Data: 2019-09-20 07:28:23 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Za pomylke bank musi wyplacić klientowi | |
Data: 2019-09-20 08:49:19 | |
Autor: A. Filip | |
Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku | |
±ćęłń󶼿 <a@e.pl> pisze:
www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-musi-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3 Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i znacznie bardziej prawniczo ł±cznie z bardzo różnymi wyrokami pierwszej i drugiej instancji. Kluczowa dla mnie s± kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia, które uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem złożenia elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem zlecenia w godzinach pracy banku)". W sumie warto się chwilę zastanowić jaka jest "w±ska ale sensowna bez przeginania" interpretacja tego "precedensu" przez banki, na pewno nie dotyczy każdej pomyłki klienta i każdego anulowanego zlecenia. https://www.rp.pl/Firma/309149980-Przelew-na-zle-konto-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019 -- A. Filip | Ma co¶ z rycerza - zakuty łeb. (Przysłowie polskie) |
|
Data: 2019-09-20 11:28:11 | |
Autor: J.F. | |
Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku | |
Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:anfi+dpo4bd90sf-j9k5@wp.eu...
±ćęłń󶼿 <a@e.pl> pisze: www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-musi-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3 Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i Kluczowa dla mnie s± kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec Tym niemniej ... fakt pisze o natychmiastowym, rzepa juz nie ... jesli klient robi przelew natychmiastowy, to uzasadnienie sadu, ze bank powinien zgodnie w wlasnym regulaminem nie robic ... dziwne jakies. Widac bank musi dbac o regulaminy :-) A jakby tak zona pojechala do banku, zlozyla w okienku ... a potem chciala wycofac ? dziwne jakies. A tak swoja droga - niedawno pisalem o Santanderze - przelew zlecony ok 15-tej, a sesja wychodzaca zamyka sie o 14:30. Sprawdzam wieczorem - przelew ma status wykonany. Potwierdzenie nawet moge pobrac. A pieniadze nie wplynely. Sprawa chyba jasna - poczekali do zamkniecia 3 sesji w KIR i wyslali juz na kolejna - czyli na 1 w kolejnym dniu. Normalnie bym chyba nie zwrocil uwagi, wiem, ze moga nie wyjsc, ale tu piatek byl, to sie rozsunelo. Tym niemniej - wyslali przelew w dniu zlecenia. W zasadzie prawidlowo. I jak to sie ma do opisywanego przypadku - powinni poczekac do 8:30, zebym zdazyl wycofac ? Czy wystarczy, ze poczekali do 18:00 ... a nie, moj oddzial zamykaja chyba o 19:00 :-) Swoja droga - zlecenia przyszle wysylaja gdzies ok 7 rano. Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019[...] Bedzie skarga kasacyjna ? J. |
|
Data: 2019-09-20 16:13:43 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku | |
A jaka w.p.s.?
-- -- - Bedzie skarga kasacyjna? |
|