"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"

Data: 2020-03-01 10:57:29
Autor: Dawid Rutkowski
"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"
O, to jednak przejechałeś się na tym kombinowaniu z ubezpieczeniem?
Bo RRSO mówi o tych dodatkowych kosztach.
Tylko patrzyłeś na oprocentowanie nominalne, a nie na RRSO i sądziłeś, że po wyłączeniu ubezpieczenia pozostanie to niższe nominalne.
Więc jak w końcu, wyłączyli to ubezpieczenie?

Data: 2020-03-01 21:25:17
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Na niczym się jeszcze ie przejechałem. W placówce banku złożyłem rezygnację z tego ubezpieczenia i mam na to papier.
Jak będą odemnie chcieli więcej niż 200/mis. przez ustalony okres to się będę awanturował i w każdym sadzie wygram.
Powtórzę jeszcze raz porównywałem konkretnie ratę razy jej ilość.
Takie porównanie jest MIARODAJNE i exell NIE KŁAMIE ;-)

Data: 2020-03-01 16:06:23
Autor: japanizer
On Monday, March 2, 2020 at 5:25:30 AM UTC+9, z wrote:
[...]

A jak tam z kredytem frankowym, wygrałeś już?

Data: 2020-03-02 12:32:27
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Sprawa się toczy. Kasta mataczy i przeciąga terminy.
Ale jak Bosak zostanie prezydentem to zrobimy z tymi darmozjadami porządek. Tak samo jak z rolnikami i górnikami. Aco?

Data: 2020-03-02 03:37:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 12:32:30 UTC+1 użytkownik z napisał:
Sprawa się toczy. Kasta mataczy i przeciąga terminy.
Ale jak Bosak zostanie prezydentem to zrobimy z tymi darmozjadami porządek. Tak samo jak z rolnikami i górnikami. Aco?

Zrób jeszcze selfie z kartką wyborczą, żeby było można udowodnić, żeś się do tego sukcesu przyłożył i że jesteś w grupie, której odfrankowienie się należy.

Data: 2020-03-02 17:56:06
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
A Twoje selfi z RRSO gdzie można zobaczyć?

Dla mnie to nie problem przyznać się że głosuję na Korwina Konfederację, Bosaka. Wstyd to kraść ;-)

Data: 2020-03-02 18:14:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"

"z" 5e5c1a2f$0$510$65785112@news.neostrada.pl

będę awanturował i w każdym sadzie wygram.

biegła okulistka:
 - plus jest minusem
   (chodzi o dioptrie, nie zaś o nieznaczne różnice;
   nie trzeba okulisty, by wiedzieć, że 4 dioptrie
   różnicy to bardzo dużo)
 - zez zbieżny jest zezem rozbieżnym

biegła neurolog:
 - rezonans magnetyczny jest bezwartościowy wobec badania młotkiem
 - kręgosłup stojącego człowieka jest ułożony poziomo
   (nie chodzi o przejęzyczenie!!!)

biegła pulmonolog:
 - woda w opłucnej to rak oskrzela
   (człowiek niemal umarł w męczarniach
   z powodu tej błędnej diagnozy)
 - wykresy spirometrów nie są istotne
 - miernik kupiony ,,za dychę'' jest podstawą badania
   (brak: jakichkolwiek homologacji, numerów seryjnych,
   kalibracji itd...)

Sąd Apelacyjny:
 - nie wolno brać pod uwagę innych spraw w danej sprawie
   i jednocześnie należy brać pod uwagę inne sprawy
   w danej sprawie (jednocześnie -- czyli podczas tej
   samej rozprawy sądowej)
 - jeśli jakiś dowód w sprawie pozyskany został ukradkiem,
   należy odrzucić ten dowód razem z innymi dowodami, choć
   te inne dowody nie zostały pozyskane ukradkiem
 - nie można pozyskiwać dowodów ukradkiem, ale
   jednocześnie można pozyskiwać dowody ukradkiem
   (jednocześnie -- czyli podczas tej samej rozprawy sądowej)

biegły neurolog:
 - leki nie są lekami

BTW -- poniżej jest oficjalny rejestr polskich leków:
   https://pub.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl

Sad Rejonowy:
 - wypuklina to skolioza

-=-

To tylko część kFiatkUF zebranych przeze mnie w białostockich
sądach... Każdy jest udokumentowany! -- zero oczerniania, ale
   'wypuklina' to 'skolioza'
jest nagrane przeze mnie i nie ma potwierdzenia w oficjalnym
nagraniu audio-video poczynionym przez sąd, jako że wówczas
polskie sądy niekoniecznie rejestrowały przebiegi rozpraw
sądowych na nośnikach audio lub audio-video.

Nie śpiewam, ;) że każdy polski sędzia jest taki sam
(nawet przytaczam sędzię odmienną) ale twierdzę, że
Twa wygrana placem na wodzie jest napisana. ;)

   http://nawokandzie.ms.gov.pl/numer-23-2/opinie-numer-23/roztropnie-z-bieglymi.html

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-03-02 18:36:21
Autor: z
"Za kaĹźde poĹźyczone 5 tys zł zapłaQ1|AČŹÎÜĽ’tÓ79ójÚˇ-ś
Nie śpiewam, ;) że każdy polski sędzia jest taki sam
(nawet przytaczam sędzię odmienną) ale twierdzę, że
Twa wygrana placem na wodzie jest napisana. ;)

Przyjacielu! Też jesteś za reformą sądownictwa ;-)

Data: 2020-03-03 00:08:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"

"z" 5e5d4416$0$542$65785112@news.neostrada.pl

Nie śpiewam, ;) że każdy polski sędzia jest taki sam
(nawet przytaczam sędzię odmienną) ale twierdzę, że
Twa wygrana placem na wodzie jest napisana. ;)

Przyjacielu!

Jestem Twym przyjacielem? A cóż to za nowina?!
Ty jesteś mym przyjacielem -- dzięki Tobie ludzie
wiedzą, że nadal nie mam renty chorobowej... Ale
żebym ja był Twoim?!...

Też jesteś za reformą sądownictwa ;-)

Minister Ziobro jest zaradny, gdy w grę wchodzi jego
prywatny interes, ale niezaradny, gdy wchodzi interes
mój i masy innych ludzi krzywdzonych nadal przez... :)
Przez kogo? Przez prawo? -- sędziowie nie tworzą prawa
bezpośrednio. Przez sędziów?... Przez prokuratorów?...
Przez komorników?...

Podobnie z resztą PiS -- zaradna w pewnych sprawach,
ale bezradna w innych...

-=-

Renty chorobowe... Czy to wina sędziów, że w RP nie ma chorobowych
rent? To wina prawotwórców, czyli dzisiaj -- PiS. W Wieńcu Zdroju,
podczas prelekcji prowadzonej w ranach prewencji rentowej organizowanej
przez ZUS dowiaduję się, że lekarz-orzecznik w ZUS ma makabrycznie
trudny dylemat, gdy zgłasza się chętny po/na rentę... Orzecznik musi
dokonać celnego rozpoznania i wydać jednoznaczne orzeczenie... Musi
wybrać jedno z dwojga... To twarda/ostra alternatywa!!! Nie ma tu
stanów pośrednich! (w innych państwach ponoć są, ale nie w RP) Musi
**celnie** trafić, by nie pomylić się!!!!

Skracając te wywody -- orzecznik musi orzec albo:
 - nie jest pani niezdolna do pracy

albo:
 - nie jest pan niezdolny do pracy.

Za tę niezwykle trudną i odpowiedzialną pracę trzeba nieźle płacić...

-=-

Cdn. -- nie mogę napisać od razu wszystkiego bo ludzie zbyt wolno czytają...

-=-

Jestem za reformą: sądownictwa, wymiaru sprawiedliwości, prawa itd.,
ale IMO PiS nie przeprowadzi tych reform a nawet nie zmierza do
przeprowadzenia tych reform. IMO PiS jedynie:
 - da podwyżki emerytur
 - da 500+ (póki co bez waloryzacji -- nie można
   od razu dać wszystkiego, bo co jakiś czas są
   kolejne wybory)
 - da inne datki okołosocjalne
 - obieca sprawiedliwość
 - nagrabi pod siebie, co wlezie...

Popieram PiS, bo:
 - dał podwyżki emerytur
   (więc mój ojciec łatwiej spłaca długi firmy Jana Pawała II)
 - zdemontował tę firmę swymi posunięciami
   (jestem pod wrażeniem -- myślałem, że
   już ani Bóg, ani diabeł mi nie pomoże)
   - spóźnionymi podwyżkami emerytur
     (firma była wspierana emeryturami moich rodziców,
     więc spóźnienie dało efekt przelania menisku)
   - 500+ skutkującym nagłym zwolnieniem się pracownika firmy
   - współpracą z białostockimi sądami owocującą czymś,
     o czym nie mogę teraz napisać
   - totalnym odwróceniem się bialostockich reprezentantów
     PiS od mojego ojca, gdy ten miał makabrycznie duży problem

ale niestety cel ostateczny (SSR MKiszowara) nie został osiągnięty...
[albo został, ale ja o tym nie zostałem powiadomiony]

Zarzucono mi, że odstąpiłem od swych planów -- IMO to nieprawda!
 - IMO celem pośrednim nie jest prezes SN MGelsdorf, ale SSN -- JFIwulski...
   (celem ostatecznym rzecz jasna jest SSR MKiszowara
   a celem pobocznym/przyokazyjnym są kasacje skutkujące
   de facto mordowaniem chorych ludzi w majestacie prawa)
 - mam prawo do zmiany ;) planów. (ale na razie nie
   odstąpiłem od swych planów i nie zmierzam do odstąpienia)

-=-

WCejrowski mówi:
 - wybrać posła na Sejm RP, lecz pociąć go
   szablami, gdy ten sprzeniewierzy się
 i jednocześnie
 - namawia do legalizacji broni palnej
   (że tak to skrótowo ujmę w słowa)
w RP, czyli chyba plącze się...

  - Po co ciąć szablami, skoro można rozstrzelać?

I dziwi się spadkiem popularności?...

Panie WCejrowski -- ludzie głupi nie są!
Łapią/wychwytują/zauważają takie zaplątania i stosownie
reagują! Po co ludziom/wyborcom taki zagubiony człowiek?
Ludzie chcą kogoś obejmującego całość swym umysłem!!!

Co jakiś czas ktoś roztropnie zauważa, że Amerykanie mają
palną broń, która im służy do obrony przed wybrańcami...

-=-

Kandydatka na urząd Prezydenta RP mówi w TV o swych planach?
I zapomina o możliwościach prezydenta RP? Prezydent RP nie
jest władzą ustawodawczą a pani chyba nie chce szantażować:
 - albo uchwalata co wam każę,
 - albo wetuję wszystko jak leci!
Ponadto -- co to za kandydatka, którą byle dziennikarz gasi?...

-=-

Emerytury do banków a chorobowe renty (których
dziś nie ma w RP) do prywatnych ubezpieczycieli...

Niestety PiS tych reform nie przeprowadzi -- potrzebuje
ZUS do finansowania swej polityki prosocjalnej... Nie
można zwiększać podatków, ale można zwiększać składki ZUS...

IMO PiS raczej zmierza do budowy ,,prywatnego państwa''...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-03-03 00:14:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e5d9205$0$516$65785112@news.neostrada.pl

Minister Ziobro jest zaradny, gdy w grę wchodzi jego
+ Minister ZZiobro jest zaradny, gdy w grę wchodzi jego

  (więc mój ojciec łatwiej spłaca długi firmy Jana Pawała II)
+   (więc mój ojciec łatwiej spłaca długi firmy Jana Pawła II)

- IMO celem pośrednim nie jest prezes SN MGelsdorf, ale SSN -- JFIwulski...
+ - IMO celem pośrednim nie jest prezes SN MGersdorf, ale SSN -- JFIwulski...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-03-03 02:37:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e5d3f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl

[...]

 - Nagranie poczynione ukradkiem -- nie jest nielegalne,
   ale jest kontrowersyjne.
 - W tej kFiaciarni nie chodzi o to, że ktoś przejęzyczył
   się czy zamyślił/zakochał, ale o poważne błędy
 - to żaden sąd, ale parodia sądu, farsa...

W obecnej (nie wiem, która to) RP nie dano mi prawa do sądu!
Ale czy to tylko wina ,,wymiaru sprawiedliwości''? IMO sądy
w sprawie renty były związane ,,bezprawnym prawem''. Nie
bronię sędziów, ale co po naprawie sędziów czy sądów, gdy
reszta prawa jest fatalna? W obecnej RP nie ma chorobowych
rent. Gdyby nawet Sąd Apelacyjny przyznał mi rację, ZUS
złożyłby kasację, która przyniosłaby mu zasłużoną wygraną...

Mogę podziękować SA za ,,przegraną'' -- gdybym wygrał,
poszedłbym z torbami. :) (rentą wsparłbym spłatę długów
firmy mego ojca, ale kasacja odebrałaby mi przyznaną
rentę wraz z odsetkami?... nie mając tej renty, skutecznie
przerzuciłem spłacanie tych długów na inne osoby...)

Mogę podziękować PiS za nadzwyczajną sprawiedliwość, ale
czy w zaistniałej sytuacji ta nadzwyczajność otwiera mi
drogę do rzeczywistego sądu?!??! (gdzie 2 plus 3 daje 5
przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu -- bez względu
na pogodę i częstotliwość mruczenia kota prezesa...)

-=-

W wypadku sprawy o kartę parkingową -- problem leży tylko
w sędzi MKiszowarze, która **nie rzuciła nawet okiem** do
kluczowych dowodów, czyli do wyników badań MR. (wielokrotnie
namawiałem ją do zajrzenia i zapoznania się z tymi wynikami!)
Kobieta sądzi (sądziła wówczas) właśnie takie sprawy a termin
'wypuklina' mogła znaleźć chyba w każdym wyniku badania MR,
czyli **najwyraźniej nie zajrzała do dowodów sądowych
w żadnej sprawie, którą rozpatrywała w imieniu państwa,
jako sędzia**!

W wypadku sprawy o rentę sędziowie musieli dostosować się
do ,,prawa'', zgodnie z którym nie ma w RP chorobowych rent.
Byli pomiędzy młotem i kowadłem -- musieli tak kombinować,
by nie uznać mnie za niezdolnego pracy. Marnie im szło, ale
starali się! ;) Skoncentrowali się na:
 - podcięciu mnie (pozbawieniu mnie pieniędzy i dachu nad głową)
   [dachu ścian, podłogi...]
 - i wciągnięciu mnie w martwe polemiki, być może też w pyskówki, lecz...

Lecz w obronie mej stanęła wówczas [pewnie w efekcie wyrzutów
sumienia?] SSR MKiszowara! To właśnie jej postawa podczas sprawy
o kartę parkingową sprawiła, że podczas rozpraw dotyczących rety
milczałem obojętnie, jedynie kiwając ze zrozumieniem [raczej
z politowaniem] mą głową...

   - poddaj się sędzio, bo dwór spalić każę!
   - spal! ja cię w tym ogniu usmażę!

Akurat u mnie sędzia proponował mi poddanie się... ;)
Ja zaś parę lat wcześniej uznałem, że nie podejmę się
obrony innej, niż opisywanie tego na Grupach Dyskusyjnych
Nieśmiertelnych serwerów NNTP! W dniu, w którym SSR
MKiszowara objawiła, że wg niej >>wypuklina to skolioza<<,
zaplanowałem mą obronie w przygotowywanej sprawie o rentę!
Zaplanowałem taką obronie tylko w efekcie tego objawienia. :)

Nadzwyczajna sprawiedliwość pojawiła się nieoczekiwanie,
zaskoczyła mnie -- jeśli znajdzie się prawnik, chętnie
skorzystam z możliwości...

Póki co -- przyganiał kocioł (JKaczyński) garnkowi (sędziom)
a sam smoli... Smoli, choć podatki bierze także ode mnie!

Obecnie (dzięki tej nadzwyczajności) parodia sądowa
godzi tak w białostockich sędziów, jak i w PiS!

Ale żeby SSR MKiszowarze nie było smutno ;) -- ponad 20 lat
temu postanowiłem, że na nieśmiertelnych serwerach NNTP
będę prowadził takowe rozprawy okołosądowe!

Nie wiedziałem wówczas, że ściąć się będę musiał najpierw
z samym najjaśniejszym ;) Kościołem rzymskokatolickim,
któremu hojnie płaciłem i pomagałem przez wiele lat...

[nie wiedziałem też, że pewna pani dr (od wielu lat oczywiście
prof.) spychać mnie będzie do ,,wojny na dwa fronty'' i nie
wiedziałem, że będzie ostrzegała mych adwersarzy przed mymi
metodami, które nieźle poznała podczas obserwacji prowadzonych
w trakcie wieloletniej znajomości ze mną; ostatecznie ;) uznała
owa pani po latach, ;) że ,,dwa fronty'' to zdecydowanie za mało
dla mnie, ;) więc zażyczyła ;) sobie, bym walczył na wielu frontach
naraz, ale nie znalazła uznania w oczach mych adwersarzy, którzy
nie rozumieją jej ostrzeżeń; pani ta nie jest Greczynką, ale jest
prawosławna -- stąd chyba zna ów ,,grecki manewr'' lubiany przeze
mnie, którego obawia się jak diabeł wody święconej... osiągnęła
tyle swymi napomnieniami, że nie stosuję tego manewru klasycznie
zbyt ;) często i zbyt zuchwale, lecz zostawiam tę metodę na
,,lepsze czasy''... (raczej na gorsze) chylę czoła zarówno
przed ludźmi Kościoła, jak i przed ta panią -- nieuczciwi
to przeciwnicy, ale silni, zorganizowani, wytrwali... Kościelni
to brutalni profesjonaliści! -- ale nie Kościół mnie pokonał,
lecz ta pani... Nie wiedząc o swej wygranej, nie wykorzystała
swej zdobyczy na czas... teraz chyba za późno...]

-=-

Czy karta parkingowa jest ważna? Parkuję bezproblemowo gdzie chcę!
Nierzadko bezkarnie parkuję na dwóch miejscach naraz! Bywa, że
parkuję na miejscach luksusowych, że tak je nazwę. :) Taka karta
zezwala na bezkarne omijanie niektórych przepisów -- mógłbym bez
łamania prawa jeździć ,,pod prąd'' czy wzdłuż chodników... To
ważne dla mnie -- kręgosłup łatwiej znosi 50 km jazdy po równej
nawierzchni niż 50 m po wybojach, które łatwo znaleźć podczas
parkowania...

 - zawroty głowy i tracenie równowagi (kręgosłup i uszy)
 - wrodzone wady wzroku (w tym jedna poważna)
 - problemy z kręgosłupem (wypukliny i tyłozmyk)

Normalnie ;) każda z ww. wymienionych przyczyn może
pretendować ;) do otrzymania karty parkingowej,
która nie jest (wbrew być może pozorom) dedykowana
tylko ludziom beznogim.

-=-

Jeśli ktoś uważa mnie za świra -- tym bardziej daje mi prawo
do posiadania takiej karty, gdyż świrom także jest ta karta
dedykowana. [lubię te sytuacje, gdy mój adwersarz przyznaje
mi rację dobrowolnie, ale Grecki manewr to coś innego]

-=-

Stosunek PiS do ludzi jakoś chorych widać co jakiś czas... ;)
 - trzynastka z forsy zebranej dla poważnie/ciężko niepełnosprawnych
 - okupacja budynku sejmu itp. okołosejmowe ekscesy

-=-

Karta parkingowa to średnia niepełnosprawność.

Mnie odmówiono jakiejkolwiek -- jest jeszcze ciężka i lekka.

Wiem, że przyznawano takie karty na:
 - same uszy,
 - sam wzrok,
 - sam kręgosłup szyjny czy lędźwiowy...

Mam uszkodzony każdy z tych trzech odcinków i jedynym
,,lekarstwem'' bezoperacyjnym jest nieprzeciążanie tego
kręgosłupa. Ponadto mmm problemy z: prawą stopą, kolanami,
biodrami i prawym barkiem. Jestem alergikiem i astmatykiem.
Do tego dopełza postępująca demineralizacja kości skutkująca
rzecz jasna łamaniem kości -- mam jednak nadzieję, że nie
będę miał złamanych bioder...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-03-03 03:33:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Za każde pożyczone 5 tys zł zapłacisz tylko 100 zł raty"

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e5db4dc$0$17344$65785112@news.neostrada.pl

- sam kręgosłup szyjny czy lędźwiowy...

Mam uszkodzony każdy z tych trzech odcinków i jedynym

Znów zabrakło kalkulatora?... Są trzy odcinki kręgosłupa.
Mam uszkodzenia w trzech: szyjnym, piersiowym i lędźwiowym.

Wiem, że kartę otrzymywały osoby, które miały jedynie rozpoznane
wypukliny dyskowe w lędźwiowej lub piersiowej części. (czyli
w jednej z trzech)

Wypuklina jest nieodwracalnym uszkodzeniem mechanicznym dysku
podobnym do przepukliny. Jest jak opona samochodowa z pękniętym
kordem a nazwę swą otrzymała od tego, co w oponie nazywane jest
guzem.

Pęknięcie stalowego kordu widać na prześwietleniu RTG a dostatecznie
duże uszkodzenie kordu objawia się guzem widocznym gołym
okiem -- swoistą wypukliną opony. Opona jest jeszcze zdatna
do użycia, ale grozi rozerwaniem... [pewien narciarz zaliczył
BeeMKą trawnik niemal na pewno za sprawą takiej wypukliny!!!]

Dysk kręgosłupowy, podobnie jak opona samochodowa, ma wewnętrzne
wzmocnienia/oploty, które mogą pękać, co widać dzięki badaniu
rezonansem magnetycznym. Pękniecie tego wzmocnienia może
spowodować uwypuklenie dysku i drażnieniem nerwów.

Jak kord opony nie zrośnie się -- tak włóknina wzmacniająca dysk nie
zrośnie się. Pod tym względem to wzmocnienie jest jak ząb -- pęknąć
może, ale zrosnąć się nie może! Pęknięcie może jedynie powiększać się.

  odwodnienie/dehydratacja/wysuszenie/osłabienie-- >wypuklina-- >przepuklina

Zbyt mocne uszkodzenie dysku skutkować może bólem, drętwieniem
czy niedowładem lub paraliżem tego, co znajduje się pod tym
dyskiem -- w wypadku szyi może to być niemal całe ciało.

-=-

Weryfikując to, co piszę o dyskach kręgosłupowych -- warto sięgać
do klinik neurochirurgicznych, nie zaś do: chiromantów, jasnowidzów,
masażystów czy masonów... ;)

Rzecz jasna o oponach trzeba szukać informacji u oponiarzy, nie
u neurochirurgów czy narciarzy.

-=-

Warto też oszczędzać kręgosłup -- można pionowo stojąc
obciążyć go bezkarnie bardzo silnie, ale można zaszkodzić:
 - przechłodzeniem (zima bez szalika)
 - zginaniem lędźwi czy szyi
   (podczas pisania chociażby czy gimnastyki)
 - skokami do wody czy ogólnie silnymi wstrząsami
   (choćby bieganiem)

Warto przeprostowywać i szyję, i lędźwie.

Te:
  https://www.youtube.com/watch?v=gVzaE428kco
ćwiczenie nie tylko nie są groźne dla kręgosłupa, ale
wręcz przeciwnie -- są pomocne w rehabilitacji kręgosłupa!

Łażące na 4 nogach zwierzę (koń, świnia, krowa czy
małpa) z kręgosłupem stale ten kręgosłup przeprostowuje...

Człowiek stoi na 2 nogach -- ale ma rozum...

--