Za rok suwalczanie będą mogli polecieć pow ietrzną taksĂłwką

Data: 2018-09-09 14:36:14
Autor: u2
Za rok suwalczanie będą mogli polecieć pow ietrzną taksĂłwką
http://www.suwalki.info/informacje-23297-Za_rok_suwalczanie_beda_mogli_poleciec_powietrzna_taksowka.html

Już jutro, firma, która podjęła się budowy lotniska, rozpocznie prace. Pas startowy wykona do końca czerwca 2019. Prezydent nie ukrywa, że lotnisko jest budowane głównie z myślą o biznesie. Jak zaznacza, jeśli będzie potrzeba, do Suwałk będą mogły przylecieć też powietrzne taksówki.

- Jutro 6 września o godzinie 12.00 przekazujemy plac budowy, czyli zaczynamy budować lokalne lotnisko w Suwałkach - powiedział Czesław Renkiewicz. Jak dodał, w ramach inwestycji wykonana zostanie droga startowa o długości 1320 metrów z oświetleniem, droga kołowania i płyta postojowa. - To jest minimalna infrastruktura, która pozwoli na bezpieczne lądowanie i startowanie - dodał.

Pas startowy ma być gotowy do końca czerwca 2019 roku. Inwestycję wykonają firmy Alcon Construction i Wegerten. - Z tymi spółkami, które tworzą konsorcjum, podpisaliśmy tydzień temu umowę na realizację tego przedsięwzięcia. Firmy złożyły już harmonogram prac - poinformował prezydent.

Pas startowy o długości 1320 metrów pozwoli na przyloty małych samolotów, które na pokład będą mogły zabrać maksymalnie 45 osób. - Samoloty pasażerskie, nawet niewielkie jak Boeing 737, w których mieści się 130 pasażerów, wymagają dłuższego pasa startowego, minimum 1800 metrów - dodał Renkiewicz. - Ale nasze lotnisko to jest oczekiwanie głównie ze strony biznesu. Nie będzie to lotnisko ze stałymi połączeniami, bo nie wygenerujemy takiego ruchu - stwierdził.

- Być może jednak jakieś loty czarterowe, turystyczne też będą realizowane. Jeśli będzie takie zapotrzebowanie, to dzisiaj są tak zwane taksówki powietrzne, które są w stanie przylecieć i zabrać na pokład - powiedział.

Przypomnijmy, że całkowity koszt budowy lotniska wynosi 27 mln zł. 10 mln wyłożyła firma Forte, a 6 mln zł dotacji przyznają władze województwa. Reszta ma pochodzić z budżetu naszego miasta.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-09-09 20:47:23
Autor: jsen
Za rok suwalczanie będą mogli polecieć powiet rzną taksówką
W dniu niedziela, 9 września 2018 14:36:15 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
[...]

oczywiscie nie jestem przeciwko wsiom (w tym ujęciu), ale co przesada, to przesada.
roztrwaniac kapital mozna roznie: ns lotniska nikomu niepotrzebne, na 500+
kazdemu dawane itp. sprawy.

Data: 2018-09-10 22:55:18
Autor: u2
W dniu 10.09.2018 o 05:47, jsen@op.pl pisze:
oczywiscie nie jestem przeciwko wsiom (w tym ujęciu), ale co przesada, to przesada.
roztrwaniac kapital mozna roznie: ns lotniska nikomu niepotrzebne, na 500+
kazdemu dawane itp. sprawy.

  e tam Jacek, to że Augustów omijają trasy VIa Baltica, Via Carpatia, czy Rail Baltica to oczywista krzywda nie tylko dla Augustowa, ale i dla całego regionu, wygląda na celową politykę PO-PiS-u:)

ale nie oznacza to, ze Suwałki nie mają mieć lotniska, tak jak Białystok:)

Data: 2018-10-07 15:47:51
Autor: jsen
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 22:55:32 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

  e tam Jacek, to że Augustów omijają trasy VIa Baltica, Via Carpatia, czy Rail Baltica to oczywista krzywda nie tylko dla Augustowa, ale i dla całego regionu, wygląda na celową politykę PO-PiS-u:)

ptrzestan ziemianinie; a co to mnie moze obchodzic:)
w sferze duchowej nic nas nie omija, a tak naprawde tylko to
w koncowym rozrachunku ma znaczenie.

kupilem sobie ziemie i lubie tam przebywac z dala od miastowych zgielkow.
wasze rzadowe trasy sa mi ani potrzebne, ani przydatne.

bywam w dwoch srodowiskach: miejskim i wiejskim, ludzi bogatych i biednych.
i powiadam Ci, ze naprawde zadne znaczenie kto skad pochodzi czy gdzie mieszka,
kto biedny, kto bogaty, a kto tylko srednio inteligentny czy nie do konca ubogi.
ludzie sa zli lub dobrzy, najczesciej ze wszelkimi tych barw odcieniami, bez
wzgledu na wszelkie nadane im inne ubarwienia czy przynaleznosci.

i powiada ci to ja, prawdziwy czlowiek.

jacek

(przepraszam, jesli pojales to za chelpliwosc, choc oczywiscie w tym wzgledzie
mam pelne prawo sie chelpic, choc dla niektorych moze byc to niewygorowane marzenie, bo maja JAKIES TAM SWOJE SZCYTY I ZASZCZYTY:)

Data: 2018-09-10 07:37:38
Autor: Pajdak
pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5b9513bd$0$603$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy uzyskaliście zgode prezesa PiS czy też jest to samowola budowlana jak zamek w puszczy noteckiej?

--
Pajdak

Za rok suwalczanie będą mogli polecieć pow ietrzną taksĂłwką