Za punkty prawko zabieraj膮 na miejscu?

Data: 2013-08-23 10:27:18
Autor: Pawel Mojski
Za punkty prawko zabieraj膮 na miejscu?
W dniu 2013-08-22 00:35, PlaMa pisze:> Jak to jest? Policja zatrzymuje
kogo艣, karze mandatem i punktami i
okazuje si臋, 偶e przekroczy艂 limit. Prawo jazdy zabierane jest mu na
miejscu? Co z pojazdem? Co gdy kto艣 nie zgadza si臋 z mandatem - prawko i
tak musi odda膰?

W 2002r. by艂o to tak (wtedy zatrzymano mi prawo-jazdy za przekroczenie
ilo艣ci dozwolonych punkt贸w karnych).
Nie wiem jak teraz, ale wtedy policjant mia艂 (przez radio) informacj臋 o
ilo艣ci punkt贸w karnych na moim koncie.
Jednak procedura dzia艂a艂a nast臋puj膮co. Zdobywa艂em punkty, w momencie gdy
przekroczy艂em ilo艣膰 24 punkt贸w na biurko komendanta (lub kogo艣 innego
bardzo wa偶nego) wp艂ywa艂a decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy kt贸r膮 on
musia艂 podpisa膰. Dopiero gdy by艂a wystawiona decyzja policjant
zatrzymywa艂 prawo jazdy.
Powodowa艂o to 艣mieszne sytuacje, np. policjant kt贸ry mnie zatrzyma艂,
wiedzia艂 偶e mam uzbieranych 28 punkt贸w, ale nie przeszkodzi艂o mu to
dopisa膰 kolejnych 4 i pu艣ci膰 mnie wolno. W efekcie od momentu
przekroczenia 24 punkt贸w do momentu wstawienia decyzji min膮艂 prawie rok.
Prawo jazdy zatrzymano mi gdy mia艂em 32 punkt karne.

Teraz zapewne dzia艂a to zupe艂nie inaczej.

PS: Uda艂o si臋 odzyska膰 po tygodniu od zatrzymania.

Pozdrawiam;
Pawe艂 Mojski

Za punkty prawko zabieraj膮 na miejscu?