Za ma³o Volt na procesor

Data: 2009-09-16 07:12:43
Autor: Andrzej Kuæa
Za ma³o Volt na procesor
Witam, mam pytanie o napiêcie jakie dostaje procesor. P³yta Intel DX58SO,
procesor i7 9200, zainstalowa³em Intel Desktop Control Center i mi pokazuje
skoki napiêcia na procesor - co chwilê spada do 0.88V i "wraca" do ok 1.1. Czy
to jest co¶ z³ego dla procesora? Jaka mo¿e byæ przyczyna?

Data: 2009-09-16 10:09:48
Autor: Piter
Za ma³o Volt na procesor
[...]

mo¿e dzia³a spowalnianie procka, obci±¿ go i sprawdz wtedy jak siê zachowuje napiêcie.

Data: 2009-09-16 23:07:21
Autor: CUT_INZ
Za ma³o Volt na procesor
Andrzej Kuæa pisze:
[...]

W stresie wystêpuj± te objawy?

Data: 2009-09-17 20:45:29
Autor: Bernard
Za ma³o Volt na procesor
Andrzej Kuæa wrote:
[...]

To jest bardzo dobre dla procesora, a przyczyn± jest poprawne dzia³anie zarz±dzania energi± przy u¿yciu SpeedStep.

Data: 2009-10-10 21:35:05
Autor: Rados³aw Sokó³
Za ma³o Volt na procesor
Andrzej Kuæa pisze:
[...]

Gdyby by³o co¶ z³ego, procesor albo by siê zawiesi³, albo
spali³.

Napiêcie *ma* siê zmieniaæ, bo w zale¿no¶ci od obci±¿enia
zmienia siê czêstotliwo¶æ taktowania, a wraz z ni± -- na-
piêcie zasilania. Wszystko po to, by komputer konsumowa³
mniej energii.

Poza tym, tego typu pomiary zazwyczaj s± dodatkowo obarczo-
ne dosyæ sporym b³êdem niestety i wskazania mog± "lataæ"
bez wyra¼nego powodu.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-10-21 06:02:10
Autor: Andrzej Kuæa
Za ma³o Volt na procesor
Rados³aw Sokó³ <rsokol@magsoft.com.pl> napisa³(a):
[...]

No wiêc tak - po aktualizacji BIOSu napiêcie siê nie zmienia, stoi "w
bezruchu". Natomiast czasami jak w³±czam komputer czujnik odczytuje
temperaturê procesora i mostka w minusowych temperaturach, przez co
wentylatory wchodz± mi na maksymalne obroty. Poczekam na nowy BIOS Intela albo
bêdê reklamowa³ p³ytê (nie jestem w stanie stwierdziæ, czy to siê dzieje przez
aktualizacjê BIOSu, bo sytuacja ma miejsce tylko raz na kilka dni, a nowy BIOS
wgra³em zaraz po kupieniu komputera).

Za ma³o Volt na procesor