Za głupi jestem czyli nowy mbank

Data: 2013-07-17 15:30:21
Autor: Budzik
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Korzystanie z nowego mbanku to dla mnie jakas truama.
Czy kto¶ moze mi powiedziec, w jaki sposób poszukac cos w historii dalszej niz 01.01.2012?

Panienka z okienka na mlinii przeraziła mnie - powiedziała ze za jakis czas wył±cz± stary interfejs.... :(

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanno¶ć, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2013-07-17 17:45:09
Autor: osa
W dniu 2013-07-17 17:30, Budzik pisze:
Korzystanie z nowego mbanku to dla mnie jakas truama.
Czy kto¶ moze mi powiedziec, w jaki sposób poszukac cos w historii dalszej
niz 01.01.2012?

Płatno¶ci -> Historia -> Zmień widok (przycisk na wysoko¶ci linków: "Lista operacji" i "Analiza historii" ale na końcu po prawej)

Data: 2013-07-17 17:47:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-07-17, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Panienka z okienka na mlinii przeraziła mnie - powiedziała ze za jakis czas wył±cz± stary interfejs.... :(

Jak mi wył±cz± interfejs z Multi i każ± się na to co¶ przesi±¶ć, to ja zmienię bank. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-07-17 18:00:37
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail proteus@post.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Panienka z okienka na mlinii przeraziła mnie - powiedziała ze za
jakis czas wył±cz± stary interfejs.... :(

Jak mi wył±cz± interfejs z Multi i każ± się na to co¶ przesi±¶ć, to ja
zmienię bank. :)
Powzi±łem podobn± decyzję.
A tak chwaliłem mbank za czytelny interfejs...

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dziel± się na trzy grupy: tych, którzy umiej±

Data: 2013-07-17 17:48:29
Autor: J.F
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci
Panienka z okienka na mlinii przeraziła mnie - powiedziała ze za jakis czas
wył±cz± stary interfejs.... :(

Ale o co tu chodzi z tym "stopniowym wlaczaniem klientom" ?
Dziwne jakies rozwiazanie, recznie musza zakladac uzytkownikow, dane kopiuja czy co ?

J.

Data: 2013-07-17 17:58:31
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-07-17 17:48, J.F pisze:
[...]

Pewnie tak, jak z DVB-T. "Od dzisiaj mieszkańcy kolejnych powiatów mog± już korzystać z tv cyfrowej." (I tylko cyfrowej, bo analogow± że¶my im wył±czyli).
Tak oto z odbierania ludziom czego¶ robi się otr±biony propagandowy sukces waaadzy.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-17 19:45:33
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 17 Jul 2013 17:58:31 +0200, sqlwiel napisał(a):

[...]

Tyle, że TV cyfrowa poza konieczno¶ci± posiadania dekodera ma praktycznie
same zalety.

IMO los starych interfejsów jest przes±dzony - taniej pilnować jednego
narzędzia, niż trzech (+ Multi).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-07-18 00:24:35
Autor: Krzysztof Halasa
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:

Tyle, że TV cyfrowa poza koniecznością posiadania dekodera ma praktycznie
same zalety.

Poza drobną wadą - fatalną jakością obrazu wynikającą z małego bitratu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-07-18 00:00:37
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail khc@pm.waw.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:

Tyle, że TV cyfrowa poza konieczno¶ci± posiadania dekodera ma
praktycznie same zalety.

Poza drobn± wad± - fataln± jako¶ci± obrazu wynikaj±c± z małego
bitratu.

W stosunku do analogowej?
Zreszta, to chyba nie problem telewizji cyfrowej tylko nadawców?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2013-07-18 18:10:02
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:24:35 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

Tyle, że TV cyfrowa poza konieczno¶ci± posiadania dekodera ma praktycznie
same zalety.

Poza drobn± wad± - fataln± jako¶ci± obrazu wynikaj±c± z małego bitratu.

Je¶li masz fataln± jako¶ć obrazu cyfrowego, to w analogowym już dawno
miałby¶ same szumy...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-07-18 18:54:03
Autor: m
W dniu 18.07.2013 18:10, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Jeśli masz fatalną jakość obrazu cyfrowego, to w analogowym już dawno
miałbyś same szumy...

Odwrotnie: jeżeli masz lekkie szumy w analogowej, ale nie przeszkadzające w oglądaniu, to w cyfrowej już dawno masz samo "brak sygnału" lub obraz z FPS=0.2.

p. m.

Data: 2013-07-18 20:00:32
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail mvoicem@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Odwrotnie: jeżeli masz lekkie szumy w analogowej, ale nie przeszkadzaj±ce w ogl±daniu, to w cyfrowej już dawno masz samo "brak sygnału" lub obraz z FPS=0.2.

Bo?
Cyfrowy ma przecież mniejsze wymagania co do anteny...

--
Pozdrawia... Budzik
"Ciesz± się w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci.

Data: 2013-07-19 08:44:51
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 18 Jul 2013 18:54:03 +0200, m napisał(a):

[...]

U rodziców miałem przykład dokładnie odwrotny. Analog to była zaszumiona
jedynka, resztki dwójki, Polsatu i TV4. A stawali na głowie, by to sobie
jako¶ lepiej wyregulować - wzmacniacze, antena (spora) w różnych
miejscach...

Po podł±czeniu dekodera obraz żyleta (tylko wzmacniacz odł±czyłem).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-07-19 08:50:41
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 18 Jul 2013 18:54:03 +0200, m wrote:
> [...]

 Odwrotnie: jeżeli masz lekkie szumy w analogowej, ale nie  przeszkadzaj±ce w ogl±daniu, to w cyfrowej już dawno masz samo "brak  sygnału" lub obraz z FPS=0.2.

To z zycia czy z Faktu? Bo u mnie jest tak, ze na pokojowej antenie
obraz analogowy zaszumiony, wielokrotny, nie nadajacy się do ogladania
ani sluchania. MUX po prostu jest do ogladania.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-07-19 12:02:19
Autor: m
W dniu 19.07.2013 10:50, Michal Tyrala pisze:
On Thu, 18 Jul 2013 18:54:03 +0200, m wrote:
Jeśli masz fatalną jakość obrazu cyfrowego, to w analogowym już dawno
miałbyś same szumy...

  Odwrotnie: jeĹĽeli masz lekkie szumy w analogowej, ale nie
  przeszkadzajÄ…ce w oglÄ…daniu, to w cyfrowej juĹĽ dawno masz samo "brak
  sygnaĹ‚u" lub obraz z FPS=0.2.

To z zycia czy z Faktu? Bo u mnie jest tak, ze na pokojowej antenie
obraz analogowy zaszumiony, wielokrotny, nie nadajacy siÄ™ do ogladania
ani sluchania. MUX po prostu jest do ogladania.

Z ĹĽycia.  Widać mamy różne kryteria "obrazu nadajÄ…cego siÄ™ do oglÄ…dania", albo w moim przypadku prĂłg "rwania siÄ™" transmisji cyfrowej byĹ‚ w innym miejscu.

Chodzi mi o to że analogowo, jeżeli stopniowo pogarszasz jakość sygnału, to stopniowo pogarsza się jakoś obrazu i dźwięku. Dochodzą szumy, najpierw małe, potem coraz głośniejsze, w tło wchodzi wojna białych mrówek z czarnymi, czasem obraz się robi nieco "skew".

Cyfrowo, jeżeli stopniowo pogarszasz jakość obrazu, to masz żyleta, żyleta, żyleta, nic, nic, nic.

I jeżeli danego dnia sygnał jest świetny, to i obraz mam świetny. Jeżeli mam trochę gorszy - to obraz mam świetny, analogowo miałem nieco gorzej, ale praktycznie niezauważalnie. Za to są dni, kiedy mam 10 sekund obrazu, 10 sekund "brak sygnału", kiedy analogowo miałem na przykład okresowo brak koloru.

p. m.

Data: 2013-07-19 14:22:29
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 19 Jul 2013 12:02:19 +0200, m wrote:
> To z zycia czy z Faktu? Bo u mnie jest tak, ze na pokojowej antenie
> obraz analogowy zaszumiony, wielokrotny, nie nadajacy się do
> ogladania ani sluchania. MUX po prostu jest do ogladania.

 Z życia.  Widać mamy różne kryteria "obrazu nadaj±cego się do
 ogl±dania",

Dla jasnosci -- ten z MUXa byl po prostu normalnym obrazem z dzwiekiem.
bez rwania, pixelozy, etc. No chyba, ze chciales mi powiedziec, ze
trzykrotne odbicie ledwo widocznego za ,,sniegiem'' obrazu uwazasz za ok?

 Chodzi mi o to że analogowo, jeżeli stopniowo pogarszasz jako¶ć sygnału,  to stopniowo pogarsza się jako¶ obrazu i dĽwięku. Dochodz± szumy,  najpierw małe, potem coraz gło¶niejsze, w tło wchodzi wojna białych  mrówek z czarnymi, czasem obraz się robi nieco "skew".

 Cyfrowo, jeżeli stopniowo pogarszasz jako¶ć obrazu, to masz żyleta,  żyleta, żyleta, nic, nic, nic.

Ale to jest dosc oczywiste. Sęk w tym, ze DVB-T do poprawnego dzialania
zadowala się slabszym sygnalem niz tv analogowa.

 I jeżeli danego dnia sygnał jest ¶wietny, to i obraz mam ¶wietny. Jeżeli  mam trochę gorszy - to obraz mam ¶wietny, analogowo miałem nieco gorzej,  ale praktycznie niezauważalnie. Za to s± dni, kiedy mam 10 sekund  obrazu, 10 sekund "brak sygnału", kiedy analogowo miałem na przykład  okresowo brak koloru.

To moze jednak zainwestuj w antene? Bo jesli obraz bez koloru (jak znam zycie,
to juz z kupa innego syfu) jest ok, to chyba naprawde trzeba uzgodnic co to
jest dobry odbior...

Data: 2013-07-19 17:37:25
Autor: J.F
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Użytkownik "Michal Tyrala"  napisał w wiadomo¶ci
> [...]

bez rwania, pixelozy, etc. No chyba, ze chciales mi powiedziec, ze
trzykrotne odbicie ledwo widocznego za ,,sniegiem'' obrazu uwazasz za ok?

Troche dziwne ze w tym "ledwo widocznym za sniegiem" w ogole sygnal cyfrowy znajduje.

Inne pasmo i kompletnie niedostosowana do niego antena ?
Czy jakies zaklocenie regularnym sygnalem spoza pasma ?

Ale to jest dosc oczywiste. Sęk w tym, ze DVB-T do poprawnego dzialania
zadowala się slabszym sygnalem niz tv analogowa.

Ale nie az tak bardzo slabszym. Mniej wiecej podobny musi byc.

J.

Data: 2013-07-19 15:55:40
Autor: Budzik
[...]

Popierwsze podziwiam cierpliwo¶c. Mowic ze było ok, bo tylko nie miałes koloru - mistrzostwo. :)
Po drugie DVB-t ma mniejsze wymaganai co do anteny natomiast rzeczywiscie jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.

Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2013-07-19 20:01:58
Autor: m
W dniu 19.07.2013 17:55, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail mvoicem@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I jeżeli danego dnia sygnał jest świetny, to i obraz mam świetny. Jeżeli
mam trochę gorszy - to obraz mam świetny, analogowo miałem nieco gorzej,
ale praktycznie niezauwaĹĽalnie. Za to sÄ… dni, kiedy mam 10 sekund
obrazu, 10 sekund "brak sygnału", kiedy analogowo miałem na przykład
okresowo brak koloru.

Popierwsze podziwiam cierpliwośc. Mowic ze było ok, bo tylko nie miałes
koloru - mistrzostwo. :)

Nie pisałęm że było ok. Napisałem że są dni kiedy mam okresowo brak koloru, w inne jest ok.

A brak koloru jest lepszy niĹĽ brak obrazu :).

Po drugie DVB-t ma mniejsze wymaganai co do anteny natomiast rzeczywiscie
jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.

Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

Ale ja nie przyszedłem się skarżyć, tylko zadać kłam twierdzeniu że przy fatalnej jakości sygnału cyfrowego "w analogowym byłyby już dawno same szumy".

p. m.

Data: 2013-07-20 06:36:53
Autor: Michal Tyrala
Za głupi jestem czyli nowy mbank
On Fri, 19 Jul 2013 20:01:58 +0200, m wrote:
 A brak koloru jest lepszy niż brak obrazu :).

Nie wiem, oczekiwales jakichs fanfarow za odkrycie, ze w wiekszosci
cyfrowej transmisji jest dlugo ok a potem nic, w przeciwienstwie do analoga
ktory degraduje się stopniowo? *brawo*.

I zapytam wprost -- *tylko* brak koloru? Czy tez moze ten obraz jest
wtedy jeszcze jakos okaleczony? A jak dzwiek? Bo jak zerknieszz tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pal_channel.svg
to zobaczysz, ze jak nie ma chromy, to jednak tez z zalozenia jest cos nie tak
z luminancja...

> [...]
> jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.
>
> Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

Ale zainwestuj.

 tylko zadać kłam twierdzeniu że przy fatalnej jako¶ci sygnału
 cyfrowego "w analogowym byłyby już dawno same szumy".

Na razie to sadzisz demagogie i nic więcej:
Nie ,,fatalnej''. To raz. A ze ,,same szumy'' s± w Twoim wariancie
,,tylko brak koloru'' nie zmienia faktu, ze nie o AZ TAK cienkim sygnale
mowimy.

pozdrawiam,

Data: 2013-07-20 21:15:15
Autor: m
W dniu 20.07.2013 08:36, Michal Tyrala pisze:
On Fri, 19 Jul 2013 20:01:58 +0200, m wrote:
[...]
  Ale ja nie przyszedĹ‚em siÄ™ skarĹĽyć,

Ale zainwestuj.

Ale nie potrzebujÄ™. Brak TV przez kilka godzin tygodniowo to nie jest tragedia.

  tylko zadać kĹ‚am twierdzeniu ĹĽe przy fatalnej jakoĹ›ci sygnaĹ‚u
  cyfrowego "w analogowym byĹ‚yby juĹĽ dawno same szumy".

Na razie to sadzisz demagogie i nic więcej:
Nie ,,fatalnej''. To raz.

Pozwól że zacytuję słowa B.Pogoreło na które odpowiedziałem.

[...]

Wydaje mi się że jednak była mowa o fatalnej jakości obrazu cyfrowego.

Przemyśl co jest w czyim wariancie.

p. m.

Data: 2013-07-21 07:41:41
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 20 Jul 2013 21:15:15 +0200, m wrote:

> [...]

[...]
> Je¶li masz fataln± jako¶ć obrazu cyfrowego, to w analogowym już dawno

 Wydaje mi się że jednak była mowa o fatalnej jako¶ci obrazu cyfrowego.

 Przemy¶l co jest w czyim wariancie.

Dzieki za upewnienie. Dobranoc.

Data: 2013-07-20 12:16:19
Autor: Budzik
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Osobnik posiadaj±cy mail mvoicem@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A brak koloru jest lepszy niż brak obrazu :).

Dla mnie to jedno i to samo. Juz od kilku lat mam okreslone wymagania co do jakosci wizji i jak miałbym TV ogladać bez koloru to wole odtworzyc sobie jakis film, tudziez skorzxystac z jakiegos obrazu via internet.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2013-07-20 16:17:06
Autor: D±browski
W dniu 2013-07-19 17:55, Budzik pisze:

Po drugie DVB-t ma mniejsze wymaganai co do anteny natomiast rzeczywiscie
jak jest za słabo to nie bedzie nic zamiast sniegu.

Po trzecie - moze warto zainwestowac w troche lepsza antene?

Miałem Yagi 12 elementow± + wzmacniacz. Odbiór analogowy na kanałach 22 (TVP2) i 35 (TVP Info) z nadajnika w Krynicach (k. Białegostoku) był bez zastrzeżeń. TVP1 i Polsat odbierałem bokiem anteny z nadajnika koło Suwałk - również odbiór bez zastrzeżeń.
Obecnie odbiór cyfrowy to okresowa pikseloza i zatrzymywanie się obrazu. Wymiana wzmacniacza i kabla nie pomogła. Zainstalowałem drug± antenę Opticum AX 1000 i jest to samo.  Do nadajnika w Krynicach mam około 52 km w linii prostej. Telewizor LG 37LS570S, drugi odbiornik to dekoder Wiwa HD-90. Okresowa, ale do¶ć częsta pikseloza i zatrzymywanie się obrazu występuje zarówno w tv jak i w dekoderze. Fachowiec zajmuj±cy się napraw± sprzętu rtv podejrzewa , że zakłócenia mog± być z powodu masztu Plusa stoj±cego około 0,5 km dalej na drodze do nadajnika w Krynicach. Tylko że ten maszt stoi tam już od kilku lat i w odbiorze tv analogowej nie przeszkadzał. Przeniesienie anten o kilka metrów w bok nic nie pomogło. W co mam zainwestować aby mieć czysty odbiór?

Data: 2013-07-20 21:13:19
Autor: J.F.
Dnia Sat, 20 Jul 2013 16:17:06 +0200, D±browski napisał(a):
[...]

To juz wybitnie Nie Ta Grupa, ale nowe programy na nowych pasmach
nadaja. Zobacz MUX3 - ten nadaje na starym kanale
http://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_Krynice
Tylko ma 100kW, a nie 400.
Co prawda malo prawdopodobne aby nadajnik GSM zaklocal - chyba ze
odbiornik malo selektywny.

A krok nastepny to znalezc w odbiorniku sile sygnalu i stope bledow.
Wtedy mozna wnioski wyciagac, anteny ustawiac i sprzet dobierac.

Generalnie porzadna yagi na wlasciwe pasmo powinna dac rade.

J.

Data: 2013-07-21 10:02:05
Autor: jureq
Dnia Sat, 20 Jul 2013 21:13:19 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Jeśli używa anteny z szerokopasmowym wzmacniaczem to mu ten GSM musi przesterowywać wzmacniacz niezależnie od selektywności odbiornika. Nie bez powodu wszyscy podkreślają, że do cyfrowej należy używać anteny bez wzmacniacza.

Data: 2013-07-21 14:51:56
Autor: J.F.
Dnia 21 Jul 2013 10:02:05 GMT, jureq napisał(a):
[...]

Je¶li używa anteny z szerokopasmowym wzmacniaczem to mu ten GSM musi przesterowywać wzmacniacz niezależnie od selektywno¶ci odbiornika. Nie bez powodu wszyscy podkre¶laj±, że do cyfrowej należy używać anteny bez wzmacniacza.

Moze byc. Ale analogowy odbior tez mu powinno przesterowywac.
Dochodzi selektywnosc anteny i kierunkowosc - ale tu kierunek ten sam.

J.

Data: 2013-07-21 17:26:54
Autor: Krzysztof Halasa
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:

Jeśli masz fatalną jakość obrazu cyfrowego, to w analogowym już dawno
miałbyś same szumy...

Nic z tych rzeczy, nie chodzi mi o samą jakość sygnału, tylko o to, że
na jednym kanale poupychali wiele stacji, i być może dodatkowo stosują
niezbyt korzystnÄ… strategiÄ™ alokacji pasma dla poszczegĂłlnych strumieni,
i tym sposobem jakość obrazu (samego MPEGa, bez żadnych blędów odbioru)
jest po prostu żałosna. Jakość obrazu analogowego była lepsza (jeśli
ktoś miał antenę w dobrym miejscu itd).

Nie żebym płakał po jednym lub drugim, potrzebne jest to nie wiem komu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-07-21 21:00:30
Autor: Budzik
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Osobnik posiadaj±cy mail khc@pm.waw.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nic z tych rzeczy, nie chodzi mi o sam± jako¶ć sygnału, tylko o to, że
na jednym kanale poupychali wiele stacji, i być może dodatkowo stosuj±
niezbyt korzystn± strategię alokacji pasma dla poszczególnych strumieni,
i tym sposobem jako¶ć obrazu (samego MPEGa, bez żadnych blędów odbioru)
jest po prostu żałosna. Jako¶ć obrazu analogowego była lepsza (je¶li
kto¶ miał antenę w dobrym miejscu itd).

To jak to działa?
Tv dostarcza porz±dny sygnał w wysokim bitrate a ci z muxa obcinaj±?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorsz± form± rz±du, je¶li nie

Data: 2013-07-22 13:30:31
Autor: J.F
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Użytkownik "Budzik"  napisał
[...]

Raczej nie, bo to "obciecie" nie takie latwe.
TV dostarcza dane zgodnie z umowa, a ci z MUX'a go muxuja i innymi.
Tez zgodnie z umowa.

Ale jak sie umowili na zbyt malo, to jakosc obrazu kiepska.

J.

Data: 2013-07-22 20:29:40
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Raczej nie, bo to "obciecie" nie takie latwe.
TV dostarcza dane zgodnie z umowa, a ci z MUX'a go muxuja i innymi.
Tez zgodnie z umowa.

Ale jak sie umowili na zbyt malo, to jakosc obrazu kiepska.

Pewnie tak. Problem w tym, ĹĽe umĂłwili siÄ™ na constant bit rate. Gdyby to
było tak, że wszyscy dostarczają np. "bardzo dobrego" MPEGa (da się łatwo
przekonwertować), a następnie MUX wysyła to ze zmniennym bit rate
(i jakością jednakową dla wszystkich) to by to wyglądało duuużo lepiej
(pewnie nawet gdyby to było jakieś half-HD zamiast SD 576i).

Inna sprawa że to bez znaczenia, nie wróżę TV długiego życia.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-07-24 00:24:34
Autor: Bartolomeo
Za głupi jestem czyli nowy mbank

Pewnie tak. Problem w tym, że umówili się na constant bit rate. Gdyby to
było tak, że wszyscy dostarczaj± np. "bardzo dobrego" MPEGa (da się łatwo
przekonwertować), a następnie MUX wysyła to ze zmniennym bit rate
(i jako¶ci± jednakow± dla wszystkich) to by to wygl±dało duuużo lepiej
(pewnie nawet gdyby to było jakie¶ half-HD zamiast SD 576i).

Kanały w MUXie nadawane s± ze zmiennym bitratem, natomiast całkowita przepustowo¶ć strumienia danych to 24.886Mb/s i jest ona zwi±zana z szeroko¶ci± dostępnego pasma (8Mhz) oraz sposobem kodowania.
Nie ważne jak dobry sygnał dostarczaj± nadawcy, ile Mbit dostaje każdy kanał jest zależne od ¶redniej przydzielonej przepustowo¶ci i tego co nadawane jest na innych kanałach w MUXie. Suma sumarum nadawane jest to tak, że jak chwilowo trzeba trochę więcej pasma jednemu nadawcy to jest zabierane innym i wice wersa.

Data: 2013-07-24 23:05:45
Autor: Krzysztof Halasa
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Bartolomeo <none@none.com> writes:

Kanały w MUXie nadawane są ze zmiennym bitratem, natomiast całkowita
przepustowość strumienia danych to 24.886Mb/s i jest ona związana z
szerokością dostępnego pasma (8Mhz) oraz sposobem kodowania.
Nie ważne jak dobry sygnał dostarczają nadawcy, ile Mbit dostaje każdy
kanał jest zależne od średniej przydzielonej przepustowości i tego co
nadawane jest na innych kanałach w MUXie. Suma sumarum nadawane jest
to tak, że jak chwilowo trzeba trochę więcej pasma jednemu nadawcy to
jest zabierane innym i wice wersa.

Jeśli tak jest rzeczywiście, to coś jest głęboko skwaszone. Myślałem że
to tylko polityka i stałe strumienie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-07-25 11:01:30
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 24 Jul 2013 23:05:45 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

nadawane jest na innych kanałach w MUXie. Suma sumarum nadawane jest
to tak, że jak chwilowo trzeba trochę więcej pasma jednemu nadawcy to
jest zabierane innym i wice wersa.

Je¶li tak jest rzeczywi¶cie, to co¶ jest głęboko skwaszone. My¶lałem że
to tylko polityka i stałe strumienie.

Czemu skwaszone? Statystycznie na wszystkich kanałach jednego MUX-a nie
powinno się dziać jednocze¶nie wiele rzeczy wymagaj±cych wyższego bitrate,
więc można pożyczać zamiast mieć każdy kanał wbity w sztywne ramy. Jak dla
mnie taki dynamiczny przydział wydaje się rozs±dny.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-07-27 15:10:52
Autor: Krzysztof Halasa
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> writes:

Czemu skwaszone? Statystycznie na wszystkich kanałach jednego MUX-a nie
powinno się dziać jednocześnie wiele rzeczy wymagających wyższego bitrate,
więc można pożyczać zamiast mieć każdy kanał wbity w sztywne ramy. Jak dla
mnie taki dynamiczny przydział wydaje się rozsądny.

Przydział oczywiście tak, ale efekty są (subiektywnie) mierne.
Przynajmniej te, które widziałem (raczej nie oglądam TV, może tak było
ale się poprawiło?).

Z dokładnością do np. używanego kodowania i FECa, dynamiczne wepchnięcie
kilku programów (z równą "jakością", chyba głównie H.264 SD?) na jeden
kanał DVB-T powinno dać naprawdę przyzwoitą jakość obrazu.

SprawdzÄ™ co tam siÄ™ dzieje skanerem w wolnej chwili (= pewnie niestety
niezbyt szybko).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-07-17 18:00:37
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Nie, chodzi o to, ze obecnie mozna nadal korzystac ze starego.
Boje sie, ze stary zlikwiduj± i zostanie tylko ten nowy potworek...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się my¶l,

Data: 2013-07-17 20:33:30
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Jul 2013 18:00:37 +0000, Budzik napisał(a):

Nie, chodzi o to, ze obecnie mozna nadal korzystac ze starego.
Boje sie, ze stary zlikwidujÄ… i zostanie tylko ten nowy potworek...

Pisałem już kiedyś, że IMO prędzej czy później pójdzie pod młotek stary interface, bo szkoda będzie kasy na jego utrzymanie, że o rozwijaniu już nie wspomnę. Coś jak akcja listy haseł jednorazowych i SMS. Ja na szczęście trzymam mbąka z przyzwyczajenia, więc jak trzeba będzie zamknąć to płakać nie będę.

--
xbartx

Data: 2013-07-17 20:54:38
Autor: tyran
On 2013-07-17 20:00, Budzik wrote:

Nie, chodzi o to, ze obecnie mozna nadal korzystac ze starego.
Boje sie, ze stary zlikwiduj± i zostanie tylko ten nowy potworek...

I jeszcze przed VNC / RDP-a jak to wolno dziala!

ps. po co integracja banku z facebookiem lub moje zdjecie?

--
tyran

Data: 2013-07-17 22:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail trele.molere@op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie, chodzi o to, ze obecnie mozna nadal korzystac ze starego.
Boje sie, ze stary zlikwiduj± i zostanie tylko ten nowy potworek...

I jeszcze przed VNC / RDP-a jak to wolno dziala!

Korzystam via aero wiec tez to zauwazyłem.
Cóż, może gdzie¶ indziej mnie chca :(

ps. po co integracja banku z facebookiem lub moje zdjecie?

O kurde, ja nie mam facebooka, to pewnie zaraz sie okaze ze cos jeszcze mi nie działa.... ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieni±dz, pieni±dz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2013-07-17 22:58:32
Autor: Chris94
Dnia Wed, 17 Jul 2013 18:00:37 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

J.F. chodziło nie o wYł±czanie, lecz o stopniowe WŁˇCZANIE nowego
interfejsu klientom.
Też się zastanawiałem nad tym, zwłaszcza że od złożenia wniosku o
udostępnienie do momentu udostępnienia nowego interfejsu, upływa około
tygodnia.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2013-07-17 22:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Moze nie chcieli testować na wszystkich klientach?

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie my¶l,

Data: 2013-07-18 18:23:15
Autor: perian
In <news:17072013.0367E39Dbudzik61.poznan.pl>, Budzik wrote:

Nie, chodzi o to, ze obecnie mozna nadal korzystac ze starego.
Boje sie, ze stary zlikwiduj± i zostanie tylko ten nowy potworek...

Potworek sypie jakie¶ błędy teraz, to trzeba w starym. A tak próbuję się
przyzwyczaić, ale nie pozwalaj± ;). --
perian
Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

Data: 2013-07-22 18:00:05
Autor: glang
Za głupi jestem czyli nowy mbank
Korzystanie z nowego mbanku to dla mnie jakas truama.
niestety nie tylko dla Ciebie

Czy kto¶ moze mi powiedziec, w jaki sposób poszukac cos w historii dalszej
niz 01.01.2012?
zalogować siew starym widoku??

pzdr
GL

Data: 2013-07-22 18:00:49
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail glang@o2222222.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czy kto¶ moze mi powiedziec, w jaki sposób poszukac cos w historii
dalszej niz 01.01.2012?
zalogować siew starym widoku??

Koledzy juz pisali, ze mozna i w nowym.
Ja sie cały czas loguje w starym ale juz cos tam spiepszyli przy przenosinach, wiec boje sie ze bedzie coraz gorzej.

Data: 2013-07-22 18:04:23
Autor: osa
W dniu 2013-07-22 18:00, glang pisze:
Czy kto¶ moze mi powiedziec, w jaki sposób poszukac cos w historii
dalszej
niz 01.01.2012?
zalogować siew starym widoku??

Tylko po co skoro w 'nowym' jest podgl±d całej historii konta?

Za głupi jestem czyli nowy mbank