dniu 2012-03-14 16:58, dante pisze:
[...]

On ma rację.
P.S. Co to jest wsteczna przyczynowoœć?

Data: 2012-03-17 10:11:25
Autor: pluton
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
P.S. Co to jest wsteczna przyczynowoœć?

To jest taki efekt, ze wychodzi pan prymas i mowi: 'w 1258 roku
zajebali proboszczowi w pierdziszewku kurnik. Musicie nam teraz
za to oddać 2000 hektarów'.

Nullification

Data: 2012-03-14 12:16:42
Autor: u2
W dniu 2012-03-14 12:14, dante pisze:
Czy miał Pan może na myśli wsteczną przyczynowość Feynmana ?

Gdyby tak tachiony rozpedzic do predkosci wiekszej od predkosci swiatla
to na pewno przekroczylyby granice czasu i znalazlyby sie w przeszlosci.

Data: 2012-03-14 11:22:43
Autor: dante
Dnia Wed, 14 Mar 2012 12:16:42 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Dżoana... przecież umówiliśmy się, że kawały będziesz pisać w odrębnym
wątku.

Data: 2012-03-14 12:26:41
Autor: u2
W dniu 2012-03-14 12:22, dante pisze:
przecież umówiliśmy się, że kawały będziesz pisać w odrębnym
wątku.

Jakie kawaly ? Jaka umowa ?

Data: 2012-03-14 12:39:06
Autor: u2
W dniu 2012-03-14 12:26, u2 pisze:
W dniu 2012-03-14 12:22, dante pisze:
przecież umówiliśmy się, że kawały będziesz pisać w odrębnym
wątku.

Jakie kawaly ? Jaka umowa ?

Kawal bym opowiedzial, gdybym n.p. zaproponowal rozpedzenie nie-rzadu
PO-PSL do predkosci wiekszej od swiatla i wyslanie w przeszlosc, aby
naprawili wszystko co do tej pory tak skutecznie rozpirzyli.

A ze tachiony, gdyby istnialy, mozna by bylo wyslac w przeszlosc to
wynik znany fizykom, dlatego mam powazne watpliwosci co do twoich
kompetencji zawodowych jako fizyka.

Data: 2012-03-14 20:22:13
Autor: boukun
[...]

Rodzice otępiali, jak wielu tutaj. Był okres, że Polacy się oswobodzili i w 1980 roku był na półkach towar, najlepszej jakości, polski, o którym dzisiaj możemy pomarzyć.

Poza tym, te sqame bandziory rządzili przed solidarniościowym zrywem co po stanie wojennym i do dzisiaj... Inne metody tylko mieli brania polskiego narodu za mordę...

boukun

Data: 2012-03-17 10:06:05
Autor: pluton
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
w tamtym okresie półki
sklepowe były pełne. Octu.

No bez przesady. Jeszcze była sól. Jak ktoś miał miedzianą aparaturę
do bimberku, to idealnie mógł ją wyczyścić.

Nullification

Data: 2012-03-17 12:45:54
Autor: pluton
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
> No bez przesady. Jeszcze była sól. Jak ktoś miał miedzianą aparaturę
> do bimberku, to idealnie mógł ją wyczyścić.

A jaka sól?

Wtedy Polska była 10 potęgą gospodarczą swiata, więc stac nas było
na posypywanie dróg solą spożywczą, a nawet cukrem
(pewnie dlatego nie było cukru w sklepach).
Zatem stawiam na to, że nie była to sól odpadowa, tylko
'sól de luxe', o 50% bardziej słona od zgniłoimperialistycznej.

Nullification

Data: 2012-03-20 20:44:55
Autor: the_foe
W dniu 2012-03-14 09:20, Pohook pisze:
boukun<boukun@neostrada.pl>  napisał(a):

[...]

ja gierka nie pamietam, pamietam koncowke Jaruzela. I z dzisejszego punktu widzenia to sie to w ogole kupy nie trzymalo. Pamietam ze codziennie dostawalem jakies pieniadze na "sniadanie". Moglem kupic jedna slodka bulke z makiem u "prywaciarza". Moglem za to kupic chyba z 2kg irysow w handlu uspolecznionym (gdyby nie dodawali tyego kminku!) , moze z 2-3 cukerki czekalodowe (gdybym mial kartki) jakies kilo "bloku" (taki PRLowska chalwa). Mineralnej chyba ze 100 butelek, mleka tyle ze moznaby swinie hodowac.

--
the_foe

Data: 2012-03-20 20:53:49
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:jkamnj$7de$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jaruzelski był architektem i ojcem chrzestnym obecnego systemu, on położył polską gospoodarkę 13 grudnia 1981 roku..., a potem w 1989 roku Polskę sprzedali i rozkradli...

boukun

Data: 2012-03-14 11:06:29
Autor: Jadryś
W dniu 2012-03-13 20:10, boukun pisze:

I chuj im w dupę, bo to bydło tylko dla siebie chciało rekami zniewolonego narodu budować wygodne życie...

Tfu!

boukun

Nie tylko im się zachciało, ale oni zbudowali sobie zbudowali wygodne życie.

Data: 2012-03-19 23:59:07
Autor: Kaczysta
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
[...]
Rzecz w tym, że jeszcze moje dzieci będą spłacać długi z okresu Gierka. To za jego czasów zajumano pieniądze, które do 2030 roku powinny być wypłacane emerytom.
Gigantyczne pieniądze trzeba było wywalić w ciągu ostatnich 20 lat, aby bloki z wielkiej płyty nadawały się do mieszkania oraz aby instalacje ciepłownicze osiągnęły sprawność termiczną powyżej 60%. O liniach energetycznych nie wspomnę, bo nadal są one jak za Gierka - zbudowano je w technologii, która powoduje straty na przesyle (opory, przebicia - o jakości słupów zmilczę).
To nas do dzisiaj ciągnie w dół - i tak będzie przez najbliższe pół wieku.
AC

Data: 2012-03-20 00:24:47
Autor: boukun
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...

Użytkownik "Kaczysta" <zasady.moralne@gmai.com> napisał w wiadomości news:4f67ba24$0$26705$65785112news.neostrada.pl...
[...]
Rzecz w tym, że jeszcze moje dzieci będą spłacać długi z okresu Gierka.

Skąd ci takie pojebaństwa weszły do głowy?
Kiedyś cytowałem tu wywiad prof. Adama Gierka, w którym dowodził, że tylko ułamek sprzedanego za bezcen majątku narodowego Polaków wypracowanego i wybudowany za Gierka spłacił zaraz po 1989 roku po tysiąckroć marne zadłużenie Gierka, nie mówiąc już o tym, że jego inwestycje w infrastrukturę procentują do dziś...

Twoje pra, pra..., prawnuki zostały już okradzione przez złodziejskie ekipy okrągłego żłobu na setki lat do przodu i tylko rewolucja w drgą stronę może to złodziejstwo ukrócić...

boukun

Data: 2012-03-21 00:05:17
Autor: Kaczysta
Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...
Cytowanie Adama Gierka - no wiesz - też sobie autorytet znalazłeś!
W chwili okrągłego stołu Polska tonęła po same uszy: te układy miały tylko załatwić jedno -  dajemy wam zajumać resztę, a wy nie będziecie nas ścigać i przy każdej okazji będziecie nas bronić przypominając, jak to jednak było dobrze: mało bo mało, ale była praca, przedszkola itp. duperele. Dlatego też nigdy po 1989 roku nie zrobiono uczciwego bilansu otwarcia.
Wałęsa podobno coś tak ugrał w sprawie redukcji długów - ale warto poszukać i przypomnieć uczciwie, że koło 1995 wysokość gierkowskich długów była porażająca.
AZ

Data: 2012-03-21 00:45:51
Autor: boukun

Użytkownik "Kaczysta" <zasady.moralne@gmai.com> napisał w wiadomości news:4f690d15$0$26695$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Łżesz. Chyba A. Gierek jest większym autorytetem jak te bandziory okrąglostołowe, które okradłu naród polski z jego wielodziesiątkowego dorobku powojennego...  O jakich ty kurwa długach pierdolisz? To się żadnej kupy nie trzyma. Gierak zastal Polskę drewnianą, a pozostawił muriowaną... A dzisiaj mamy Polskę rozsprzerdaną, ograbioną i zrujnowaną, a długi to są dopiero olbrzymie i tu nawet nie ma co porównywać, bo nie będzie ich nawet czym spłacać? Gdzie długi Gierka, do długów okrągłostołowej bandy namnożone po 1989 roku?

boukun

Data: 2012-03-20 20:35:53
Autor: the_foe
W dniu 2012-03-19 23:59, Kaczysta pisze:
Rzecz w tym, że jeszcze moje dzieci będą spłacać długi z okresu Gierka.
To za jego czasów zajumano pieniądze, które do 2030 roku powinny być
wypłacane emerytom.

problem byl z niewydolnosci gospodarki z PRL. Polak zarabial za komuny jakies 20-30 USD miesiecznie, a dzis srednia  emetyutra to 500 USD. To tak jakby ekspedientka z Tesco po przejscu na emeryture dostawala 14 tys zl na reke...Dochodzi do tego fakt ze rzesza 70-80 latkow nie przepracowal dnia za nowych czasow. Komuna bala sie przyznac do bezrobocia wiec masowo wysylala na renty nawet 40 latkow ktorzy jakos dociagneli na rencinach do emerytur. Za komuny nie byl to problem - pieniadz sie dodrukwoalo, a odludnionee zaklady pracy generowaly mniejsze straty i latwiej bylo ludziom w zakladach strajki wybic z glowy. W nowych czasach emeryci (a w wiekszosc to byli rencisci) polozyli budzet 1992 i trzeba bylo obciac swiadczenia ktore po prostu urealniono zbyt mocno.....

--
the_foe

Data: 2012-03-20 20:48:55
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:jkam6k$73i$1news.dialog.net.pl...
[...]

Następne pojebaństwo, w Polsce płaciło się złotówkami, a nie dolarami, żyło się za złotówki, które miały o wiele, wiele większą wartość konsumpcyjną jak dzisiajsza jałmużna z 1100 złotych na rękę u większości polskich niewolników...

Co mamy za wydolnść dzisiaj, co jescze mamy za przemysł? Kto te wielo setek miliardowe długi bandy okrągłoostołowych oprawów i złodzieji majątku narodowego będzie spłacał, ile jescze będziemy musieli robić na lichwiarskich banierów i prezesów i rady nadzorcze sztycznych spółek?

boukun

Data: 2012-03-21 00:14:10
Autor: Kaczysta
[...]

I w tym był problem - te złotówki były puste - bilety Narodowego Banku Polskiego. W każdej gospodarce porównuje się ceny do jakiegoś punktu odniesienia - i nic nie zmieni faktu, że wtedy zarabiało się ok. 30 dolarów miesięcznie. Punktem odniesienia była cena flaszki wódki - ok. 1 dolara = 100 zł (lata 70-te).
Robotnicy nagminnie się obijali i wynosili z zakładów pracy co się dało przehandlować - nic im nie można było zrobić, bo to była klasa rządząca. Polskie papierosy nie nadawały się do palenia - teraz zbieramy żniwo tamtych fajek w postaci plagi nowotworów.
Takich udokumentowanych faktów totalnej niewydolności socjalistycznej gospodarki jest niezliczona ilość.
To, że teraz nie jest różowo - to inny problem. W PRL połowa naszej pracy była marnotrawiona utrzymywaniem ZSRR, teraz zaś - transferem kapitału też poza Polskę. Ale to już inna historia.
AZ

Data: 2012-03-21 00:48:54
Autor: boukun

Użytkownik "Kaczysta" <zasady.moralne@gmai.com> napisał w wiadomości news:4f690f2a$0$1211$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A widzisz, a mimo to, że utrzymywaliśmy ZSRR, jakoś ciągliśmy koniec z końcem i kraj zapewniał ludziom godna pracę i godną pracę i godne warunki mieszkaniowe. A dzisiaj jest już ruina z Polski, nie ma nic, Polska wyprzedana, rozkradziona i zaorana i pełno długów... A utrzymujemu pasibrzuchów w parlamencie jewropejskim i tą całą chujnie oraz terrorystyczną organizację zbrojną NATO...

boukun

Data: 2012-03-20 20:55:42
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-20 20:35, the_foe pisze:
[...]

Już całkiem zatraciłeś kontakt z rzeczywistością, jak widać. Albo w jakimś celu usiłujesz naginać fakty.

Za Gierkim będziecie jeszcze płakać...