Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami

Data: 2013-07-15 14:59:22
Autor: Robson
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
W dniu 2013-07-15 13:44, GAD Zombie pisze:
Miaem ostatnio przykr niespodziank, kiedy to pierwszy piorun z
lokalnej burzy pierdykn mi w blok i wysadzi dwa zasilacze w dwch
komputerach. Razem z tym poszy dwie pyty gwne i kto wie co jeszcze,
bo jak na razie nie pozbieraem si i wszystkiego nie miaem jak sprawdzi.

Poniewa czowiek uczy si na bdach, postanowiem zainwestowa w
jakie zabezpieczenia na przyszo. Wyglda na to, e instalacja
elektryczna w moim bloku do dobrych nie naley i mam pewne obiekcje do
dziaania uziemienia w gniazdkach. Czy istniej jakie sensowne
zabezpieczenia na skoki napicia i takie wanie sytuacje? Jakie listwy
z filtrami, bezpiecznikami? Czy takie rzeczy przed piorunem uchroni
jako sprzt? Moe s inne dobre sposoby?

Tak. Ubezpieczenie.

Data: 2013-07-15 15:15:14
Autor: $heikh el $hah
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
W dniu 2013-07-15 14:59, Robson pisze:
Tak. Ubezpieczenie.

Chyba sobie kpisz.
Ile czasu by to pochłonęło?!

Moja solucja: laptop. Podczas burzy odłączam zasilanie i jadę na baterii. :]

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-07-15 16:26:42
Autor: GAD Zombie
W dniu 2013-07-15 15:15, $heikh el $hah pisze:
W dniu 2013-07-15 14:59, Robson pisze:
Tak. Ubezpieczenie.

Na co mi ubezpieczenie, kiedy mi chodzi o to, by nie straci danych i sprztu? Ubezpieczenie moe zwrci za sprzt, ale pytanie czy nie bdzie mnie cznie kosztowao wicej ni mi oddadz w takim przypadku. Straconych danych z dyskw nikt mi nie zwrci.

Moja solucja: laptop. Podczas burzy odczam zasilanie i jad na
baterii. :]

W mojej sytuacji to super rozwizanie zupenie nic by nie dao. Siedziaem obok komputera, kiedy to si stao, wic mgbym zareagowa natychmiast. Jednak pada tylko deszcz, a rypno nagle, z zaskoczenia i to prosto u mnie. Nie syszaem ani jednego grzmotu przed tym zdarzeniem, wic nie miaem adnych podejrze, e co si moe sta. Gdybym mia laptopa i go chcia odczy w czasie burzy, to te bym nie zdy nic zrobi, a szlag trafiby cao od razu.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-07-15 16:32:39
Autor: $heikh el $hah
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
W dniu 2013-07-15 16:26, GAD Zombie pisze:
Gdybym miał laptopa i go chciał odłączyć w czasie burzy, to też bym nie
zdążył nic zrobić, a szlag trafiłby całość od razu.

Albo tylko zasilacz, a zasilacze do laptopów są stosunkowo tanie. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-07-16 13:49:45
Autor: Robson
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
W dniu 2013-07-15 15:15, $heikh el $hah pisze:
W dniu 2013-07-15 14:59, Robson pisze:
Tak. Ubezpieczenie.

Chyba sobie kpisz.
Ile czasu by to pochono?!

Moja solucja: laptop. Podczas burzy odczam zasilanie i jad na
baterii. :]

A ty nie umiesz czyta ze zrozumieniem.
Cytat: "Czy istniej jakie sensowne zabezpieczenia na skoki napicia i takie wanie sytuacje?"
Czekam na filmik, jak podczasz oscyloskop, czekasz na skok napicia i przeczasz si na zasilanie bateryjne.

Data: 2013-07-16 12:05:35
Autor: Edek
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Dnia pamiętnego Tue, 16 Jul 2013 13:49:45 +0200, Robson wyjmując peta
oznajmił:

[...]

A ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
Cytat: "Czy istnieją jakieś sensowne zabezpieczenia na skoki napięcia i takie właśnie sytuacje?"
Czekam na filmik, jak podłączasz oscyloskop, czekasz na skok napięcia i przełączasz się na zasilanie bateryjne.

A w laptopie co się spali, zasilacz czy płyta główna? Na pewno ktoś
kiedyś zrobił taki test. Mnie to ciekawi, bo mam starego laptoka,
duży ciężki i wolny, ale na backup się nadaje.

--
Edek

Data: 2013-07-16 14:19:25
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 16 Jul 2013 12:05:35 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

A w laptopie co się spali, zasilacz czy płyta główna? Na pewno ktoś
kiedyś zrobił taki test. Mnie to ciekawi, bo mam starego laptoka,
duży ciężki i wolny, ale na backup się nadaje.

Poswiec go dla nauki i dowal mu kilkaset wolt w dupsko, a potem opisz efekty
;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-16 16:23:50
Autor: Edek
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Dnia pamiętnego Tue, 16 Jul 2013 14:19:25 +0200, R.e.m.e.K wyjmując peta
oznajmił:

[...]

Jeżeli znajdę odpowiedni zasilacz i przeżyję eksperyment... lepsze moim
zdaniem byłoby wystawienie się na działanie pioruna z laptopem w ręku. A na
pewno skuteczniejsze, nawet nagrody za takie rzeczy dają ;)

--
Edek

Data: 2013-07-16 18:25:54
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 16 Jul 2013 16:23:50 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

[...]

No do tego to Cie nie bede namawial :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-16 18:27:38
Autor: R.e.m.e.K
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Dnia Tue, 16 Jul 2013 16:23:50 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

pewno skuteczniejsze, nawet nagrody za takie rzeczy dają ;)

A nagrody to masz na mysli te im. Darwina? ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-07-17 22:14:04
Autor: Edek
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Dnia pamiętnego Tue, 16 Jul 2013 18:27:38 +0200, R.e.m.e.K wyjmując peta
oznajmił:

Dnia Tue, 16 Jul 2013 16:23:50 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

pewno skuteczniejsze, nawet nagrody za takie rzeczy dają ;)

A nagrody to masz na mysli te im. Darwina? ;-)

Dawaliby najnowszego Radeona, ale po co komu giery po trafieniu
piorunem. Chyba że za najlepszy filmik, to tak, byłaby dokumentacja
do nagrody Darwina.

--
Edek

Data: 2013-07-17 09:38:41
Autor: Robson
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
A w laptopie co si spali, zasilacz czy pyta gwna? Na pewno kto
kiedy zrobi taki test. Mnie to ciekawi, bo mam starego laptoka,
duy ciki i wolny, ale na backup si nadaje.

OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara si laptop z biurkiem. Nie takie ory jak $heikh el $hah prboway ujarzmi natur i te im si nie udao.

Data: 2013-07-17 23:23:52
Autor: Edek
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Dnia pamiętnego Wed, 17 Jul 2013 09:38:41 +0200, Robson wyjmując peta
oznajmił:

A w laptopie co się spali, zasilacz czy płyta główna? Na pewno ktoś
kiedyś zrobił taki test. Mnie to ciekawi, bo mam starego laptoka,
duży ciężki i wolny, ale na backup się nadaje.

OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z biurkiem. Nie takie orły jak $heikh el $hah próbowały ujarzmić naturę i też im się nie udało.

Zapomiałbym najważniejszego: sheik próbuje ujarzmić samiczki, a te rażą go piorunem. Jak czegoś tak prostego nie potrafi ujarzmić, to mógłby się nie wypowiadać.

--
Edek

Data: 2013-07-18 00:45:03
Autor: sTav
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Uytkownik "Robson" <robson@w.pl> napisa w wiadomoci news:ks5i9u$9pg$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dokadnie!
Wszystkie zabezpieczenia przepiciowe s z reguy znacznie powolniejsze od przebi w zczach pprzewodnikowych i ich gwnym celem jest ochrona przeciwpoarowa.
Z kolei wszelkie uziemienia s zabezpieczeniami OSB przed poraeniem, a na sprzt maj dziaanie zabjcze (prd ma gdzie spyn!).

Data: 2013-07-17 23:07:11
Autor: Edek
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 00:45:03 +0200, sTav wyjmując peta
oznajmił:

Dokładnie!
Wszystkie zabezpieczenia przepięciowe są z reguły znacznie powolniejsze od przebić w złączach półprzewodnikowych i ich głównym celem jest ochrona przeciwpożarowa.
Z kolei wszelkie uziemienia są zabezpieczeniami OSÓB przed porażeniem, a na sprzęt mają działanie zabójcze (prąd ma gdzie spłynąć!).

Byłem w domku gościa, w który trafił piorun. Pokazywał mi skutki, wyrwane
cegły przy dachu i opowiadał, że był wtedy w domu. Miał spory system,
podobnie jak niektórzy, serwery w piwnicy, wygoda. Kompy w piwnicy szlag trafił, a piorun trafił w mur przy dachu.

Nie miałem odwagi i przytomności żeby spytać się go, czy miał UPSy :D
Był wtedy w domu, a ja wyobrażałem sobie, co przeżył. Z tego co mówił,
zapamięta to na zawsze.

Mimo wszystko, mój UPS mnie chroni przed takimi rzeczami. Nie wiem jak,
ale w niego wierzę ;) I bardziej się boję debilnych pracowników remontowych
niż tego, że piorun kulisty mi wleci przez okno, ominie mnie, UPSa, i trafi
w trzy dyski z RAIDZ2 :)

--
Edek

Data: 2013-07-19 08:26:50
Autor: Robson
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Mimo wszystko, mj UPS mnie chroni przed takimi rzeczami. Nie wiem jak,
ale w niego wierz ;) I bardziej si boj debilnych pracownikw remontowych
ni tego, e piorun kulisty mi wleci przez okno, ominie mnie, UPSa, i trafi
w trzy dyski z RAIDZ2 :)

Prawdopodobiestwo trafienia bezporednio domu piorunem jest mae, natomiast powstanie przepi, bo piorun trafi w line przesyow (nawet samo przejcie chmury burzowej powoduje elektryzowanie i przepicia) znacznie wiksze.
I w takich sytuacje stosowanie ochronnikw, filtrw i UPSw (online, nie przeczajcych) ma sens.

Data: 2013-08-13 23:56:16
Autor: Marek Dyjor
Edek wrote:
[...]

tak BTW czy ten dom miał w ogóle sprawną instalację piorunochornową?
bo po opisie to smiem wątpić.

Data: 2013-08-14 11:48:06
Autor: Edek
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Szarym od mżawki świtem Tue, 13 Aug 2013 23:56:16 +0200, Marek Dyjor
wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

tak BTW czy ten dom miał w ogóle sprawną instalację piorunochornową?
bo po opisie to smiem wątpić.

Przypuszczam że masz rację. Ale stał w luźnym szeregu na zboczu sporego wzniesienia, tak mniej więcej w połowie - nie znam się aż tak dobrze
na piorunach, najwyraźniej piorun nie uwzględnił piorunochronów obok

--
Edek

Data: 2013-08-14 14:39:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
Dnia 2013-08-13, o godz. 23:56:16
"Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa(a):

tak BTW czy ten dom mia w ogle sprawn instalacj piorunochornow?
bo po opisie to smiem wtpi.

Moe mie instalacje sprawn a i tak pjdzie co nir tak. Kilka lat
temu (3-4) widziaem naocznie 2 przypadki:

1. Nowy doemk w szeregu kilku identycznych przy podmiejskiej drodze.
Mimo instalacji piorun uderzy nie w ni a w komin domku
jednorodzinnego. Straty to rozbity komin, rozbity kominek i 2 dziury w
dachu. Plus par urzdze elektrycznych. Ubezpieczyciel nie mia po
zdarzeniu zastrzee i wypaci odszkodowanie.

2. Budynek 2 pitrowy w centrum Warszawy otoczony kilkoma znacznie
wyszymi, najbliej (kilka metrw midzy rogami) 15-pitrowy blok.
Take sprawny piorunochron. Spalony system kamer, spora centrala
telefoniczna, kilka telewizorw, kilka switchy, spalony port w switchu
ktrym by podpity ssiedni budynek. Z kilkudziesiciu komputerw w
dwch wysiady wbudowane karty sieciowe. I w tym przypadku po
przegldzie instalacji ubezpieczyciel zapaci za wymian uszkodzonego
sprztu.

Zdrwko

Data: 2013-08-14 14:53:54
Autor: Ministerstwo Propagandy
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
nic tylko czeka na piorun... ale tusk to zmieni...

Data: 2013-08-13 23:54:57
Autor: Marek Dyjor
sTav wrote:
[...]

Powiedzia co wiedzia :)

Data: 2013-08-14 00:10:00
Autor: animka
[...]
A mnie jak na złośc przy oknie powiesili piorunochron. Sprawdzałam. Tym po uważaniu pod okna piorunochrona nie wstawili. Teraz wrony i gołębie się bujają na tych piorunochronach, no i złodziejowi będzie łatwiej wleżć do cudzego mieszkania.

--
animka

Data: 2013-08-14 00:14:48
Autor: doomx
W dniu 2013-08-14 00:10, animka pisze:
[...]

Posmaruj go smalcem, to złodziej się nie wciągnie po śliskim.

Data: 2013-08-14 00:18:49
Autor: animka
W dniu 2013-08-14 00:14, doomx pisze:
[...]

Ja mam trochę któtsze ręce od złodzieja i raczej nie dosięgnę. Nie chcę wypaść przez okno. Chyba, ze wezmę pędzelek na długim kijku i posmaruję olejem.

--
animka

Data: 2013-08-15 23:12:22
Autor: Marek Dyjor
animka wrote:
[...]

tylko mi powiedz dlaczego bez składu i ładu i bez sensu odpisujesz na mój post nie nawiązując zupełnie to tego co JA NAPISAŁEM

robisz burdel i ogarnij sie.

Data: 2013-08-15 23:20:35
Autor: animka
W dniu 2013-08-15 23:12, Marek Dyjor pisze:
animka wrote:
[...]

Albo coś wyciąłeś, albo Ci się coś pomyliło.
Gdzie wżej jest informacja, że ja Tobie odpowiadałam?

--
animka

Data: 2013-08-15 23:52:45
Autor: Marek Dyjor
animka wrote:
[...]

wątkowanie droga animko....

i zobacz na znaczniki wcięcia...  >

jakbyś odpowiadała na post sTav'a
to twój post wyglądał by tak:

OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z
biurkiem. Nie takie orły jak $heikh el $hah próbowały ujarzmić naturę
i też im się nie udało.

a wygląda tak:
OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z
biurkiem. Nie takie orły jak $heikh el $hah próbowały ujarzmić
naturę i też im się nie udało.

zanim sie odpowie na post warto jednak przeczytac całość wypowiedzi...

Data: 2013-08-16 02:57:33
Autor: animka
animka wrote:
OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z
biurkiem. Nie takie orły jak $heikh el $hah próbowały ujarzmić
naturę i też im się nie udało.

To nie mnie dotyczy. sam chyba zrobiłes burdel.

[...]

To jest moja odpowiedz, wtrącenie się.

[...]

Przeczytałam i w jednej części się ustosunkowałam. Czyli na ten post:

Adiou.

--
animka

Data: 2013-08-17 20:55:08
Autor: Marek Dyjor
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
animka wrote:

Adiou.

jesteś kompletnie niereformowalnym żeńskim trollem.

Dodam jeszcze że niedouczonym trollem...

Jak chcesz używać obcych słów to używaj takich które znasz i wiesz jak się je pisze.

  Adieu   <<<

BTW  jakbyś była ciutkę rozgarnięta to byś wcześniej sprawdziła w internecie jak się pisze to słowo i nie zrobiła byś z siebie idiotki.

Data: 2013-08-17 21:16:57
Autor: Przemek
Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
internecie jak się pisze to słowo i nie zrobiła byś z siebie idiotki.

No ale to nie byłaby sobą! ;)
Przem

Data: 2013-08-18 03:27:10
Autor: animka
W dniu 2013-08-17 20:55, Marek Dyjor pisze:
animka wrote:

[...]

Odmerdaj się piesku.

--
animka

Data: 2013-08-18 12:21:47
Autor: Marek Dyjor
animka wrote:

[...]

czemu nie po francusku, poliglotko?

Data: 2013-07-16 20:17:41
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Tue, 16 Jul 2013 13:49:45 +0200, Robson napisał(a):

[...]

Ty od tego kwiatu obecnej edukacji oczekujesz czytania ze zrozumieniem i
sensownych odpowiedzi? Optymista…

[ Najlepsze związki opierały się na kłamstwie i oszustwach. Zwykle         ]
[ kończą się w taki sposób, więc logicznie będzie tak właśnie zacząć.      ]
[                                              (Jurij Orłow "Lord of War") ]

Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami