Zabezpieczanie aku od lampki na mrozie

Data: 2010-12-05 16:02:18
Autor: SHP
Zabezpieczanie aku od lampki na mrozie
Też swego czasu zasilałem moją lampkę zestawem 8-akusów NiMH. Może trafiłem na kiepskie akumulatorki, ale dosyć szybko traciły cykle (faktem jest, że
lubiłem jeździć na najmocniejszym trybie, który ciągnął prąd na poziomie 1A.
Oszczędniej zacząłem jeździć, gdy już wiedziałem, że akusy nie starczą na
długo :)..  Przyszedł czas na zakup nowych akumulatorów, ale stwierdziłem, że
chrzanię wagę i kupiłem żelówkę 12V i pojemności ok. 2,2Ah (masa ok. 1kg).
Przetwornica obsługuje bodajże do 15V, a większe napięcie = mniejszy prąd =
dłuższa żywotność akumulatora. Jeśli dobrze czytałem, to przy temperaturze
-25C akumulator taki wykrzesa 60% pojemności, przy -10C, 70%, 0C to 80, czy
90%, więc nie jest chyba aż tak tragicznie. :)

--

Zabezpieczanie aku od lampki na mrozie