Za rok zbijemy deficyt finansów publicznych do 2,9 proc. PKB.

Data: 2011-09-22 08:54:00
Autor: Przemysław W
Za rok zbijemy deficyt finansów publicznych do 2,9 proc. PKB.
Na koniec przyszłego roku Polska zbije deficyt sektora finansów publicznych do 2,9 proc. PKB. Tak jak obiecała Brukseli.

We wtorek Międzynarodowy Fundusz Walutowy przedstawił prognozę, wedle której deficyt sektora finansów publicznych w Polsce spadnie w przyszłym roku do 3,8 proc. PKB. - Nasz cel to 2,9 proc. - stwierdził jednak w środę minister finansów Jacek Rostowski. - Mamy świetne stosunki z MFW, to jedna z niewielu skutecznych światowych organizacji gospodarczych, ale czasami jest bardziej pesymistyczna w ocenie Polski niż Ministerstwo Finansów - śmiał się.

Mocno skrytykował plany podatkowe PiS i SLD. Mówił, że "jest zaniepokojony brakiem rzetelności obu propozycji". Przekonywał, że uderzają one w te grupy społeczeństwa, którym teoretycznie mają pomóc. Propozycje PiS mają więc utrudnić życie przedsiębiorcom, zwłaszcza tym mniejszym. Minister zarzucił też PiS, że mówi o jednym formularzu PIT dla podatników, w rzeczywistości jest jeszcze 19 załączników i innych druków, o których Jarosław Kaczyński nie wspomina.

Propozycje SLD są zdaniem ministra "w dużej mierze fikcyjne". Co gorsza, zamiast pomóc rodzinom uderzają w nie. Zwłaszcza zmiany dotyczące ulgi na dzieci i becikowego. SLD chce na nich zaoszczędzić 2,4 mld zł. - Obliczyliśmy, że rodzina składająca się z dwojga pracujących rodziców zarabiających po 1657 zł na rękę, z dwójką dzieci już nie miałaby dostępu do ulgi prorodzinnej i becikowego - mówił Rostowski. W obecności dziennikarzy podpisał listy w tej sprawie do szefów PiS i SLD. A Grzegorza Napieralskiego zaprosił na rozmowy.

Dziennikarze pytali ministra na koniec kadencji o jego największe sukcesy i porażki. Sukcesy? - Nie spanikowaliśmy w 2009 r. W walce ze skutkami kryzysu nie poszliśmy na drastyczne zwiększenie zadłużenia państwa, co proponował PiS - odpowiedział minister Rostowski.

Przekonywał, że gdyby rząd posłuchał tych podpowiedzi, to deficyt sektora finansów publicznych przekroczyłby 60 proc. PKB, potrzebne byłyby cięcia wydatków, podwyżki podatków i "pan od papryki [Stanisław Kowalczyk, jeden z jej producentów, który pytał premiera "jak żyć", a potem był gwiazdą konwencji PiS] już dawno nie miałby swojej firmy, nie miałby nic ze względu na katastrofalny stan gospodarki".

Jako drugi sukces Rostowski wymienił przewidzenie kryzysu strefy euro i przygotowanie nań Polski.

Porażka? - Nie udało mi się przekonać znacznej części Polaków, że przesunięcie części ich składek z OFE do ZUS nie spowoduje zmniejszenia przyszłych emerytur.

W czwartek Rostowski weźmie udział w spotkaniu ministrów finansów grupy G20 w Waszyngtonie. Zapowiedział, że w imieniu całej UE (Polska pełni w tym półroczu prezydencję w Unii) będzie tam mówił o tym, iż w obliczu kryzysu Europa wybrała większą integrację gospodarczą. Dowodem jest przyjęcie we Wrocławiu tzw. sześciopaku, czyli pakietu ustaw, które mają poprawić zarządzanie gospodarką europejską.

Rostowski zapowiedział, że podczas szczytu G20 zwróci także uwagę na zawartą w zeszłym tygodniu umowę między pięcioma wielkimi bankami (EBC, Rezerwą Federalną, bankami centralnymi Anglii, Japonii i Szwajcarii) dotyczącą dostarczania sobie nawzajem płynności w razie potrzeby. - Ta umowa powinna być wzorem dla państw UE, jeśli chodzi o zaufanie - stwierdził minister.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10331650,Za_rok_zbijemy_deficyt_finansow_publicznych_do_2_9.html#ixzz1Yf5L2U75

Przemek

--

"Nie pierwszy raz też służby IV RP próbowały zarzucić sieć na młodego Wałęsę. Jesienią 2007 r. agent Tomasz Kaczmarek z CBA (dziś kandydat PiS w wyborach do Sejmu) skorumpował posłankę PO Beatę Sawicką. W trakcie jej rozpracowywania nalegał na to, by próbowała wciągnąć do swoich interesów innych polityków Platformy."

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,10323873,Polowanie_na_mlodego_Walese.html#ixzz1YZ5ckPyk

Data: 2011-09-22 08:58:33
Autor: boukun

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j5em29$j99$1news.onet.pl...
[...]

O chlebie i wodzie będą nas trzymać?

boukun

Data: 2011-09-22 00:04:55
Autor: Leszczur
On 22 Wrz, 08:58, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik "Przemys aw W" <bro my RP przed pi...@op.pl> napisa w wiadomo cinews:j5em29$j99$1news.onet.pl...

> Na koniec przysz ego roku Polska zbije deficyt sektora finans w publicznych do
> 2,9 proc. PKB. Tak jak obieca a Brukseli.

> We wtorek Mi dzynarodowy Fundusz Walutowy przedstawi prognoz , wedle kt rej
> deficyt sektora finans w publicznych w Polsce spadnie w przysz ym roku do 3,8
> proc. PKB. - Nasz cel to 2,9 proc. - stwierdzi jednak w rod minister
> finans w Jacek Rostowski.

O chlebie i wodzie b d nas trzyma ?

Eeeee. Woda droga, chleb też. Są plany wprowadzenia obowiązkowego
spożycia macy oraz deszczówki i 90% podatek dochodowy dla wszystkich.
Ale za to z becikowym dla mnożących się darmozjadów.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-09-22 09:24:10
Autor: Janek
Użytkownik - Leszczur napisał:
[...]

To plany PO sięgają, aż tak daleko? Do tej pory wydawało mi się, że Tusk obiecywał "obniżkę" ;-) VAT w 2014. :-D

Data: 2011-09-22 01:04:25
Autor: Leszczur
Za rok zbijemy deficyt finansów publicznych do 2,9 proc. PKB.
On 22 Wrz, 09:24, Janek <loncz...@siem.w.bulu.po> wrote:
U ytkownik - Leszczur napisa :

> Eeeee. Woda droga, chleb te . S plany wprowadzenia obowi zkowego
> spo ycia macy oraz deszcz wki i 90% podatek dochodowy dla wszystkich.
> Ale za to z becikowym dla mno cych si darmozjad w.

> Pozdro

> L'e-szczur

To plany PO si gaj , a tak daleko?

Jasne.

Do tej pory wydawa o mi si , e Tusk obiecywa "obni k " ;-) VAT w 2014. :-D

Przy 90% dochdowym VAT będzie 1%. Jest obniżka? Jest! Obietnica
spełniona.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-09-22 09:11:48
Autor: POgromca PiSioruf
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j5emf3$5q5$1mx1.internetia.pl...
O chlebie i wodzie będą nas trzymać?

A jak inaczej?
Przeciez nie zaczna inwestowac debile w rozwoj nowych technologii i nowoczesnych produkcji, , nauk scislych, robotyki, elektroniki, oprogramowania itp. tak jak Chiny ktore po 20 latach od czasow kastracji za radyjko czy worek ryzu staja sie najwieksza potega na rynku drobnej elektroniki i informatyki. A zaczeli od produkcji prostych, plastikowych zabaweczek elektronicznych i ciuchow. No bo wiedzieli w co inwestowac a tu jebane Lepierdy chamy rzondowe ze wsi w traktory i brony inwestowali i inwestujom w dupe Maryny i chooj wie w co jeszcze, byleby by gruba dupa sie do stolka zmiescila w sejmie i senacie.

Data: 2011-09-22 13:17:58
Autor: boukun

Użytkownik "POgromca PiSioruf" <pogromca@gdzies.poza.kaczorami> napisał w wiadomości news:j5en3s$tsp$1speranza.aioe.org...
[...]

Ponoć polscy nauczyciele pracują najkrócej na świecie...

boukun

Data: 2011-09-22 09:17:24
Autor: Przemysław W
Za rok zbijemy deficyt finansów publicznych do 2,9 proc. PKB.

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał

O chlebie i wodzie będą nas trzymać?

Jeśli już to nas, nie was.

Przemek

Data: 2011-09-22 09:21:50
Autor: Janek
PiS doprowadzi do ogólnonarodowej ...Warzywniak to idiota :-D
Użytkownik - Przemysław W napisał:

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał

O chlebie i wodzie będą nas trzymać?

Jeśli już to nas, nie was.

Przemek

Ty dostaniesz ekstra kolorowe tabletki i porcję elektrowstrząsów. :-D

Data: 2011-09-22 09:53:10
Autor: Tomek
[...]

Jak byłem młodszy to uwielbiałem fantastykę...
Tomek

Data: 2011-09-22 11:54:39
Autor: Przemysław W
Za rok zbijemy deficyt finansów publicznych do 2,9 proc. PKB.
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał

Jak byłem młodszy to uwielbiałem fantastykę...

Już wtedy słuchałeś bełkotu kurdupla?

Przemek

Data: 2011-09-22 21:44:02
Autor: Julian Pitura
[...]

Nie, słuchał kitu Ryżego chuya o obniżaniu podatków. :-D

Data: 2011-09-23 02:20:40
Autor: stevep
Dnia 22-09-2011 o 21:44:02 Julian Pitura  <jedzcie@dorsze.bo.sljedzie.gorsze.po> napisał(a):

[...]

A ty kretynie bez rozumu to zamiast łba masz kapustę.

--
stevep

Data: 2011-09-22 15:02:05
Autor: stevep
Za rok zbijemy deficyt finansĂłw publicznych do 2,9 proc. PKB.
Dnia 22-09-2011 o 09:53:10 Tomek <kuki543@wp.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "PrzemysÂław W" <broĂąmy RP przed pisem@op.pl> napisaÂł w  wiadomoÂści
Na koniec przyszÂłego roku Polska zbije deficyt sektora finansĂłw
publicznych do 2,9 proc. PKB. Tak jak obiecaÂła Brukseli.

Jak byÂłem mÂłodszy to uwielbiaÂłem fantastykĂŞ...
Tomek

Pisowską, przecież to nie było zbyt dawno.

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Za rok zbijemy deficyt finansów publicznych do 2,9 proc. PKB.