Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?

Data: 2009-11-05 22:27:30
Autor: Marcin
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
Witam

Ostatnio zanabylem Lenovo SL500. Jest tam zabezpieczenie
dla dysku przed wstrzasami. Podczas jazdy pociagiem zachcialo
mi sie ogladac divx z dysku. Niestety co jakis czas dzialal system
i wylaczal na chwile dysk co przrywalo film.
Poprzednio mialem IBMa R50e, nie mial on takiego systemu
ale przez 4 lata nic sie nie stalo. Wiec nie wiem czy mozna
bezpiecznie wylaczyc ten system na czas podrozy pociagowych.

OffTopic: Ewentualnie moze w VLC mozna ustawic jakos by
mial on duzy bufor i odtwarzanie nie byloby przerywane.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-05 22:34:18
Autor: Konrad Kosmowski
** Marcin <nomail@nospam.de> wrote:

[...]

To pytanie skieruj do PKP? :)))

Serio to pewnie ten system jest przesadnie czuły - ale do tego on służy właśnie
aby eliminować *potencjalne* możliwości uszkodzenia dysku.

OffTopic: Ewentualnie moze w VLC mozna ustawic jakos by mial on duzy bufor i
odtwarzanie nie byloby przerywane.

No właśnie to jest rozwiązaniem Twojego problemu - tak w VLC można zwiększyć
bufor odczytu spokojnie do kilkudziesięciu MiB i to rozwiąże problem.

Prawdopodobnie to jest te ustawienie:
http://home.kosmosik.net/always/vlcbuffer.JPG

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-11-06 11:34:30
Autor: kamil

"Marcin" <nomail@nospam.de> wrote in message news:hcvg06$end$1inews.gazeta.pl...
Witam

Ostatnio zanabylem Lenovo SL500. Jest tam zabezpieczenie

W moim starym T61 wystarczyl prawy klik na ikonke w trayu i wylaczenie systemu. Ew pogrzeb w IBMowskim oprogramowaniu zainstalowanym na laptopie, nie ma sily zeby nie dalo sie wylaczyc. Ostatecznie BIOS.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-06 21:52:29
Autor: Marcin

Uzytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisal w wiadomosci news:hd11k7$1bs$1inews.gazeta.pl...

W moim starym T61 wystarczyl prawy klik na ikonke w trayu i wylaczenie systemu. Ew pogrzeb w IBMowskim oprogramowaniu zainstalowanym na laptopie, nie ma sily zeby nie dalo sie wylaczyc. Ostatecznie BIOS.

Wylaczyc mozna latwo bez problemu. Pytanie tylko czy to jest bezpieczne dla dysku.
W koncu po cos jest ten system chyba poza chwaleniem sie super zabezpieczeniem
w reklamach:)

Pozdrawiam
Marcin

Data: 2009-11-06 16:00:49
Autor: rs
On Fri, 6 Nov 2009 21:52:29 +0100, "Marcin" <nomail@nospam.de> wrote:

Wylaczyc mozna latwo bez problemu. Pytanie tylko czy to jest bezpieczne dla dysku.
W koncu po cos jest ten system chyba poza chwaleniem sie super zabezpieczeniem
w reklamach:)

mozesz ten system uzyc np. w tym projekcie:
http://qcn.stanford.edu/
<rs>

Data: 2009-11-11 13:46:31
Autor: Tomasz Finke
rs pisze:

mozesz ten system uzyc np. w tym projekcie:
http://qcn.stanford.edu/

Albo po prostu w grach:
http://lenovoblogs.com/insidethebox/?p=55

T.

Data: 2009-11-06 12:19:50
Autor: ąćęłńóśżź
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
Zupełnie przy okazji:  czym się różnią R52 od R52e ?
Co oznacza owa literka "e" ?
THX

-- -- -

IBM R50e

Data: 2009-11-06 22:49:49
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hcvg06$end$1@inews.gazeta.pl>, Marcin napisał(a):

[...]

W niektórych laptopach jest nie tylko opcja włącz/wyłącz, ale również ustaw czułość wstrząsów (nie pamiętam czy dotyczy to HP czy IBMa).
Może zmniejszenie czułości poprawi komfort pracy?

Jacek

Data: 2009-11-07 18:50:07
Autor: Piotrek
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
Ostatnio zanabylem Lenovo SL500.

ja w swojej T61 mam go caly czas wlaczone i sobie chwale ten system :)
mnie sie on przydaje czesciej niz by mi przeszkadzal, w kazdej chwili wlaczony notebook biure pod pache i ide z nim tam gdzie potrzebuje.sprawdz czy nie mozna tam czulosci tego softu ustawic, gdzies cos takiego widzialem ale nie wiem czy w Lenovo.

ps
jak ci sie sprawdza ten SL500 ?
jak go ogladalem na zywo to mi wygladal na straszna plastikowa wydmuszke ktora jest(bez obrazy) ale tandetna....
SL500 byl moim faworytem przy ostatnich poszukiwaniach notebooka, ale po zobaczeniu go na zywo moj entuzjazm opadl.

inna sprawa ze wybor notebookow do jakis 4 tys zl jest fatalny, sam badziewny plastik, wykonanie kiepskie, wyglad czesto koszmarny. ciezko znalesc cos fajnego i solidnego w tej kwocie :(
ale to moje zdanie :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-07 20:08:23
Autor: Czeresniak
Piotrek pisze:
[...]

A Twój T61 to co jak nie badziewny plastik?
Jedynie rama jest magnezowa.
O klapie wyświetlacza już nie wspomnę bo bardziej badziewnego materiału który by się łatwiej rysował i przyjmował odciski palców nie dało się wymyślić.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-11-08 11:46:27
Autor: Piotrek
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
A Twój T61 to co jak nie badziewny plastik?

zdecydowanie nie

Jedynie rama jest magnezowa.

plus solidne zawiasy i plastik jednak o wiele lepszej jakosci niz w wiekszosci obecnych plastikowych wydmuszek w kategori dostepnej dla wiekszosci osob.
zobacz sobie jak sie po 1-2 latach wyciera plastik na wiekszosci tanich notebookow(niby matowa powierzchnia sie wyciera i wyglada to koszmarnie)
w moich T30, T4x a obecnie w T61 po 2-3 latach niema sladu po wytarciach na plastiku.
zawiasy nie wykazuja zadnych oznak zmeczenia, cala obudowa nie jest nigdzie peknieta mimo ciezkich warunkow pracy.

O klapie wyświetlacza już nie wspomnę bo bardziej badziewnego materiału który by się łatwiej rysował i przyjmował odciski palców nie dało się wymyślić.

hmmmm rysowal powiadasz ?
obecna wiekszosc nowych przecietnych plastikowych wydmuszek ma klape wykonana z blyszczacego plastiku. to sie dopiero rysuje i lapie odciski. wiem bo mam tez takiego :)

ciekawe bo ja po dwoch latach pracy na T61 niemam zadnych rys(a notebook ten czesto w domu mi sluzy jako podstawke np pod kawe jak nie pracuje na nim a ma go pod reka na sofie :) sluzyl mi ostatnio jako dystans przy przykrecaniu polek w szafce(jego szerokosc akurat mi pasowala jako odstep miedzy szafkami:)
do tego noszenie za matryce(prawie codziennie go tak przesuwam), przesuwanie noga po podlodze, zdeptac mi sie go udalo tez kilka razy(na T42 na zamknietyn notebooku stalem bez problemu(80kg wagi :)) itd itp
wymieniac moglbym naprawde wiele.

radze Ci najpierw popracowac na tym sprzecie conajmniej pare mies jak nie pare lat i dopiero pozniej porownywac to do plastikowych badziewiastych notebookow jakie sa dostepne do 4 tys.

ostatnio szukalem do domu drugiego notebooka w przedziale 3-4 tys i bylem zalamany tym co mozna kupic. jakis wysyp tandety i nic wiecej. kupilem sobie jakas plastikowa wydmuszke do domu i zobaczymy czy przezyje chociaz dwa lata, szczerze watpie.

co do opisywanej SLki to myslalem ze to bedzie chociaz niewiele gorsze od seri R, ale sie sporo zawiodlem.
chamskie plastikowe zawiasy ktora od nowosci sie troszke odginaja przy manewrowaniu matryca nie sprawiaja wrazenia solidych zawiasow ktore moga wytrzymac codzienna prace przez jakies 2-3 lata.
mysle ze lenovo chcialo zrobic cos co bedzie wygladac jak seria thinkpad w cenie przystepnej dla przecietnego klienta. wyszlo im to tak srednio, bo on wyglada podobnie do thinkpada tylko na zdjeciach.

nie krytykuje tego wyboru tylko opisuje swoje wrazenia, sam bylem bardzo zainteresowany ta seria.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-08 12:43:17
Autor: Czeresniak
Piotrek pisze:
[...]

Ja mam problem z zawiasami bo mi się "chybocze" klapa przy ustalonym położeniu. Na górnej krawedzi to tak 3-4cm luzu. Czytałem że to wada zawiasów którą usuwają na gwarancji.

[...]

Zgadza się na tym plastiku pod nadgarstkami nie będzie wytarć, ale będą na klawiaturze. Zresztą sam plastik ma ostre krawędzie w miejscu połaczeń technologicznych form wtryskowych.

[...]

Miałem na myśli materiał, który sprawia wrażenie gumy, tam gdzie najczęściej chwytam zostały tłuste ślady po palcach a przeciągnięcie paznokciem zostawia wyraźny i nie dający się usunąć ślad.

[...]

Akurat mam T61 od dwóch lat i dlatego się wypowiadam, kupiłem go widząć stare modele T4x i niestety tam obudowa była bardziej solidna i chyba rzeczywiście z magnezu, w T61 to plastik.
Do tej pory żałuję, że nie wziąłem innej marki.

[...]

Tu się z Tobą zgodzę, ale problem ten dotyczy też telefonów i aparatów foto. Ostatnio próbowałem dokonać zakupów w tym asortymencie i zostałem przy tym co mam.
Wygląda na to, że na rynku jest tylko tandeta ale należy wziąć też pod uwagę kurs dolara o prawie 50% wyższy niż dwa lata temu :-(
Wtedy mój T61 kosztował 4000zł więc teraz trzeba szukać czegoś w okolicy 6000zł. Niestety nasze pensje nie wzrosły o tyle a w dodatku wzrosły inne wydatki.

[...]

Plastikowe to są osłony zawiasów a same zawiasy są metalowe. Zresztą T61 też miało wpadkę z zawiasami i niestety mi się przytrafiła.
Zresztą jak i wiele innych problemów.

mysle ze lenovo chcialo zrobic cos co bedzie wygladac jak seria thinkpad w cenie przystepnej dla przecietnego klienta. wyszlo im to tak srednio, bo on wyglada podobnie do thinkpada tylko na zdjeciach.

Dziwię się, że nie zmieniono położenia przycisków od tuchpada, mi ciągle przeszkadzają bo są zbyt blisko krawędzi i się przez przypadek potrafi wcisnąć np brzuchem :-)

nie krytykuje tego wyboru tylko opisuje swoje wrazenia, sam bylem bardzo zainteresowany ta seria.

Może wiesz jak to jest z gwarancją na T61 ja mam trzy lata ale gdzieś czytałem, że trzeci rok to Lenovo pokrywa aby koszty robocizny a koszty części pokrywa użytkownik.
Teraz nie mogę odnaleźć informacji na ten temat.

Pozdrawiam
Darek

Data: 2009-11-10 22:28:34
Autor: Piotrek
[...]

nie spotkalem sie z tym w zadnej z seri T
w poprzedniej pracy przeszlo mi przez rece kilkaset notebookow z seri T2x, T3x, T4x i troche T6x
a obecnie mam w innej pracy do czynienia tylko z seria T6x i tez nie widze zeby ktokolwiek z kolegow z dzialu sie na to skarzyl(z 70 osob na codzien widuje to bym cos slyszal :)

Zgadza się na tym plastiku pod nadgarstkami nie będzie wytarć, ale będą na klawiaturze.

pod nadgarstkami po dwoch latach brak sladu, na rogach widac lekkie wyslizgania.
co do klawiatury to rowniez widac ze w miescu gdzie sie najczesciej naciska to sa wyslizgane klawisze(blyszcza sie bardziej) ale litery sa cale wiec nie widze problemu.
na kazdej klawiaturze czy przy desktopie czy przy notebooku po pewnym czasie widac bylo slady po uzytkowaniu w postaci bardziej wyslizganych powierzchni.

Zresztą sam plastik ma ostre krawędzie w miejscu połaczeń technologicznych form wtryskowych.

nie zwuwazylem, w ktorym miejscu to az popatrze :)
przy ekranie w T61(obudowa przy ekranie ale na poziomej czesci)  jest lekko pofalowana ale tak jest w kazdej T61 jaka widzialem. w niczym to nie przeszkadza ale widac to :)

Miałem na myśli materiał, który sprawia wrażenie gumy, tam gdzie najczęściej chwytam zostały tłuste ślady po palcach a przeciągnięcie paznokciem zostawia wyraźny i nie dający się usunąć ślad.

hmmmm ja ci powiem ze jakos nie zauwazylem jakis problemow.
akurat obudowe mam nie czyszczona z dwa lata i wyraznych sladow nie widze.
rys nie stwierdzilem, a tlustych sladow tez jakos nie widze(pod swiatlo na okolo notebooka jak sie go nosi to widac slady palcow ale to norma w kazdym sprzecie jak sie go dotyka)
ale napewno zadnych ordynarnych sladow nie widzialem :)

Akurat mam T61 od dwóch lat i dlatego się wypowiadam, kupiłem go widząć stare modele T4x i niestety tam obudowa była bardziej solidna i chyba rzeczywiście z magnezu, w T61 to plastik.

zadna obudowa nie byla z magnezu w calosci a jedynie jej elementy konstrukcyjne jak ramki i mocowania zawiasow. wg mnie sam plastik w seri T nie zmienil sie od seri T2x i jest ciagle wysokiej jakosci.
malo tego, jak serie T4x odchudzili bokami to bywalo ze T4x lubily peknac(z 5-6 sztuk widzialem na jakies 80-100) ktore mialy boki przy klawiaturze pekniete. ewidentna wina uzytkownika ale sie zdazalo.
w seri T6x nie widzialem ani jednego takiego przypadku.

Do tej pory żałuję, że nie wziąłem innej marki.

szczerze mowiac nie widze jakos godnego konkurenta w tej kategori.
nad czym sie zastanawiales?

Wygląda na to, że na rynku jest tylko tandeta ale należy wziąć też pod uwagę kurs dolara o prawie 50% wyższy niż dwa lata temu :-(

niestety tak to juz jest i to prawie przy kazdym asortymencie.
lacznie z samochodami :)

Wtedy mój T61 kosztował 4000zł więc teraz trzeba szukać czegoś w okolicy 6000zł. Niestety nasze pensje nie wzrosły o tyle a w dodatku wzrosły inne wydatki.

no przy 6 tys mozna juz cos sensownego wybrac co nie razi jakos po oczach jak ta ogolna tandeta.
ale przedzial cenowy dosc wysoki niestety.

Plastikowe to są osłony zawiasów a same zawiasy są metalowe.

noooo ale nie powiesz ze w seri T sa zawiasy podobne do seri SL :)
ja swoja T61 nosze notorycznie za otwarta matryce i a nawet mozna ja otworzyc o 180 stopni i chwycic notebooka za nia i zawiasy sie nie wylamia.
balbym sie cos takiego zrobic z jakim kolwiek notebookiem jakie ostatnio ogladalem :)
a moj drugi notebook asusa przy takiej akcji pewnie trzasnal by jak zapalka :)

Zresztą T61  też miało wpadkę z zawiasami i niestety mi się przytrafiła.
Zresztą jak i wiele innych problemów.

jak ci sie bedzie chcialo to mozesz opisac co jeszcze ci sie zepsulo ?
az zagadam u nas do chlopakow w helpdesku czy maja podobne problemy, przy kilkuset sztukach pewnie by zauwazyli :)

Dziwię się, że nie zmieniono położenia przycisków od tuchpada, mi ciągle przeszkadzają bo są zbyt blisko krawędzi i się przez przypadek potrafi wcisnąć np brzuchem :-)

hahaha no dobra, czasami mam to samo ale mimo wszystko wg mnie jest to wygodne.
w asusie ciagle klikam palcem po obudowie a przycisk jest o wiele glebiej :) wkurza mine to :)

Może wiesz jak to jest z gwarancją na T61 ja mam trzy lata ale gdzieś czytałem, że trzeci rok to Lenovo pokrywa aby koszty robocizny a koszty części pokrywa użytkownik.
Teraz nie mogę odnaleźć informacji na ten temat.

z T6x nie przypominam sobie zebym jezdzil na gwarancji, ale poprzednie thinkpady jak wozilem na gwarancji do Ram Serwisu to nie bylo problemu(tez mialy 3 lata gwarancji).
mnie sie nie chcialo w firmie szukac papierow do nich wiec jechalem z czysta karta gwarancyjna i na miejscu sprawdzali mi po S/N do kiedy mam gwarancje(ale bez dowodu sprzedazy licza od daty produkcji a nie od daty zakupu bo nie maja w bazie info odnosnie tego kiedy sprzet zostal kupiony) w moim przypadku data produkcji od daty sprzedazy roznila sie max 1 mies wiec przy 3 latach bylo to dla nas bez roznicy.

tak czy inaczej nigdy w czasie obowiazywania 3 letniej gwarancji nie musialem za nic placic.
zadzwon na infolinie lenovo polska to Ci powiedza co i jak, calkiem sensownie mi sie z nimi gadalo swego czasu :)

ps
od dwoch lat juz jestem typowym userem thinkpadow a nie jak przedtem i userem i troche serwisantem tego sprzetu wiec troche juz wypadlem z obiegu odnosnie spraw serwisowo gwarancyjnych. ale mam sporo znajomych nadal co sie tym zajmuja i nikt nie zeznawal zeby sposob uznawania gwarancji sie zmienily.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-08 17:43:09
Autor: Marcin

Użytkownik "Piotrek" <a@b.ru> napisał w wiadomości news:hd4c0g$ec9$1achot.icm.edu.pl...

[...]

Na razie sprawdza sie dobrze. Alel mam go miesiac
wiec trudno cos powiedziec o jakosci.
Co do obecnych laptopow to sie
zgodze. Sam szukalem czegos co by spelnialo dwa wymagania:
matowa matryca i wyjscie cyfrowe na monitor (HDMI/DVI).
Bardzo maly wybor. Nie wybralem SL500 dlatego, ze
byl najlepszy ale dlatego, ze w ogole byl :)
Powloka klapy w SL500 to jakas pomylka. Ale
przynajmniej na to nie patrze  za czesto:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-10 22:33:46
Autor: Piotrek
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
Na razie sprawdza sie dobrze. Alel mam go miesiac
wiec trudno cos powiedziec o jakosci.

jak bys mial krytyczne uwagi o nim po miesiacu to by byl koszmar :)
zycze zebys nie mial z nim zadnych problemow.

Co do obecnych laptopow to sie zgodze.

niestety :(
w budzecie ktory zalozylem sobie musialem wybrac mniejsze zlo przy zakupie notebooka.
nic mnie nie przekonalo w 100 %...... straszna tandeta.

Sam szukalem czegos co by spelnialo dwa wymagania:
matowa matryca i wyjscie cyfrowe na monitor (HDMI/DVI).

nooo to mnie kusilo w SL, matowa matryca :)
nie wiem co oni sie tak uwzieli na te blyszczace matryce ....

Bardzo maly wybor. Nie wybralem SL500 dlatego, ze
byl najlepszy ale dlatego, ze w ogole byl :)

:)
jest jeszcze seria R(cos pomiedzy SL a T) ale to juz chyba od 4 tys w gore sie zaczyna.
nie wiem czy ma HDMI ale matowa matryca jest :)

Powloka klapy w SL500 to jakas pomylka. Ale
przynajmniej na to nie patrze  za czesto:)

blyszczaca prawda? dobrze pamietam(za duzo notebookow ogladalem w ciagu ostatnich 2 tyg i mi sie miesza :)
to jakas porazka, nie wiem co oni sie na to tak uwzieli.....

moj thinkpad sluzy w domu za podstawke pod wszystko,jak lezy zamkniety na stole to rzucam na niego co mam w kieszeniach(komorki, kluczyki, panel od radia itd itp) pozniej jak sie rano pakuje to mam wszystko na kupie.
3 dni temu zrobilem to samo na tego badziewnego Asusa z blyszczaca matryca i mam juz ryse..... co za syf teraz robia :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-15 22:29:23
Autor: Marcin

Użytkownik "Piotrek" <a@b.ru> napisał w wiadomości news:hdcm51$fb4$1achot.icm.edu.pl...

blyszczaca prawda? dobrze pamietam(za duzo notebookow ogladalem w ciagu ostatnich 2 tyg i mi sie miesza :)

Niestety prawda, klapa jest blyszczaca. A do tego ma tandetnie swiecaca
czerwona diode z kropka nad i w napisie ThinkPad.
Na szczescie nie ogladam klapy za czesto ze strony blyszczacej...

to jakas porazka, nie wiem co oni sie na to tak uwzieli.....

Moze po to by drozej sprzedac wersje calkowice matowa
jako 'biznesowa'? Jakbym mial z tym blyszczacym dziadostwem
isc do klienta to wstyd... Na szczescie uzywam go
prywatnie.
Chociaz widzialem, ze niektorzy sobie z tym poradzili
naklejajac nalepke na cala klape.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-10 11:02:42
Autor: Maciek
Marcin pisze:
Ostatnio zanabylem Lenovo SL500.
Może podpytam tak zupełnie nie na temat: czy ten SL500 ma obudowę matrycy wykonaną z matowego, czy błyszczącego plastiku? Pytam, bo na zdjęciach ze strony Lenovo, obudowa jest według mnie matowa, natomiast macając laptopa w sklepie okazało się, że to wstrętny błyszczący plastik. Czy wszystkie mają błyszczącą obudowę, czy to zależy od modelu?
Maciek

Data: 2009-11-11 11:55:39
Autor: Piotrek
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
Może podpytam tak zupełnie nie na temat: czy ten SL500 ma obudowę matrycy wykonaną z matowego, czy błyszczącego plastiku?

cala obudowa jest z matowego plastiku z wyjatkiem pokrywy ekranu....
po co zrobili tak to chyba nikt nie wie, ani wyglad nie jest lepszy ani nie jest to praktyczniejsze.
pewnie glupia moda i tyle...

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-11 20:51:07
Autor: Maciek
Piotrek pisze:
cala obudowa jest z matowego plastiku z wyjatkiem pokrywy ekranu....
po co zrobili tak to chyba nikt nie wie, ani wyglad nie jest lepszy ani nie jest to praktyczniejsze.
pewnie glupia moda i tyle...
Pani z Lenovo napisała mi, że SL510 jest cały matowy. Tylko matrycę zrobili błyszczącą :-D

Maciek

Data: 2009-11-11 21:21:04
Autor: Piotrek
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
Pani z Lenovo napisała mi, że SL510 jest cały matowy. Tylko matrycę zrobili błyszczącą :-D

:)
no to nie wiem, ja ogladalem kilka SL550.
tak czy inaczej radze ci go na zywo poogladac a nie sugerowac sie zdjeciami :)
zebys sie niemilo nie zdziwil jak zamowisz przez neta i wyciagniesz go z pudelka :D

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-11-11 22:05:22
Autor: Maciek
Piotrek pisze:
no to nie wiem, ja ogladalem kilka SL550.
tak czy inaczej radze ci go na zywo poogladac a nie sugerowac sie zdjeciami :)
zebys sie niemilo nie zdziwil jak zamowisz przez neta i wyciagniesz go z pudelka :D
A co mi po nim jak ja szukam czegoś całkowicie matowego - od matrycy zaczynając, a na obudowie kończąc. Taki współczesny ThinkPad T23 za rozsądne pieniądze mi się marzy ;-)

Maciek

Data: 2009-11-12 19:21:18
Autor: Piotrek
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
Taki współczesny ThinkPad T23 za  rozsądne pieniądze mi się marzy ;-)

zmartwie cie, ale chyba nie znajdziesz.
cos porzadnego kosztuje juz sporo wiecej, a wszystko ze sredniej/tanszej polki to tandeta.

--
pzdr
piotrek

Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?