Grupy dyskusyjne   »   pl.comp.pecet   »   Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia

Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia

Data: 2011-11-17 09:24:13
Autor: divek
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
Witam.
Jakie sÄ… Wasze wraĹĽenia z uĹĽywania tej technologii?
Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny. Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię no i przede wszystkim ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie są najbardziej optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?


--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-11-17 09:44:32
Autor: Rafal
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-17 09:24, divek wrote:
Witam.
Jakie sÄ… Wasze wraĹĽenia z uĹĽywania tej technologii?
Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu
zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny.
Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością
kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie
okulary migawkowe, bo Ĺşle znoszÄ™ tÄ… technologiÄ™ no i przede wszystkim
ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie sÄ… najbardziej
optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

To oczywiście subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest problemem (dla mnie) tylko jasność obrazu, która mocno się zmniejsza (przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)

Efekty ok, generalnie po dobrym ustawieniu nie odczuwa sie ze obrazy nakladaja sie na siebie (to co bywa widoczne w niektorych kinach 3D i to dopiero męczy). Przy okularach na USB to nie jest az tak duzo.

Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem sÄ… gry FPS, ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej x2) byc moĹĽe nie jest tak widoczne. Tu teĹĽ jednak specjalny monitor z filtrem o naprzemiennej polaryzacji

3D nie sprawdza sie wszedzie tam, gdzie cos musimy wskazywac myszkÄ… (np. Starcraft i podobne)



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-17 11:15:39
Autor: divek
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
W dniu 2011-11-17 09:44, Rafal pisze:

Efekty ok, generalnie po dobrym ustawieniu nie odczuwa sie ze obrazy
nakladaja sie na siebie (to co bywa widoczne w niektorych kinach 3D i to
dopiero męczy). Przy okularach na USB to nie jest az tak duzo.

Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach,
biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem sÄ… gry FPS,
ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej
x2) byc moĹĽe nie jest tak widoczne. Tu teĹĽ jednak specjalny monitor z
filtrem o naprzemiennej polaryzacji

Hmmm. Tak sobie myślę, że chyba upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu i kupił monitor zarówno dla 3D Vison jak i do 3D na PS3.
http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.A01 wyglÄ…da ciekawie.
W komplecie okablowanie i okulary, ale cena sugerowana mimo wszystko zbyt wysoka jak na 27" 3D. No i nie jakoĹ› nie widzÄ™ go nigdzie w ofertach sklepĂłw.


--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-11-17 11:35:02
Autor: Rafal
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia

Hmmm. Tak sobie myślę, że chyba upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu
i kupił monitor zarówno dla 3D Vison jak i do 3D na PS3.
http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.A01 wyglÄ…da ciekawie.
W komplecie okablowanie i okulary, ale cena sugerowana mimo wszystko
zbyt wysoka jak na 27" 3D. No i nie jakoĹ› nie widzÄ™ go nigdzie w
ofertach sklepĂłw.


Tego z okularami nie widze (generalnie w hurtowniach w PL jest slabo z nowinkami)

Moge Ci zalatwic ten: http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.001

Z tego co widze w porownywarce ma okulary oraz glosniki, ten wczesniejszy nie.

W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web')






--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-17 12:35:15
Autor: divek
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
W dniu 2011-11-17 11:35, Rafal pisze:

W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web')

Dzięki za propozycję. Pozostaje "tylko" przekonać się do "migawki" ;)

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-11-17 19:10:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:

To oczywi¶cie subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest problemem (dla mnie) tylko jasno¶ć obrazu, która mocno się zmniejsza (przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)

  Zdaje się "3D" takie najsłabsze nie s±, AFAIR pierwsze modele LCD
miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
licz±c że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
w okularach jako¶ krytycznie ciemny nie jest.

Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem s± gry FPS, ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej x2)

  Khm... masz na my¶li "paskowej"?
  Bo usiłuję doj¶ć o co chodzi z t± pasywno¶ci± :)
  Je¶li tak, to poproszę o opinie je¶li używałe¶ - nie miałem okazji,
za to gdzie¶ widziałem o widocznych liniach separatorów, a ogl±danie
obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak "krata" ma
postać delikatnej siatki :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-17 20:29:02
Autor: Rafal
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:

To oczywiście subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest
problemem (dla mnie) tylko jasność obrazu, która mocno się zmniejsza
(przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)

Zdaje się "3D" takie najsłabsze nie są, AFAIR pierwsze modele LCD
miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
licząc że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
w okularach jakoĹ› krytycznie ciemny nie jest.

Sam obraz może nie, ale wiesz jak to w grach, czasami trzeba gamme podnieśc by miała sens, gry sterowane są klawiaturą, warto ją widziec ;)



Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach,
biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem sÄ… gry FPS,
ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci
pionowej x2)

Khm... masz na myśli "paskowej"?
Bo usiłuję dojść o co chodzi z tą pasywnością :)
Jeśli tak, to poproszę o opinie jeśli używałeś - nie miałem okazji,
za to gdzieś widziałem o widocznych liniach separatorów, a oglądanie
obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak "krata" ma
postać delikatnej siatki :))

nie nie... zadne kraty - dla umyslu i zmyslu wzroku ma to tylko takie znaczenie, ze pionowa rozdzielczosc maleje dwa razy, po prostu jedno oko widzi linie parzyste, drugie nieparzyste, a mozg odpowiednio to interpretuje i daje 3d. IMHO w przypadku PC moze miec sens (wysoka liczba klatek) w przypadku TV (obecnej) 24fps to troche za malo na oko, po prostu to widac przy jakiejkolwiek scenie ruchu... gdy materialy beda krecone z 50fps, to dopiero bedzie skok jakosciowy, ale ... to za 10 lat pewno ;)





pzdr, Gotfryd


--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-29 18:36:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
  Przepraszam za po¶lizg, ale jedna kwestia mi się nie widzi:

On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:

On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:
[...]
Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach,
biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem s± gry FPS,
ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci
pionowej x2)

Khm... masz na my¶li "paskowej"?
Bo usiłuję doj¶ć o co chodzi z t± pasywno¶ci± :)
Je¶li tak, to poproszę o opinie je¶li używałe¶ - nie miałem okazji,
za to gdzie¶ widziałem o widocznych liniach separatorów, a ogl±danie
obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak "krata" ma
postać delikatnej siatki :))

nie nie... zadne kraty - dla umyslu i zmyslu wzroku ma to tylko takie znaczenie, ze pionowa rozdzielczosc maleje dwa razy, po prostu jedno oko widzi linie parzyste, drugie nieparzyste, a mozg odpowiednio to interpretuje i daje 3d. IMHO w przypadku PC moze miec sens (wysoka liczba klatek) w przypadku TV (obecnej) 24fps to troche za malo na oko, po prostu to widac przy jakiejkolwiek scenie ruchu... gdy materialy beda krecone z 50fps, to dopiero bedzie skok jakosciowy, ale ... to za 10 lat pewno ;)

....jeszcze raz: jak± technologię nazwałe¶ "pasywn±"?
  Może ze dwa słowa o konstrukcji, to się wyja¶ni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-17 20:30:57
Autor: Przemysław Ryk
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
Dnia Thu, 17 Nov 2011 19:10:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Zdaje siÄ™ "3D" takie najsĹ‚absze nie sÄ…, AFAIR pierwsze modele LCD
miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
licząc że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
w okularach jakoĹ› krytycznie ciemny nie jest.

Przy Samsungu, którego zdarzyło mi się używać podczas testów 3D VISION,
maksymalna jasność była na poziomie 300 cd/m2. Ustawiona taka, granie w
Bioshock 2 i słałem peany do Logitecha za podświetlenie klawiatury. Ale w
grze jasność trzeba było sztucznie rozjechaniem gammy regulować, bo w grze
(przy założonych okularach) było jednak mocno ciemno.

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
[                               (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ]

Data: 2011-11-17 10:20:07
Autor: Przemysław Ryk
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
Dnia Thu, 17 Nov 2011 09:24:13 +0100, divek napisał(a):

Witam.
Jakie s± Wasze wrażenia z używania tej technologii?
Nie miałem jako¶ okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu zastanawiam się wła¶nie nad zast±pieniem monitora na inny zgodny. Przegl±dałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępno¶ci± kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcaj± mnie okulary migawkowe, bo Ľle znoszę t± technologię no i przede wszystkim ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie s± najbardziej optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

Swego czasu miałem możliwo¶ć potestowania tego rozwi±zania, aczkolwiek
ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
to Ci pode¶lę linka do artykułu.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczę¶cia w kartach, ten nie ma   ]
[ pieniędzy na miło¶ć...                              (znalezione w necie) ]

Data: 2011-11-17 10:32:35
Autor: Rafal
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk wrote:
Dnia Thu, 17 Nov 2011 09:24:13 +0100, divek napisał(a):

Witam.
Jakie sÄ… Wasze wraĹĽenia z uĹĽywania tej technologii?
Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu
zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny.
Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością
kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie
okulary migawkowe, bo Ĺşle znoszÄ™ tÄ… technologiÄ™ no i przede wszystkim
ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie sÄ… najbardziej
optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

Swego czasu miałem możliwość potestowania tego rozwiązania, aczkolwiek
ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
to Ci podeślę linka do artykułu.

Nie pytaj, podsylaj na grupe :)



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-17 11:01:48
Autor: divek
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
W dniu 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk pisze:

Swego czasu miałem możliwo¶ć potestowania tego rozwi±zania, aczkolwiek
ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
to Ci pode¶lę linka do artykułu.

Bardzo chętnie :) Nie jest to chyba żadna tajemnica, wszystko w temacie więc my¶lę, że grupa będzie również zainteresowana :)


--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-11-17 14:50:08
Autor: Przemysław Ryk
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia Thu, 17 Nov 2011 11:01:48 +0100, divek napisał(a):

W dniu 2011-11-17 10:20, Przemysław Ryk pisze:

Swego czasu miałem możliwo¶ć potestowania tego rozwi±zania, aczkolwiek
ostatni materiał na ten temat przygotowywałem w kwietniu 2010 roku. Chcesz,
to Ci pode¶lę linka do artykułu.

Bardzo chętnie :) Nie jest to chyba żadna tajemnica, wszystko w temacie więc my¶lę, że grupa będzie również zainteresowana :)

Nie chciałem, żeby to było potraktowane jako jaka¶ reklama czy co¶. :) Tutaj
http://gry.onet.pl/28065,1589857,artykul.html jest mój tekst z grudnia 2009,
a pod tym
http://gry.onet.pl/poradniki/bioshock-2-w-3d-vision,1,4109578,artykul.html
adresem - tekst z kwietnia 2010.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Boksera obrazić może każdy, ale nie każdy zd±ży przeprosić.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-11-17 19:00:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On Thu, 17 Nov 2011, divek wrote:

Witam.
Jakie s± Wasze wrażenia z używania tej technologii?

  Hm... primo: nie używam do gier, a nie piszesz jakie "używanie"
masz na my¶li. Do tego nie piszesz jak próbowałe¶ dot± ogl±dać
obraz stereowizyjny więc nie ma płaszczyzny odniesienia.
  BTW: stereo, bo ustalmy, że "3D" w nazwie to takie samo
oszustwo, jak ~10 lat temu używanie tej samej nazwy (znaczy
"3D") na okre¶lanie efektów emuluj±cych cechy "patrzenia z daleka",
3D jest "jak na dzi¶" osi±galne chyba tylko holograficznie.

  Patrz±c na zdjęcia dzi¶ i kilkana¶cie lat temu:
- przesłuchy między kanałami (chyba "przewidy" :], choć w elektronice
  przyjęły się "przesłuchy" i co zrobisz) najwyraĽniej s± na tym
  samym poziomie, nie krytycznym, ale tam gdzie kontrast jest
  spory skutki widać (w porównaniu z "patrzeniem na zeza", pomijaj±c
  inne wady tej metody, dobrze nie jest)
- rozdzielczo¶ć to inna klasa; CRT zdolnego wy¶wietlić nierozmyte
  1920x1200 na 120 Hz nigdy nie miałem :)

  Porównania z anaglifami nie ma - jako że "od zawsze" umiałem
ogl±dać stereopary gołymi oczyma (krzyżowe oraz "małe proste",
zeza rozbieżnego nie umiem zrobić :P) zawsze mnie dziwi że
ta metoda w ogóle znajduje chętnych.

Nie miałem jako¶ okazji pobawić się tym sprzętem, [...]
[...]
Do tego zniechęcaj± mnie okulary migawkowe, bo Ľle znoszę t± technologię

  Tego wyżej nie rozumiem :[

no i przede wszystkim ceny!

  No niestety.
  NV dołożyła do pieca, implementuj±c sterowanie podczerwieni±,
skutecznie wycinaj±ce pomysły z samoróbkami z przerabianiem
starych okularów (nad dopinaniem *drugiej* pary można by się
zastanowić bo to proste, acz pozbawi gwarancji).

Jakie s± najbardziej optymalne propozycje do
takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

  To już wedle uznania, ale sam również zwracałbym uwagę na
niebłyszcz±cy monitor. Teoretycznie możliwy do uzyskania
lepszy kontrast do rozwi±zania migawkowego jest bez znaczenia
(skoro separacja międzykanałowa jest słabsza niż kontrast
"normalnego" monitora) a wady s± równie irytuj±ce
z obrazem stereo co z normalnym.

  Skorzystam z okazji :)
  Czy kto¶ miał okazję pobawić się konstrukcjami "paskowymi"?
  Bo z tego co gdzie¶ widziałem, separatory s± widoczne
i irytuj±ce. W sumie bior±c pod uwagę umiarkowan± rodzielczo¶ć
monitora wobec 1 minuty k±towej rozdzielczo¶ci oka nic
dziwnego, tyle że wychodziłoby iż nadal "migawki" s± istotnie
lepsze.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-18 11:39:32
Autor: Andrzej S.
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
W dniu 2011-11-17 19:00, Gotfryd Smolik news pisze:
....

Skorzystam z okazji :)
Czy kto¶ miał okazję pobawić się konstrukcjami "paskowymi"?
Bo z tego co gdzie¶ widziałem, separatory s± widoczne
i irytuj±ce. W sumie bior±c pod uwagę umiarkowan± rodzielczo¶ć
monitora wobec 1 minuty k±towej rozdzielczo¶ci oka nic
dziwnego, tyle że wychodziłoby iż nadal "migawki" s± istotnie
lepsze.

Separatory paskowe, zwane foliami lentikularnymi, znamy
z pocztówek 3d. Jest to raster z liostewek, nalozony na obraz,
tak by lewe oko nie widzialo, co dostaje prawe i odwrotnie.
Jakby nie bylo, musi to skutkowac obnizeniem rozdzielczosci,
bo na jednym obrazie mieszcza sie dwa, a i sam raster troche
miejsca wykrada. Wymaga tez zajecia scisle okreslonej pozycji
przed ekranem, by oczy swobodnie myszkowaly miedzi listewkami.

Technologie migawkowe wydaj± się o klase lepsze, bo kazde oko
ma dostep (co prawda na przemian - raz jedno, raz drugie)
do pelnego obrazu. Nie nazwalbym "migawkowego swiata 3d"
oszustwem - dostarczenie róznych, ale dobrze zestawionych obrazów
do róznych oczu nalezycie uruchamia synteze 3d (nie gorzej, niz
np dostarczenie amplitud RGB uruchamia synteze tęczy :) )

Ale jednak  moja zone boli glowa, gdy oglada Avatara 3d. Nienawidzi
tej technologii. Dlaczego?

Dostarczenie dwóch obrazów (obojetne polary, migawki, lentikular)
to polowa roboty i mamy ja za soba. Jednak mózg analizuje paralaksy,
ustala ze cos jest dalej a cos blizej i blyskawicznie
wygrubia/wyplaszcza soczewki oczu (nazywa sie to akomodacja),
czyli ustawia ostrosc na blizszy/dalszy plan. Niestety, biedne
oko nie wie, ze blizszy/dalszy plan znajduje sie w plaszczyznie
ekranu...

Gdybysmy potrafili wylaczyc efekt ostrzenia oka na dalej/blizej,
(których tu nie ma), bylibysmy w domu. Byc moze niektórzy to potrafia
(jak niektórzy widza 3d zezem) i ich glowy nie bola. Trzeba by
przyjrzec sie galkom ocznym podczas seansu 3d i pachnie to doktoratem,
a moze i kas± od Sony'ego.

Mam pewien pomysl - przed filmem zastrzyk paralizujacy miesnie
galki ocznej. Czegos powachac ? Moze ktos w weekend pomierzy
z alkoholem?

pozdro
--
A S

Data: 2011-11-18 12:21:49
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-18 11:39, Andrzej S. wrote:
W dniu 2011-11-17 19:00, Gotfryd Smolik news pisze:
...

Skorzystam z okazji :)
Czy ktoś miał okazję pobawić się konstrukcjami "paskowymi"?
Bo z tego co gdzieś widziałem, separatory są widoczne
i irytujące. W sumie biorąc pod uwagę umiarkowaną rodzielczość
monitora wobec 1 minuty kątowej rozdzielczości oka nic
dziwnego, tyle że wychodziłoby iż nadal "migawki" są istotnie
lepsze.

Separatory paskowe, zwane foliami lentikularnymi, znamy
z pocztĂłwek 3d. Jest to raster z liostewek, nalozony na obraz,
tak by lewe oko nie widzialo, co dostaje prawe i odwrotnie.
Jakby nie bylo, musi to skutkowac obnizeniem rozdzielczosci,
bo na jednym obrazie mieszcza sie dwa, a i sam raster troche
miejsca wykrada. Wymaga tez zajecia scisle okreslonej pozycji
przed ekranem, by oczy swobodnie myszkowaly miedzi listewkami.

My tu bardziej nawiązujemy do technologii pasywnej, gdzie okulary na lewe i prawe oko są inaczej spolaryzowane, więc pozycja ani odległośc nie ma zupełnie żadnego znaczenia. Hint: wszystkie kina 3d uzywaja pasywnych okularow i widzowie w kazdym rzędzie mają 3d.


PowastajÄ… co prawda technologie bezokularowe, ale b. trudnym tematem jest wlasnie dostarczenie roznych obrazow do oczu.



Technologie migawkowe wydajÄ… siÄ™ o klase lepsze, bo kazde oko
ma dostep (co prawda na przemian - raz jedno, raz drugie)

zaś w technologii pasywnej mamy ciągły dostep do obu obrazów, co przede wszystkim nie pogarsza jasności, oczywiście zmniejsza rozdzielczość pionową, ale nie w każdym przypadku ma to duże znaczenie.


do pelnego obrazu. Nie nazwalbym "migawkowego swiata 3d"
oszustwem - dostarczenie rĂłznych, ale dobrze zestawionych obrazĂłw
do rĂłznych oczu nalezycie uruchamia synteze 3d (nie gorzej, niz
np dostarczenie amplitud RGB uruchamia synteze tęczy :) )

Ale jednak moja zone boli glowa, gdy oglada Avatara 3d. Nienawidzi
tej technologii. Dlaczego?

Dostarczenie dwĂłch obrazĂłw (obojetne polary, migawki, lentikular)
to polowa roboty i mamy ja za soba. Jednak mĂłzg analizuje paralaksy,
ustala ze cos jest dalej a cos blizej i blyskawicznie
wygrubia/wyplaszcza soczewki oczu (nazywa sie to akomodacja),
czyli ustawia ostrosc na blizszy/dalszy plan. Niestety, biedne
oko nie wie, ze blizszy/dalszy plan znajduje sie w plaszczyznie
ekranu...

Coś w tym jest, aczkolwiek nie znam autonomicznych procesów sterowania soczewka. Mózg to nie sztywna maszyna, potrafi się uczyć ;) Nawet bez naszej wiedzy.


Gdybysmy potrafili wylaczyc efekt ostrzenia oka na dalej/blizej,
(ktĂłrych tu nie ma), bylibysmy w domu. Byc moze niektĂłrzy to potrafia
(jak niektĂłrzy widza 3d zezem) i ich glowy nie bola. Trzeba by
przyjrzec sie galkom ocznym podczas seansu 3d i pachnie to doktoratem,
a moze i kasÄ… od Sony'ego.

Mam pewien pomysl - przed filmem zastrzyk paralizujacy miesnie
galki ocznej. Czegos powachac ? Moze ktos w weekend pomierzy
z alkoholem?

ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych, obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na pewno w pewnym momencie usnę ;)




pozdro


--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-18 13:29:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia 2011-11-18, o godz. 12:21:49
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych,
obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na
pewno w pewnym momencie usnę ;)

Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynuj± bo to
takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
zwracaj±c na takich jak ja uwagi.

Zdrówko

Data: 2011-11-18 13:36:38
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-18 13:29, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2011-11-18, o godz. 12:21:49
Rafal Lukawski<rafalweb@lukawski.pl>  napisaĹ‚(a):

ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych,
obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na
pewno w pewnym momencie usnÄ™ ;)

Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynują bo to
takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
zwracajÄ…c na takich jak ja uwagi.

Nie ma produktĂłw dla wszystkich. A i samo 3D w PC ma ograniczone zastosowanie, bo to de facto tylko strzelanki i ew. inne programy gdzie precyzyjnosc myszki (zaznaczanie obszarow) nie jest tak istotna.


Niedawno jakiś polityk stwierdził, że abonament RTV powinien placic kazdy bo "w dzisiejszych czasach w kazdym domu jest telewizor". Ja bym powiedzial, ze dzisiejsze czasy to takie, w którym ludzie świadomie rezygnują z TV, tyle ze to niepopularne politycznie i ekonomicznie dla ustawodawcy.


ZdrĂłwko



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-18 19:58:26
Autor: Maciej Bojko
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
On Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych,
obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na
pewno w pewnym momencie usnę ;)

Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynuj± bo to
takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
zwracaj±c na takich jak ja uwagi.

Widać 88% populacji to też rynek.

--
Maciej Bójko

Data: 2011-11-18 20:01:22
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-18 19:58, Maciej Bojko wrote:
On Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl>  wrote:

ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych,
obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na
pewno w pewnym momencie usnÄ™ ;)

Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynują bo to
takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
zwracajÄ…c na takich jak ja uwagi.

Widać 88% populacji to też rynek.

Powiedzialbym gigantyczny rynek.



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-18 21:40:42
Autor: Przemysław Ryk
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynuj± bo to
takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
zwracaj±c na takich jak ja uwagi.

Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami prezentuje,
czasami faktycznie wpychane jest to na siłę. Co¶ jak kiedy¶ z bullet time z
Matrixa - w pierwszym realizacja zachwycała, przy trzeciej czę¶ci ludzie
ziewali. ;D

Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na tak± sugestię ¶rednio
podatny jest.

--
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]
[ place out and live in Hell.                                              ]
[                                    (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-11-19 20:05:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia 2011-11-18, o godz. 21:40:42
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynuj± bo to
> takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która
> 3D nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da
> nie zwracaj±c na takich jak ja uwagi.

Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami
prezentuje, czasami faktycznie wpychane jest to na siłę. Co¶ jak
kiedy¶ z bullet time z Matrixa - w pierwszym realizacja zachwycała,
przy trzeciej czę¶ci ludzie ziewali. ;D

Wła¶nie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale do¶ć spora ;-)


Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na tak± sugestię
¶rednio podatny jest.

Akurat u mnie to nie kwestia mózgu a wady jednego oka. Aby efekt 3D
ogl±dać przy obecnym stanie techniki trzeba mieć w miarę sprawne oboje
oczu. Ja 3D nie obejrzę tak jak w siatkówkę czy kosza nie pogram bo w
piłkę nie trafiam. Ale w strzelaniu czy kierowaniu pojazdem nie
przeszkadza - mózg potrafi ocenić zgrubnie odległo¶ć nawet na postawie
widoku jednym okiem i o ile zmiany nie s± za szybkie to robi to
sprawnie. Niestety np. rzucona mi piłka to zamiast odbicia najczę¶ciej
pacnięcie przed lub za ni± w powietrzu - bo za szybko.

Zdrówko

Data: 2011-11-19 20:24:15
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia


Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość spora ;-)


Bez obawy, sądze iż w zdecydowanej większości przypadków (np. 99,9%) filmy lub też gry 3d będą dostępne w wersji 2d :)

--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-19 21:34:44
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia 2011-11-19, o godz. 20:24:15
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):


>
> Wła¶nie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
> tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale do¶ć
> spora ;-)


Bez obawy, s±dze iż w zdecydowanej większo¶ci przypadków (np. 99,9%) filmy lub też gry 3d będ± dostępne w wersji 2d :)

Niestety obawiam nie jestem do końca o tym przekonany - raczej będzie
wersje tylko wersja 3D bo nikomu nie będzie się chciało robić wersji
"uboższej". A dla mnie taki obraz 3D jest często jest zamazany czy
drgaj±cy. No chyba że pojawi± się rozwi±zania robi±ce z 3D 2D w locie
jak teraz próbuj± czasami robić w drug± stronę. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-11-19 21:40:08
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-19 21:34, Maciek Babcia Dobosz wrote:
Dnia 2011-11-19, o godz. 20:24:15
Rafal Lukawski<rafalweb@lukawski.pl>  napisaĹ‚(a):



Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość
spora ;-)


Bez obawy, sądze iż w zdecydowanej większości przypadków (np. 99,9%)
filmy lub też gry 3d będą dostępne w wersji 2d :)

Niestety obawiam nie jestem do końca o tym przekonany - raczej będzie
wersje tylko wersja 3D bo nikomu nie będzie się chciało robić wersji
"uboższej". A dla mnie taki obraz 3D jest często jest zamazany czy
drgajÄ…cy. No chyba ĹĽe pojawiÄ… siÄ™ rozwiÄ…zania robiÄ…ce z 3D 2D w locie
jak teraz próbują czasami robić w drugą stronę. ;-)

zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi sie na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach beda przeszkadzac.




--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-19 22:17:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia 2011-11-19, o godz. 21:40:08
Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

>> Bez obawy, s±dze iż w zdecydowanej większo¶ci przypadków (np.
>> 99,9%) filmy lub też gry 3d będ± dostępne w wersji 2d :)
>
> Niestety obawiam nie jestem do końca o tym przekonany - raczej
> będzie wersje tylko wersja 3D bo nikomu nie będzie się chciało
> robić wersji "uboższej". A dla mnie taki obraz 3D jest często jest
> zamazany czy drgaj±cy. No chyba że pojawi± się rozwi±zania robi±ce
> z 3D 2D w locie jak teraz próbuj± czasami robić w drug± stronę. ;-)

zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi sie
na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach beda
przeszkadzac.

Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" co¶ się
będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej będ±
potrzebne i większo¶ć populacji nawet nie zauważy że w pewnym momencie
będ± mieć 3D w każdym kinie/telewizorze. Poza tym którzy z różnych
powodów tego 3D widzieć nie będ±. A w większo¶ci wypadków "naprawić"
braku widzenia 3D nie da rady.

Zdrówko

Data: 2011-11-20 00:06:00
Autor: Maciej Bojko
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
On Sat, 19 Nov 2011 22:17:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi sie
na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach beda
przeszkadzac.

Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" co¶ się
będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej będ±
potrzebne i większo¶ć populacji nawet nie zauważy że w pewnym momencie
będ± mieć 3D w każdym kinie/telewizorze.

Albo, przeciwnie, moda na 3D przeminie. Znowu. Jak w latach
szećdziesi±tych. A potem osiemdziesi±tych.

--
Maciej Bójko

Data: 2011-11-20 00:58:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia 2011-11-20, o godz. 00:06:00
Maciej Bojko <maciej.bojko@gmail.com> napisał(a):

On Sat, 19 Nov 2011 22:17:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

>> zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
>> tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi
>> sie na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach
>> beda przeszkadzac.
>
>Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" co¶ się
>będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej
>będ± potrzebne i większo¶ć populacji nawet nie zauważy że w pewnym
>momencie będ± mieć 3D w każdym kinie/telewizorze. Albo, przeciwnie, moda na 3D przeminie. Znowu. Jak w latach
szećdziesi±tych. A potem osiemdziesi±tych.

A to wtedy większo¶ć nowych TV miało 3D? ;-) Ja jeszcze tak z 10 lat
temu kojarzę kaski do komputerów. A w tej chwili technologia domowa
wygl±da na w miarę dopasowan± i pojawia się w coraz większej ilo¶ci
urz±dzeń. W skali 2-3 lat to jest raczej eksplozja i intensywny rozwój.
Podejrzewam że będzie tak jak ze zmian± proporcji ekranu - 4:3
wła¶ciwie znikn±ł.

Zdrówko

Data: 2011-11-20 14:50:35
Autor: Maciej Bojko
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
On Sun, 20 Nov 2011 00:58:23 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

>> zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
>> tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi
>> sie na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach
>> beda przeszkadzac.
>
>Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" co¶ się
>będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej
>będ± potrzebne i większo¶ć populacji nawet nie zauważy że w pewnym
>momencie będ± mieć 3D w każdym kinie/telewizorze. Albo, przeciwnie, moda na 3D przeminie. Znowu. Jak w latach
szećdziesi±tych. A potem osiemdziesi±tych.

A to wtedy większo¶ć nowych TV miało 3D? ;-)

Oczywi¶cie. W tej samej technologii, co kina.

--
Maciej Bójko

Data: 2011-11-20 20:33:31
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia


A to wtedy większość nowych TV miało 3D? ;-)

Oczywiście. W tej samej technologii, co kina.

Mógłbyś to bardziej rozwinąć? Jeżeli mnie pamięć nie myli na starych amerykańskich zdjęciach było widać ludzików z dwu-barwnymi okularami z 1$. Polaryzacja obrazów to jednak zdecydowanie krok w przód, szczególnie jeżeli w grę wchodzi jakość odbioru.



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-20 22:21:09
Autor: Maciej Bojko
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
On Sun, 20 Nov 2011 20:33:31 +0100, Rafal Lukawski
<rafalweb@lukawski.pl> wrote:

A to wtedy większo¶ć nowych TV miało 3D? ;-)

Oczywi¶cie. W tej samej technologii, co kina.

Mógłby¶ to bardziej rozwin±ć? Jeżeli mnie pamięć nie myli na starych amerykańskich zdjęciach było widać ludzików z dwu-barwnymi okularami z 1$.

Wła¶nie tak wówczas realizowało się 3D. Tak w kinie, jak i na ekranie
telewizora. Toteż argument, że teraz "większo¶ć nowych TV ma 3D" jest
taki sobie, bo w latach 80. miały niemal wszystkie.

Polaryzacja obrazów to jednak zdecydowanie krok w przód, szczególnie jeżeli w grę wchodzi jako¶ć odbioru.

Możliwe. Ale ci±gle musisz wkładać okulary, i to dużo cięższe, niż
ongi¶ (autostereoskopia na razie jest kijowa, trudno powiedzieć, czy
będzie dużo mniej kijowa). I ci±gle tracisz czę¶ć jasno¶ci obrazu.

--
Maciej Bójko

Data: 2011-11-21 21:28:54
Autor: Przemysław Ryk
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia Sat, 19 Nov 2011 20:05:08 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami
prezentuje, czasami faktycznie wpychane jest to na siłę. Coś jak
kiedyś z bullet time z Matrixa - w pierwszym realizacja zachwycała,
przy trzeciej części ludzie ziewali. ;D

Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość spora ;-)

Nacisk ze strony producentów jednak jest niemały. Do tego posiadają oni jak
by nie patrzeć takie zasoby do wykorzystania, że nie ma bata - kupiliby nas
razem z butami do trzeciego pokolenia wstecz. „Kreowanie potrzeb” idzie więc
pełną parą. :)

Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na taką sugestię
średnio podatny jest.

Akurat u mnie to nie kwestia mĂłzgu a wady jednego oka. Aby efekt 3D
oglądać przy obecnym stanie techniki trzeba mieć w miarę sprawne oboje
oczu.

Masz na myśli astygmatyzm czy coś w tym stylu? Bo wiesz - ja korzystałem z
3D VISION NVIDII majÄ…c -2,25 w lewym oku i -2,5 w prawym. AFAIR plus jeden
cylinder do tego. Owszem - zakładałem okulary na okulary lub szkła
kontaktowe na oczy, potem okularki NVIDII.

Ja 3D nie obejrzÄ™ tak jak w siatkĂłwkÄ™ czy kosza nie pogram bo w
piłkę nie trafiam. Ale w strzelaniu czy kierowaniu pojazdem nie
przeszkadza - mózg potrafi ocenić zgrubnie odległość nawet na postawie
widoku jednym okiem i o ile zmiany nie sÄ… za szybkie to robi to
sprawnie. Niestety np. rzucona mi piłka to zamiast odbicia najczęściej
pacnięcie przed lub za nią w powietrzu - bo za szybko.

Czyli problemy z widzeniem stereoskopowym generalnie?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Being someones father is not a right. It's a gift.                       ]
[                              (Horatio Caine, "CSI Miami 4x17 Collision") ]

Data: 2011-11-22 09:15:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia 2011-11-21, o godz. 21:28:54
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

Masz na my¶li astygmatyzm czy co¶ w tym stylu? Bo wiesz - ja
korzystałem z 3D VISION NVIDII maj±c -2,25 w lewym oku i -2,5 w
prawym. AFAIR plus jeden cylinder do tego. Owszem - zakładałem
okulary na okulary lub szkła kontaktowe na oczy, potem okularki
NVIDII.

No niestety ja mam wadę wrodzon± jednego oka zwi±zan± z wad± siatkówki.
Nie korygowalne szkłami i żadne okulary nie pomog± jak fotoreceptory w
tym oku maja za mał± czuło¶ć - przyrównuj±c do aparatu fotograficznego.

Czyli problemy z widzeniem stereoskopowym generalnie?

Tak - niemożliwe do korekcji jednego oka wła¶nie do tego prowadzi. Jak
pisałem przez lata mózg sobie radzi o ile bodĽce nie s± za szybkie.

Zdrówko

Data: 2011-11-18 19:24:20
Autor: Andrzej S.
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
W dniu 2011-11-18 12:21, Rafal Lukawski pisze:
....

My tu bardziej nawiÄ…zujemy do technologii pasywnej, gdzie okulary na
lewe i prawe oko są inaczej spolaryzowane, więc pozycja ani odległośc
nie ma zupełnie żadnego znaczenia. Hint: wszystkie kina 3d uzywaja
pasywnych okularow i widzowie w kazdym rzędzie mają 3d.


PowastajÄ… co prawda technologie bezokularowe, ale b. trudnym tematem
jest wlasnie dostarczenie roznych obrazow do oczu.

....

Przy pewnym poziomie zaawansowania nie ma znaczenia, czy polar,
czy przelaczanie, czy jakies "sztachetki", itd. Koniecznosc
zajecia tej czy innej pozycji raz ma znaczenie, raz nie ma,
ale jest to zaledwie drobna (techniczna) niedogodnosc. Nie powiesz,
ze przeszkadza Ci migotanie obrazu 100 Hz, skoro w kinie i w TV daja
bodajze 24 Hz. Zajecie jakiejs pozycji przed ekranem, szczegĂłlnie
w domu tez byloby do przyjecia.

Kazda wspĂłlczesna technologia 3d potyka sie o bariere akomodacji
oka do sceny 3d. Oko "mysli", ze scena ma glebokosc, a tu zonk.
Az dziw, ze Sony wtopil w to miliardy i cos czytalem, ze klopoty
sa nader powazne.

pozdro
--
A S

Data: 2011-11-18 19:43:50
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
...

Przy pewnym poziomie zaawansowania nie ma znaczenia, czy polar,
czy przelaczanie, czy jakies "sztachetki", itd. Koniecznosc
zajecia tej czy innej pozycji raz ma znaczenie, raz nie ma,
ale jest to zaledwie drobna (techniczna) niedogodnosc. Nie powiesz,
ze przeszkadza Ci migotanie obrazu 100 Hz, skoro w kinie i w TV daja
bodajze 24 Hz. Zajecie jakiejs pozycji przed ekranem, szczegĂłlnie
w domu tez byloby do przyjecia.

1.Odnosnie przelaczania, z definicji wynika w danym momencie dostarczanie obrazu do jednego oka, jeżeli nawet efekt migotania będzie niewidoczny (mo to specjalnie nie przeszkadza), to jasnosc albo jej istotne zmniejszenie juz tak.

2. to ile klatek ma material, a to w jakiej czestotliwosci dziala naswietlanie oka to dwa odrebne tematy. Przy 60Hz na oko, patrzac w dal migotanie sie jeszcze dostrzega, przypuszczam, ze przy 100Hz byloby lepiej, ale to niewiele wniesie, bo:
a) nie polepszy jasnosci obrazu
b) nie zwiekszy jakosci materialu video

Drugim problemem jaki dostrzegam (a ok krĂłtym wspominasz), moze to troszke mniej widoczne w 2d to faktycznie to ile klatek ma material... Aby nie teoretyzowac, wezcie sobie zwykly aparacik za 300 zl i nakreccie material w 15 kl/s i 30... roznica kolosalna.

Wchodze do sklepu dla idiotów, materiał demo tv za 10kpln, zakladam okulary pasywne i widze te 24 klatki jak skacza... poczekam az zaczna krecic filny w co najmniej 50fps



Kazda wspĂłlczesna technologia 3d potyka sie o bariere akomodacji
oka do sceny 3d. Oko "mysli", ze scena ma glebokosc, a tu zonk.
Az dziw, ze Sony wtopil w to miliardy i cos czytalem, ze klopoty
sa nader powazne.

Nie czytałem materiałów na ten temat, bo prawdopodobnie każdy reaguje inaczej. Ja dość dobrze odbieram 3D (bez bólów głowy, czuje głębie itd)

Możesz zapodać jakies linki, bo sam jestem ciekaw.


--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Data: 2011-11-19 11:39:42
Autor: Andrzej S.
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
W dniu 2011-11-18 19:43, Rafal Lukawski pisze:
....

Wchodze do sklepu dla idiotów, materiał demo tv za 10kpln, zakladam
okulary pasywne i widze te 24 klatki jak skacza... poczekam az zaczna
krecic filny w co najmniej 50fps


Drobiazg - gdyby bylo zapotrzebowanie, blyskawicznie pojawilby sie
standard 50 fps czy ile tam potrzeba.


Nie czytałem materiałów na ten temat, bo prawdopodobnie każdy reaguje
inaczej. Ja dość dobrze odbieram 3D (bez bólów głowy, czuje głębie itd)

Możesz zapodać jakies linki, bo sam jestem ciekaw.


To moje przemyslenia :)

pozdro
--
A S

Data: 2011-11-18 17:03:23
Autor: robot
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On Thu, 17 Nov 2011 19:00:20 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

  BTW: stereo, bo ustalmy, że "3D" w nazwie to takie samo
oszustwo, jak ~10 lat temu używanie tej samej nazwy (znaczy
"3D") na okre¶lanie efektów emuluj±cych cechy "patrzenia z daleka",
3D jest "jak na dzi¶" osi±galne chyba tylko holograficznie.

Bardzo trafne podsumowanie. Powinno być umieszczane na pudełkach
ze sprzętem.

--
pozdrawiam

Data: 2011-11-18 19:08:37
Autor: Rafal Lukawski
Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia
On 2011-11-18 17:03, robot wrote:
On Thu, 17 Nov 2011 19:00:20 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

   BTW: stereo, bo ustalmy, ĹĽe "3D" w nazwie to takie samo
oszustwo, jak ~10 lat temu uĹĽywanie tej samej nazwy (znaczy
"3D") na określanie efektów emulujących cechy "patrzenia z daleka",
3D jest "jak na dziĹ›" osiÄ…galne chyba tylko holograficznie.

Bardzo trafne podsumowanie. Powinno być umieszczane na pudełkach
ze sprzętem.

Po co, by ludzie nie kupowali, nie myślcie socjalistycznie, a realistycznie ;) Zasada jest prosta, kazde oko dostaje inny obraz i co do tego nie ma zastrzezen. Temat ostrosci soczewkowej a odczucia odleglosci - moim zdaniem nie ma jednoznacznej korelacji pomiedzy jednym a drugim, skoro sam widze przedmioty blizej i dalej generowane na PC.

Moim zdaniem filmy 3D (nie animowane, bo tam to można obejść) są ciężkie w odbiorze, bo tylko określony plan jest zazwyczaj ostry, mająć dwuobrazkową przestrzeń przed sobą intuicyjnie patrzy w różne miejsca i to troche dezorientuje, bo nie sposob zlapac ostrosci dalszego planu. Tym samym istotne elelmenty filmu jakimi są głębia ostrości w obecnie stosowanym 3d generują dodatkowy problem.


co do holografii, znacie jakieĹ› technologie umoĹĽliwiajÄ…ce odwzorowanie filmu? ;)



--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/

Zabawa z nVidia 3D Vision - wraĹĽenia

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona