Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Za pomylke bank musi wyplacić klientowi

Za pomylke bank musi wyplacić klientowi

Data: 2019-09-20 07:28:23
Autor: ąćęłńóśźż
Za pomylke bank musi wyplacić klientowi
Data: 2019-09-20 08:49:19
Autor: A. Filip
Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
±ćęłń󶼿 <a@e.pl> pisze:
www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-musi-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3

Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i
znacznie bardziej prawniczo ł±cznie z bardzo różnymi wyrokami
pierwszej i drugiej instancji.

Kluczowa dla mnie s± kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec
banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia, które
uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem złożenia
elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem zlecenia
w godzinach pracy banku)".

W sumie warto się chwilę zastanowić jaka jest "w±ska ale sensowna bez
przeginania" interpretacja tego "precedensu" przez banki, na pewno nie
dotyczy każdej pomyłki klienta i każdego anulowanego zlecenia.

https://www.rp.pl/Firma/309149980-Przelew-na-zle-konto-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html
Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019
Przelew na złe konto: za pomyłkę przedsiębiorcy zapłaci bank
[...] Wyrok S±du Apelacyjnego w Krakowie z 13 grudnia 2018 r.
Sygnatura akt: I AGa 322/18

--
A. Filip
| Ma co¶ z rycerza - zakuty łeb.  (Przysłowie polskie)

Data: 2019-09-20 11:28:11
Autor: J.F.
Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:anfi+dpo4bd90sf-j9k5@wp.eu...
±ćęłń󶼿 <a@e.pl> pisze:
www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-musi-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3

Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i
znacznie bardziej prawniczo ł±cznie z bardzo różnymi wyrokami
pierwszej i drugiej instancji.

Kluczowa dla mnie s± kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec
banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia, które
uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem złożenia
elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem zlecenia
w godzinach pracy banku)".
https://www.rp.pl/Firma/309149980-Przelew-na-zle-konto-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html

Tym niemniej ... fakt pisze o natychmiastowym, rzepa juz nie ...
jesli klient robi przelew natychmiastowy, to uzasadnienie sadu, ze bank powinien zgodnie w wlasnym regulaminem nie robic ... dziwne jakies.
Widac bank musi dbac o regulaminy :-)

A jakby tak zona pojechala do banku, zlozyla w okienku ... a potem chciala wycofac ? dziwne jakies.

A tak swoja droga - niedawno pisalem o Santanderze - przelew zlecony ok 15-tej, a sesja wychodzaca zamyka sie o 14:30.
Sprawdzam wieczorem - przelew ma status wykonany. Potwierdzenie nawet moge pobrac.
A pieniadze nie wplynely.
Sprawa chyba jasna - poczekali do zamkniecia 3 sesji w KIR i wyslali juz na kolejna - czyli na 1 w kolejnym dniu.
Normalnie bym chyba nie zwrocil uwagi, wiem, ze moga nie wyjsc, ale tu piatek byl, to sie rozsunelo.

Tym niemniej - wyslali przelew w dniu zlecenia. W zasadzie prawidlowo.

I jak to sie ma do opisywanego przypadku - powinni poczekac do 8:30, zebym zdazyl wycofac ?
Czy wystarczy, ze poczekali do 18:00 ... a nie, moj oddzial zamykaja chyba o 19:00 :-)

Swoja droga - zlecenia przyszle wysylaja gdzies ok 7 rano.

Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019
Przelew na złe konto: za pomyłkę przedsiębiorcy zapłaci bank
[...]
Wyrok S±du Apelacyjnego w Krakowie z 13 grudnia 2018 r.
Sygnatura akt: I AGa 322/18

Bedzie skarga kasacyjna ?

J.

Data: 2019-09-20 16:13:43
Autor: ąćęłńóśźż
Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
A jaka w.p.s.?


-- -- -
Bedzie skarga kasacyjna?

Za pomylke bank musi wyplacić klientowi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona