'Zaawansowany' UPS.

Data: 2012-08-07 13:25:46
Autor: Tom01
'Zaawansowany' UPS.
W dniu 03.08.2012 16:49, Jacek pisze:
- ustalam czas wyłaczenia komputera po zaniku napięcia (czy to po
określonym czasie, czy też przy progu rozładowania baterii),
- przy powrocie zasilania, UPS uruchamia komputer.

APC Smart takie coś potrafi w połączeniu z funkcją w BIOSie odpowiedzialną za uruchomienie po pojawieniu się napięcia. Większość BIOSów taką funkcjonalność ma. Działa to tak, że po zaniku, program zamyka system, wyłącza kompa i wyłącza zasilanie na wyjściu UPS. Po powrocie napięcia w sieci, włącza sie UPS a BIOS uruchamia komputer. Prościej się nie da.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2012-08-08 01:06:00
Autor: kowalarek1
'Zaawansowany' UPS.
W dniu wtorek, 7 sierpnia 2012 13:25:46 UTC+2 użytkownik Tom01 napisał:
> [...]

APC Smart takie coś potrafi w połączeniu z funkcją w BIOSie odpowiedzialną za uruchomienie po pojawieniu się napięcia. Większość BIOSów taką funkcjonalność ma. Działa to tak, że po zaniku, program zamyka system, wyłącza kompa i wyłącza zasilanie na wyjściu UPS.. Po powrocie napięcia w sieci, włącza sie UPS a BIOS uruchamia komputer.. Prościej się nie da.

Czy to EVER, czy to APC potrafia to samo i tak samo dzialaja. Mialem juz duzo everowych zasilaczy i sa OK, jednakze z softem jest problem. Pokusilem sie o telefon do EVER i rzeczywiscie - jakis serwisant stwierdzil, ze maja klopoty z softem i zmieniaja firme od softu, bo dotychczasowa firma od softu sie nie sprawdzila (w informacji o programie widnieje, ze jest to jakis Verax). Generalnie sa swiadomi, ze jest problem i chca byc na czasie. Zobaczymy co z tego bedzie. Link do wersji Pro, ktora potrafi wylaczac kompy w sieci: http://ever.eu/pl/files/PS_Pro/Windows/ nie pisza o tym na stronie, chyba kiepsko z ich marketingiem...

Arek

'Zaawansowany' UPS.