Za duży pobór prądu czy też może kiepski aku mulator ?

Data: 2009-10-30 15:32:59
Autor: bratPit[pr]
Za duży pobór prądu czy też może kiepski aku mulator ?

Samochód: Citroen Xsara Picasso z 2002r.

Napięcie akumulatora po około 3 godzinach "stania" wynosiło - 12,36V.
Po odpaleniu silnika - 14,2V , a gdy włączyłem dodatkowo światła
mijania - 14,09V

Zmierzyłem też pobór prądu przy wyłączonym silniku.

Bez radia (zupełnie zdemontowane) - 0,152A ale po chwili spadło do
0,08A
Z radiem Alpine (radio oczywiście "wyłączone") - 0,195A ale po chwili
spada do 0,122A.

Czy mam za duży pobór prądu ? Czy może po prostu akumulator mimo
napięcia >12V ma słabą już "pojemność" ?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

IMHO masz za duży pobór prądu, te 122mA bez radia to już za dużo, nie wiem ile normę przewiduje Citroen ale Opel podaje w serwisówkach prąd 50mA a w praktyce oczywiście jest on niższy, do tego coś nie tak jest z podłączeniem radia, również mam radio tej firmy i na włączonym alarmie prąd spoczynkowy w samochodzie mam coś ca. 40mA,
brat

Data: 2009-10-30 07:40:15
Autor: kaszpir
Za duży pobór prądu czy też może kiepski ak umulator ?
samochodzie mam coďż˝ ca. 40mA,

bez radia jest 80mA z radiem 122mA

Radio więc "żre" w stanie uśpienia 42mA ...

Nie wiem jaka jest norma , ale trzeba pamiętać że u mnie cały czas
działa komputer i magistrala BSI/CAN więc one też "żrą" napewno
prąd :)

Radio trochę "żre" ale niestety inaczej radia nie udało mi się
podłączyć aby działało ok. Jak podłączę zasilanie (czerwony z
czerwonym , żółty z żółtym) to po wyłączeniu zapłonu po kilku minutach
nastepuje zanik napięcia (komputer odłącza) i radio traci
ustawienia ...

Nawet fabryczne radio po wyłączeniu zapłonu wyłącza się , a raczej
wchodzi w stan uśpienia , bo można je ponownie włączyć i działa ...
Więc jeśli nawet fabryczne radio się do końca nie wyłącza to widać
innego sposobu nie ma ...

Za duży pobór prądu czy też może kiepski aku mulator ?