Za mała kwota na fakturę

Data: 2010-10-28 19:40:42
Autor: Maciek
Za mała kwota na fakturę
Witam

Wątek raczej humorystyczny, ale co tam :-)
Odwiedziłem dziś przybytek zwany sklepem z akcesoriami GSM. Nie wiem
czemu, ale zawsze gdy wchodzę do tego typu sklepów mam wrażenie, że to
jakieś takie średnio legalne biznesy, ale może to tylko moje subiektywne
odczucie. W każdym razie zazwyczaj wchodzę ostrożnie ;-)
Dziś zrobiłem mega zakupy do firmowej komórki: jakiś futerał, jakaś
ładowarka, generalnie pierdułki za 20-parę PLN. No ale przy płaceniu
poprosiłem o fakturę, a tu ... "za mała kwota, mogę dać paragon". No i
dostałem paragon z kasy fiskalnej :-> Na paragonie była jedna pozycja
"akcesoria", kwota i PTU A 00,00%, kwota PTU oczywiście 0,00. Jako, że
na kasach fiskalnych, zwolnieniach z VAT itd. zupełnie się nie znam,
więc tylko takie pytanie: o co kaman?? Czy tak wygląda paragon firmy
zwolnionej z VAT? Po obejrzeniu paragonu z VATem 0% odeszła mi zupełnie
ochota na fakturę, ale czy sprzedawca może sobie ustalać jakieś kwoty od
których wystawia fakturę i jakiego rzędu mogą to być kwoty? Tak pytam,
bo może u siebie bym księgowość uprościł wprowadzając odpowiednie limity :-D

Maciek

Data: 2010-10-28 20:53:27
Autor: Michał Gut
Za mała kwota na fakturę
zobacz czy na paragonie nie ma napisu pod i nad trescia "niefiskalny" - taki numer tez widzialem (czyli kasa niezafiskalizowana)

to jest albo blad wprowadzajacego towar albo lipa - generalnie czyste samobojstwo.
fakture musi ci wystawic jak tgo zażądasz.
na tego typu dobra jest stawka 22% chyba ze towar uzywany to o ile sie orientuje moze go sprzedac ze stawka zw, ale nie 0%.

Data: 2010-10-28 23:04:32
Autor: tomek
Za mała kwota na fakturę
On 28.10.2010 20:53, Michał Gut wrote:
[...]

Ee, 0% też można bo to przecież WDT (czyt: W D.... To mam) :)

--
Tomek

Data: 2010-10-29 00:51:08
Autor: Maciek
Za mała kwota na fakturę
W dniu 2010-10-28 20:53, Michał Gut pisze:
zobacz czy na paragonie nie ma napisu pod i nad trescia "niefiskalny" - taki numer tez widzialem (czyli kasa niezafiskalizowana)
Nieeee - to jest jak najbardziej paragon fiskalny. A przynajmniej tak
jest na nim napisane. Czyli wałek?

Maciek

Data: 2010-10-29 07:39:31
Autor: Mane
Za mała kwota na fakturę
W dniu 2010-10-29 00:51, Maciek pisze:

Nieeee - to jest jak najbardziej paragon fiskalny. A przynajmniej tak
jest na nim napisane. Czyli wałek?

Jaki by nie był to ewidentnie wałek :)

Data: 2010-10-29 07:47:03
Autor: cef
Za mała kwota na fakturę
Maciek wrote:

Nieeee - to jest jak najbardziej paragon fiskalny. A przynajmniej tak
jest na nim napisane. Czyli wałek?

A NIP zgodny z danymi czy całkiem cudzy?

Data: 2010-10-29 08:54:44
Autor: Maciek
Za mała kwota na fakturę
W dniu 2010-10-29 07:47, cef pisze:
Nieeee - to jest jak najbardziej paragon fiskalny. A przynajmniej tak
jest na nim napisane. Czyli wałek?
A NIP zgodny z danymi czy całkiem cudzy?
No właśnie zgodny. W sumie rozbieżność jest jedynie w adresie, bo na
paragonie jest adres sklepu.

Maciek

Data: 2010-10-29 09:12:55
Autor: Dawid
Za mała kwota na fakturę
[...]

A moze koles nie jest vatowcem??
Firma staje sie obecnie vatowcem opo przekroczeniu 50tys od 2011 100tys. Kase fiskalna musi kupic w pierwsyzm roku po 20tys a w 2 roku po 40tys. Wiec moze był w sytuacji ze kupic musiał kase fiskalną a nie stał się vatowcem i masz 0% vat, lecz tutaj mi się wydaje ze powinno być zw

Data: 2010-10-29 09:25:12
Autor: Maciek
Za mała kwota na fakturę
W dniu 2010-10-29 09:12, Dawid pisze:
[...]
To była pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy, ale pozostaje sprawa
stawki.

Maciek

Data: 2010-10-29 09:40:23
Autor: Michał Gut
Za mała kwota na fakturę
[...]

ale on nie powiedzial ze nie moze wystawic fry tylko ze za mala kwota.
poza tym rachunek zdaje sie moze wystawic

a juz pomijajac wszystko jak on to rejestruje to jesli sie na niego napatoczy kontrola to bedzie mial ciepło, bardzo ciepło. zastanawiajace ze br na to nie zwrocilo uwagi (a zakladam ze sam kwitow nie prowadzi).

Data: 2010-10-29 12:03:16
Autor: Dariusz Domagała
Za mała kwota na fakturę
[...]

Jeżeli nie jest vatowcem to i tak kase programuje sie wg stawek prawidłowych
(np. 22%).
Wyjątkiem może być marża ale to osobny temat.

Darek

Data: 2010-10-29 09:38:32
Autor: cef
Za mała kwota na fakturę
Maciek wrote:

[...]

Jeśli sprawdziłeś NIP na stronach GUS i to jest ich NIP,
a nie czyjś, to normalnie w biały dzień rżną głupa.
Podejdź do nich jeszcze raz i powiedz, że minimlana kwota
kiedy nie musi być faktury to jakieś tam 5 czy 7 zł (sprawdź sobie w rozporządzeniu)
i zażądaj faktury na ten paragon. Ciekawe co zrobią.
Na jakie dane wystawią, z jakimi stawkami.
Jak z zaplecza wyjdzie dwóch osiłków, to uciekaj :-)

Data: 2010-10-29 09:57:49
Autor: Maddy
Za mała kwota na fakturę
W dniu 29-10-2010 09:38, cef pisze:
Maciek wrote:

[...]

PodejdĹş do nich jeszcze raz i powiedz, Ĺźe minimlana kwota
kiedy nie musi być faktury to jakieś tam 5 czy 7 zł (sprawdź sobie w
rozporządzeniu)

Nie ma takiej kwoty. Jest kwota, przy której nie trzeba podawać wartości podatku VAT - 6zł netto (MF w rozporządzeniu podaje łopatologicznie wartości brutto dla poszczególnych stawek).

Sam obowiązek wystawienia faktury vat jest niezależny od kwoty.

Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem karno-skarbowym, bez względu na to, czy sprzedaż została zaewidencjonowana w inny dopuszczalny sposób czy nie.

Dobrze też pamiętać, że jeżeli żądania faktury zostało przedstawione sprzedawcy przed upływem 7 dni od zakupu, to nikt nie może się teraz tłumaczyć, że minęło ponad 7 dni i już nie muszą wystawiać.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-29 10:06:25
Autor: cef
Za mała kwota na fakturę
Maddy wrote:

[...]

Wierzę Ci na słowo, choć widać, że ostatnio słabo u Ciebie z aktualizacją ;-)

Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem karno-skarbowym, bez
względu na to, czy sprzedaż została zaewidencjonowana w inny
dopuszczalny sposĂłb czy nie.

Dobrze też pamiętać, że jeżeli żądania faktury zostało przedstawione
sprzedawcy przed upływem 7 dni od zakupu, to nikt nie może się teraz
tłumaczyć, że minęło ponad 7 dni i już nie muszą wystawiać.

Dlatego jestem ciekaw jaką wystawią fakturę lub jaki wymyślą
kolejny myk.

Data: 2010-10-29 10:19:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Za mała kwota na fakturę
W dniu 29.10.2010 09:57, Maddy pisze:
Sam obowiązek wystawienia faktury vat jest niezależny od kwoty.

Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury.  Przy zapętleniu
działania może wygenerować spore koszty.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-29 10:31:48
Autor: Liwiusz
Za mała kwota na fakturę
[...]

   Najlepiej być dobrym dla ludzi i nie robić sobie wrogĂłw.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-29 11:15:20
Autor: Michał Gut
Za mała kwota na fakturę
Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury.  Przy zapętleniu
działania może wygenerować spore koszty.

paczka zapalek 3,49 i po problemie

Data: 2010-11-15 00:45:15
Autor: J.F.
Za mała kwota na fakturę
On Fri, 29 Oct 2010 11:15:20 +0200,  Michał Gut wrote:
Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury.  Przy zapętleniu
działania może wygenerować spore koszty.

paczka zapalek 3,49 i po problemie

Bez faktury 49 gr, z faktura 3.49 ? Smierdzaca sprawa :-)

J.

Data: 2010-10-29 17:09:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Za mała kwota na fakturę
On Fri, 29 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

W dniu 29.10.2010 09:57, Maddy pisze:
Sam obowiązek wystawienia faktury vat jest niezależny od kwoty.

Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury.

  Drukować fakturę w rozmiarze 1/2 paragonu fiskalnego.
  O tym że nie ma wymogu co do formy było niedawno.
  A z tym, że drukowania paragonu nie da się obejść (co KOSZTUJE),
to już do odpowiednio inteligentnych ludzi w MF (oni nie widzą
problemu, bo nie obracają dostatecznie MAŁYMI kwotami).

BTW: obawiam się, że również podejście z odpłatnością "za obsługę"
może w przypadku konsumentów nie spotkać się z przychylnością
sądów (idzie doliczanie stałej kwoty za *zakup* - sam fakt,
bez względu na to co kupiono i czy żądano dowodu zakupu).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-30 01:43:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Za mała kwota na fakturę
Jak w takim razie np. ochronić się przed złośliwym klientem, który
będzie kupował paczkę zapałek i wymagał faktury.

 Drukować fakturę w rozmiarze 1/2 paragonu fiskalnego.

A to obniży koszt?  Bo na moje oko to raczej podniesie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-30 08:19:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Za mała kwota na fakturę
On Sat, 30 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

 Drukować fakturę w rozmiarze 1/2 paragonu fiskalnego.

A to obniży koszt?

  Sam sobie odpowiedz metodą "a jak wystawiasz paragon to
niby ile kosztuje".

 Bo na moje oko to raczej podniesie.

  Ciekawostka... (tak, myślisz o wydrukowaniu *jednej* takiej
faktury, ale przecież nie pytałeś o *jedną* lecz jak się
obronić przed "atakiem" o takiej formie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-30 08:44:03
Autor: Liwiusz
Za mała kwota na fakturę
[...]

   Bo paragon wystawia mu kasa, a co mu wydrukuje taką mikroskopijną fakturę?

Bo na moje oko to raczej podniesie.

Ciekawostka... (tak, myślisz o wydrukowaniu *jednej* takiej
faktury, ale przecież nie pytałeś o *jedną* lecz jak się
obronić przed "atakiem" o takiej formie).

   Czyli ma jeszcze kupić urządzenie, co mu to zautomatyzuje?

--
Liwiusz

Data: 2010-10-30 18:23:41
Autor: mvoicem
Za mała kwota na fakturę
(10/30/2010 08:44 AM), Liwiusz wrote:
[...]

Każda drukarka. Nikt nie powiedział że faktura ma być wystawiona na miejscu.

p. m.

Data: 2010-10-30 21:01:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Za mała kwota na fakturę
W dniu 30.10.2010 18:23, mvoicem pisze:

Bo paragon wystawia mu kasa, a co mu wydrukuje taką mikroskopijną
fakturę?
Każda drukarka.

I będzie taniej? Przecie nie w tym rzecz, żeby złośliwie drukować małe.
Komuś, kto prosi złośliwie i tak to wisi.

Nikt nie powiedział że faktura ma być wystawiona na
miejscu.

No właśnie... A jak musi? W jakim terminie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-30 23:48:15
Autor: mvoicem
Za mała kwota na fakturę
(10/30/2010 09:01 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Może, ale w ten sposób możesz wyrobić 1000 faktur na jednej kartce A4.

Nikt nie powiedział że faktura ma być wystawiona na
miejscu.

No właśnie... A jak musi? W jakim terminie?

Jeżeli dobrze pamiętam - nie później niż 7 dni od sprzedaży.

p. m.

Data: 2010-10-31 11:57:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Za mała kwota na fakturę
W dniu 30.10.2010 23:48, mvoicem pisze:
[...]

A oprogramowanie do tego kto napisze? No i z 1000 to chyba przesadziłeś.

Na mój gust nadal taniej wydrukować normalnie

Swoją szosą, jak już to ja bym się nad kopiami zastanawiał. Czy np.
można by mieć tak zmodyfikowane oprogramowanie, że raz w miesiącu
drukuję właśnie serię kopii na jednej kartce. Tylko żeby to móc potem
wpiąć w segregator razem.

Nikt nie powiedział że faktura ma być wystawiona na
miejscu.
No właśnie... A jak musi? W jakim terminie?
Jeżeli dobrze pamiętam - nie później niż 7 dni od sprzedaży.

Czyli można powiedzieć klientowi: Faktura do odbioru za 7 dni.
I np. przedstawić formularz do wypełnienia danych? :D

- Fakturę na zapałki
- proszę formularzyk na dane wypełnić, skrzyneczka obok, faktura do
odbioru za 7 dni

tylko, że koszty i tak będą.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 00:27:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Za mała kwota na fakturę
On Sun, 31 Oct 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Czyli można powiedzieć klientowi: Faktura do odbioru za 7 dni.
I np. przedstawić formularz do wypełnienia danych? :D

  Ty tak na poważnie się pytasz?
  To nie Ciebie kiedyś zaskoczyli w kiosku na dworcu akcją "po fakturę
proszę przyjść pojutrze, bo u nas faktury wystawia tylko szef osobiście"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-30 10:35:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Za mała kwota na fakturę
[...]

Po pierwsze primo: paragon i tak trzeba wystawić jak to osoba fizyczna.
Po drugie primo: do wystawiania miniparagonów tanią metodą ma już
odpowiedni sprzęt.
Po trzecie primo: paragonów się nie księguje ZTCW, a jedynie raporty
dobowe.

Jednym słowem, generowanie faktur kosztuje. Albo inwestycję w linię
automatyzującą albo w pracownika, system, papier, toner, księgowanie.

 Bo na moje oko to raczej podniesie.
 Ciekawostka... (tak, myślisz o wydrukowaniu *jednej* takiej
faktury, ale przecież nie pytałeś o *jedną* lecz jak się
obronić przed "atakiem" o takiej formie).

No. Atakiem. A nie ,,taka specyfika, że codziennie mam 1000 faktur na
zapałki i wkalkulowałem to w koszt działalności instalując specjalną
linię produkcyjną faktur.''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-31 16:10:23
Autor: złodziej podatków
Za mała kwota na fakturę

> [...]

sądów (idzie doliczanie stałej kwoty za *zakup* - sam fakt,
bez względu na to co kupiono i czy żądano dowodu zakupu).

Tu akurat bym się spierał. Proponuję wejrzeć na fakturę za energię elektryczną. Na każdej jak byk : Obsługa rozliczenia handlowego. To co to jest jak nie doliczanie stałej opłaty do rachunku bez względu na wartość zakupu ?  I mają się dobrze. Jeżeli to opodatkuje to wątpię aby ktokolwiek mógł mu zrobić kuku. Ostatnio płacąc kartą znalazłem na niej pozycję. Obsługa płatności kartą 0,60 zł netto. Każdy sposób jest dobry.

"nie kradnij, finans minister nie toleruje konkurencji"

Data: 2010-10-31 16:26:31
Autor: Liwiusz
Za mała kwota na fakturę
W dniu 2010-10-31 16:10, złodziej podatków pisze:

Tu akurat bym się spierał. Proponuję wejrzeć na fakturę za energię elektryczną.
Na każdej jak byk : Obsługa rozliczenia handlowego. To co to jest jak nie

   Nic takiego nie widzę.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-31 16:39:55
Autor: złodziej podatków
Za mała kwota na fakturę
> [...]

elektryczną.
> Na każdej jak byk : Obsługa rozliczenia handlowego. To co to jest jak nie

Zapomniałem dopisać że dotyczy faktur wystawianych przedsiębiorcom. Na mojej mam 2x10 zł gdyż rozliczają mnie co 2 miesiące, ale za każdy miesiąc każą sobie płacić. Chore, jak i cała reszta.

Data: 2010-10-31 17:07:09
Autor: Liwiusz
Za mała kwota na fakturę
W dniu 2010-10-31 16:39, złodziej podatków pisze:
[...]

   Może i tak. W telefonach też są abonamenty, tylko co chciałeś tym udowodnić? Że można nie wystawić faktury zanim kontrahent nie zapłaci nam jakiejś wyimaginowanej kwoty?

--
Liwiusz

Data: 2010-11-22 01:22:32
Autor:
Za maĹ?a kwota na fakturÄ?
Obsługa płatności kartą 0,60 zł
netto. Każdy sposób jest dobry.

Złóż reklamcję w banku-wystawcy karty. Jest duża szansa, że odzyskasz kasę.

Data: 2010-10-29 10:08:28
Autor: Michał Gut
Za mała kwota na fakturę
Podejdź do nich jeszcze raz i powiedz, że minimlana kwota
kiedy nie musi być faktury to jakieś tam 5 czy 7 zł (sprawdź sobie w rozporządzeniu)

nie ma juz minimalnej kwoty. mają obowiązek wystawic musza od 1 grosza

i zażądaj faktury na ten paragon. Ciekawe co zrobią.
Na jakie dane wystawią, z jakimi stawkami.
Jak z zaplecza wyjdzie dwóch osiłków, to uciekaj :-)

:))))))))))))))
wiesz, mogl byc zwyczajny byk przy wprowadzaniu towaru chociaz autor watku napisal ptu A 0%
A ptu A to pierwsza stawka i winna wynosic 22%. Wiec moze sprzedawca kasy fiskalnej dal ciala(nie wprowadzil poprawnie stawek VAT) albo kasa jest uszkodzona. Bardziej bym obstawial blad serwisanta a potem wałek:)

Data: 2010-10-29 10:33:40
Autor: cef
Za mała kwota na fakturę
Michał Gut wrote:

[...]

Jeśli ktoś przy 20 zł kombinuje, żeby nie dac faktury,
tylko inne kwity, do tego nie za bardzo prawidłowe, to jednak
obstawiałbym co innego.

Data: 2010-10-29 11:16:53
Autor: Michał Gut
Za mała kwota na fakturę
Jeśli ktoś przy 20 zł kombinuje, żeby nie dac faktury,
tylko inne kwity, do tego nie za bardzo prawidłowe, to jednak
obstawiałbym co innego.

nie wykluczone
sa rozni ludzie na tym swiecie
szalencow nie brakuje:)

Data: 2010-11-22 01:23:57
Autor:
Za mała kwota na fakturę
nie ma juz minimalnej kwoty. mają obowiązek wystawic musza od 1 grosza

Polkomtel wystawia także na 0,00zł :) Nie uwierzyłbym, gdybym sam takiej nie dostał. Było to ok. 2 lat temu.

Data: 2010-10-29 10:06:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Za mała kwota na fakturę
On Fri, 29 Oct 2010, Maciek wrote:

No właśnie zgodny. W sumie rozbieżność jest jedynie w adresie, bo na
paragonie jest adres sklepu.

  Czy mi się wydaje, czy dla paragonu fiskalnego jest przepis szczegółowy
z okazji "przywiązania" kasy do miejsca prowadzenia DG, znaczy że
w odróżnieniu od f-ry podaje się tam adres p. sprzedaży?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-29 10:16:10
Autor: Michał Gut
Za mała kwota na fakturę
[...]

na paragonie powinien byc adres sklepu, chyba ze do naglowka da sie wepchnac tez siedzibe ale to sie udaje zwykle w duzych kasach lub drukarkach fiskalnych.

Data: 2010-10-29 10:50:15
Autor: Maddy
Za mała kwota na fakturę
W dniu 29-10-2010 10:16, Michał Gut pisze:
[...]

A dokładnie adres miejsca, w którym jest zainstalowana kasa.
Chyba, że to kasa przenośna (np.przy handlu obwoźnym), wtedy adres przedsiębiorcy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-29 17:10:54
Autor: Gotfryd Smolik news
Za mała kwota na fakturę
On Fri, 29 Oct 2010, Maddy wrote:

[...]

....czyli rozbieżność jest "prawidłowa", co miałem na myśli :)

pzdr, Gotfryd

Za mała kwota na fakturę