Za ile można kupić samochód?

Data: 2012-11-15 23:56:00
Autor: Piotr
Za ile można kupić samochód?
Witam!

Od razu powiem, że nie znam się kompletnie na samochodach i nigdy nie znałem. Wiem,że moje pytanie jest dziwne... ale może komuś uda się odpowiedzieć.

Potrzebuje samochód głównie do jeżdżenia po dużym mieście (Wrocław). Nie też jakoś strasznie dużo, niekoniecznie codziennie. Nie mam jakoś strasznie dużo kasy, ale też i wymagań. Wiadomo, że auto używane, to różnie można trafić. Chodzi mi jednak generalnie o samochód, który po prostu będzie w miarę jeździł, w miarę bezawaryjnie. Żeby nie był cały rozklekotany, tylko taki po prostu żeby w miarę przyjemnie dało się jeździć i żeby nie było wstydu. :)

Wiem, że opis bardzo subiektywny, ale może ktoś wyrazi opinie? Czy za 5 tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi opłatami) da się coś kupić? Czy lepiej sobie odpuścić, bo się więcej wyda na naprawy itd.

Z góry dziękuję za odpowiedź
Piotr

Data: 2012-11-15 23:59:31
Autor: Cavallino
Za ile można kupić samochód?

Użytkownik "Piotr" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Wiem, że opis bardzo subiektywny, ale może ktoś wyrazi opinie? Czy za 5 tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi opłatami) da się coś kupić?

Za identyczną kwotę mój dzieciak nabył Mitsu Colta nastoletniego.
Jak na razie dokładnie nic mu się nie dzieje.

I raczej w japoński kierunek bym uderzał z takimi preferencjami.
Inna droga - jakiś tani Fiat (Seicento, Panda) i odłożyć na kupkę na ew. naprawy.

Data: 2012-11-15 23:25:52
Autor: tο
Za ile mona kupi samochd?
Cavallino wrote:

Za identyczną kwotę mój dzieciak nabył Mitsu Colta nastoletniego. Jak na
razie dokładnie nic mu się nie dzieje.

Nie dalej jak rok temu odmawiałeś ludziom prawa do jazdy takimi złomami. :D

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-16 14:28:59
Autor: WOJO
Za ile można kupić samochód?
Nie dalej jak rok temu odmawiałeś ludziom prawa do jazdy takimi
złomami. :D

"Tylko krowa nie zmienia poglądów..."
Nauczony doświadczeniami potomka postanowił się zreflektować :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2012-11-16 13:43:14
Autor: tο
Za ile mona kupi samochd?
WOJO wrote:

"Tylko krowa nie zmienia poglądów..."

No fakt, krowa i koń to jednak nie to samo.

Nauczony doświadczeniami potomka
postanowił się zreflektować :)

Sam też nabył złoma i mianował go "youngtimerem". ;-)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-16 17:45:29
Autor: Cavallino
Za ile można kupić samochód?

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k85f2l$ef5$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie wiem do kogo piszesz, bo cytować nie umiesz.
Ale jeśli do mnie, to piszesz bzdury, albo nie zrozumiałeś co czytasz.

Data: 2012-11-16 22:14:45
Autor: tο
Za ile mona kupi samochd?
Cavallino wrote:

[...]

:D

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-19 14:21:34
Autor: WOJO
Za ile można kupić samochód?
Nie wiem do kogo piszesz, bo cytować nie umiesz.
Ale jeśli do mnie, to piszesz bzdury, albo nie zrozumiałeś co czytasz.

Kolego nie unoś się tak, bo odlecisz...:)
Pisałem nie do Ciebie, a do "t?" ale pewnie trudno Ci to zauważyć, bo umieściłem tylko słowa "t?"...
Co do cytowania, rzeczywiście nie umie cytować mój czytnik, którego nie chce mi się zmieniać na coś co potrafi wstawiać z automatu ">" i jest mi  z tym dobrze.
Jak pewnie zauważyłeś sporo osób ma podobny "problem" i żyją.
Pozdrawiam i więcej uśmiechu życzę.
WOJO

Data: 2012-11-19 16:50:28
Autor: Maciek
Za ile można kupić samochód?
W dniu 2012-11-19 14:21, WOJO pisze:
Co do cytowania, rzeczywiście nie umie cytować mój czytnik, którego nie chce mi się zmieniać na coś co potrafi wstawiać z automatu ">" i jest mi  z tym dobrze.
Ale mi nie jest z tym dobrze, a podejrzewam, że innym też nie, więc bądź
tak miły i pokonaj lenistwo :->

Maciek

Data: 2012-11-20 15:31:54
Autor: WOJO
Za ile można kupić samochód?
Ale mi nie jest z tym dobrze, a podejrzewam, że innym też nie, więc bądź
tak miły i pokonaj lenistwo :->

A niech Ci będzie :)
Obiecuję poprawę, jak nie zapomnę...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2012-11-19 17:30:19
Autor: Cavallino
Za ile można kupić samochód?

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8dbol$op3$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Problem w tym, że Ty NIC nie cytujesz.

Data: 2012-11-16 00:09:37
Autor: Piotr
Za ile można kupić samochód?

Bardzo dziękuję Cavallino za odpowiedz..

Żeby nie tworzyć osobnego debilnego :) wątku chciałem tutaj podczepić.

Ile w tym pułapie (do 5000zł) kosztuje obowiązkowe ubezpieczenie (jakieś najtańsze), rejestracja i wszystko co potrzebne by legalnie jeździć? Takie minimum formalne? Ile trzeba na to mniej więcej przeznaczyć?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2012-11-16 10:53:58
Autor: tck
Za ile można kupić samochód?

Użytkownik "Piotr" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:50a5762f$0$1318$65785112news.neostrada.pl...

[...]

koszt ubezpieczenia uzalezniony od firmy, pojemnosci silnika samochodu i posiadanych znizek- jest troche kalkulatorow na stronach TU, mozna sobie 'poklikac'

koszty rejestracji ~180zl

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2012-11-16 17:43:34
Autor: Cavallino
Za ile można kupić samochód?

Użytkownik "Piotr" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50a5762f$0$1318$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

OC mnie kosztowało 350 zł z max zniżkami, więc jak nie masz zniżek, to ponad 800.
Co masz na myśli mówiąc "rejestracja"?
Kupujesz auto niezarejestrowane?

Bo jak ma blachy i przegląd, to na upartego można jeździć bez przerejestrowywania.
Niby masz nakaz przerejestrowanie, ale kar jeśli tego nie zrobisz nie ma.

Data: 2012-11-17 02:03:47
Autor: Piotr
Za ile można kupić samochód?
W dniu 2012-11-16 17:43, Cavallino pisze:

[...]

Nie wiem co mam na myśli. :) Chodziło mi ogólnie o wszystkie formalności. A co dokładnie trzeba to właśnie się od Was dowiaduję. :)

pzdr

Data: 2012-11-16 21:22:29
Autor: Mario
Za ile można kupić samochód?
Ile w tym pułapie (do 5000zł) kosztuje obowiązkowe ubezpieczenie (jakieś
najtańsze), rejestracja i wszystko co potrzebne by legalnie jeździć?
Takie minimum formalne? Ile trzeba na to mniej więcej przeznaczyć?

OC powiedzmy 300-1300zł... zależy od auta i Twojej przeszłości jako kierowcy... Do tego mały serwis na dzień dobry... zależy co kupisz... 200-2000zł...

Do 5000zl spokojnie kupisz "coś". Szukaj auta zadbanego. Nie patrz na wiek i przebieg.

Mario

Data: 2012-11-16 00:29:43
Autor: PiteR
Za ile mona kupi samochd?
na  ** p.m.s **  Piotr pisze tak:

Czy za 5 tys. z (cznie z ubezpieczeniem i jakimi obowizkowymi opatami) da si co kupi?

Bdzie ciko. Mozesz np sprbowa kupi golfa 2 z 1991 roku.
Plus 1200z oc i 100z przegld. Tablice i dowd to chyba ze 200z.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-11-16 08:36:11
Autor: Chris
Za ile mona kupi samochd?
PiteR nabazgra(a):

na  ** p.m.s **  Piotr pisze tak:
Czy za 5 tys. z (cznie z ubezpieczeniem i jakimi obowizkowymi
opatami) da si co kupi?
Bdzie ciko. Mozesz np sprbowa kupi golfa 2 z 1991 roku.
Plus 1200z oc i 100z przegld. Tablice i dowd to chyba ze 200z.

Ja bym doda Nissana Micr, jak trafi dobr sztuk to pojedzi tym jeszcze dugo.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2012-11-16 05:50:35
Autor: Piotr Molski
Za ile mona kupi samochd?
A co z francuzami z lat dziewiecdziesiatych z silnikiem diesla - 1,9,
1,9TD? Peugeot 306, 406, Citronen Xantia, Xara, ZX. Blacha ocynkowana,
silnik dobry, gorzej z elektryka i tylnia belka.

pozdr
Piotr

Data: 2012-11-17 02:27:03
Autor: venioo@interia.pl
Za ile mona kupi samochd?
W dniu 2012-11-16 14:50, Piotr Molski pisze:
A co z francuzami z lat dziewiecdziesiatych z silnikiem diesla - 1,9,
1,9TD? Peugeot 306, 406, Citronen Xantia, Xara, ZX. Blacha ocynkowana,
silnik dobry, gorzej z elektryka i tylnia belka.

Do tego xantia mimo ocynku gnije na zgrzewach blach, a silnik 1.9td ma slabe i pekajace ~200tkm glowice.
Jezeli to zaakceptowac, to po kapitalnym remoncie glowicy (ca.800pln) bedzie to najbardziej komfortowe auto pod sloncem. Do dzisiaj nie znalazlem wygodniejszego (mialem X2 1.9td z top wyposazeniem)).
Z elektryka nigdy nie mialem problemu, Przy ~280tkm zaczela cieknac pompa LHM.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-11-17 00:24:20
Autor: Excite
Za ile mona kupi samochd?
W dniu 2012-11-16 00:29, PiteR pisze:
Bdzie ciko. Mozesz np sprbowa kupi golfa 2 z 1991 roku.

To co obecnie jedzi to ju ciko nazwa samochodami, po prostu zom. Jeszcze na pocztku wejcia do UE (2004-06) bya jaka szansa na Golfa 2 w przyzwoitym stanie technicznym ale to co zostao obecnie to ju odpady w ktre od lat nikt nie zainwestowa ani grosza (chyba e w spoiler albo diody). Miaem kiedy mkII 1991r z najtrwalszym montowanym do niego silnikiem czyli 1.8 8V (90KM) ale nawet on si podda po okoo 250ty km. Trzeba byo ju robi uszczelniacze, prowadnice zaworowe i popychacze hydrauliczne, sprzgo te zaczynao lizga przy okoo 280ty. Jak si zbliy do 300ty to ju nie byo tygodnia aby co si nie popsuo a staraem si o niego dba jak si tylko dao. Tak e radz Ci Piotrze odpu sobie Golfa II chyba e chcesz pozna mechanik,blacharstwo i elektryk samochodow.

Data: 2012-11-17 09:07:35
Autor: PiteR
Za ile mona kupi samochd?
na  ** p.m.s **  Excite pisze tak:

Jak si zbliy do 300ty to ju nie byo tygodnia aby co si nie popsuo

Dobrze e mj tego nie czyta ;)

Tak e radz Ci Piotrze odpu sobie Golfa II chyba e chcesz
pozna mechanik,blacharstwo i elektryk samochodow.

Piotrze to prawda. Nikt Ci takiego nie sprzeda ;)

http://piterpro.private.pl/golf2.jpg

(to nie mj)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-11-16 02:19:56
Autor: Sebastian
Za ile mona kupi samochd?
W dniu czwartek, 15 listopada 2012 23:56:42 UTC+1 uytkownik Piotr napisa:
Witam
Od razu powiem, e nie znam si kompletnie na samochodach i nigdy nie znaem. Wiem,e moje pytanie jest dziwne... ale moe komu uda si odpowiedzie
Potrzebuje samochd gwnie do jedenia po duym miecie (Wrocaw). Nie te jako strasznie duo, niekoniecznie codziennie. Nie mam jako strasznie duo kasy, ale te i wymaga. Wiadomo, e auto uywane, to rnie mona trafi. Chodzi mi jednak generalnie o samochd, ktry po prostu bdzie w miar jedzi, w miar bezawaryjnie. eby nie by cay rozklekotany, tylko taki po prostu eby w miar przyjemnie dao si jedzi i eby nie byo wstydu. :)
Wiem, e opis bardzo subiektywny, ale moe kto wyrazi opinie? Czy za 5 tys. z (cznie z ubezpieczeniem i jakimi obowizkowymi opatami) da si co kupi? Czy lepiej sobie odpuci, bo si wicej wyda na naprawy itd.

Kupi si da, ale trzeba by cierpliwym. Z takim budetem nie nastawiabym si na mark czy model - raczej oglne zaoenia czego szukasz. IMO powinna to by "benzyna", do pojemnoci 1.4, dwudrzwiowe. pozdrawiam

Data: 2012-11-16 10:39:59
Autor: Yogi\(n\)
Za ile można kupić samochód?
Użytkownik "Piotr" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:50a572fe$0$1316$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Da się, ale trzeba polować i długo szukać. Celuj z takim budżetem w okolice matiza, wspomnianego colta lub najmniejszej mazdy. Możesz też poszukać seicento - będzie sie psuło, ale naprawialne tanio i prawie wszędzie.
Ale lepiej odłóż drugie tyle, lub prawie drugie tyle i rozejrzyj się za corollą z lat 1998-2000 - niezawodne, tanie w eksploatac. Ewentualnie punto - analogicznie jak z seicento.
Kupowałem żonie matiza w 2010 r - kupiłem jedenastego, którego obejrzałem, reszta nie warta była nawet wsiadanai na jazdę próbną, zrobiłem w tym celu prawie 600 km. Ale trafiłem na ładny egzemplarz na 4 kafle, z ubezpieczeniem i wszystkimi wymianami tudziez poprwieniem tylnych nadkoli kosztował mnie 5200 z hakiem. miał słuzyć do nauki, przez rok mnije więcej, ale jest z nami do tej pory, sprzedam go na wiosnę albo w lecie, kiedy trafi sie po prostu coś większego, bo żona nauczyła się już jeździć ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2012-11-16 17:44:37
Autor: Cavallino
Za ile można kupić samochód?

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50a60a08$0$26684$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jest jeszcze Swift, z takich samych lat, ale bez klimy miał kosztować poniżej 3 tys.
Ale w środku to lata 80-te.

Data: 2012-11-17 19:53:22
Autor: Yogi\(n\)
Za ile można kupić samochód?

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:50a66d75$0$1216$65785112news.neostrada.pl...

Jest jeszcze Swift, z takich samych lat, ale bez klimy miał kosztować poniżej 3 tys.
Ale w środku to lata 80-te.

Ja do suzuki jestem zrażony, kumpel ma vitarę i zbyt dużo problemów - na szczeście jeszcze na gwarancji. Ale może rzeczywiście swift nie jest złym pomysłem (choć nigdy nie jechałem).

--
Yogi(n)

Data: 2012-11-17 20:12:38
Autor: venioo@interia.pl
Za ile mona kupi samochd?
W dniu 2012-11-17 19:53, Yogi(n) pisze:

Uytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa w
wiadomoci news:50a66d75$0$1216$65785112news.neostrada.pl...

Jest jeszcze Swift, z takich samych lat, ale bez klimy mia kosztowa
poniej 3 tys.
Ale w rodku to lata 80-te.

Ja do suzuki jestem zraony, kumpel ma vitar i zbyt duo problemw - na
szczecie jeszcze na gwarancji. Ale moe rzeczywicie swift nie jest
zym pomysem (cho nigdy nie jechaem).

Ogolnie SWIFT w roczniku '99 to straszne plastiki i tragiczne fotele, ale samochod w pelni bezobslugowy. Wymiana tylko standardowych spraw jak oleje, filtry, klocki, aku, przewody WN po 10 latach. Zadnej korozji, silnik 1.0 slaby (na zachodniej autostradzie potrafi jednak predkosc 130 utrzymac) ale oszczedny, pali 5 w trasie i 6,5 w miescie. Dosyc sporo miejsca w srodku jak na tej klasy autko, bagaznik sensownej wielkosci, niestety z wysokim progiem zaladunkowym.

PS. Pisze na podstawie doswiadczen mojego ojca, ktory kupil to autko w wersji najbiedniejszej nowe z salonu w '99.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-11-17 21:29:06
Autor: Yogi\(n\)
Za ile mona kupi samochd?
Uytkownik <venioo@interia.pl> napisa w wiadomoci news:50a7e1a6$1news.home.net.pl...
[...]

Czyli co jak corolla z tych lat - to znaczy fotele nie byy tragiczne, ale plastikowo bardzo. Niemniej, praktycznie lejesz i jedziesz.

--
Yogi(n)

Data: 2012-11-16 11:35:26
Autor: chwdp
Za ile można kupić samochód?
> Czy za 5 > tys. zł (łącznie z ubezpieczeniem i jakimiś obowiązkowymi opłatami) da
> się coś kupić? Czy lepiej sobie odpuścić, bo się więcej wyda na naprawy
> itd.

jak zwykle w takich watkach w odpowiedziach dostales samo pierdolenie ze sie nie da itp.
obecnie od jakichs 8 lat kupuje samochody w kwotach 500-1500 i jeszcze nigdy z zadnym nie mialem problemu. a sa to "zlomy" typu fiat siena, ford escort, daewoo espero nexia itp. podstawa przy kupnie jest dobry stan techniczny i brak burdelu w papierach oraz wazne ubezpieczenie i opony z bieznikiem. wyglad mnie nie interesuje dlatego kupuje auta w takich cenach i moga byc porysowane czy podgnite. Zazwyczaj w takich autach koszt pakietu startowego nie przekracza 200 zl, a czesto jest to 0 zlotych. Uzytkuje je az do skonczenia sie okresu waznosci polisy a kupuje tak aby mialy min pol roku jeszcze.

Data: 2012-11-16 15:34:25
Autor: KrzyNiem
Za ile można kupić samochód?
W dniu 2012-11-16 11:35, chwdp pisze:
> [...]
 > itd.

jak zwykle w takich watkach w odpowiedziach dostales samo pierdolenie ze

Na 12 odpowiedzi jest 7 że się da, 5 nie na temat i 0 (ZERO) odpowiedzi, że się nie da. Więc kto tu pierdoli? ;)

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2012-11-18 12:33:24
Autor: cef
Za ile można kupić samochód?
chwdp wrote:

wyglad mnie nie interesuje dlatego kupuje auta w
takich cenach i moga byc porysowane czy podgnite.
[...]
Uzytkuje je az do skonczenia sie okresu waznosci polisy
a kupuje tak aby mialy min pol roku jeszcze.

A co po tym okresie?

Data: 2012-11-19 01:38:35
Autor: chwdp
Za ile można kupić samochód?
W dniu 2012-11-18 12:33, cef pisze:> chwdp wrote:

> [...]
>
> A co po tym okresie?

najczesciej biore kolejne, lub oplacam nowa polise jesli auto rokuje.

Data: 2012-11-19 11:09:45
Autor: cef
Za ile można kupić samochód?
chwdp wrote:
[...]

A co ze starym jeśli bierzesz kolejne?
Złomujesz te 500-1500zł?
Jakie zalety ma Twoje rozwiązanie, bo zakładanie, że ktoś to kupi
zanim dopadnie  Cie polisa OC jest nieco ryzykowne.
Z drugiej strony jeździ się wciąż czymś, do czego trudno mieć zaufanie.
(ale jak ktoś całe życie jeździ trupami, to jest przyzwyczajony :-) )

Data: 2012-11-21 05:00:02
Autor: chwdp
Za ile można kupić samochód?
> A co ze starym jeśli bierzesz kolejne?
> Złomujesz te 500-1500zł?

sprzedaje zlomiarzowi za 500 zl lub czasem drozej.

> [...]
> Z drugiej strony jeździ się wciąż czymś, do czego trudno mieć zaufanie.
> (ale jak ktoś całe życie jeździ trupami, to jest przyzwyczajony :-) )

no zalety ma takie ze praktycznie nie inwestuje zadnej duzej kasy a jezdze autem non stop. ale nie o tym jest przeciez watek tylko o tym ze nie da sie kupic auta za 5k.

Data: 2012-11-21 10:05:44
Autor: cef
Za ile można kupić samochód?
chwdp wrote:

Jakie zalety ma Twoje rozwiązanie

no zalety ma takie ze praktycznie nie inwestuje zadnej duzej kasy a
jezdze autem non stop.

Ja tam widze, że nie jeździsz tylko szukasz złoma, sprawdzasz,
ewentualnie naprawiasz, a potem juz go musisz oddać.
Nie widzę tu czasu na jeżdżenie. :-)

ale nie o tym jest przeciez watek tylko o tym
ze nie da sie kupic auta za 5k.

Widziałeś kiedyś wątek, który byłby ciekawy i zgodny z tematem?

Data: 2012-11-16 19:22:22
Autor: ToMasz
Za ile można kupić samochód?
W dniu 15.11.2012 23:56, Piotr pisze:
Witam!

[...]
moim zdaniem tak. tyle że jak będziesz szukał golfa od dziadka, to masz większe szanse na nacięcie się, niż jak znajdziesz jakieś brzydactwo. ja kiedyś kupiłem citorena c15 i mam bardzo miłe wspomnienia z czasu użytkowania tego paskudztwa

ToMasz

PS
nawet syn wspomina że to było najlepsze auto

Data: 2012-11-17 02:34:26
Autor: venioo@interia.pl
Za ile mona kupi samochd?
[SPAM]

Mam do sprzedania po onie trzydrzwiowy Peugeot 106 MkII, benz. 1.0i z 1997. 2x airbag, elektr szyby, szyberdach, centralny zamek z pilotem. Nowy akumulator i czujnik polozenia walu. Niedawno zrobione zaprawki lakiernicze na tylnej klapie. Dwie nowe opony zimowe Kleber.
Malo pali. Przez ponad 3 lata posiadania zona nauczyla sie juz jezdzic, teraz wozi nasza dzidzie i zawsze bierze moj samochod, bo wiecej drzwi i latwiej fotelik wsadzic.
Cena w granicach 2tys.

Kontakt masz w stopce.

[/SPAM]
--