Za organizatorami strajków inicjowanych przez Gretę Thunberg stoją duże koncerny

Data: 2019-12-09 08:24:19
Autor: Jacek Bialy
Za organizatorami strajków inicjowanych przez Gretę Thunberg stoją duże koncerny
A ja myślę, że za tymi koncernami stoi chiński jen. Gospodarka Chin Ludowych wyrzuca do atmosfery więcej co2 niż reszta świata - tylko kto to sprawdzi? Z orbity wokolziemskiej widać tablicę Mendelejewa, którą zioną chińskie miasta przemyslowe, ale dwutlenek węgla bardzo szybko się rozprowadza po ziemskiej atmosferze - można wykazać jego wzrost lub spadek, lecz nie pochodzenie (a nawet jeśli, to co im zrobisz?)
Ze strategicznego punktu widzenia komunistycznych Chin byłoby bardzo dobrze, aby konkurencyjne gospodarki innych krajów zaczęły się samoograniczać a to z powodu emisji co2, albo z innych powodów, które totalitarnemu państwu dałyby rozwojową dywidendę. Jak pamiętam czasach sowieckich komuniści prowadzili asymetryczną grę na rozbrojenie, która mogła doprowadzić do upadku wolnego świata, gdyby Reagan nie wywrócił tej szachownicy.
Z drugiej strony osobiście nie przeszkadzają mi wojownicy z global warming. Mieszkam od urodzenia na Śląsku i wiem jaki syf niesie ze sobą węgiel. Poza tym sama praca na dole nie jest korzystna dla człowieka - izoluje go od naturalnego promieniowania słonecznego, naraża na niebezpieczeństwa, zabija indywidualizm i zamienia w mentalnego kreta. A więc niech sobie Grecia pyskuje zdrowo..

JB

Za organizatorami strajków inicjowanych przez Gretę Thunberg stoją duże koncerny