Za energię jak za złoto.

Data: 2012-04-21 08:47:44
Autor: tryton
Za energię jak za złoto.
W dniu 2012-04-20 10:51, Ikselka pisze:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polsce-moze-zabraknac-pradu-2524902.html

prosta sprawa zamiast pakować w kolejny dom kolejną klimatyzację to radze posadzić drzewo i w upały siedzieć w cieniu

ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2 lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę sprzętów na energooszczędne

Data: 2012-04-21 08:52:25
Autor: Ikselka
Za energię jak za złoto.
On 21 Kwi, 08:47, tryton <d...@onet.pl> wrote:
> [...]

ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2
lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę

I po co? - prąd zużywany przez gospodarstwa domowe to marny ułamek
ogólnego zużycia. Najwięcej zużywa przemysł. Naprawdę wierzysz, ze
przejscie na energooszczędne żarówki i pralki uratuje sytuację?
Oszczedzanie energii w domu nie ma sensu, po prostu energia ma być i
tyle.
Bowiem czy policzyłeś, ile CIEBIE kosztowała ta wymiana sprzętu i ile
prądu mógłbyś za to kupić?
A obliczając, żę co 3-5 lat i tak będziesz ten sprzęt musiał wymienić
(ponieważ tyle wynosi obecnie żywotność sprzedawanego badziewia
zwanego SPRZĘTEM AGD), to zamiast kupować ten sprzęt za kwotę
powiedzmy 10000 miałbyś na te 3 lata za te 10000 prąd.
3333-)

Data: 2012-04-21 19:47:50
Autor: tryton
Za energię jak za złoto.

I po co? - prąd zużywany przez gospodarstwa domowe to marny ułamek
ogólnego zużycia. Najwięcej zużywa przemysł.

ależ nieprawda:

Struktura dostaw energii elektrycznej odbiorcom taryfowym w 2008 r. według poziomów napięć:

odbiorcy na WN 12,9 TWh (12,7%)
odbiorcy na SN 36,7 TWh (35,7%)
na nn grupa C 50,6 TWh (50%)
w tym gospodarstwa domowe 28,3 TWh (27,9%)

Data: 2012-04-21 21:15:43
Autor: Dziobak
Za energię jak za złoto.
Użytkownik "Ikselka" napisała

A obliczając, żę co 3-5 lat i tak będziesz ten sprzęt musiał wymienić
(ponieważ tyle wynosi obecnie żywotność sprzedawanego badziewia
zwanego SPRZĘTEM AGD)..

święta racja i nie liczy sie jakość tego badziewia tylko sprawozdawczość sieci serwisowych, statystyki , współczynniki , majątki wydawane na colsulting, trenerów i inne pierdoły.
Dokładnie tak samo jest z wkręcaniem nas w wysokie klasy energetyczne sprzetów i zakazanie zdrowych i dla oczu i po utylizazji zwykłych żarówek, eurokołchoz rządzi  :p

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2012-04-22 03:49:42
Autor: Ikselka
Za energię jak za złoto.
On 21 Kwi, 21:15, "Dziobak" <dzio...@hot.pl> wrote:
[...]

I ci "nasi" , którzy chcą się tam do władzy dostać.

Data: 2012-04-22 17:48:18
Autor: tryton
Za energię jak za złoto.
[...]

jeżeli używałem kilowatowej żarówki sodowej do oświetlenia posesji a zamieniłem ją na chińską ledową zużywającą 65W to jaka święta racja?

TV LED też mam z czech (samsung) więc to oni zużywają surowce i energię na jego wyprodukowanie

Data: 2012-04-21 10:52:03
Autor: Dziobak
Za energię jak za złoto.
Użytkownik "tryton"  napisał

przez ostatnie 2 lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę sprzętów na energooszczędne

Konkretniej byś mógł ?
Domyślam się ,że oświetlenie , telewizor , lodówka - bo to chodzi  albo na okrągło albo parę godzin dziennie , ale tak na przykład robot kuchenny swoją moc mieć musi , bo inaczej nie uciągnie ;)

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2012-04-21 16:37:56
Autor: Jackare
Za energię jak za złoto.
Użytkownik "tryton" <devo@onet.pl> napisał w wiadomości news:jmtl6f$r4m$1inews.gazeta.pl...
[...]

i ch.... z tym, skoro zuzycie energii przez gospodarstwa domowe stanowi 1,5% zuzycia ogólnego. Niektóre źródła podają że do 5%. Moglibyśmy się więc wszyscy nawet całkowicie wyłączyć i sytuacji w dostawach i zużyciu energii nie zmieniłoby to W OGÓLE.
Te nieszczęsne zużycie mieszczące się w granicach błędu statystycznego płaci jednostkowe ceny za energię znaaaaaaaacznie większe (za 1kWh) niż odbiorcy przemysłowi lunb chociażby nawet niewielkie firmy.

Data: 2012-04-21 16:44:21
Autor: k.marciniak
Za energię jak za złoto.

Te nieszczęsne zużycie mieszczące się w granicach błędu statystycznego
płaci jednostkowe ceny za energię znaaaaaaaacznie większe (za 1kWh) niż
odbiorcy przemysłowi lunb chociażby nawet niewielkie firmy.

Taaa jasne - skąd masz takie dane ?

Bo u mnie przy prowadzonej działalności gospodarczej cena za kWh jest WYŻSZA niż przy gospodarstwie domowym.

--
Krzysiek M.

Data: 2012-04-23 11:15:51
Autor: Przesmiewca
Za energię jak za złoto.
tryton <devo@onet.pl> napisał(a):

[...]

Bez sensu, mamy 21 wiek a nie sredniowiecze, ilosc sprzetu sie co pare lat podwaja
wie i zapotrzebowanie na energie wzrasta. Poza tym elektrownia swoje zarobic musi,
jak zaczniesz wydawacza malo pieniedzy bo sobie zarowki na eneogeoszczedne zamienisz,
to ceny za energie pojda w gore. Sorry, ale to Kowalski straci a nie elektrownia.

Data: 2012-04-23 20:50:33
Autor: Ikselka
Za energię jak za złoto.
Dnia Mon, 23 Apr 2012 11:15:51 +0200, Przesmiewca napisał(a):

[...]

Howgh!

Za energię jak za złoto.