"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś

Data: 2020-03-01 20:03:17
Autor: Robert Sierant
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
W dniu 2020-03-01 o 19:48, z pisze:
Kurwa mać...

Dziecko w podstawówce wie że ta informacja ni mówi nic o atrakcyjności oferty. Co z tego że podali RRSO skoro ono też nie mówi o dodatkowych kosztach typu ubezpieczenie...

w RRSO są już wliczone ubezpieczenia

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2020-03-01 21:11:27
Autor: z
W dniu 2020-03-01 o 20:03, Robert Sierant pisze:
w RRSO są już wliczone ubezpieczenia

Jeśli są to nie znaczy że RRSO powie Ci że można je po pierwszym miesiącu wyłączyć.

Więc...

Data: 2020-03-01 12:23:22
Autor: Dawid Rutkowski

Więc ile w końcu płacisz tej raty?

Data: 2020-03-01 21:39:05
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś

Więc ile w końcu płacisz tej raty?

200 zł prze 5 lat czyli pożyczyłem 10000 a zapłacę 12000. To ile to jest w RRSO?

Data: 2020-03-01 12:53:09
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 1 marca 2020 21:39:09 UTC+1 użytkownik z napisał:

> Więc ile w końcu płacisz tej raty?
> 200 zł prze 5 lat czyli pożyczyłem 10000 a zapłacę 12000. To ile to jest w RRSO?

Pierwsza rata też była 200zł?

Data: 2020-03-01 21:58:42
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Pierwsza rata też była 200zł?

Ups... Masz mnie zapomniałem że pierwsza rata była 230 zł.

To jakie to będzie RRSO?

Data: 2020-03-01 23:28:04
Autor: Robert Sierant
W dniu 2020-03-01 o 21:39, z pisze:

200 zł prze 5 lat czyli pożyczyłem 10000 a zapłacę 12000. To ile to jest w RRSO?

to jest ~7,68% RRSO
oczywiście jeżeli będziesz spłacał zgodnie z harmonogramem

ps
pamiętaj, że jeżeli zapłaciłeś prowizję lub składkę na ubezpieczenia to przy wcześniejszej spłacie należy się proporcjonalny zwrot

Data: 2020-03-01 23:34:52
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś

Nie ma prowizji. Tylko te 30 zł. STAŁY KLIENET ;-) Inaczej bym się w to nie pchał.

Data: 2020-03-02 01:06:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 1 marca 2020 23:28:07 UTC+1 użytkownik Robert Sierant napisał:
W dniu 2020-03-01 o 21:39, z pisze:

> 200 zł prze 5 lat czyli pożyczyłem 10000 a zapłacę 12000. To ile to jest > w RRSO?
> to jest ~7,68% RRSO
oczywiście jeżeli będziesz spłacał zgodnie z harmonogramem

O, a tu Ci wyszło tak, jak podaje bank.
Jak to możliwe, że przy spłacie 12k RRSO jest 7,68% - a przy spłacie 12030zł jest RRSO 7,53%?

Data: 2020-03-02 20:58:57
Autor: Robert Sierant
[...]

mam narzędzia, aby to policzyć, ale nie miałem czasu ani okazji żeby grzebać w algorytmie, kojarzę z ustawy, że jest mocno skomplikowany

Data: 2020-03-02 22:41:50
Autor: Krzysztof Halasa
"Za każde pożyczone 5 tys raty"
Robert Sierant <bob75@xpostx.pl> writes:

mam narzędzia, aby to policzyć, ale nie miałem czasu ani okazji żeby
grzebać w algorytmie, kojarzę z ustawy, że jest mocno skomplikowany

Algorytm jest trywialnie prosty, jedyne komplikacje mogą być
obliczeniowe - wynikające z dużej liczby nieregularnych rat. Dlatego
zwykle nie robi się tego długopisem na kartce - aczkolwiek także nie
widzę problemu, potrzebne byłyby jeszcze kalendarze i raczej jakiś
kalkulator z operacją M+ :-)

Sama idea jest dokładnie tym, czego każdy (z wiedzą nt. procentów składanych)
powinien się spodziewać.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-03-02 23:00:58
Autor: Robert Sierant
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś

Algorytm jest trywialnie prosty[...]

i wygląda tak:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczywista_roczna_stopa_oprocentowania

Data: 2020-03-03 10:27:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Sierant"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e5d821a$0$17364$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-03-02 o 22:41, Krzysztof Halasa pisze:
Algorytm jest trywialnie prosty[...]

i wygląda tak:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rzeczywista_roczna_stopa_oprocentowania

I zwracam uwage, ze polega na rozwiazaniu tego dosc skomplikowane rownania.

No coz, jak sie raz napisze program, to potem jest faktycznie trywialnie prosto ... az do czasu zmiany czegos w systemie.

J.

Data: 2020-03-04 16:27:37
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Równanie jest przecież proste. Wszystko sprowadza się do jednej
prostej sprawy: że po określonym czasie (np. miesiącu, dniu)
kwota, która w momencie zero miała wartość X, uzyskuje wartość
X' = X / (1 + oprocentowanie).
Przy czym oprocentowanie musi być podane dla danego czasu.
Można też zacząć od tyłu i mnożyć (zamiast dzielić).

Potęgowanie wynika ze zwielokrotnienia mnożenia (dzielenia),
wtedy, gdy mamy wiele odcinków czasu.
Można to zrobić łatwo "na piechotę" w arkuszu kalkulacyjnym
(rekurencyjnie), podawałem też wzory dla Octave.

To jest skomplikowane?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-03-05 04:49:58
Autor: J.F.
Dnia Wed, 04 Mar 2020 16:27:37 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Ale rozwiazanie niekoniecznie :-)

[...]

rekurencyjnie ... czyli na kalkulatorze bedzie trudno policzyc :-)

podawałem też wzory dla Octave.

Octave ... podaj program w javascripcie, dla www :-)

Albo w SQL, zeby latwo w bankowy software wplesc :-)

To jest skomplikowane?

Jak podasz jak polaczyc Octave z SQL, to bedzie proste :-)

J.

Data: 2020-03-05 20:56:42
Autor: Krzysztof Halasa
"Za każde pożyczone 5 tys raty"
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Równanie jest przecież proste.

Ale rozwiazanie niekoniecznie :-)

Tak jak napisałem - ze względu na możliwą sporą liczbę nieregularnych
rat (np. nieregularne długości miesięcy).

rekurencyjnie ... czyli na kalkulatorze bedzie trudno policzyc :-)

Na pewno na komputerze łatwiej. Trudniej się też pomylić, można
zweryfikować wyniki itd.

podawałem też wzory dla Octave.

Octave ... podaj program w javascripcie, dla www :-)

Octave jest darmowym programem BTW.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-03-05 23:56:48
Autor: J.F.
Dnia Thu, 05 Mar 2020 20:56:42 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Przy regularnych cos mi sie widzi, ze tez nie takie proste.

[...]

Ale takim troche zamknietym.

Napisz w javascripcie, bedzie pozytek :-)

J.

Data: 2020-03-03 10:35:01
Autor: z
W dniu 2020-03-02 o 20:58, Robert Sierant pisze:
mam narzędzia, aby to policzyć, ale nie miałem czasu ani okazji żeby grzebać w algorytmie, kojarzę z ustawy, że jest mocno skomplikowany

No to SZACUN. Mi wystarczy exell a nawet sam kalkulator ;-)

Data: 2020-03-03 10:51:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-03-03 o 10:35, z pisze:
[...]

Zawsze mnie śmieszą ci pracownicy biurowi, którzy nawet nie potrafią ogarnąć, jak się ten program nazywa :) To prawie tak samo, jakby kelner w knajpie myślał, że kawa nazywa się ekspresso :)

--
Liwiusz

Data: 2020-03-03 13:10:14
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
W dniu 2020-03-03 o 10:51, Liwiusz pisze:

Ja tam się nie znam na łordzie czy ekselu. Jak ktoś z marketingu przychodzi po pomoc to rozkładam ręce ;-)
A jak ktoś przyśle pliki do druku w powerponcie albo puliszerze to mnie krew zalewa ;-)

Są jeszcze miszczowie photoszopa. Ci zazwyczaj mają DUŻE pendrajwy bo meilem nie przechodzi ;-)

Data: 2020-03-03 14:11:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e5e28a8$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wiesz ... w sumie, to rzadko te nazwe widac.

To prawie tak samo, jakby kelner w knajpie myślał, że kawa nazywa się ekspresso :)

Hm, jesli juz "kawa", to czemu nie  ekspresso ?

J.

Data: 2020-03-03 14:25:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-03-03 o 14:11, J.F. pisze:

Hm, jesli juz "kawa", to czemu nie  ekspresso ?

Podkręć jasność.

--
Liwiusz

Data: 2020-03-03 15:20:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e5e5ad3$0$536$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-03-03 o 14:11, J.F. pisze:
Hm, jesli juz "kawa", to czemu nie  ekspresso ?

Podkręć jasność.

Spolszczamy "kawa", to czemu nie spolszczyc "espresso" ?

A ta kawa to z ekspresu czy z espressu ? :-)

A tak w ogole - czy wloskie "espresso" nie znaczy przypadkiem "z prasy" ?
Albo "wytlaczana" ?

A po francusku jest
https://fr.wikipedia.org/wiki/Expresso

J.

Data: 2020-03-05 16:15:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-03-03 o 15:20, J.F. pisze:
[...]

Ale espresso nie odnosi się do ekspresu, tylko do słowa "wyrazisty".

--
Liwiusz

Data: 2020-03-02 22:36:07
Autor: Krzysztof Halasa
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

Jak to możliwe, że przy spłacie 12k RRSO jest 7,68% - a przy spłacie 12030zł jest RRSO 7,53%?

Być może w drugim przypadku wzięto pod uwagę to, że miesiące mają różną
długość, albo że wypłata i/lub spłaty nie są w tym samym dniu miesiąca
lub coś podobnego.

7.68% jest prawidłowe dla równych miesięcy (dla kredytu 10k i 60 spłat
po 200 zł). Normalnie dodanie 30 zł tylko do pierwszej raty powinno
zwiększyć RRSO (w tym przypadku) o ok. 0.13%.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-03-07 19:16:36
Autor: Piotr Gałka
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
W dniu 2020-03-01 o 21:39, z pisze:

Więc ile w końcu płacisz tej raty?

200 zł prze 5 lat czyli pożyczyłem 10000 a zapłacę 12000. To ile to jest w RRSO?

Gdyby to było w roku to moje przybliżenie jest takie:
- spłacasz o 20% więcej niż pożyczyłeś,
- średnio kapitał jest połową pożyczki.
Więc RRSO jest rzędu 40%.
Ale że to 5 lat to pewnie pierwszym strzałem na przybliżenie RRSO będzie 40/5 = 8%.

Ale na RRSO jest jakiś dokładny wzór i jak chcesz wiedzieć dokładnie to policz dokładnie.
Bank nie napisał?
P.G.

Data: 2020-03-01 21:55:28
Autor: Robert Sierant
W dniu 2020-03-01 o 21:11, z pisze:
W dniu 2020-03-01 o 20:03, Robert Sierant pisze:
w RRSO są już wliczone ubezpieczenia

Jeśli są to nie znaczy że RRSO powie Ci że można je po pierwszym miesiącu wyłączyć.

Więc...

to już zależy od regulaminu kredytu, w wielu przypadkach jest tak, że wyłączenie ubezpieczenia wiąże się ze zmianą prowizji z X do Y...i ta zmiana jest zwykle bardziej bolesna niż koszt ubezpieczenia

inny przypadek (teraz już nieco historyczny) to przy gotówce w EB jak klient wypowiadał ubezpieczenia lub np. chciał je zmienić na inne niż bankowe to EB wypowiadał umowę kredytu, gdyż miał do tego (zgodnie z regulaminem) prawo

a Ty co masz zapisane w umowie i regulaminie kredytu?

Data: 2020-03-01 22:07:09
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Jutro sprawdzę kolejny raz.

Ale na dziś jakie to będzie RRSO

Kwota kredytu 10000

200 x 2 x 5 lat + 30 zł= 12300

Data: 2020-03-01 23:33:37
Autor: Robert Sierant
W dniu 2020-03-01 o 22:07, z pisze:
Jutro sprawdzę kolejny raz.

Ale na dziś jakie to będzie RRSO

Kwota kredytu 10000

200 x 2 x 5 lat + 30 zł= 12300

płaciłeś jakąś prowizję na starcie?
ile płacisz raty?
ile ubezpieczeń?
okres kredytowania 60 m-cy?

wynik powyższego równania wynosi 24.030 zł, wszystko się zgadza?

Data: 2020-03-01 23:46:35
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Sorry późna godzina ;-)

200 x 60 mies. = 12000 + 30 zł jednorazowo = 12030 zł

A pożyczyłem 10000 zł

Data: 2020-03-02 00:11:59
Autor: Robert Sierant
W dniu 2020-03-01 o 23:46, z pisze:
Sorry późna godzina ;-)

200 x 60 mies. = 12000 + 30 zł jednorazowo = 12030 zł

A pożyczyłem 10000 zł

RRSO 7,53% (przyjąłem, że bez prowizji)

te 30 zł to za co?

Data: 2020-03-02 01:03:22
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 00:12:01 UTC+1 użytkownik Robert Sierant napisał:
W dniu 2020-03-01 o 23:46, z pisze:
> Sorry późna godzina ;-)

RRSO 7,53% (przyjąłem, że bez prowizji)

Optymistyczny ten Twój kalkulator, bank podaje RRSO 7,68%. Nominalne 7,42%.

te 30 zł to za co?

Ubezpieczenie - 0,3% MIESIĘCZNIE od sumy WYPŁATY NA KONTO (a nie od kapitału pozostałego do spłaty).
Z nominalnym 6,34% daje to RRSO 14,35%.

Ale tak to jest jak się chodzi do oddziału do ładnej pani (i nawet nie powiedział, który to oddział ;), myśli się wtedy czymś innym niż mózgiem i "z" dał się pani wrobić w ubezpieczenie - no, również dlatego, że "niższe oprocentowanie" ;>
Na to, że faceci mają za mało krwi, żadna unia ani żadne RRSO nie pomogą ;>

Data: 2020-03-02 12:40:50
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Ale tak to jest jak się chodzi do oddziału do ładnej pani

Tylko jedna ładna pani mi podpowiedziała że z tego ubezpieczenia mogę zrezygnować i nic się nie stanie

Mam zapłacić 60 rat po 200 zł + te 30 zł bez żadnych prowizji (stały klient)
Dostałem 10000 do ręki.
jakie wg Ciebie to RRSO?

Data: 2020-03-02 06:06:35
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 12:41:19 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

Mam zapłacić 60 rat po 200 zł + te 30 zł bez żadnych prowizji (stały klient)

Pewnie troszkę większe niż deklarowane przez bank 7,68%.

Tylko może w końcu ustalmy, jaka jest Twoja teza?
Bo może się zgadzamy i niepotrzebnie kłócimy.
Albo nie jesteś w stanie poradzić sobie z tym, że bank Cię na te 30zł orżnął - niezależnie od tego, że warunki dostałeś niezłe?

Bo Ty twierdzisz:
a) że dostałeś takie warunki jako stały klient,
b) że to było jakieś wyjątkowo miłe od ładnej pani, że mogłeś zrezygnować z ubezpieczenia.

A ja w tych tematach twierdzę:
a) że taka promo jest dostępna dla każdego, nawet prosto z ulicy (może pod warunkiem założenia konta),
b) że zawsze były dwa warianty - z ubezpieczeniem i bez ubezpieczenia - i że nie musiałeś płacić nawet tych pojedynczych 30zł.

Bo ta promo ma dwa warianty.
Wspólne jest to, że pożyczka na 5 lat (120 równych rat) oraz sztywne 4 kwoty pożyczki: 5k, 10k, 15k lub 20k.
Warianty różnią się obecnością ubezpieczenia oraz oprocentowaniem nominalnym - oraz, co wynika z dwóch poprzednich, RRSO.

Wariant 1 - na który w części naciągnęła Cię ładna pani: "Za każde pożyczone 5k zapłacisz 115zł raty" - tu oprocentowanie nominalne 6,34% - plus drogie ubezpieczenie (15zł za każde 5k miesięcznie przez 60 miesięcy) - daje to RRSO 14,35%

Wariant 2 - na który można zmienić wariant 1, rezygnując z ubezpieczenia - ale można mieć go również OD RAZU, bez konieczności płacenia nawet jednej składki ubezpieczeniowej - i tutaj naprawdę jest "Za każde pożyczone 5k zapłacisz 100zł raty" - oprocentowanie nominalne 7,42%, RRSO 7,68% (bo na 5 lat). Rezygnacja z ubezpieczenia pociąga za sobą wzrost oprocentowania NOMINALNEGO o 1,08pp - ale RRSO spada dwukrotnie.

I naprawdę RRSO nadaje się do porównania kosztów kredytów - a już szczególnie o takich samych parametrach prowizji oraz liczby równych rat.

Żebyś nie płakał, masz tu jeszcze tak, jak chciałeś - wspólne: kwota 10k, 60 równych rat, bez prowizji.

Wariant 1:
- 60 rat po 230zł - oddasz 13800, koszt kredytu 3800, RRSO 14,35%

Wariant 2:
- 60 rat po 200zł - oddasz 12000, koszt kredytu 2000, RRSO 7,68%
(7,68%*3800/2000=14,59% - przypomina Ci to może powyższe 14,35%?)

Tylko trzeba być stanowczym i jak się przychodzi po "Za każde pożyczone 5k zapłacisz 100zł raty" to się takiego domagać, a nie zgadzać na "Za każde pożyczone 5k zapłacisz 115zł raty" z uciechą, że po miesiącu można zrezygnować.

Co więcej, pamiętam, że pisałeś o tym, że wariant 1 ma obniżone oprocentowanie nominalne i że ma ono POZOSTAĆ po rezygnacji z ubezpieczenia.
Oj, tyle że akurat tego nie dostałeś na papierze - masz więc sprawę do załatwienia z ładną panią, chyba że ona nic takiego nie powiedziała.

Data: 2020-03-02 17:38:58
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Po takim "przypadku" nie zgadzam się z tezą że RRSO jest świętym wyznacznikiem kosztu kredytu.

Pewnie przez durne dążenie do sprzedaży "produktu", pewnie przez dążenie do sprzedania ubezpieczenia (w gsmach i kablówkach też tak miałem)

Nie ma teraz kwitów przed sobą ale upierałem się przy mniejszym oprocentowaniu. jedni konsultanci na infolinii twierdzili że da się bez prowizji i td. a drudzy twierdzili że się da ale musi być z ubezpieczeniem.

DO TEJ PORY LOGICZNE

Ale dowiedziałem się że to ubezpieczenie może być tylko przez 1 miesiąc.
Suma rat razy miesiące dalej mi się zgadzała oprócz tych pierwszych 30 zł.
Więc kto tu jest głupi? ;-)

Głupi są konstruktorzy tych ofert albo wręcz przeciwnie. konstrukcja jest taka żeby dało się zrobić wiele w zależności od sytuacji.

Czy lepiej mieć lepsze statystyki ale mniejszy zysk czy orżnąć klienta na umowie kredytowej ale mieć gorsze statystyki

Jak widać bank to żadna instytucja zaufania publicznego tylko bezczelna zgraja spekulantów.

Jeśli tak funkcjonują to tym bardziej mam o nich ZŁE zdanie.

Zapytasz to po cholerę brałeś ten kredyt?

Bo mój schorowany ojciec uparł się na zakup.

Jest teraz szczęśliwszy i ZDROWSZY a tego nie da się wycenić

A wracając do tematu.

Uważasz że taka informacja w reklamie jak w tytule nie uwłacza inteligencji? Tak też podchodzą do klientów konsultanci.
Czy to jest normalne?
Tak się powinno prowadzić "interesy"

PS. Czy wg Ciebie RRSO mówi wszystko o ofercie odpowiada na pytanie która jest lepsza?

Data: 2020-03-02 21:02:59
Autor: Robert Sierant
[...]

aby ocenić ofertę:
jaka prowizja?
marża?
koszty dodatkowe m.in. ubezpieczenia (bo nie zawsze to wszystko)

[...]

no to 30 zł tylko raz (co byłoby mocno dziwne) czy może jednak 30 zł miesięcznie lub jw?

RRSO >14% to mocno średnia oferta, dobra lub bdb to taka w okolicy 8...chociaż oferty z wartościami powyżej 30% też nie są rzadkie

zamiast dać się tak zrobić w balona wystarczy zapytać kogoś kto ma pełną ofertę (no prawie), co prawda głównie zajmuję się hipotekami ale dobrą (dla klienta) gotówkę też potrafię zrobić ;-)

Data: 2020-03-03 10:38:29
Autor: z
W dniu 2020-03-02 o 21:02, Robert Sierant pisze:
no to 30 zł tylko raz (co byłoby mocno dziwne) czy może jednak 30 zł miesięcznie lub jw?

Skoro nie zrozumiałeś jeszcze że to jest tylko raz 30 zł to już lepiej nie wytłumaczę.

Jest jeszcze opcja że bank mnie okłamał i to na papierze... ;-)

Data: 2020-03-02 03:35:34
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 12:26:41 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-03-02 o 00:11, Robert Sierant pisze:
> te 30 zł to za co?

To pierwsza rata z ubezpieczeniem 30 zł z którego to ubezpiecznie można zrezygnować ale podpisać trzeba.

TAK TO DEBILIZM. BAnk sprzedał ubezpieczenie klientowi HURAAAAA ;-)

Nie, to wyparcie.
W necie mam opcję bez ubezpieczenia OD RAZU. Z dwa razy mniejszym RRSO..
Więc spłacaj ten kredyt w ramach protestu i nie dawaj się doić.
A na następny raz przyjrzyj się, co podpisujesz, bo inaczej znów się będzie ładnie na grupie wielkimi literami przedstawiał.

Data: 2020-03-02 12:39:18
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś

Ty tu sobie gęby RRSO nie wycieraj. Podaj ilość rat, ich wysokość i wszystkie dodatkowe koszty. Tak uczą liczyć już w podstawówce.