Data: 2009-10-30 05:41:01 | |
Autor: kaszpir | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski akumul ator ? | |
Witam !
Samochód: Citroen Xsara Picasso z 2002r. W samochodzie jest fabryczny alarm , zamontowane jest też LPG Elpigaz oraz dodatkowo czujnik parkowania (działa tylko przy włączonym wstecznym i światłach cofania) Dodatkowo w samochodzie jest zamontowane (od kwietnia) radio Alpine CD/ MP3. Akumulator - jakiś noname (AmperMax) 55Ah. Nie wiem kiedy kupiony , ale teściu gdzieś tam wyczytałem że w 2008r. Samochód mam od 01/2009r. Problemy: 2 tygodnie temu żona do mnie zadzwoniła że w niedzielę nie może dostać się zupełnie do samochodu. Samochód stał nieużywany od piątku. W niedzielę wieczorem zdemontowałem akumulator , dolałem na max wody destylowanej i podłączyłem pod prostownik. Rano zamontowałem i było ok. Kilka dni później jeszcze raz dałem do podładowania (bo zdawało mi się że poprzednio proces ładowania się do końca nie zakończył). Od około 2 tygodni jest ok , ale po nocy trochę gorzej się odpala samochód niż np. po krótszym "odpoczynku". Zapala się od pierwszego uruchomienia , ale przy odpalaniu kontrolki mocno przygasają. Różnice nie są kolosalne , ale zdaje mi się że kiedyś zapalał lepiej ... Dziś zmierzyłem napięcie i prąd: Napięcie akumulatora po około 3 godzinach "stania" wynosiło - 12,36V. Po odpaleniu silnika - 14,2V , a gdy włączyłem dodatkowo światła mijania - 14,09V Zmierzyłem też pobór prądu przy wyłączonym silniku. Bez radia (zupełnie zdemontowane) - 0,152A ale po chwili spadło do 0,08A Z radiem Alpine (radio oczywiście "wyłączone") - 0,195A ale po chwili spada do 0,122A. Czy mam za duży pobór prądu ? Czy może po prostu akumulator mimo napięcia >12V ma słabą już "pojemność" ? Wyliczyłem sobie że pobór mocy bez radia wynosi 0,96W a z radiem 1,46W więc chyba tragedii nie ma ? Więc co wina tragicznego akumulatora ? Czy akumulator nie ma tu nic wspólnego ? Zdaje mi sie także że wyświetlacz główny w Picasso słabiej świeci , ale nie więc czy to coś ma wspólnego bo jeśli akumulator daje dobre napięcia to chyba nie jest to wina zasilania a być może "zużycia" podświetlenia ... Czy pobór prądu jest za duży ? Przy takim poborze mocy i prądu ile teoretycznie powinien wytrzymać godzin akumulator zanim ostatecznie nie pozwoli na uruchomienie samochodu i się zupełnie rozładuje ? Dzięki ! |
|
Data: 2009-10-30 12:52:11 | |
Autor: Waldek Godel | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski akumulator ? | |
Dnia Fri, 30 Oct 2009 05:41:01 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):
Bez radia (zupełnie zdemontowane) - 0,152A ale po chwili spadło do Wygląda, że radio się nie wyłącza prawidłowo, może jest źle podpięte. Pikuś ma już multiplex i cały czas tam jakieś komputery działają, choćby odbiornik pilota, więc pobory prądu bez radia wydają się zupełnie prawidłowe. Natomiast stacjonarny pobór pradu zdrowo powyżej ampera nie wydaje się specjalnie zdrowy, więc jak pisałem, albo to radio się źle zachowuje, albo coś jest na styku - radio-multiplex (oryginalne radio pikusia jest elementem multiplexu) Aha - jako że w Pikusiu akumulator jest wewnątrz kabinym, powinien on być żelowy i o obniżonej emisji gazów a nie jakikolwiek noname. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-30 06:05:43 | |
Autor: kaszpir | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski ak umulator ? | |
Ale jaki pobór prądu powyżej ampera ????
Przecież napisałem - z radiem - 0,122A Bez radia - 0,08A Czyli z radiem - 0,122A x 12V = 1,46W (pobór mocy) Bez radia - 0,08A x 12V = 0,96W (pobór mocy) |
|
Data: 2009-10-30 13:12:27 | |
Autor: Waldek Godel | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski akumulator ? | |
Dnia Fri, 30 Oct 2009 06:05:43 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a):
Ale jaki pobór prądu powyżej ampera ???? A, przecinki mi się przestawiły w oczach, przepraszam. 12 mA faktycznie jest w granicach rozsądku. W takim razie akumulator może być słaby, może być słabo ładowany (np. zaświnione klemy itp). Pozostające włączone elementy raczej nie powinny mieć wpływu, bo komputer po 30 minutach powinien włączyć economy mode. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-30 14:14:03 | |
Autor: Grejon | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski akumulator ? | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 30 Oct 2009 06:05:43 -0700 (PDT), kaszpir napisał(a): Znowu ci się przestawiły - to jest 122 mA i to jest ciutes dużo. Wystarczy żeby po całodniowym postoju z aku zeszły ponad 2 Ah. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-10-30 15:05:03 | |
Autor: Waldek Godel | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski akumulator ? | |
Dnia Fri, 30 Oct 2009 14:14:03 +0100, Grejon napisał(a):
Przecież napisałem - z radiem - 0,122A no cóż.. ale przezornie już byłem na spacerze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-10-30 14:29:56 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Za duĹźy pobĂłr prÄ du czy teĹź moĹźe kiepski akumulator ? | |
On 2009-10-30, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Ale jaki pobór prądu powyżej ampera ???? Znowu Ci się przecinek przestawił, tym razem w drugą stronę. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-10-30 14:30:56 | |
Autor: J.F. | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski aku mulator ? | |
Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał
Napięcie akumulatora po około 3 godzinach "stania" wynosiło - 12,36V. Tak w dolnych granicach przyzwoitosci Po odpaleniu silnika - 14,2V , a gdy włączyłem dodatkowo światła Prawidlowo Bez radia (zupełnie zdemontowane) - 0,152A ale po chwili spadło do0,08A Z radiem Alpine (radio oczywiście "wyłączone") - 0,195A ale po chwilispada do 0,122A. Czy mam za duży pobór prądu ? Czy może po prostu akumulator mimonapięcia >12V ma słabą już "pojemność" ? Za duzy ten pobor pradu. To jest jednak prawie 3Ah na dobe. Postawisz na parkingu na ponad tydzien .. i kupuj grube kable. Ale tez 3Ah nie rozladuja takiego akumulatora w jeden dzien. Wiec on chyba tez zuzyty .. ale skoro 2008, to jeszcze nie powinien. Chyba ze bardzo malo jezdzisz, i nie nadaza doladowac dobowych strat. J. |
|
Data: 2009-10-30 07:06:42 | |
Autor: kaszpir | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski ak umulator ? | |
Chyba ze bardzo malo jezdzisz, i nie nadaza doladowac dobowych Samochód jest używany codziennie. Jeżdzę dziennie około 40km (łącznie) (dom-praca-dom) ... Samochód podczas jazdy - włączone radio i światła :) Sądzę że jednak winny jest akumulator. Jak ponownie "padnie" to chyba po prostu trzeba będzie go wymienić :( Co do poboru prądu na wyłączonym zapłonie , chyba 1,46W (lub jak ktoś woli 0,122A) to chyba tragedia nie jest i raczej szybko przy dobrym akumulatorze nie powinno rozładować .. Bo chyba dodatkowy pobór przez radio 42 mA i nie jest "tragedią" ? (przy wyłączonym zapłonie) |
|
Data: 2009-10-30 15:32:59 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski aku mulator ? | |
Samochód: Citroen Xsara Picasso z 2002r. Napięcie akumulatora po około 3 godzinach "stania" wynosiło - 12,36V. Po odpaleniu silnika - 14,2V , a gdy włączyłem dodatkowo światła mijania - 14,09V Zmierzyłem też pobór prądu przy wyłączonym silniku. Bez radia (zupełnie zdemontowane) - 0,152A ale po chwili spadło do 0,08A Z radiem Alpine (radio oczywiście "wyłączone") - 0,195A ale po chwili spada do 0,122A. Czy mam za duży pobór prądu ? Czy może po prostu akumulator mimo napięcia >12V ma słabą już "pojemność" ? -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - IMHO masz za duży pobór prądu, te 122mA bez radia to już za dużo, nie wiem ile normę przewiduje Citroen ale Opel podaje w serwisówkach prąd 50mA a w praktyce oczywiście jest on niższy, do tego coś nie tak jest z podłączeniem radia, również mam radio tej firmy i na włączonym alarmie prąd spoczynkowy w samochodzie mam coś ca. 40mA, brat |
|
Data: 2009-10-30 07:40:15 | |
Autor: kaszpir | |
Za duży pobór prądu czy też może kiepski ak umulator ? | |
samochodzie mam coďż˝ ca. 40mA, bez radia jest 80mA z radiem 122mA Radio więc "żre" w stanie uśpienia 42mA ... Nie wiem jaka jest norma , ale trzeba pamiętać że u mnie cały czas działa komputer i magistrala BSI/CAN więc one też "żrą" napewno prąd :) Radio trochę "żre" ale niestety inaczej radia nie udało mi się podłączyć aby działało ok. Jak podłączę zasilanie (czerwony z czerwonym , żółty z żółtym) to po wyłączeniu zapłonu po kilku minutach nastepuje zanik napięcia (komputer odłącza) i radio traci ustawienia ... Nawet fabryczne radio po wyłączeniu zapłonu wyłącza się , a raczej wchodzi w stan uśpienia , bo można je ponownie włączyć i działa ... Więc jeśli nawet fabryczne radio się do końca nie wyłącza to widać innego sposobu nie ma ... |
|