Za co się wezmą, to spaprzą.

Data: 2016-01-13 02:45:25
Autor: stevep
Za co się wezmą, to spaprzą.
# W drodze na manifestację KOD „Wolne Media” na ulicy Świętokrzyskiej  zagadnęła mnie pewna pani w wieku balzakowskim.

– Szłam tutaj ze strachem, czy ludzie przyjdą, ale kiedy zobaczyłam ten  tłum, to nie mogłam powstrzymać łez wzruszenia – powiedziała. Nie potrafię  powiedzieć, czy na placu Powstańców, przed siedzibą TVP, było 5 czy 10  tysięcy uczestników, ale cały plac, od Świętokrzyskiej do Brackiej, był  wypełniony tysiącami ludzi.

Pan, który stał obok mnie, szacował powierzchnię placu, mnożył przez 2  osoby na metr kwadratowy, i wyszło mu 20 tysięcy. […]

Mimo przygnębiających okoliczności nastroje były dobre. Jakaś pani dała mi  znaczek „Jestem gorszego sortu”, niektórzy trzymali transparenty i domowej  roboty plakaty z napisami: „Ciemny lud niegłupi / TV PiS nie kupi”, „Życie  z Szydło mi zbrzydło”, „Damy radę dobrej zmianie / Kaczor mediów nie  dostanie”.

Nagłośnienie na wiecu było jak zawsze fatalne, a że nie widziałem trybuny,  dopiero w domu dowiedziałem się, kto przemawiał, m.in. Jarosław Kurski,  Seweryn Blumsztajn, Sławomir Sierakowski, Renata Kim i Jacek Żakowski.

Podobne demonstracje, ale na mniejszą skalę, odbyły się podobno w ponad 20  miejscowościach. Ciekawe, czy i w jaki sposób potencjał zgromadzony w KOD  odegra jakąś rolę polityczną. Ile można wiecować? Jak skutecznie  protestować? Niektórzy moi rozmówcy uważają, że tylko ulica może zachwiać  władzą. Ze strony parlamentu nie można oczekiwać zmiany, wybory dopiero za  kilka lat, cóż innego pozostaje?

Opinia zagraniczna coraz bardziej niekorzystna dla Polski. „Der Spiegel”  donosi, że czołowi politycy koalicji CDU/CSU w Niemczech, Volker Kauder –  szef frakcji w Bundestagu i Herbert Reul – szef frakcji w Parlamencie  Europejskim, domagają się sankcji wobec Polski. I pomyśleć, że jeszcze  kilka miesięcy temu był to najbliższy partner Polski w Europie, a Merkel i  Tuska łączyły bliskie stosunki.

PiS rujnuje stosunki z Niemcami i naszą pozycję w Unii tak, jak zrujnował  Trybunał Konstytucyjny. Pozostanie tylko Orbán. Za co się wezmą, to  spaprzą. #
Ze strony:
http://skroc.pl/bf899

--
  stevep
-- -- -

Data: 2016-01-13 08:21:37
Autor: MarkVVoydak
Za co się wezmą, to spaprzą.
Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.ya5ltz1h50oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
# W drodze na manifestację KOD „Wolne Media” na ulicy Świętokrzyskiej
zagadnęła mnie pewna pani w wieku balzakowskim.#

KOD to taki czyrak na dupie PiS. Nie mogą sobie wyobrazić jak to, nikt tych KOD-owców nie przywozi autobusami?! Że nie mają przywódcó godnych ZbawPolskę? Kto tym KOD-em steruje? "Ukryta opcja niemiecka"?

--
Mark Woydak

Za co się wezmą, to spaprzą.