Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

Data: 2011-11-17 09:44:32
Autor: Rafal
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
On 2011-11-17 09:24, divek wrote:
Witam.
Jakie są Wasze wrażenia z używania tej technologii?
Nie miałem jakoś okazji pobawić się tym sprzętem, a od pewnego czasu
zastanawiam się właśnie nad zastąpieniem monitora na inny zgodny.
Przeglądałem oferty sprzedawców, ale jest tego niewiele, z dostępnością
kiepsko, najwięcej chyba widziałem acer'ów. Do tego zniechęcają mnie
okulary migawkowe, bo źle znoszę tą technologię no i przede wszystkim
ceny! Taki zestaw to jednak spory wydatek. Jakie sÄ… najbardziej
optymalne propozycje do takiej zabawy i czy w ogóle warto się w to pchać?

To oczywiście subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest problemem (dla mnie) tylko jasność obrazu, która mocno się zmniejsza (przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)

Efekty ok, generalnie po dobrym ustawieniu nie odczuwa sie ze obrazy nakladaja sie na siebie (to co bywa widoczne w niektorych kinach 3D i to dopiero męczy). Przy okularach na USB to nie jest az tak duzo.

Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem są gry FPS, ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej x2) byc może nie jest tak widoczne. Tu też jednak specjalny monitor z filtrem o naprzemiennej polaryzacji

3D nie sprawdza sie wszedzie tam, gdzie cos musimy wskazywac myszkÄ… (np. Starcraft i podobne)

Data: 2011-11-17 11:15:39
Autor: divek
W dniu 2011-11-17 09:44, Rafal pisze:

[...]

biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem sÄ… gry FPS,
ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej
x2) byc może nie jest tak widoczne. Tu też jednak specjalny monitor z
filtrem o naprzemiennej polaryzacji

Hmmm. Tak sobie myślę, że chyba upiekłbym dwie pieczenie na jednym ogniu i kupił monitor zarówno dla 3D Vison jak i do 3D na PS3.
http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.A01 wyglÄ…da ciekawie.
W komplecie okablowanie i okulary, ale cena sugerowana mimo wszystko zbyt wysoka jak na 27" 3D. No i nie jakoś nie widzę go nigdzie w ofertach sklepów.

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-11-17 11:35:02
Autor: Rafal
[...]

zbyt wysoka jak na 27" 3D. No i nie jakoÅ› nie widzÄ™ go nigdzie w
ofertach sklepów.

Tego z okularami nie widze (generalnie w hurtowniach w PL jest slabo z nowinkami)

Moge Ci zalatwic ten: http://www.acer.pl/ac/pl/PL/content/model/ET.HH4HE.001

Z tego co widze w porownywarce ma okulary oraz glosniki, ten wczesniejszy nie.

W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web')

Data: 2011-11-17 12:35:15
Autor: divek
W dniu 2011-11-17 11:35, Rafal pisze:

W razie czego zapraszam na priv (z adresu email wytnij 'web')

Dzięki za propozycję. Pozostaje "tylko" przekonać się do "migawki" ;)

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-11-17 19:10:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:

To oczywi¶cie subiektywnie odczucia, samo migotanie tu nie jest problemem (dla mnie) tylko jasno¶æ obrazu, która mocno siê zmniejsza (przydatny bylby LCD z jakims podrasowanym podswietlaniem)

  Zdaje siê "3D" takie najs³absze nie s±, AFAIR pierwsze modele LCD
mia³y w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
licz±c ¿e 100 lm/m^2 powinno wystarczyæ, to obraz widziany
w okularach jako¶ krytycznie ciemny nie jest.

Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach, biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem s± gry FPS, ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci pionowej x2)

  Khm... masz na my¶li "paskowej"?
  Bo usi³ujê doj¶æ o co chodzi z t± pasywno¶ci± :)
  Je¶li tak, to poproszê o opinie je¶li u¿ywa³e¶ - nie mia³em okazji,
za to gdzie¶ widzia³em o widocznych liniach separatorów, a ogl±danie
obrazu przez kraty takie sobie by by³o :] (nawet jak "krata" ma
postaæ delikatnej siatki :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-17 20:29:02
Autor: Rafal
On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Zdaje się "3D" takie najsłabsze nie są, AFAIR pierwsze modele LCD
miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
licząc że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
w okularach jakoÅ› krytycznie ciemny nie jest.

Sam obraz może nie, ale wiesz jak to w grach, czasami trzeba gamme podnieśc by miała sens, gry sterowane są klawiaturą, warto ją widziec ;)

[...]

Khm... masz na myśli "paskowej"?
Bo usiłuję dojść o co chodzi z tą pasywnością :)
Jeśli tak, to poproszę o opinie jeśli używałeś - nie miałem okazji,
za to gdzieś widziałem o widocznych liniach separatorów, a oglądanie
obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak "krata" ma
postać delikatnej siatki :))

nie nie... zadne kraty - dla umyslu i zmyslu wzroku ma to tylko takie znaczenie, ze pionowa rozdzielczosc maleje dwa razy, po prostu jedno oko widzi linie parzyste, drugie nieparzyste, a mozg odpowiednio to interpretuje i daje 3d. IMHO w przypadku PC moze miec sens (wysoka liczba klatek) w przypadku TV (obecnej) 24fps to troche za malo na oko, po prostu to widac przy jakiejkolwiek scenie ruchu... gdy materialy beda krecone z 50fps, to dopiero bedzie skok jakosciowy, ale ... to za 10 lat pewno ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-29 18:36:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
  Przepraszam za po¶lizg, ale jedna kwestia mi siê nie widzi:

On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:
[...]
[...]

....jeszcze raz: jak± technologiê nazwa³e¶ "pasywn±"?
  Mo¿e ze dwa s³owa o konstrukcji, to siê wyja¶ni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-17 20:30:57
Autor: Przemys³aw Ryk
Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Dnia Thu, 17 Nov 2011 19:10:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Zdaje siÄ™ "3D" takie najsÅ‚absze nie sÄ…, AFAIR pierwsze modele LCD
miały w okolicach 700 lm/m^2, dzisiejsze raczej 500 lm/m^2, ale
licząc że 100 lm/m^2 powinno wystarczyć, to obraz widziany
w okularach jakoÅ› krytycznie ciemny nie jest.

Przy Samsungu, którego zdarzyło mi się używać podczas testów 3D VISION,
maksymalna jasność była na poziomie 300 cd/m2. Ustawiona taka, granie w
Bioshock 2 i słałem peany do Logitecha za podświetlenie klawiatury. Ale w
grze jasność trzeba było sztucznie rozjechaniem gammy regulować, bo w grze
(przy założonych okularach) było jednak mocno ciemno.

(ciach…)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]

Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia