Za alimenty prawo jazdy?

Data: 2011-02-10 08:16:40
Autor: ML
Za alimenty prawo jazdy?
boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):
Nawet nie wiedziałem, że za niepłacenie alimentów zabierają prawo jazdy...

Nie za niepłacenie, tylko za UCHYLANIE SIĘ od płacenia. Czyli: ktoś może
płacić lub znaleźć sobie pracę, ale tego nie robi.

Data: 2011-02-10 14:06:28
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin ML
Nie za niepłacenie, tylko za UCHYLANIE SIĘ od płacenia. Czyli: ktoś może
płacić lub znaleźć sobie pracę, ale tego nie robi.

Jeśli nie płaci, a ma z czego, to jest to zadanie dla komornika. Co to ma wspólnego z prawkiem?

Data: 2011-02-10 16:27:43
Autor: ML
Za alimenty prawo jazdy?
to <to@abc.xyz> napisał(a):
begin ML

> [...]

Jeśli nie płaci, a ma z czego, to jest to zadanie dla komornika. Co to ma wspólnego z prawkiem?

Może być np. tak, że ktoś może łatwo znaleźć pracę, ale celowo przebywa na
bezrobociu w myśl zasady "po co mam się męczyć, skoro komornik i tak większość
zabierze". Może też się zatrudnić na czarno lub za granicą. W takim przypadku
komornik nic nie wyciągnie, za to wizja jakiejś kary (odebranie prawa jazdy
lub więzienie) może podziałać na daną osobę motywująco, żeby jednak znalazła
pracę i utrzymywała dzieci.
Zdaje się, że podobny mechanizm stosuje się przy karach w zawieszeniu z
obowiązkiem naprawienia szkody, czyli: jak nie zapłacisz, to musisz przekonać
sąd że się starałeś, inaczej idziesz siedzieć.

Data: 2011-02-10 18:16:00
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin ML
Może być np. tak, że ktoś może łatwo znaleźć pracę, ale celowo przebywa
na bezrobociu w myśl zasady "po co mam się męczyć, skoro komornik i tak
większość zabierze".

No i co z tego?

Może też się zatrudnić na czarno

Praca na czarno jest nielegalna, skoro więc są dowody, to można taką osobę ukarać. Związek z prawkiem nadal żaden.

takim przypadku komornik nic nie wyciągnie, za to wizja jakiejś kary
(odebranie prawa jazdy lub więzienie) może podziałać na daną osobę
motywująco

Podobnie jak płonący stolec na wycieraczce -- to ten sam poziom rozumowania i metod.

Data: 2011-02-10 18:45:40
Autor: ML
Za alimenty prawo jazdy?
to <to@abc.xyz> napisał(a):
> [...]

ywa
> na bezrobociu w myśl zasady "po co mam się męczyć, skoro komornik i tak

No i co z tego?

To z tego, że jeśli ma dzieci, to ma obowiązek je utrzymać do momentu
uzyskania samodzielności, a nie zwalać to na innych. Jeśli nie potrafi, to
trudno, nic się na to nie poradzi. Ale jeśli potrafi i tego nie robi, to
powinien dostać odpowiednią "zachętę".

Data: 2011-02-10 19:09:55
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin ML
To z tego, że jeśli ma dzieci, to ma obowiązek je utrzymać do momentu
uzyskania samodzielności, a nie zwalać to na innych. Jeśli nie potrafi,
to trudno, nic się na to nie poradzi.

Chyba sobie żartujesz. Ma obowiązek utrzymywać, jeśli ma z czego. Obowiązku pracy nikt nie ma.

Ale jeśli potrafi i tego nie robi,
to powinien dostać odpowiednią "zachętę".

Np. płonący stolec na wycieraczce?

Data: 2011-02-10 19:47:16
Autor: ML
Za alimenty prawo jazdy?
to <to@abc.xyz> napisał(a):
Chyba sobie żartujesz. Ma obowiązek utrzymywać, jeśli ma z czego. Obowiązku pracy nikt nie ma.

W kodeksie rodzinnym jest:
"Art. 128. Obowiązek dostarczania środków utrzymania, a w miarę potrzeby także
środków wychowania (obowiązek alimentacyjny) obciąża krewnych w linii prostej
oraz rodzeństwo."
Mają obowiązek utrzymywać i koniec. Nie widzę tu żadnego dopisku: "pod
warunkiem, że mają te środki".
Co prawda za samo nie wypełnienie tego obowiązku nie grozi żadna kara, ale za
uchylanie się od wypełnienia już tak.

Data: 2011-02-10 20:43:06
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin ML
[...]

Nie ma takiego dopisku, bo jest oczywiste, że nie posiadając środków nie da się nikogo z nich utrzymać (bo ich nie ma). Dlatego też w zacytowanym przez Ciebie artykule mowa jest o dalszych krewnych itd.

Co prawda za samo nie wypełnienie tego obowiązku nie grozi żadna kara,
ale za uchylanie się od wypełnienia już tak.

Uchylanie to jest wtedy, gdy ktoś ma, ale nie płaci, a nie gdy sam nie ma.

Data: 2011-02-10 21:00:35
Autor: boukun
Za alimenty prawo jazdy?

Użytkownik "ML" <owynbeleforte.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ij1fc4$l4m$1inews.gazeta.pl...
to <to@abc.xyz> napisał(a):

[...]

Ale jak, jeśli państwo zlikwidowało instrumenty funkcjonowania zdrowego rynku pracy?

boukun

Data: 2011-02-12 19:27:24
Autor: niusy.pl
Za alimenty prawo jazdy?

[...]

Ty masz coś z głową ?

Data: 2011-02-10 19:47:19
Autor: witek
Za alimenty prawo jazdy?
On 2/10/2011 1:09 PM, to wrote:
Chyba sobie żartujesz. Ma obowiązek utrzymywać, jeśli ma z czego.
Obowiązku pracy nikt nie ma.

Nie,
Ma obowiązek utrzymywać również jeśli nie ma z czego.
Brak kasy go z tego obowiazku nie zwalnia.
O samą kasę występuje się wowczas do jego rodziny.

Data: 2011-02-11 10:16:10
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin witek
Nie,
Ma obowiązek utrzymywać również jeśli nie ma z czego. Brak kasy go z
tego obowiazku nie zwalnia. O samą kasę występuje się wowczas do jego
rodziny.

Nie ma obowiązku mieć kasę i nie ma obowiązku pracować.

Data: 2011-02-11 11:27:47
Autor: Jotte
Za alimenty prawo jazdy?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d550c6a$0$2458$65785112news.neostrada.pl...

[...]
Gdy gość będzie żył i mieszkał z żoną - matką swego dziecka - jako bezrobotny, korzystający z jej łaskawego chleba, to wszystko OK. Rodzina niby.
Ale jeśli się np. rozwiedzie, to mu zasądzą alimenty nie biorąc pod uwagę czy stracił pracę, czy ma kasę itd.
Po***ny kraj...

--
Jotte

Data: 2011-02-11 19:31:33
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin Jotte
[...]

Niestety, ale próżno szukać logiki czy konsekwencji w naszym prawodawstwie...

Data: 2011-02-11 20:56:59
Autor: Jotte
Za alimenty prawo jazdy?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d558e95$0$2503$65785112news.neostrada.pl...

Niestety, ale próżno szukać logiki czy konsekwencji w naszym
prawodawstwie...
To ja nie szukam.

--
Jotte

Data: 2011-02-11 15:22:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Za alimenty prawo jazdy?
On Thu, 10 Feb 2011, to wrote:

begin ML

Może też się zatrudnić na czarno

Praca na czarno jest nielegalna, skoro więc są dowody, to można taką
osobę ukarać.

  Poproszę podstawę prawną, najlepiej z artykułem - czym ukarać
*pracownika*?

Związek z prawkiem nadal żaden.

  A to zgoda.
  Wnioskuję jedynie o umiarkowane posługiwanie się stereotypami,
np. takim że jak coś jest zakazane to za naruszenie zakazu
musi być kara ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-11 17:40:00
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin Gotfryd Smolik news
  Poproszę podstawę prawną, najlepiej z artykułem - czym ukarać
*pracownika*?

Nie wykazuje tych dochodów, nie płaci podatków. Może da się jeszcze jakoś inaczej, nie wiem.

Data: 2011-02-12 14:09:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Za alimenty prawo jazdy?
On Fri, 11 Feb 2011, to wrote:

begin Gotfryd Smolik news

  Poproszę podstawę prawną, najlepiej z artykułem - czym ukarać
*pracownika*?

Nie wykazuje tych dochodów, nie płaci podatków.

  Ale to nie jest oczywiste. Fakt, że (bardzo) często tak jest,
ba, że to (a raczej składki ZUS) jest powodem akceptacji takiego
stanu to inna sprawa :)
  A po przyjęciu tezy, że to *była* umowa o pracę, argument
znika z ręki - odpowiedzialność spada na pracodawcę, pracownika
nie ma jak ukarać.

Może da się jeszcze jakoś inaczej, nie wiem.

  Właśnie chodzi o to, że nie bardzo.
  Są przepisy pozwalające ukarać pracodawcę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-10 18:18:31
Autor: mvoicem
Za alimenty prawo jazdy?
(10.02.2011 17:27), ML wrote:
to <to@abc.xyz> napisał(a):
begin ML

[...]

Jeżeli rzeczywiście nie pracuje, to trudno, czy go się wsadzi czy prawo
jazdy zabierze - z pustego i Salomon nie naleje.

Ale jeżeli pracuje na czarno - to przecież ma jakiś majątek, samochód,
telewizor, mieszkanie, cokolwiek, co można mu zabrać i zlicytować.

Nie rozumiem, czemu skarbówka sobie doskonale radzi ze ściąganiem, a ten
cały fundusz alimentacyjny już nie.

p. m.

Data: 2011-02-10 11:37:01
Autor: witek
Za alimenty prawo jazdy?
On 2/10/2011 11:18 AM, mvoicem wrote:

Jeżeli rzeczywiście nie pracuje, to trudno, czy go się wsadzi czy prawo
jazdy zabierze - z pustego i Salomon nie naleje.

widzisz, ale w przypadku USA, skad przepis pochodzi, nawet do sklepu musisz pojechac samochodem, bo jest za daleko.
Samochodu ci nie zabiorą, z tego samego powodu dla ktorego w Polsce nie zabiorą ci spodni.
Pieniadze na benzyne i jedzenie dostaniesz z socjału, bo to są (ze wzgledu na koszmarne odległosci) podstawowe rzeczy potrzebne do przezycia).
I tak mógłby sie bimabac latami.
Dlatego  brak prawa jazdy jest dosyc upierdliwa i kazdy zrobi wszystko, zeby go szybko odzyskac.

Ale jeżeli pracuje na czarno - to przecież ma jakiś majątek, samochód,
telewizor, mieszkanie, cokolwiek, co można mu zabrać i zlicytować.

Nie. Samochod jest na żonę, a mieszkanie z wyposazeniem na matke.
I co mu chcesz zabrac?

Tobie tez by ci sie nie udało nic mi zabrać, mimo, że sporo "mam" ... udostepnionego do uzytku. Ale nic nie jest moje.

Data: 2011-02-10 18:51:31
Autor: mvoicem
Za alimenty prawo jazdy?
(10.02.2011 18:37), witek wrote:

[...]

O ile się dobrze orientuję (a orientuję się z dyskusji na p.s.p), to
komornik nie musi wnikać co jest czyje, tylko czy jest we władaniu
dłużnika.

p. m.

Data: 2011-02-10 19:45:00
Autor: witek
Za alimenty prawo jazdy?
On 2/10/2011 11:51 AM, mvoicem wrote:

[...]

po czym nastepuje sprzeciw przeciwegzekucyjny i komornik idzie sie bujac.

Data: 2011-02-11 17:07:29
Autor: mvoicem
Za alimenty prawo jazdy?
(11.02.2011 02:45), witek wrote:
[...]

Czy każdy właściciel sprzętu będzie na tyle zorganizowany i obczajony w
przepisach, żeby na czas złożyć taki sprzeciw?

Poza tym, czy jeżeli ktoś kto użycza sprzętu dłużnikowi, będzie musiał
raz za razem składać taki sprzeciw, to czy mu się to po chwili nie
znudzi i nie przestanie po prostu użyczać dłużnikowi?

p. m.

Data: 2011-02-11 13:05:36
Autor: witek
Za alimenty prawo jazdy?
On 2/11/2011 10:07 AM, mvoicem wrote:
(11.02.2011 02:45), witek wrote:
[...]

to zalezy od tego jak bardzo bedzie mu sie chcialo.

Data: 2011-02-11 19:33:41
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin mvoicem
[...]

Czyli nie wystarczy Ci już zabieranie prawka alimenciarzowi (co żadnego związku z alimentami nie ma i jest w zasadzie niczym więcej jak nękaniem), ale chciałbyś nękać także postronne osoby?

Data: 2011-02-11 19:45:10
Autor: ML
Za alimenty prawo jazdy?
to <to@abc.xyz> napisał(a):
Czyli nie wystarczy Ci już zabieranie prawka alimenciarzowi (co żadnego związku z alimentami nie ma i jest w zasadzie niczym więcej jak nękaniem),

Zastanów się, dlaczego za przejechanie samochodem na czerwonym świetle grozi
grzywna? Przecież ten czyn nie ma nic wspólnego z pieniędzmi. To też jest nękanie?
Tak już jest, że kara za przestępstwo / wykroczenie, żeby była skuteczna, musi
być choć trochę uciążliwa.

Data: 2011-02-11 20:45:38
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin ML
Zastanów się, dlaczego za przejechanie samochodem na czerwonym świetle
grozi grzywna? Przecież ten czyn nie ma nic wspólnego z pieniędzmi. To
też jest nękanie?

Ty tak powaĹźnie?

Data: 2011-02-11 20:46:36
Autor: mvoicem
Za alimenty prawo jazdy?
(11.02.2011 20:33), to wrote:
begin mvoicem

[...]

PowyĹźsze sugeruje Ĺźe jestem zwolennikiem zabierania PJ, kiedy to
oczywiście (kilka postów wcześniej pisałem na ten tamat) jest nieprawdą.

ale chciałbyś nękać także postronne osoby?

Nie tyle chciałbym, co takie są fakty - przecież "od zawsze" tak jest,
że jeżeli ktoś jest notorycznym dłużnikiem, z komornikiem na karku, to
niebezpiecznie jest mu cokolwiek pożyczać, bo możliwe jest że będzie
trzeba to wyszarpywać komornikowi.

Nie wiem czy to dobre czy nie (ma to pewien sens), ale takie są fakty.

p. m.

Data: 2011-02-10 14:25:57
Autor: boukun
Za alimenty prawo jazdy?

Użytkownik "ML" <owynbeleforte.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ij06t8$rd0$1inews.gazeta.pl...
[...]

A to dlaczego ludzie wyjeżdzają milionami na zmywak  do Londynu i na Zachód? Praca godziwa była tylko w PRL-u, od 1989 roku rozkradli polski majątek narodowy i zaorali wsztstkie zakłady pracy, w miejsce tego postawiono blaszane łagry...

Po co nam ten rząd w taki razie?

boukun

Data: 2011-02-10 14:28:52
Autor: spp
Za alimenty prawo jazdy?
W dniu 2011-02-10 14:25, boukun pisze:

[...]

Ty tak na serio?

--
spp

Data: 2011-02-10 14:34:36
Autor: boukun
Za alimenty prawo jazdy?

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:ij0p6s$uiv$1news.onet.pl...
[...]

Jak najbardziej. Taka jest prawda, wszystko dzisiaj rozkradli i zaorali, w miejsce tego postawiono blaszane łagry pracy jak TESCO..., śmietnik Europy z Polski zrobili...

boukun

Data: 2011-02-10 14:07:35
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin boukun
Jak najbardziej. Taka jest prawda, wszystko dzisiaj rozkradli i zaorali,
w miejsce tego postawiono blaszane łagry pracy jak TESCO..., śmietnik
Europy z Polski zrobili...

Na jakąś amnezje chyba cierpisz i nie pamiętasz jak Polska wyglądała w stosunku do zachodu 20 lat temu, a jak wygląd a teraz. Ew. nigdy tam nie byłeś i sobie fantazjujesz.

Data: 2011-02-10 18:23:59
Autor: Rysio
Za alimenty prawo jazdy?
W dniu 2011-02-10 15:07, to pisze:
begin boukun

[...]

Wyglada o tyle lepiej ze zafundowali jej kolorowe bilbordy i nowe blaszaki.  Przy okazji zlikwidowali wszelka konkurencje i zafundowali milionowa emigracje jak przed wojna.

Masakra poprostu, ale co moze powiedziec poldebil wychowany na kolorowych gazetkach brawo i TVN czyli telewizji dla przyglupow niezdolnych do samodzielnego myslenia.

Data: 2011-02-10 11:38:00
Autor: witek
Za alimenty prawo jazdy?
On 2/10/2011 11:23 AM, Rysio wrote:
[...]

nie chrzan.
bardzo duzo sie zmieniło,
ale prosciej na wszystko narzekac.

Data: 2011-02-10 20:53:40
Autor: boukun
Za alimenty prawo jazdy?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ij17qh$ahr$30inews.gazeta.pl...
[...]

Świat nie stoi w miejscu, tylko Polska się cofa w rozwoju...

boukun

Data: 2011-02-10 21:09:07
Autor: spp
Za alimenty prawo jazdy?
W dniu 2011-02-10 20:53, boukun pisze:

Świat nie stoi w miejscu, tylko Polska się cofa w rozwoju...

Dokładnie, bo zbyt dużo ludzi w Polsce myśli podobnie do Ciebie. :(

--
spp

Data: 2011-02-10 22:58:36
Autor: boukun
Za alimenty prawo jazdy?

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4D5445E3.9040103op.pl...
W dniu 2011-02-10 20:53, boukun pisze:

Świat nie stoi w miejscu, tylko Polska się cofa w rozwoju...

Dokładnie, bo zbyt dużo ludzi w Polsce myśli podobnie do Ciebie. :(
spp

Hmm, na to nie znaleźli jeszcze sposobu mafiozi u władzy?

boukun

Data: 2011-02-10 18:18:39
Autor: to
Za alimenty prawo jazdy?
begin Rysio
Wyglada o tyle lepiej ze zafundowali jej kolorowe bilbordy i nowe
blaszaki.  Przy okazji zlikwidowali wszelka konkurencje i zafundowali
milionowa emigracje jak przed wojna.

Tak, a na sam koniec zestrzelili Tupolewa.

Masakra poprostu, ale co moze powiedziec poldebil wychowany na
kolorowych gazetkach brawo i TVN czyli telewizji dla przyglupow
niezdolnych do samodzielnego myslenia.

Powiedziałeś już wszystko, jak dla mnie wystarczy.

Data: 2011-02-10 20:52:26
Autor: boukun
Za alimenty prawo jazdy?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d53f127$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
begin boukun

[...]

Akurat ja byłem ponad 17 lat w Niemczech, od 3 lutego 1987 roku do 15 marca 2004 roku... Co to ma wspólnego? Gdyby nie stan wojenny, nie byłoby tego dziadowskiego systemu, który mamy. Polska była w miarę wolna tylko ok. półtora roku, od sierpnia 1980 do 13 grudnia 1981 roku, potem już nigdy więcej. Stan wojenny został wprowadzony z inspiracji geremka, bo Polacy wyrywali się syjonistom spod kontroli http://wirtualnapolonia.files.wordpress.com/2008/08/nie_dla_bydla.jpg

Na pl.soc.polityka już nie raz dawałem przykłady, że w Polsce jest nadal dostępny tylko towar drugiej kategorii i do tgo droższy niż w Niemczech...

boukun

Data: 2011-02-14 17:46:10
Autor: Marek Dyjor
Za alimenty prawo jazdy?
to wrote:
begin boukun

[...]

jak czytam jego bzdety to sie dziwie Ĺźe go jakiś sąd go skazał, przecieĹź powinien przedstawić papiery od psychiatry i by mu mogli nagwizdać.  :)

Data: 2011-02-16 14:43:26
Autor: boukun
Za alimenty prawo jazdy?

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijbm93$n9n$1news.onet.pl...
to wrote:
begin boukun

[...]

Zesrał się, nie skazał. Zostałem prawomocnie w drugim podejściu apelacyjnym (tym razem apelowała prokuratura) przez Sąd Okręgowy w Świdnicy w sierpniu (zdaje się, nie chce mi się zaglądać w papiery)uniewinniony z obu zarzutów, o tzw. "antysemityzm" i rzekome paserstwo programów komputerowych...

boukun

Data: 2011-02-14 17:44:56
Autor: Marek Dyjor
Za alimenty prawo jazdy?
boukun wrote:
[...]

nie żałujcie  sobie boukun  dziesiątkami milionów...

Data: 2011-02-10 17:21:48
Autor: Papu Smurf
Za alimenty prawo jazdy?
Órzytkownik "ML" napisał:
[...]

powiec to tym co latami bezskutecznie szukają pracy, powodzenia wujku dobra
rado:O)

Za alimenty prawo jazdy?