Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem

Data: 2009-07-12 01:13:07
Autor: awe
Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem
Za Oleszewskiego podobnie. Czy komus zalezy zeby Polacy byli narodem zebrakow?
awe

Data: 2009-07-12 01:18:51
Autor: Lorn
awe pisze:
Za Oleszewskiego podobnie. Czy komus zalezy zeby Polacy byli narodem zebrakow?

Kto to jest Oleszewski? AWE przestań... PiS wstrzelił się z rządami w doskonałą koniunkturę. Nikt nie śnił o globalnym kryzysie... Trochę zdrowego rozsądku...

Data: 2009-07-15 14:03:47
Autor: Vic
Lorn wrote:
awe pisze:
[...]

Juz go kiedys prosilem, zeby podal jakie konkretne dzialania rzadu PiS spowodowaly poprawe konkretnych wskaznikow.
Nie doczekalem sie :)
Awe tego nie wie.

--
plazoVic

"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajcie go sobie zabrać" SJL

Data: 2009-07-15 13:31:52
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Juz go kiedys prosilem, zeby podal jakie konkretne dzialania rzadu PiS spowodowaly poprawe konkretnych wskaznikow.
Nie doczekalem sie :)
Awe tego nie wie.

Zmniejszenie podatków, uproszczenie formalności dla przedsiębiorców, zapoczątkowanie reform (w tym finansów publicznych), walka z korupcją... Tutaj masz (chyba) wszystko w skrócie:
http://www.pis.org.pl/download.php?g=mmedia&f=dwa_lata_solidarnego_panstwa.pdf
Miłej lektury :)

Do tego rządzili w bardzo niesprzyjających warunkach (Tusk i cała PełO pokazało jakie są malutkie i krótkowzroczne po przegranych podwójnie wyborach). PO mogła pomóc a postanowiła przeszkadzać w reformie kraju, stawiając interes partyjny (i osobiste animozje ponad wspólne dobro). Jakoś PiS się nie bało uwalić Leppera (i przy okazji koalicje) za jego przekręty. Niech się tutaj znadzie jakiś PełOwiec i powie jaka kara spotkała PSL za (delikatnie mówiąc) nadużycia w KRUSie? No proszę. Czekam...

BTW Kiedyś trafiłem na opinię jednego z publicystów (nie pamiętam którego), że co by nie mówić o rządzie PiSu, czy był dobry czy był zły, to miał plan reform Polski i go konsekwentnie realizował (co chyba najbardziej było widoczne w walce z korupcją). Można się spierać, czy plan i droga jaką obrał PiS było najlepszym rozwiązaniem. Jaki plan ma PO? Dotrwać do kolejnych wyborów? Wygrać wybory i obsadzić wszystkie stołki swoimi ludźmi. Czekać na cud? No i najważniejszy: Tusk na prezydenta. Tak... piękny plan. Naprawdę piękny. Cóż za reformatorska myśl. Prawdziwie ponadczasowe myślenie. Byle tylko słupki w sondażach nie szły w dół...

--
iaforek

Data: 2009-07-15 16:04:24
Autor: Vic
iaforek wrote:
[...]

W tym dokumencie, do ktorego linka podales, sa glownie sformulowania "rzad przygotowal koncepcje", "rzad zaproponowal", "wskaznik wyniesie", "rzad przygotowal program" :)

I nigdzie "rzad byl inicjatorem przyjetej przez parlament ustawy X, dzieki ktorej przedsiebiorcy mogli dokonac ..., co znacznie zwiekszylo wskaznik Y".

Do tego rządzili w bardzo niesprzyjających warunkach

Tak, tak, ogolnoswiatowa koniunktura, pchajace sie drzwiami i oknami inwestycje zagraniczne (jesli chcesz mowic, ze to zasluga PiS to napisz jakie dzialania rzadu PiS zachecily zagranicznych inwestorow), bezrobotni masowo wyjezdzajacy poza Polske i ci majacy prace w Polsce, ale wyjezdzajacy do pracy zagranice, zwalniajac miejsca na rynku pracy. Zaiste, bardzo niesprzyjajace okolicznosci :)

[...]

Czyli zupelnie przeciwnie do tego co robi PiS po przegranych wyborach?

Jakoś PiS się nie bało uwalić Leppera (i przy okazji koalicje) za jego przekręty.

A jakis wyrok zapadl? Powiedzialbys to w TV, ze Lepper robil przekrety? Cos mi sie wydaje, ze musialbys predko szukac kupca na mieszkanie jak Ziobro... A jakie to przekrety, jesli mozna spytac?

Niech się tutaj znadzie jakiś PełOwiec i powie jaka kara spotkała PSL za (delikatnie mówiąc) nadużycia w KRUSie? No proszę. Czekam...

No wiec niech sie znajdzie jakis pelowiec i powie.

[...]

To ze PO nie ma spojnej wizji reform, to sprawa oczywista dla mnie. Ale w zaden sposob nie pomniejsza to niekompetencji i awanturniczosci poprzedniego rzadu. Gdy PO robi sie coraz bardziej marna, PiS od tego sie nie staje lepszy. Jets tak samo gowniany jak byl...

Wygrać wybory i obsadzić wszystkie stołki swoimi ludźmi.

Akurat w tej dziedzinie nie ma wiekszego specjalisty od J. Kaczynskiego.
Nigdy wczesniej zadna partia nie zawlaszczyla panstwa w takim stopniu jak PiS. Nawet tak pazerna partia jak SLD nie dorasta w tym PiSowi do piet.

Data: 2009-07-15 15:16:49
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
I nigdzie "rzad byl inicjatorem przyjetej przez parlament ustawy X, dzieki ktorej przedsiebiorcy mogli dokonac ..., co znacznie zwiekszylo wskaznik Y".

Jasne... Jak Ci się chcę to weź rocznik statystyczny. Daty kolejnych ustaw i sobie porównaj co i jak miało wpływ na gospodarkę. No ale pewnie będzie Ci ciągle mało. Bo... "podobno ten PiS to nic dobrego zrobić nie mógł". Więc jak z góry masz swoją teorię to jak mam z Tobą dyskutować?

> Do tego rządzili w bardzo niesprzyjających warunkach Tak, tak, ogolnoswiatowa koniunktura, pchajace sie drzwiami i oknami inwestycje zagraniczne (jesli chcesz mowic, ze to zasluga PiS to napisz jakie dzialania rzadu PiS zachecily zagranicznych inwestorow),

Przecież podałem kilka przykładów. Coś nieuważnie czytasz! Walka z korupcją (bo przecież nie ma nic lepszego dla zagranicznego inwestora jak dawać łapówki LOL), uproszczenie procedur etc. Poza tym, koniunktura trwała w najlepsze na początku rządu PO. Jakoś nie widziałem (tak jak i nikt tego nie odnotował) nagłego przyspieszenia po dojściu tych specyalistów do władzy.

bezrobotni masowo wyjezdzajacy poza Polske i ci majacy prace w Polsce, ale wyjezdzajacy do pracy zagranice, zwalniajac miejsca na rynku pracy.

To akurat dla gospodarki dobre nie jest.

Zaiste, bardzo niesprzyjajace okolicznosci :)

Bardzo ciekawe:) Widzę, że powoli różnym PełOwcom zmienia się pogląd widzenia (nie odczytuj tego osobiście, jest to taka ogólna uwaga). Do tej pory wyjeżdzający ludzie z Polski mieli być symbolem ucieczki przed kaczyzmem (który jak powszechnie wiadomo nigdy nie istniał). Teraz ten sam fakt (wyjeżdzający ludzie) ma być symbolem dobrej koniunktury, do której PiS się "oczywiście" nie przyczynił! Ciekawa logika. Zaiste ciekawa ;)

A jakis wyrok zapadl? Powiedzialbys to w TV, ze Lepper robil przekrety? Cos mi sie wydaje, ze musialbys predko szukac kupca na mieszkanie jak Ziobro... A jakie to przekrety, jesli mozna spytac?

Przypuszczam, że sam doskonale znasz kilka spraw w które był zamieszany Lepper. Było ich trochę. Najuczciwszy to on nie jest.
> Niech się tutaj znadzie jakiś PełOwiec i > powie jaka kara spotkała PSL za (delikatnie mówiąc) nadużycia w KRUSie? No pr
oszę. Czekam...

No wiec niech sie znajdzie jakis pelowiec i powie.

Ooo. Ty nie Pełowiec? No nic... pytanie dalej jest otwarte.

[...]

To tylko PełOwska propaganda stara się stworzyć i przypisać PiS cechy, których nigdy nie miał. Moim ulubionym terminem jest kaczyzm. To gdzie i kiedy to było? Jakoś nie zauważyłem. LMAO Czyżby wtedy gdy rozpisali wybory?

[...]

Powinneś dodać: Twoim zdaniem. SLD jak i PO zawłaszczyła dużo, dużo więcej IMHO. Skoro jesteś taki pewien swoich racji to może podasz procentowo: ile, czego, kto przejął?

--
iaforek

Data: 2009-07-16 08:42:39
Autor: Vic
iaforek wrote:
[...]

Yhm, czyli ja mam udowadniac twoja z palca wyssana teze?

uproszczenie procedur etc.

Jakich procedur? Ja nie zauwazylem uproszczenia zadnych procedur.

To akurat dla gospodarki dobre nie jest.

Zalezy. Dla pracownikow dobre, bo maleje bezrobocie, podaz na rynku pracy jest ograniczona, a popyt duzy - rynek pracy staje rynkiem pracownika. Efektem jest wzrost plac.
Jasne, ze dla firmy gorzej jest wiecej placic ludziom, ale przy dobrej sytuacji na rynku nie stanowi to wiekszego problemu, bo jest z czego placic.
Wiekszosc polskich przedsiebiorstw ponosi ogromne koszty zwiazane ze zla struktura procesu, niewydajna organizacja produkcji, niedostatecznym wykorzystaniem mozliwosci wlasnych pracownikow. Gdy wiec, ze wzgledu na wzrost plac, rosna koszty pracy, mozna koszty ogolne obnizac (i to drastycznie!) przez optymalizacje procesow.

[...]

Ludzie wyjezdzaja tam, gdzie maja mozliwosc dobrze zarobic. Sa zle strony tej sytuacji (odplyw wykwalifikowanych pracownikow), ale i dobre - spadek bezrobocia i wzrost plac tych, ktorzy zostali.

Przypuszczam, że sam doskonale znasz kilka spraw w które był zamieszany Lepper. Było ich trochę. Najuczciwszy to on nie jest.

Mial kilka wyrokow, ale ja bym powiedzial, ze awanturnictwo. Nie przypominam sobie wyrokow za przekrety...
To burak, pieniacz, awanturnik, ale czy przekreciarz?

Data: 2009-07-16 08:54:30
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Yhm, czyli ja mam udowadniac twoja z palca wyssana teze?

Nie. Pewnie ja mam usiąść i próbować dopisać historię do kłamliwej propagandy PO jak to za PiS źle było! Bo niby jakiś kaczyzm był (kto go widział, no kto?), państwo policyjne (o której była godzina policyjna?), naciski (może raport komisji na ten tam? Ooo jeszcze nic nie znalazła. Niech szuka dalej), korupcja i nadużycia (co tam Pitera znalazła? Ryba za 7zł? Faktycznie przekręt stulecia? A co słychać w KRUSie za rządów PO i PSL? Halo? Gdzie p. Pitera jest?) i co najważniejsze ta gospodarka (jak na złość platformie szła w górę a nie w dół, może jakiś szybki kurs kreatywnej księgowości aby fakty do góry nogami odwrócić?).

Jakich procedur? Ja nie zauwazylem uproszczenia zadnych procedur.

Ty nie. Inwestorzy tak.

> To akurat dla gospodarki dobre nie jest.

Zalezy.

To jest dobre czy zależy? To duża różnica. Zaraz się okaże, że z tymi "dobrymi dla gospodarki" wyjazdami to jest jak z samochodami na Placu Czerwonym LMAO

Ludzie wyjezdzaja tam, gdzie maja mozliwosc dobrze zarobic. Sa zle strony tej sytuacji (odplyw wykwalifikowanych pracownikow), ale i dobre - spadek bezrobocia i wzrost plac tych, ktorzy zostali.

Faktycznie. Selekcja negatywna nastąpiła. Tak jest to bardzo dobre dla gospodarki ;)
Mial kilka wyrokow, ale ja bym powiedzial, ze awanturnictwo. Nie

Awanturnictwo. Łamanie prawa...

przypominam sobie wyrokow za przekrety...
To burak, pieniacz, awanturnik, ale czy przekreciarz?

Nie. Wzór wykształciuchów do naśladowania ;)

--
iaforek

Data: 2009-07-16 11:25:42
Autor: Vic
iaforek wrote:
Jakich procedur? Ja nie zauwazylem uproszczenia zadnych procedur.

Ty nie. Inwestorzy tak.

Nic sie nie zmienilo za rzadow PiS w kwestii upraszczania procedur. Nic!
Zaden inwestor nie odczul poprawy w tej kwestii.
A firme zakladalo sie w tak samo skomplikoany i dlugotrwaly sposob jak za SLD (BTW, Tusk kontynuuje te szczytne SLDowsko-PiSowskie tradycje i rowniez gowno robi w tej kwestii).

Zalezy.

To jest dobre czy zależy? To duża różnica. Zaraz się okaże, że z tymi "dobrymi dla gospodarki" wyjazdami to jest jak z samochodami na Placu Czerwonym LMAO

Postaraj sie zrozumiec to co czytasz. W gospodarce wszystko nalezy do tej kategorii "zalezy". A gdy narodowa waluta slabnie to dobrze, czy zle? Ano wlasnie - ZALEZY. Tak samo z wyjazdami do pracy zagranice - zalezy z perspektywy jakiego podmiotu tej gospodarki patrzysz.
Jesli sympatyzujesz z PiS, to zapewne interesuje cie perspektywa pracownika. A z punktu widzenia pracownika, te wyjazdy to byla wspaniala rzecz, bo prace bylo latwiej dostac, a place rosly. Z punktu widzenia przedsiebiorcy - gorzej, bo uciekali ci specjalisci, a tym, ktorzy zostali trzeba bylo duzo wiecej zaplacic.

Faktycznie. Selekcja negatywna nastąpiła. Tak jest to bardzo dobre dla gospodarki ;)

To nie byla selekcja negatywna - wyjechalo mnostwo najlepszych murarzy, tynkarzy, tokarzy, operatorow CNC, inzynierow, etc.

Awanturnictwo. Łamanie prawa...

Oczywiscie, ze lamanie prawa. Zawsze mnie zreszta dziwilo jak lagodnie traktuja go sady...
Ale uzyte przez ciebie sformulowanie "przekret" to - przyznasz - specyficzy rodzaj lamania prawa. Niszczenie czyjejs wlasnosci to przestepstwo, ale raczej nie przekret.

Ja nie mam zamiaru bronic buraka, ale probuje ci uswiadomic, ze nic nam nie wiadomo o przekretach Leppera, a gdybys chcial o nich mowic w TV (czy innym medium o szerokim zasiegu) to skonczyloby sie tak jak z Ziobro - musialbys odszczekac na lamach tych samych mediow (albowiem nie masz nic na poparcie tezy o przekreciarstwie Leppera), co mogloby powaznie nadwatlic twoje finanse.

Nie. Wzór wykształciuchów do naśladowania ;)

Przypominam sobie, ze byl wicepremierem w rzadzie najwiekszego przeciwnika owych "wyksztalciuchow" :)

Data: 2009-07-16 09:55:54
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Postaraj sie zrozumiec to co czytasz. W gospodarce wszystko nalezy do

Vice versa.

tej kategorii "zalezy". A gdy narodowa waluta slabnie to dobrze, czy zle? Ano wlasnie - ZALEZY. Tak samo z wyjazdami do pracy zagranice -

Naprawdę? Niesamowite ;) Cieszę się, że to zrozumiałeś.

[...]

Tak jasne ;) Ludzie wyjechali, jest mniej konsumentów, spada produkcja, zmniejszają się dochody firm, trzeba ciąć zatrudnienia bo produkcja malej, rośnie bezrobocie, bezrobotni wyjeżdzają, ludzie wyjechali... koło się zamyka (tak w uproszczeniu). Faktycznie sytuacja napędzająca gospodarkę... wystarczy tylko spojrzeć z innej perspektywy LMAO

To nie byla selekcja negatywna - wyjechalo mnostwo najlepszych murarzy, tynkarzy, tokarzy, operatorow CNC, inzynierow, etc.

A jaka? Pisałem o tych co pozostali w Polsce. Przeczytaj uważnie. Skoro wyjechali najlepsi (jak sam piszesz) to zostali słabsi - selekcja negatywna. Może i dostali podwyżki ale co z tego? Nie za swoją pracę czy wiedzę.

Przypominam sobie, ze byl wicepremierem w rzadzie najwiekszego przeciwnika owych "wyksztalciuchow" :)

Widzisz jak to się wszystko szybko zmienia? Jak w kalejdoskopie. Do niedawna PełO rozklejało plakaty, że rząd PiS = Lepper. Młodzieżówka PO chodziła ze znaczkami z przekreślonym Lepperem, a teraz? Lepper stał się męczennikiem dla PełOwskiej propagandy.

BTW Pamiętam jak kiedyś oglądałem jakiś program publicystyczny. Był ktoś z PiS (chyba Michał Kamiński) i R. Sikorski. Sikorski coś tam sobie paplał o tym jaki PiS jest zły, ile to złego dla kraju nie wyrządził, jad, kłamstwa ot codzienna dawka propagandy PO. Kamiński mu na to, że zazdrości Sikorskiemu tylko jednego, że on był ministrem w rządzie Kaczyńskiego a on nie :) Sikorski już więcej do powiedzenia nic nie miał. To tak a propos bycia w rządzie największego przeciwnika "wykształciuchów".

--
iaforek

Data: 2009-07-16 12:10:13
Autor: Vic
iaforek wrote:
[...]

Ha, ha, ha! I co spadla konsumpcja na skutek tych wyjazdow? :) Raczej przeciwnie. Ludzie wysylali rodzinom zarobione zagranica pieniadze, przez co konsumpcja wzrosla :)
A ile domow sie pobudowalo :)

[...]

Slabsi lub dobrzy, ale mniej mobilni.
Ale nawet ci slabsi, mieli mozliwosc zajac lepsze, bardziej rozwojowe stanowiska. I teraz juz nie sa slabsi :)

Lepper stał się męczennikiem dla PełOwskiej propagandy.

A stal sie?

[...]

Ja zas pamietam, jak Kaczynski unosil sie swietym oburzeniem, gdy SLD dal Lepperowi stanowisko wicemarszalka sejmu. A pare lat pozniej sam zrobil go wicepremierem :)

Data: 2009-07-16 10:26:48
Autor:
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Ha, ha, ha! I co spadla konsumpcja na skutek tych wyjazdow? :) Raczej przeciwnie. Ludzie wysylali rodzinom zarobione zagranica pieniadze, przez co konsumpcja wzrosla :)

Pewnie i ten wzrost gospodarczy 0+ :)

A ile domow sie pobudowalo :)

A ile budów stanęło w miejscu? :)

Slabsi lub dobrzy, ale mniej mobilni.
Ale nawet ci slabsi, mieli mozliwosc zajac lepsze, bardziej rozwojowe stanowiska. I teraz juz nie sa slabsi :)

Co nie zmienia faktu, że nastąpiło to w drodze selekcji negatywnej.

A stal sie?

PełO nawidocznej stara się zrobić z niego męczennika. Zaraz obok "świętej" :) B. Sawickiej i paru innych większych i mniejszych krętaczy. Przecież kaczyzm miał być (a skoro go nie było trzeba go stworzyć i podrzucić trochę "ofiar").

Ja zas pamietam, jak Kaczynski unosil sie swietym oburzeniem, gdy SLD dal Lepperowi stanowisko wicemarszalka sejmu. A pare lat pozniej sam zrobil go wicepremierem :)

Jak widzisz PiS święty nie jest.

--
iaforek

Data: 2009-07-16 13:24:23
Autor: Vic
iaforek@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:
[...]

Tu juz mieszasz obserwacje z czasow gdy wyjezdzali, z obserwacjami z czasow gdy zaczeli wracac.

Co nie zmienia faktu, że nastąpiło to w drodze selekcji negatywnej.

Sluchaj, zaden z rzadow nie byl w stanie stworzyc warunkow do zrobienia z Polski tygrysa gospodarczego, a wiec rowniez do radykalnego obnizenia bezrobocia w okolice stopy naturalnej. W tych warunkach masowy odplyw ludzi do pracy zagranica byl zjawiskiem pozytywnym.
Cale to pieprzenie (sprzed roku, dwoch, trzech lat) o rujnujacych skutkach odplywu specjalistow bylo bez sensu. Specjalistow bylo nadal wystarczajaco duzo jak na ten stopien rozwoju gospodarki. Jedynie pracodawcy mogliby chciec, aby bylo ich wiecej. Ale nie dlatego, by ich wszystkich zatrudnic, ale by cena ich pracy/uslug spadla.

A zaden rzad nie zrobil z Polski potegi gospodarczej i PO rowniez by nie zrobila (nawet gdyby nie nastapil swiatowy kryzys), poniewaz wymaga to wdrozenia dzialan, ktore z natury rzeczy, sa niepopularne wsrod spoleczenstwa. Zwlaszcza spoleczenstwa postkomunistycznego.
A dla politykow glownym celem jest nie budowanie silnej gospodarki, lecz zdobycie i utrzymanie wladzy. Jesli da sie zdobyc i utrzymac wladze rownoczesnie budujac silna gospodarke - to beda to robic. Jesli zas nie da sie pogodzic tych dwoch rzeczy - skupia sie na zbobywaniu/utrzymywaniu wladzy.
W Polsce tych dwoch rzeczy nie da sie pogodzic, bo wieksza czesc spoleczenstwa oczekuje socjalistycznego wsparcia od panstwa, a socjalizm nie sluzy budowaniu silnej gospodarki, wrecz przeciwnie.

Jak widzisz PiS święty nie jest.

Malo powiedziane :)

Data: 2009-07-16 14:05:57
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
> A ile budów stanęło w miejscu? :)

Tu juz mieszasz obserwacje z czasow gdy wyjezdzali, z obserwacjami z czasow gdy zaczeli wracac.

No fakt, kiedy wrócili to dorżneli gospodarkę :) To i może za cały ten kryzys są odpowiedzialni? LOL

--
iaforek

Data: 2009-07-17 09:12:22
Autor: Vic
iaforek wrote:
No fakt, kiedy wrócili to dorżneli gospodarkę :) To i może za cały ten kryzys są odpowiedzialni? LOL

Chlopie, wez sie w garsc.
Wracali w wyniku owego kryzysu, bo pracy na Zachodzie dla nich braklo.

Data: 2009-07-17 08:35:20
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
iaforek wrote:
> [...]
 są odpowiedzialni? LOL

Chlopie, wez sie w garsc.
Wracali w wyniku owego kryzysu, bo pracy na Zachodzie dla nich braklo.

No patrz pan, jaki wszystkowiedzący jegomość LMAO Skąd Ty bierzesz te wszystkie swoje prawdy objawione? Z przekazów dnia PO? Hahahahaha.
Nie powtarzaj bezmyślnie tego co Ci telewizja pokazała. Taka rada na przyszłość.

--
iaforek

Data: 2009-07-17 11:34:22
Autor: Vic
iaforek wrote:
No patrz pan, jaki wszystkowiedzący jegomość LMAO Skąd Ty bierzesz te wszystkie swoje prawdy objawione? Z przekazów dnia PO? Hahahahaha.
Nie powtarzaj bezmyślnie tego co Ci telewizja pokazała. Taka rada na przyszłość.

A co, wracali, bo Tusku im powiedzial, ze bedzie wspaniale i pomysleli, ze juz jest?
Boszzzzzzzz...

Data: 2009-07-17 10:18:45
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):

A co, wracali, bo Tusku im powiedzial, ze bedzie wspaniale i pomysleli, ze juz jest?

Pewnie znalazło się kilku idiotów, którzy mu uwierzyli. Choć, wg mnie, większość wróciła bo miała taki plan (rok, dwa, trzy lata na emigracji i powrót). Poza tym, miał być jeden masowy powrót, a jakoś go nie było. Niewielu wróciło, a na miejsce ludzi, którzy wyjechali i tak przyjechali nowi. Bilans +/- 0. W sumie, czynników dla których ludzie zdecydowali się na powrót było wiele. Na pewno nie było to tylko (jak tak pewny siebie napisałeś): "Wracali w wyniku owego kryzysu, bo pracy na Zachodzie dla nich braklo.". Pracy nie zabrakło. Uwierz mi.

BTW Sposób wypowiedzi ("zjadłem wszystkie rozumy" :), pouczanie vide wpływ wartości waluty na eksporterów/importerów), pewność siebie (głupota) wygląda mi na cechy typowego, młodego (i jeszcze głupiego) człowieka. Nie przejmuj się! Każdy taki był. Z czasem człowiek nabiera pokory... Jeszcze będą z Ciebie ludzie :)

Pozdrawiam,

--
iaforek

PS Jeżeli jesteśmy przy temacie emigracji. To osobiście uważam, że mogą być "niezłe jaja", gdy przy następnym spisie powszechnym (chyba w 2012) okażę się, że z 38mln obywateli zrobiło się 30-32mln. Oj będzie się wtedy działo...

Data: 2009-07-17 12:26:21
Autor: Vic
iaforek wrote:
 Nie przejmuj się! Każdy taki był. Z czasem człowiek nabiera pokory...
Jeszcze będą
z Ciebie ludzie :)

Miejmy nadzieje ;)

Data: 2009-07-15 16:23:06
Autor: Spawacz
Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]
[...]

Nie masz zielonego pojęcia o polityce.
Celem KAŻDEJ partii jest zdobycie władzy i utrzymanie jej.
Możesz sobie to nazwać nawet "zawłaszczaniem państwa" tak jak to nakazują
wytyczne propagandowe albo tzw. PR Twojej partii. Nie zmieni to jednak
istoty parlamentarnego systemu rządzenia i walki politycznej. Tak było, jest
i będzie w tzw. "demokracjach".

Dla mnie EOT

--
Spawacz

Data: 2009-07-15 15:01:41
Autor: Spawacz
Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Juz go kiedys prosilem, zeby podal jakie konkretne dzialania rzadu PiS
spowodowaly poprawe konkretnych wskaznikow.
Nie doczekalem sie :)

"spowodowały poprawe konkretnych wskaźnikow"
Tak Ci utkwił ten zwrot  z referatów wygłaszanych na plenach KC PZPR?

Ad rem. Jesli znasz definicje paru pojęć: dochód narodowy, inflacja,
bezrobocie, bilans płatniczy i handlowy itp. makroekonomicznych "głupot",
to odpowiadające im konkretne wielkości znajdziesz w Roczniku Statystycznym.
Nie musisz czekać.

Powodzenia

--

Spawacz

Data: 2009-07-15 15:13:58
Autor: Vic
Spawacz wrote:
"spowodowały poprawe konkretnych wskaźnikow"
Tak Ci utkwił ten zwrot  z referatów wygłaszanych na plenach KC PZPR?

Niestety, tak daleko moja pamiec nie siega. Jesli cos pamietam z tamtych czasow to jedynie takie duperele jak zapach babcinego ciasta, zabawy, etc... :))))

[...]

Chodzi o to, jakie dzialania rzadu doprowadzily do osiagniecia tych wartosci wskaznikow.

Data: 2009-07-15 13:41:38
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Chodzi o to, jakie dzialania rzadu doprowadzily do osiagniecia tych wartosci wskaznikow.

Może rozbijemy ten wątek na dwa. Co PO zrobiła aby złagodzić skutki kryzysu? Z tego co pamiętam to:
1. Kryzysu nie ma. Premier jeździ na nartach.
2. Miała być druga Irlandia (w Północnej Irlandii jak i w całym UK zmniejszono stawkę VAT gdy tylko zaczęto wspominać o kryzysie). W Polsce, po iluś tam miesiącach, rząd przyznał, że faktycznie jest kryzys i jak przystało na lyberałów proponuję podnieść podatki!
3. I tak za wszystko winne są (lub będą) jakieś mityczne kaczory. Skąd Tusk mógł wiedzieć (jego lyberałowie i "fachowcy"), że zaraz dobra koniunktura się skończy a PiS odda władzę tym nieudacznikom (tfu "fachowcom"). Podobno miał być kaczyzm a kaczyzmu nie było (tak samo jak podobno kryzysu nie ma a jest).

--
iaforek

Data: 2009-07-15 16:06:16
Autor: Vic
iaforek wrote:
[...]

<ciach>

A w jaki sposob te wszystkie twoje punkty maja sie do mojego pytania?

Data: 2009-07-15 14:44:23
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
A w jaki sposob te wszystkie twoje punkty maja sie do mojego pytania?

Z Ciebie to jakiś grupowy cenzor jest? O sprawach niekorzystnych dla PO nie wolno już pisać? Zaproponowałem rozszerzenie tematu (dla równowagi) o to jak sobie PO radzi z kryzysem. Poza tym, kto teraz jest u rządzi (lub przynajmniej udaję i się ładnie uśmiecha)!? Ty odpowiedź na swoje pytanie dostałeś pod odpowiednim postem. To jak będzie? Jak tam PO radzi sobie z kryzysem? Pytania czekają na odpowiedź... czyżby Pełowcy znowu nabrali wody w usta!? Podobno tacy _elokwenti) są? ;)

--
iaforek

Data: 2009-07-16 08:13:30
Autor: Vic
iaforek wrote:
Z Ciebie to jakiś grupowy cenzor jest? O sprawach niekorzystnych dla PO nie wolno już pisać? Zaproponowałem rozszerzenie tematu (dla równowagi) o to jak sobie PO radzi z kryzysem.

A co ma do rzeczy to jak sobie radzi PO z ocena rzadow PiS?

 czyżby Pełowcy znowu nabrali wody w usta!? Podobno tacy _elokwenti) są? ;)

Pelowcow spytaj...

Data: 2009-07-16 08:36:30
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
A co ma do rzeczy to jak sobie radzi PO z ocena rzadow PiS?

Ocena PełO zawsze będzie oceną PełO. Czyli z góry fałszywą. Do tej pory nie mogą przełknąć przegranej więc sobie wymyślają jakieś sensacje. Po co są przekazy dnia PO, instrukcje dla młodzieżówki? PełOwcy dostają wyraźne rozkazy: pisać dobrze o PO, źle o PiS. Gdzie dyskusja merytoryczna? Po co jest Palikot, Niesiołowski?

>  czyżby Pełowcy znowu nabrali wody w usta!? Podobno tacy _elokwenti) są? ;)

Pelowcow spytaj...

Pytam się i nie dostaję żadnej odpowiedzi... tego można się spodziewać po lyberałach i ich pseudoelektoracie. Zero argumentów. Tylko insynuacje, oczarnianie opozycji etc.

--
iaforek

Data: 2009-07-16 11:02:37
Autor: Vic
iaforek wrote:
Ocena PełO zawsze będzie oceną PełO. Czyli z góry fałszywą.

Nawet twoja ocena PO? ;)

Po co są przekazy dnia PO, instrukcje dla młodzieżówki? PełOwcy dostają wyraźne rozkazy: pisać dobrze o PO, źle o PiS. Gdzie dyskusja merytoryczna?

Partie polityczne w Polsce banda bezwolnych baranow skupiona wokol barana naczelnego. A w partii ma sie tym lepsza pozycje, im bardziej jest sie potulnym i wchodzi w tylek naczelnemu baranowi.
Stad instrukcje jak sie wypowiadac w danej kwestii w prasie i telewizji - instrukcje praktykowane zarowno w PO jak i w PiS.

Po co jest Palikot,

Ja tam lubie posluchac jak Palikot drze lacha z tych nadetych ciuli, jak robi sobie jaja z tych, ktorzy w swoim mniemaniu sa mezami stanu, a w rzeczywistosci zwyklymi popierdolkami.
Dlatego predzej czy pozniej wywala go z PO, bo Tusk i Schetyna tez uwazaja sie za mezow stanu... :)

Pytam się i nie dostaję żadnej odpowiedzi... tego można się spodziewać po lyberałach i ich pseudoelektoracie. Zero argumentów. Tylko insynuacje, oczarnianie opozycji etc.

Tusk to nie liberal :)

Data: 2009-07-16 09:28:17
Autor: iaforek
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
iaforek wrote:
> Ocena PełO zawsze będzie oceną PełO. Czyli z góry fałszywą. Nawet twoja ocena PO? ;)

No jak widzę, że PO zamierza podnieść podatki to co mam powiedzieć? Prawda w oczy kole.

Tusk to nie liberal :)

Wiem. Zwykły cwaniak i oszust.

--
iaforek

Data: 2009-07-16 11:57:13
Autor: Vic
iaforek wrote:
Tusk to nie liberal :)

Wiem. Zwykły cwaniak i oszust.

Taki liberal z niego, jak z Kaczynskiego konserwatysta :)

Data: 2009-07-15 15:43:23
Autor: Spawacz
Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]
Chodzi o to, jakie dzialania rzadu doprowadzily do osiagniecia tych
wartosci wskaznikow.

Pewnie wg Ciebie, dobre dane o stanie gospodarki, to zasługa opozycji.
A gdzie zielone i niebieskie ludziki?

--

Spawacz

Data: 2009-07-15 16:15:09
Autor: Vic
Spawacz wrote:
Chodzi o to, jakie dzialania rzadu doprowadzily do osiagniecia tych
wartosci wskaznikow.

Pewnie wg Ciebie, dobre dane o stanie gospodarki, to zasługa opozycji.
A gdzie zielone i niebieskie ludziki?

Odpowiedz na pytanie. Jesli masz racje, nie powinienes miec wiekszych klopotow.

Przyczyna -- > Skutek

Np. "zmusilem ludzi do terminowego zamawiania materialu do produkcji -- > nie mamy przerw w produkcji -- > klient nie nalicza nam kar umownych -- > wplywy ze sprzedazy wzrosly o 25%"

Data: 2009-07-12 01:36:04
Autor: wt
Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem
Za Oleszewskiego podobnie. Czy komus zalezy zeby Polacy byli narodem zebrakow?

Polska jest potencjalnie bardzo bogatym krajem. Składa się na to zdolny naród i bogactwa naturalne. Węgiel kamienny, brunatny, kobalt w Suwalkiem, miedź, srebro, złoto, wolfram i molibden w okolicach Myszkowa, uran (podobno) na Podlasiu, od Rzeszowa do Szczecina przewidywane zasoby ropy, w czasie braku dostaw paliwa z Rosji, Niemcy otrzymywali paliwo z Polski z okolic Kwidzynia, źródła geotermalne eksploatowane bez przyzwolenia tych którym zależy. Jak się ktoś nie potrafi skutecznie obronić to jest przedmiotem zaiteresowania. Wybory tu nie pomogą, bo społeczenństwo nie ma możliwości wybrać kandydatów i przeprowadzić odpowiedniej informacyjnej akcji. Pewnie istnieje jakieś dobre wyjście z sytuacji.

Data: 2009-07-15 15:38:36
Autor: Polok_Prawdziwy
Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem
Pewnie istnieje jakieś dobre wyjście z sytuacji.

PEREŁEL...

- ale wnowym wykonaniu...

--

Za PiS'u Polska stawala sie normalnym bogatym krajem