Za co celebryta wkurza sie na bank ;)

Data: 2010-02-28 12:20:43
Autor: MK
Za co celebryta wkurza sie na bank ;)
- A co jeszcze pana denerwuje w polskim systemie bankowym?

- Nie czuję się na siłach, by w sposób fachowy wypowiadać się na ten temat. Mogę jedynie spojrzeć na nie od strony ich klienta. W Wielkiej Brytanii jest takie określenie "user friendly", które oznacza, że coś jest przyjazne dla użytkownika. Kiedy w Polsce w 1989 roku rozpoczęły się reformy gospodarcze, to objęły one także nasze banki. Wygląda, że spośród wszystkich sektorów gospodarki one najszybciej dostosowały się do nowej rzeczywistości ekonomicznej. Zobaczyły na świecie jak to wygląda i duża część z nich uważa się za nowoczesne. Dziś po ponad 20 latach reform można się w niektórych przypadkach mocno rozczarować. Podam przykład. Pewnego dnia chciałem kupić płytę z muzyką przez internet w sklepie znajdującym się w Nowym Jorku. Złożyłem zamówienie, a jako sposób zapłaty wybrałem kartę kredytową, bo wydawało mi się to zupełnie normalne. Jakie było moje zdziwienie, gdy dowiedziałem się, że przelanie pieniędzy na odpowiednie konto bankowi zajęło ponad tydzień. W dobie internetu tak długi okres oczekiwania jest nie do przyjęcia. Nie wiem dlaczego tak się stało. Zresztą mój bank nie podał mi logicznego wytłumaczenia swojej opieszałości. To jest jakiś absurd. W ciągu tygodnia mogłem sam wsiąść w samolot, polecieć do Nowego Jorku, kupić nie tylko tę płytę, ale także jeszcze inne i zapłacić za wszystko gotówką. Zarobiłyby linie lotnicze, sklepy, hotele, restauracje, ale nie banki. Zresztą kiedyś tak było i chyba nie jest celem niektórych polskich banków wracać do rozwiązań z minionych czasów.

http://biznes.onet.pl/mysle-na-wszelki-wypadek,18527,3183652,1,prasa-detal

MK

Data: 2010-02-28 13:51:49
Autor: Valdi
Za co celebryta wkurza sie na bank ;)
"MK" news:hmdjij$lll$1inews.gazeta.pl

[ciach]

Facet chyba nie ma do końca dobrze z głową - po samą płytkę leciec za wielką
wodę. No comment :)
Po za tym coś mi trąci tutaj tanią sensacją a'la wybiórcza - tydzień szła
kasa z Polski za ocean przy płatności kartą. No ale do jasnej anielci co
mnie to obchodzi - transakcja zaakceptowana to cierpliwie dwie strony
czekają na to na czym im zależy:
1. sklep na kasę
2. ja na płytkę

Nie raz i nie dwa w USA kupowałem przez net polskie produkcje muzyczne i
filmowe, które o zgrozo w Polsce nie były dostępne (sic!). Za 99% towarów
płatność odbywała się za pomocą karty. Pomijam już fakt, że w niektórych
przypadkach o zakupach mogłem zapomnieć bo USA dziwnie patrzą na nie
tubylców i ich karty. Na szczęście w przypadku towarów jakie mnie
interesowały nie było problemu z nabyciem ich w cywilizowanych sklepach
internetowych na kontynencie. Wiadomo - kapkę drożej ale nikt mi łachy nie
robił, że łaskawie pozwoli mi zapłacić polską czy niemiecką Visą.

Data: 2010-02-28 13:59:06
Autor: RobertS
Za co celebryta wkurza sie na bank ;)
ten tekst to jakaś wiocha, tydzień szła płatność? a płyta pewnie ze 3 tygodnie...albo ten celebrecht opowiadał jakieś bzdury albo pismak troche pokoloryzował tekst, żeby był jakiś dramatyzm!

wiele razy kupowałem i za oceanem, w Chinach i na kontynencie i.....(co szokuje najbardziej) towar często docierał szybciej niż kupiony w krajowym sklepie ;-/ pomijając fakt, że zagraniczna przesyłka potrafiła być tańsza!

RobertS

Data: 2010-02-28 06:00:08
Autor: BK
On Feb 28, 1:59 pm, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
[...]

Oj zwrocic uwage trzeba na fakt, ze to gazeta bankowa. Organ prasowy
SKOK ;) Trudno brac powaznie opinie i teksty wydawane przez gazete,
ktora nalezy do konkurencji ocenianych i opisywanych podmiotow.

Data: 2010-02-28 14:30:19
Autor: george

"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:hmdjij$lll$1inews.gazeta.pl...
[...]

jakaś "tania" ta sensacja...