'Zaawansowany' UPS.

Data: 2012-08-03 16:49:49
Autor: Jacek
'Zaawansowany' UPS.
Witajcie.

Chciałem zakupić UPSa. ZadZwoniłem do kolegi po radę, padło na Ever.
Dzwonie do Evera, mówię czego oczekuję, a oczekuję mało:
- ustalam czas wyłaczenia komputera po zaniku napięcia (czy to po
określonym czasie, czy też przy progu rozładowania baterii),
- przy powrocie zasilania, UPS uruchamia komputer.

Pan sprzedawca mówi: 'Eco Pro'.

Zamówiłem. Pojechałem z nową zabawką do klienta, instalujĘ.
Pierwszy błąd - sterowniki usb, kicha. Jakoś ręcznie zainstalowałem.
Odpalam 'świetną aplikację PowerSoft Lite'.
Aplikacja napisana przez niepełnosprawnego programistę, pewnie syna
prezesa, zasypuje mnie dwiema informacjami, że ups działa na bateriach i
baterie są naładowane! No kurna jego olek, toż czego od życia więcej
wymagać?

Tak po krótce...

Czy ktoś z kolegów podałby mi model upsa, który te dwie, aż dwie funkcja
wylaczenia i włączenia komputera posiada?

Pozdrawiam.

Data: 2012-08-03 15:57:57
Autor: kamil
'Zaawansowany' UPS.
On 03/08/2012 15:49, Jacek wrote:
[...]

Soft APC Powerchute bez problemu komputer wyłączy po zadanym czasie, ale jak wyobrażasz sobie jego ponowne włączenie? Przycisku na obudowie nie wdusi.

Jedyna opcja w takim przypadku to ustawić w BIOSie włączenie maszyny w przypadku utraty zasilania, ale tu musisz liczyć na to że akumulatory w USP wyładują się do poziomu w którym ten odetnie zasilanie od serwera.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-08-03 17:45:41
Autor: Jacek
'Zaawansowany' UPS.
Dnia Fri, 03 Aug 2012 15:57:57 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Kamilu, BIOS ma np. funkcję włączania klawiaturą USB, prawda?
Resztę sam sobie dopisz.

Data: 2012-08-03 17:16:54
Autor: kamil
'Zaawansowany' UPS.
On 03/08/2012 16:45, Jacek wrote:

[...]

Ostatni raz widziałem to z 5 lat temu, o klawiaturze z odpowiednim przyciskiem już nie wspominając, chyba że mówimy o wzbudzeniu z uśpienia. Już prędzej załatwisz to przez WOL i coś monitorującego pracę serwera, co wyśle sygnał kiedy przestanie odpowiadać na ping, ale też nie każdy wstanie w ten sposób z trybu power off.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-08-03 19:35:05
Autor: m
'Zaawansowany' UPS.
W dniu 03.08.2012 18:16, kamil pisze:
[...]

Moje 2 sprzęty, w tym jeden laptop - włączają się na ctrl-f1.

p. m.

Data: 2012-08-06 10:57:53
Autor: Robson
'Zaawansowany' UPS.
Kamilu, BIOS ma np. funkcję włączania klawiaturą USB, prawda?
Resztę sam sobie dopisz.

A po co tak? Każdy pecet ma w BIOSie funkcję "Power On after power fail" lub bardzo podobnie brzniącą. Po powrocie zasilania to BIOS włączy komputer.
A wymagać wodotrysków od softu z "lite" w nazwie...

Data: 2012-08-06 11:18:34
Autor: Jacek
'Zaawansowany' UPS.
Dnia Mon, 06 Aug 2012 10:57:53 +0200, Robson napisał(a):

[...]

Nie jest jednak tak źle, jak myślałem.
Okazało się, że:
1. Żeby zainstalować sterowniki USB (których nie instaluje program
instalacyjny) należy wskazać folder aplikacji/drivers, bo tam sterowniki
sie znajdują.
2. Wyłączenie komputera po określonym czasie też się da ustawić. Jakie to
proste, wystarczy wyedytować plik z folderu aplikacji pod nazwą config.ini.
Jak za czasów Win 3.1...

Pewnie, że to proste, ale pkt.1 - powinna to zrobić aplikacja instalacyjna,
pkt.2, to nie Linux... W XXIw, w Windows 7 wszystko się wyklikuje w
okienku. A jeżeli nie, to po cholerę w ogóle w takim razie jest aplikacja?

Data: 2012-08-06 11:28:14
Autor: kamil
'Zaawansowany' UPS.
On 06/08/2012 09:57, Robson wrote:
[...]

Ty zdaje się nadal nie rozumiesz - UPS podtrzymuje zasilanie. Soft UPSa wyłaczy komputer i akumulatory będą jeszcze dawać zasilanie przez długi czas, BIOS żadnego power fail nie zarejestruje.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-08-06 10:45:20
Autor: jureq
'Zaawansowany' UPS.
Dnia Mon, 06 Aug 2012 11:28:14 +0100, kamil napisał(a):

Ty zdaje się nadal nie rozumiesz - UPS podtrzymuje zasilanie. Soft UPSa
wyłaczy komputer i akumulatory będą jeszcze dawać zasilanie przez długi
czas, BIOS Ĺźadnego power fail nie zarejestruje.

A mi się wydawało trochę inaczej:

Soft UPS wyłączy komputer, ale najpierw każe się wyłączyć UPS-owi po określonym czasie (np. 1 min). Po powrocie zasilania UPS się włączy. Dobre BIOS-y maja 3 ustawienia: "Stay Off" "Last State" i "Turn On". Przy tym ostatnim ustawieniu po powrocie zasilania włączy się też komputer. Problem jest tylko wtedy gdy powrót zasilania nastąpi w czasie tej 1 minuty między rozpoczęciem wyłączania komputera a wyłączeniem UPS.

Data: 2012-08-06 12:39:55
Autor: DooMiniK
'Zaawansowany' UPS.
On 06/08/2012 11:45, jureq wrote:
[...]

Tak działa dobry UPS - w zależności od ustawień.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-08-03 19:44:54
Autor: DooMiniK
'Zaawansowany' UPS.
On 03/08/2012 15:57, kamil wrote:
On 03/08/2012 15:49, Jacek wrote:
Witajcie.
[...]
[...]

Już nawet prosty APC Smart-UPS 1500VA spełni te wymagania. W BIOSie
masz ustawione, żeby włączył się komputer po powrocie zasilacza; UPS
programujesz, żeby podał napięcie np. po osiągnięciu 10% pojemności:
awarie zasilania mają to do siebie, że 'flapują' - czyli bateria
musi być na tyle naładowana, żeby komputer mógł się włączyć
i bezpiecznie wyłączyć - w przypadku domowego komputera wystarczy pewnie
z 5-7minut, w przypadku serwerów dobrze mieć zapas ze 20minut, albo
dłużej ('czysty' SBS 2011 wyłącza się dobrych kilka minut...).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-08-03 19:17:00
Autor: Irokez
'Zaawansowany' UPS.
Użytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisał w wiadomości news:wp0oo5n77t3j$.r12z6mh906ol$.dlg40tude.net...
[...]

Wybierz sobie APC serii Smart
np http://winmar.pl/p1946,APC_Smart-UPS_SC_420.html

--
Irokez

Data: 2012-08-03 22:06:05
Autor: Jaskiniowiec
'Zaawansowany' UPS.
W dniu 03.08.2012 o 19:17 Irokez <no.email@wp.pl> pisze:

[...]

Dodam, ze moga byc z demobilu (czyt. za psie pieniadze na alle) + kupic  nowy/e aku (tez smieszne pieniadze) i zaden nowy marketingowy szmelc sie  nie rowna.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-08-03 19:41:19
Autor: DooMiniK
'Zaawansowany' UPS.
[...]

Przeglądnij ofertę APC. Powinien wystarczyć Ci APC Smart-UPS 1500VA

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-08-04 04:52:00
Autor: Jacek
'Zaawansowany' UPS.
Dnia Fri, 03 Aug 2012 19:41:19 +0100, DooMiniK napisał(a):

[...]

Patrzyłem. A może coś tańszego? To ma podtrzymać 1 kompa tylko i na
zasadzie, jak pisałem wyżej.

Data: 2012-08-04 08:53:58
Autor: DooMiniK
'Zaawansowany' UPS.
On 04/08/2012 03:52, Jacek wrote:
[...]

No ale sam napisałeś, że szukasz opcji z opóźnionym startem (podładowanie baterii). Jak już ktoś napisał, szukaj też po Allegro
z drugiej ręki - dokupisz tylko nową baterię.

p.s. zwróć też uwagę na najważniejszą rzecz: jaki masz typ zasilacza
w komputerze (jak nowoczesny z aktywnym PFC,   to potrzebujesz UPS,
który sobie z tym poradzi.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-08-07 13:08:23
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
'Zaawansowany' UPS.
Chciałem zakupić UPSa. ZadZwoniłem do kolegi po radę, padło na Ever.
[ciach]
Pan sprzedawca mówi: 'Eco Pro'.

Co prawda nie Eco Pro, ale Sinline uzywam. Tak czy inaczej ten ich soft to pewnie im odbiera  polowe klientow. Ja juz nic Evera nie kupie chociaz sprzet dziala wysmienicie. Zaden standardowy soft np. NUT z tym Sinline sie nie dogada. Ich Power Costam aktualnie wystepuje tylko w wersjach binarnych dla kilku dystrybucji Linuksa i wylacznie 32-bit! Dla wczesniejszych wersji ich softu sa nawet dostepne zrodla, ale kompilacja tego to dramat :/

Przepraszam za NTG, bo bylo o oprogramowaniu glownie.

::f::

Data: 2012-08-07 13:25:46
Autor: Tom01
'Zaawansowany' UPS.
W dniu 03.08.2012 16:49, Jacek pisze:
- ustalam czas wyłaczenia komputera po zaniku napięcia (czy to po
określonym czasie, czy też przy progu rozładowania baterii),
- przy powrocie zasilania, UPS uruchamia komputer.

APC Smart takie coś potrafi w połączeniu z funkcją w BIOSie odpowiedzialną za uruchomienie po pojawieniu się napięcia. Większość BIOSów taką funkcjonalność ma. Działa to tak, że po zaniku, program zamyka system, wyłącza kompa i wyłącza zasilanie na wyjściu UPS. Po powrocie napięcia w sieci, włącza sie UPS a BIOS uruchamia komputer. Prościej się nie da.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2012-08-08 01:06:00
Autor: kowalarek1
'Zaawansowany' UPS.
W dniu wtorek, 7 sierpnia 2012 13:25:46 UTC+2 użytkownik Tom01 napisał:
> [...]

APC Smart takie coś potrafi w połączeniu z funkcją w BIOSie odpowiedzialną za uruchomienie po pojawieniu się napięcia. Większość BIOSów taką funkcjonalność ma. Działa to tak, że po zaniku, program zamyka system, wyłącza kompa i wyłącza zasilanie na wyjściu UPS.. Po powrocie napięcia w sieci, włącza sie UPS a BIOS uruchamia komputer.. Prościej się nie da.

Czy to EVER, czy to APC potrafia to samo i tak samo dzialaja. Mialem juz duzo everowych zasilaczy i sa OK, jednakze z softem jest problem. Pokusilem sie o telefon do EVER i rzeczywiscie - jakis serwisant stwierdzil, ze maja klopoty z softem i zmieniaja firme od softu, bo dotychczasowa firma od softu sie nie sprawdzila (w informacji o programie widnieje, ze jest to jakis Verax). Generalnie sa swiadomi, ze jest problem i chca byc na czasie. Zobaczymy co z tego bedzie. Link do wersji Pro, ktora potrafi wylaczac kompy w sieci: http://ever.eu/pl/files/PS_Pro/Windows/ nie pisza o tym na stronie, chyba kiepsko z ich marketingiem...

Arek

'Zaawansowany' UPS.