Zabezpieczanie spawów przed korozją.

Data: 2010-05-29 08:29:28
Autor: MarcinJM
Zabezpieczanie spawów przed korozją.
krzysiek82 pisze:
witajcie
jako, że cienki ma wymieniane teraz progi zastanawiam się jak zabezpieczyć spawy przed korozją? Mam takie jakieś głupie i chyba uzasadnione wrażenie, że to walka z wiatrakami, ale może jest jakaś nadzieja? Lakiernik znając, życie pewnie by od razu pomalował bo mu zwisa czy skoroduje czy nie, ale dla mnie to sprawa priorytetowa.

http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0982%209.pdf

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-05-29 10:47:03
Autor: kogutek
krzysiek82 pisze:
> [...]
> jako, że cienki ma wymieniane teraz progi zastanawiam się jak > zabezpieczyć spawy przed korozją? Mam takie jakieś głupie i chyba > uzasadnione wrażenie, że to walka z wiatrakami, ale może jest jakaś > nadzieja? Lakiernik znając, życie pewnie by od razu pomalował bo mu > zwisa czy skoroduje czy nie, ale dla mnie to sprawa priorytetowa.

-- Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Sprawdź w szeregu elektrochemicznym metali w jakim miejscu w stosunku do żelaza
znajduje się cyna. A potem poproś żeby usunęli twoją odpowiedź. Od cynowania
skuteczniejszy jest lakier do paznokci.

Data: 2010-05-29 11:54:09
Autor: J.F.
On Sat, 29 May 2010 10:47:03 +0200,  kogutek wrote:
krzysiek82 pisze:
> [...]

znajduje się cyna. A potem poproś żeby usunęli twoją odpowiedź. Od cynowania

Cynowanie tez zabezpiecza przed korozja, dopoki pokrycie
nieuszkodzone. Jak uszkodzone - to masz racje - cynkowanie okazuje sie
duzo lepsze.

Cynowalo sie np blache na konserwy - i znow masz racje - w koncu
okazalo ze sie lakiery lepsze. Ale konserwy sa znane od 200 lat, a
epoksydy od 50 ..

Jesli chodzi o cynkowanie to kiedys slyszalem o farbach z pylem
cynkowym. A w domowych warunkach mozna pomyslec o cynkowaniu
galwanicznym - przylozyc wate/gaze nasaczona elektrolitem, przycisnac
druga elektroda, podlaczyc do pradu.

J.

Data: 2010-05-30 13:54:13
Autor: MarcinJM
kogutek pisze:
krzysiek82 pisze:
[...]

Blache z reparaturki do polowy pocynowalem, polowa byla gola.
Po poltora roku na zewnetrznym na cynowanym nie bylo najmniejszego sladu korozji. Oczywiscie gola czesc kompletnie skorodowala.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-05-30 20:06:36
Autor: J.F.
Zabezpieczanie spawów przed korozjš.
On Sun, 30 May 2010 13:54:13 +0200,  MarcinJM wrote:
kogutek pisze:
[...]

daj na moment do piaskowania, i zobacz potem jak bedzie rdzewiec,
szczegolnie na mokro. Tu kogutek ma racje - cynk znacznie lepiej
zabezpiecza.

No i zwaz przed i po cynowaniu, moze po prostu polozyles za gruba
warstwe.

J.

Data: 2010-05-31 12:53:41
Autor: Sebastian Kaliszewski
MarcinJM wrote:
kogutek pisze:
krzysiek82 pisze:
[...]

Na samym nie musi być. Liczy się obok :)

Oczywiscie gola czesc kompletnie skorodowala.

No właśnie :)

pzdr
\SK

Data: 2010-05-30 16:50:10
Autor: MarcinJM
kogutek pisze:
krzysiek82 pisze:
[...]

Cyny jest malo, wiecej jest olowiu. A np. nadwozia porche byly olowiowane. Z tego co pamietam ok 9kg olowiu szlo na jedno nadwozie.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Zabezpieczanie spawów przed korozją.