Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?

Data: 2009-11-05 22:34:18
Autor: Konrad Kosmowski
Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?
** Marcin <nomail@nospam.de> wrote:

Ostatnio zanabylem Lenovo SL500. Jest tam zabezpieczenie dla dysku przed
wstrzasami. Podczas jazdy pociagiem zachcialo mi sie ogladac divx z dysku.
Niestety co jakis czas dzialal system i wylaczal na chwile dysk co przrywalo
film.  Poprzednio mialem IBMa R50e, nie mial on takiego systemu ale przez 4
lata nic sie nie stalo. Wiec nie wiem czy mozna bezpiecznie wylaczyc ten
system na czas podrozy pociagowych.

To pytanie skieruj do PKP? :)))

Serio to pewnie ten system jest przesadnie czuły - ale do tego on służy właśnie
aby eliminować *potencjalne* możliwości uszkodzenia dysku.

OffTopic: Ewentualnie moze w VLC mozna ustawic jakos by mial on duzy bufor i
odtwarzanie nie byloby przerywane.

No właśnie to jest rozwiązaniem Twojego problemu - tak w VLC można zwiększyć
bufor odczytu spokojnie do kilkudziesięciu MiB i to rozwiąże problem.

Prawdopodobnie to jest te ustawienie:
http://home.kosmosik.net/always/vlcbuffer.JPG

--

Zabezpieczenie dysku przeci wstrzasom w laptopie? Wylaczyc czy nie?