Za co dziękuj± sobie kierowcy TIRów?

Data: 2013-06-28 03:17:00
Autor: sczygiel
Za co dziękuj± sobie kierowcy TIRów?
W dniu pi±tek, 28 czerwca 2013 09:03:33 UTC+2 użytkownik DoQ napisał:
Jeden drugiego wyprzedza kilka minut (bo wyprzedzany nie ma zwyczaju zwolnić), po czym wyprzedzaj±cy dziękuje wyprzedzanemu.

Ciekawy jestem po co i za co?

A mnie ciekawi gdzie wy natykacie sie na te minutowe wyprzedzania.
jezdze po gierkówce i po autostradzie i jak już się wyprzedzaja to całkiem sprawnie. Ale chwile to trwa. Przy czym widzę że wyj±tkiem s± sytuacje kiedy ciężarowiec się wciska do wyprzedzenia przed kogos kto jedzie swoim tempem.

Data: 2013-06-28 12:39:03
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-28 12:17, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Widocznie jeĽdzisz raz od ¶więta.

Data: 2013-06-28 12:53:00
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail sczygiel@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Na drogach...
Zeby bylo smieszniej - tirowcy robi± sobie sami pod górkę.

Np. obwodnica Poznania. Kiedys nie było tam zakazu wyprzedzania dla ciezarówek. Ale ze ruch duzy bo ktos wymyslił, ze 2 pasy sa ok na obwodnicy... a tirowcy własnie robili takie minutowe wyprzedzania to postawiono zakaz.
Oczywiscie kto by sie przejmowal... ale pojawiły się patrole policji i regularnie łapały krn±brnych.

Efekt jest taki, ze obecnie na CB ci±gle słyszysz, ze kto¶ się 60 na godzine wlecze i cały wezyk za nimi.

A gdyby wyprzedzali sie tylko wtedy kiedy róznica predkosci jest znaczna a nie 1km/h to pewnie nigdy by taki rozwoj wydarzeń nie miał miejsca. :)

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2013-06-28 13:01:25
Autor: K
W dniu 28-06-2013 12:17, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

na trojmiejskiej obwodnicy, a zeby bylo smieszniej to "tiry" maja tu zakaz wyprzedzania.

Data: 2013-06-28 13:09:21
Autor: BaX
[...]

Szczególnie "chwile to trwa" jak się takiemu teamowi tirmenów zrobi "pod górkę" i wyprzedzany robi się szybszy od wyprzedzaj±cego ale jednokomórkowiec na lewym nic sobie z tego nie robi bo po co. Przecież górka się kiedy¶ skończy i on znowu będzie szybszy i w końcu uda mu się zakończyć wyprzedzanie.

Data: 2013-06-28 14:35:22
Autor: WildS
Za co dziękują sobie kierowcy TIRów?
On 2013-06-28, BaX <bax@_klub.chip.pl> wrote:
Jeden drugiego wyprzedza kilka minut (bo wyprzedzany nie ma zwyczaju

zwolnić), po czym wyprzedzający dziękuje wyprzedzanemu.

Ciekawy jestem po co i za co?

A mnie ciekawi gdzie wy natykacie sie na te minutowe wyprzedzania.
jezdze po gierkówce i po autostradzie i jak już się wyprzedzaja to całkiem sprawnie. Ale chwile to trwa.

Szczególnie "chwile to trwa" jak się takiemu teamowi tirmenów zrobi "pod górkę" i wyprzedzany robi się szybszy od wyprzedzającego ale jednokomórkowiec na lewym nic sobie z tego nie robi bo po co. Przecież górka się kiedyś skończy i on znowu będzie szybszy i w końcu uda mu się zakończyć wyprzedzanie.

pod gĂłrkÄ™ siÄ™ zazwyczaj nie odpuscza ani na prawym ani na lewym. Jak
odpuścisz, stracisz pęd i znacznie zwolnisz, będzie trzeba robić
redukcję (albo zrobi to automat) przy okazji potencjalnie wywołując
domino hamowania za tobÄ….

--
WildS

Data: 2013-06-28 18:50:42
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 28 Jun 2013 03:17:00 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]

Takie tam "morskie opowie¶ci" - czasy i prędko¶ci mierzone na oko ;)

Gdyby był film, to by się okazało że większo¶ć tych kilkuminutowych (czy
wielokilometrowych wg. innych podań ludowych) wyprzedzań trwało 45 sekund.
Ale wnerwiony zajechaniem (oczywi¶cie "tuż przed maskę" i "cudem whamował")
czuje jakby trwało 5 minut i prawie słyszy ¶miech tirowca który zrobił to
celowo i perfidnie ;)

Data: 2013-06-28 20:38:16
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Jun 2013 18:50:42 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Filmy sa. http://www.youtube.com/watch?v=CP4_oibIJ-Q
Ten do statystyki - tyle tego nagral, ale wszystkie szybkie.
Choc on cos kombinowal z szybkoscia (pod koniec)

Ale dluzsze sie zdarzaja
http://www.youtube.com/watch?v=Hju7kGpN_ok

Ale wnerwiony zajechaniem (oczywi¶cie "tuż przed maskę" i "cudem whamował")

http://www.youtube.com/watch?v=xk2XH0cQfaw
http://www.youtube.com/watch?v=MCDv-c4h4JE

czuje jakby trwało 5 minut i prawie słyszy ¶miech tirowca który zrobił to
celowo i perfidnie ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wmvtFog2zLo

Ale ... to moglo trwac juz 3 minuty wcczesniej :-)

J.

Data: 2013-06-28 20:57:49
Autor: Shrek
On 2013-06-28 20:38, J.F. wrote:
Ale wnerwiony zajechaniem (oczywi¶cie "tuż przed maskę" i "cudem whamował")
http://www.youtube.com/watch?v=xk2XH0cQfaw

Tak po prawdzie, to wymusił nie tyle hamowanie, a że konieczno¶ć hamowania o długo¶ć "tira" plus parę metrów wcze¶niej.

Dalej po chamsku, ale też nie wiem w imię czego kieruj±cy nie odpu¶cił od razu a uparł się do zderzaka dojechać.

Shrek

Data: 2013-06-28 20:47:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-06-28 18:50, Tomasz Pyra pisze:

W dniu piątek, 28 czerwca 2013 09:03:33 UTC+2 użytkownik DoQ napisał:
[...]
Takie tam "morskie opowieści" - czasy i prędkości mierzone na oko ;)
Gdyby był film, to by się okazało że większość tych kilkuminutowych (czy
wielokilometrowych wg. innych podań ludowych) wyprzedzań trwało 45 sekund.
Ale wnerwiony zajechaniem (oczywiście "tuż przed maskę" i "cudem whamował")
czuje jakby trwało 5 minut i prawie słyszy śmiech tirowca który zrobił to
celowo i perfidnie ;)

10/10 ... Dziś poleciałem WRC-KRK-WRC z pasażerem, też kierowcą .... i co tir "zajechał mi drogę" w ten sposób, że gdy widziałem, że zmienia pas ruchu wyłączałem tempomat ze 150 ... auto samo zwalniało dużo wcześniej i nie było potrzeby używania hamulca .... Pasażer zwrócił miotając w stronę ogółu tirmenów kurwami, że zawsze wpierdalają się "tak w ostatniej chwili" zmuszając do hamowania.

Dziwnym trafem nie zauważył tego, że większość użyć hamulca wynikało z zachowań kierowców aut osobowych ...

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2013-07-17 21:11:22
Autor: jerzu
Za co dziękuj± sobie kierowcy TIRów?
On Fri, 28 Jun 2013 20:47:58 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Dziwnym trafem nie zauważył tego, że większo¶ć użyć hamulca wynikało z zachowań kierowców aut osobowych ...

O toto... W poniedziałek na odcinku Kowal - Warszawa (a1>a2) TIRy
zajechały mi drogę może 2 razy. Za to osobówki... nawet nie starałem
się liczyć. Szkoda że skasowałem filmy z kamery, bo byłby wła¶nie
filmik pogl±dowy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-07-17 21:22:56
Autor: Tomasz Pyra

<usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Jak to mówi przysłowie "TIR ma wielkie oczy" ;)

Za co dziękuj± sobie kierowcy TIRów?