Data: 2010-04-20 20:45:19 | |
Autor: Samotnik | |
Za dużo zaliczek w 2009 - co zrobić? | |
Przy okazji wypełniania zeznania rocznego widzę, że dwukrotnie wpłaciłem
zaliczkę za listopadogrudzień. Wygl±da na to, że wpisałem w banku najpierw w 'pojedynczej' wysoko¶ci, potem się poprawiłem i wpisałem podwojon±. Tylko niestety chyba nie skasowałem poprzedniego przelewu. ;-) W efekcie dwoma przelewami zapłaciłem trzykrotno¶ć zaliczki za listopad. Jak to teraz rozliczyć? Widzę dwie możliwo¶ci - albo napisać pismo o przeksięgowanie, albo po prostu w PIT-36L powiększyć o tę gratisow± zaliczkę pole 'zapłacone zaliczki' - wyjdzie wyższa nadpłata/mniejsza dopłata. To drugie wyj¶cie wydaje się prostsze, bo nie wymaga papierów i tłumaczenia, ale czy aby na pewno? Nikt nie będzie miał nic przeciwko? W końcu w pole 'zaliczki należne' (te z podziałem na miesi±ce) trzeba już wpisać kwoty, które faktycznie powinienem był zapłacić. Ich suma będzie mniejsza niż wpłaconych zaliczek. Może i tak przychodzenia i wyja¶niania o co chodziło nie uniknę? -- Samotnik |
|
Data: 2010-04-21 08:01:16 | |
Autor: jureq | |
Za dużo | |
Dnia Tue, 20 Apr 2010 20:45:19 +0000, Samotnik napisał(a):
Przy okazji wypełniania zeznania rocznego widzę, że dwukrotnie wpłaciłem Po prostu uważnie wypełniaj PIT-36L - patrz gdzie maja być zaliczki należne a gdzie wpłacone. Szansę, że komuś zechce się wyjaśniać dlaczego wpłaciłeś za dużo oceniam na 20%. Jeśli i tyle nie chcesz ryzykować, to do PIt-u dołącz (trwale - zszywacz) krótkie wyjaśnienie, ale takie "dla idioty" - żeby zrozumieli. |
|