Data: 2009-10-30 15:32:59 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski aku mulator ? | |
Samochód: Citroen Xsara Picasso z 2002r. Napięcie akumulatora po około 3 godzinach "stania" wynosiło - 12,36V. Po odpaleniu silnika - 14,2V , a gdy włączyłem dodatkowo światła mijania - 14,09V Zmierzyłem też pobór prądu przy wyłączonym silniku. Bez radia (zupełnie zdemontowane) - 0,152A ale po chwili spadło do 0,08A Z radiem Alpine (radio oczywiście "wyłączone") - 0,195A ale po chwili spada do 0,122A. Czy mam za duży pobór prądu ? Czy może po prostu akumulator mimo napięcia >12V ma słabą już "pojemność" ? -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - IMHO masz za duży pobór prądu, te 122mA bez radia to już za dużo, nie wiem ile normę przewiduje Citroen ale Opel podaje w serwisówkach prąd 50mA a w praktyce oczywiście jest on niższy, do tego coś nie tak jest z podłączeniem radia, również mam radio tej firmy i na włączonym alarmie prąd spoczynkowy w samochodzie mam coś ca. 40mA, brat |
|
Data: 2009-10-30 07:40:15 | |
Autor: kaszpir | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski ak umulator ? | |
samochodzie mam coďż˝ ca. 40mA, bez radia jest 80mA z radiem 122mA Radio więc "żre" w stanie uśpienia 42mA ... Nie wiem jaka jest norma , ale trzeba pamiętać że u mnie cały czas działa komputer i magistrala BSI/CAN więc one też "żrą" napewno prąd :) Radio trochę "żre" ale niestety inaczej radia nie udało mi się podłączyć aby działało ok. Jak podłączę zasilanie (czerwony z czerwonym , żółty z żółtym) to po wyłączeniu zapłonu po kilku minutach nastepuje zanik napięcia (komputer odłącza) i radio traci ustawienia ... Nawet fabryczne radio po wyłączeniu zapłonu wyłącza się , a raczej wchodzi w stan uśpienia , bo można je ponownie włączyć i działa ... Więc jeśli nawet fabryczne radio się do końca nie wyłącza to widać innego sposobu nie ma ... |
|