Za偶alenie na s臋dziego ???

Data: 2013-11-20 22:00:04
Autor: boukun
Za偶alenie na s臋dziego ???
U偶ytkownik "Zbyszek9" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l6ik8s$doj$1mx1.internetia.pl...
Witam Pa艅stwa . Mo偶e tu mi kto艣 poradzi :
Wczoraj mia艂em w S膮dzie Okr臋gowym - Wydz. Pracy i Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych spraw臋 o podwy偶szenie mojej emerytury . Zaznaczam , 偶e by艂em pierwszy raz w 偶yciu w s膮dzie . Pani s臋dzia praktycznie nie da艂a mi przedstawi膰 moich argument贸w , wr臋cz twierdz膮c , 偶e jak ZUS m贸wi , 偶e ziemia jest p艂aska - to jest . Wymog艂a na mnie zgod臋 na umorzenie sprawy , argumentuj膮c tym , 偶e z ZUSem i tak nie wygram , a jak si臋 zgodz臋 , to nie b臋d臋 obci膮偶ony kosztami . No i si臋 zgodzi艂em !
Po powrocie do domu poszpera艂em w internecie i okazuje si臋 , 偶e czy si臋 zgodz臋 , czy nie to i tak nie ma 偶adnych op艂at . No i co teraz zrobi膰 ? Mog臋 napisa膰 za偶alenie do S膮du Apelacyjnego tylko czy opisa膰 przebieg rozprawy i 偶膮da膰 rozpatrzenia przez S膮d wy偶szej instancji , czy raczej prosi膰 o powt贸rn膮 spraw臋 w S膮dzie Okr臋gowym , ale z innym s臋dziom ?

Sk膮d ja to znam...
Ja w swoim pi艣mie w sprawie o kapita艂 pocz膮tkowy, pisz膮c apelacj臋 za po艣rednictwem s膮du pierwszej instancji (trzecie podej艣cie w dw贸ch instancjach), tak naplu艂em s臋di:
(...)
W zaskar偶onym wyroku S膮du pierwszej instancji ani s艂owa o tym. S膮d po艣piesznie uchwali艂 co mia艂 uchwali膰. Totalna ignorancja.

(...)

Je偶eli kto艣 nie posiada wymy艣lonych w 1998 roku druk贸w ZUS Rp7, organ rentowy powinien w tych przypadkach naliczy膰 osobom zainteresowanym kapita艂 pocz膮tkowy z okresu pracy w zlikwidowanych przez re偶im zak艂adach pracy i brakuj膮cych po nich archiwach, na podstawie tylko i wy艂膮cznie posiadanych przez nich 艣wiadectw pracy i wyszczeg贸lnionych tam zarobk贸w miesi臋cznych. Tak powinno by膰 to uregulowane w cywilizowanym kraju i tak jest to uregulowane w cywilizowanych krajach. Ale nie w zniewolonej Polsce!

(...)

S膮dy Pracy, jako organy re偶imowe, uznaj膮 zatem, 偶e skoro ustawy nale偶膮 do 藕r贸de艂 powszechnie obowi膮zuj膮cego prawa, to si臋 艣lepo ustawie normuj膮cej przepisy odnosz膮ce si臋 do obliczenia kapita艂u pocz膮tkowego podporz膮dkowuj膮 i skoro osoby ubezpieczone nie wykazuj膮 rzeczy niemo偶liwych do wykazania, to musz臋 ponie艣膰 w przysz艂o艣ci upokorzenie i straty jako ewentualni emeryci. S膮dy obligatoryjnie zapominaj膮 jednak, 偶e godno艣膰 cz艂owieka jest niezbywalna, jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona jest obowi膮zkiem w艂adz publicznych. W tym przypadku nie powinny i艣膰 na skr贸ty, a maj膮 wr臋cz obowi膮zek zgodnie z artyku艂em 193 Konstytucji przedstawienia Trybuna艂owi Konstytucyjnemu pytania prawnego w kwestii zgodno艣ci przedmiotowego aktu normatywnego z Konstytucj膮.

(...)

W powy偶szej sprawie S膮dy nie raczy艂y ani razu nale偶ycie rozpatrzy膰 moich wniosk贸w dowodowych, ani nie przes艂uchano wskazanych 艣wiadk贸w. Poniewa偶 pierwsze post臋powania w tej samej sprawie w obu instancjach by艂y przeprowadzone z ra偶膮cym naruszeniem przepis贸w prawa i z艂amane zosta艂y prawa cz艂owieka, m. in. do sprawiedliwego zabezpieczenia spo艂ecznego, wyst膮pi艂em swego czasu do Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO) z pro艣b膮 o przejrzenie mojej sprawy i ocen臋 co do mo偶liwo艣ci wniesienia kasacji b膮d藕 skargi konstytucyjnej. W pi艣mie biura RPO z dnia 30.06.2009 r. zosta艂em poinformowany, 偶e w post臋powaniu przed s膮dem w takich sprawach nie obowi膮zuj膮 ograniczenia dowodowe, co do 艣rodk贸w dowodowych stwierdzaj膮cych wysoko艣膰 zarobk贸w, o kt贸rych mowa w 搂 20 rozporz膮dzenia Rady Ministr贸w z dnia 7 lutego 1984 r., w zwi膮zku z czym s膮d mo偶e dopu艣ci膰 inne dowody potwierdzaj膮ce wysoko艣膰 zarobk贸w, np. zeznania 艣wiadk贸w, tudzie偶 za艣wiadczenia potwierdzaj膮ce wysoko艣膰 osi膮ganych zarobk贸w. Natomiast w innym pi艣mie biura RPO z dnia 09.11.2011 r. do ZUS Oddzia艂 w Wa艂brzychu poinformowano mnie, i偶 pomimo, 偶e ostatnio zapad艂 wyrok S膮du Apelacyjnego z dnia 28 lipca 2011 r., III AUa 712/11, oddalaj膮cy moje roszczenia, ZUS proszony by艂 o pouczenie mnie o sposobie post臋powania w sprawie mo偶liwo艣ci przeliczenia kapita艂u pocz膮tkowego na podstawie ustawy z dnia 28 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych (Dz. U. Nr 187, poz. 1112).  S膮d Apelacyjny oddala moje roszczenia wiedz膮c doskonale, 偶e wed艂ug nowo obowi膮zuj膮cych przepis贸w moje roszczenia s膮 w cz臋艣ci zasadne. Precedens w skali cywilizowanego 艣wiata, skar偶膮cy musi si臋 sam dowiadywa膰 o zmianie przepis贸w i ubiega膰 o korekt臋 sk艂adaj膮c nowy wniosek, zamiast by膰 to uregulowane z urz臋du. Dlaczego S膮dy w moim przypadku uchylaj膮 si臋 od rozpoznania moich wniosk贸w dowodowych, pozostaje zagadk膮. Jednak偶e S膮d pierwszej instancji naruszy艂 i wcze艣niej obie instancje narusza艂y tym przepisy post臋powania procesowego, nie wydaj膮c postanowie艅 w tej kwestii.

(...)

Reasumuj膮c, bandyck膮 i z艂odziejsk膮 ustaw臋 re偶imu w Polsce i ignoranck膮 postaw臋 organ贸w rentowych przyklepuj膮 w czambu艂 s膮dy, okazuj膮c tym swoj膮 niemoc. S膮dy Pracy dzia艂aj膮 na zasadzie dawnych PRLowskich Kolegi贸w do Spraw Wykrocze艅, ZUS (milicjant) ma zawsze racj臋.

Pluj im w mord臋, to powiedz膮, 偶e deszcz pada...

Odno艣nie koszt贸w, mogli ci臋 co jedynie obci膮偶y膰 ok. 60 z艂 pokrycia koszt贸w zast臋pstwa procesowego, Radcy Prawnego ZUS...

boukun

Za偶alenie na s臋dziego ???