Zabezpieczenie przed deszczem

Data: 2010-08-31 23:23:30
Autor: Piotr M
Zabezpieczenie przed deszczem
Witam.

Jakie zabezpieczenie ktoś może polecić przed deszczem? Powiedzmy na  miejski dojazd 1h. Mam kurtkę ale coś by się przydało na nogi i stopy.  Pomyślałem o jakiś spodniach co można założyć na każde inne w których się  jest no i coś na buty.

Co myślicie o takim komplecie?
"materiał z którego jest wykonany to POLYESTER z naniesioną od środka  cienką powłoką PCV co czyni go całkowicie nieprzemakalnym a zarazem bardzo  lekkim, niekrępującym ruchów"
http://allegro.pl/i1207526440.html

A co sądzicie o np pelerynie? :)
http://allegro.pl/i1203414258.html

Niestety na buty nic nie znalazłem taniego.

Gościu w rowerowym coś mówił o hipermarkecie budowlanym lub sklepie z  odzieżą roboczą i ochronną, że można jakiś patent stamtąd wyszukać..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-31 23:33:45
Autor: Marcin Hyła
On 2010-08-31 23:23, Piotr M wrote:

[...]

http://www.rowery.org.pl/deszcz.html - na zdjęciach pelerynka cleveland firmy www.anuy.nl

Na buty mam takie:
http://www.rowerystylowe.pl/pokrowiec-przeciwdeszczowy-buty-anuy-inca-mlxl-p-4416.html - i spisują się rewelacyjnie, choć zapewne pętle mocujące od spodu się kiedyś przetrą.

Notabene, w tym właśnie sklepie właściciel zapowiadał, że peleryny z linku wczesniej też mógłby zaimportować (ten sam producent co osłon na buty), więc można by go pomęczyć.

Plusem ponczo jest ochrona także spodni - kurtka tego nie zapewnia. W dzisiejszych ulewach mokry byłem od tego, co sam wypociłem i centralnie na kolanach - ale _tylko_ na kolanach, wyżej i niżej sucho.

Ponczo, które widać w Twoich linkach do alegro nie ma wycięć z boków - i to jest mega problem w silnym wietrze. Peleryna to potężny żagiel, więc przy dojazdach jednogodzinnych może być poważnym utrudnieniem (znaczące opory aerodynamiczne), jadąc dalej - i nie na miejskim rowerze, tylko na trekingu zawsze biorę kurtkę i spodnie pedeszcz, nigdy pelerynę.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-09-01 00:14:59
Autor: Piotr M

On 2010-08-31 23:23, Piotr M wrote:

[...]

Tak przypuszczam że taka peleryna jest super ekspresowa w ubraniu i dość  wygodna, ale mam wątpliwości nad jej skutecznością, te wycięcie, nawet  wiaterek na prawo i lewo jej nie targa podczas jazdy? Deszcz nie podcina?

Na buty mam takie:
http://www.rowerystylowe.pl/pokrowiec-przeciwdeszczowy-buty-anuy-inca-mlxl-p-4416.html  - i spisują się rewelacyjnie, choć zapewne pętle mocujące od spodu się  kiedyś przetrą.

Fajne :) Mogłyby kosztować ze 30zł, bo 60 to kurcze IMO dużo za takie coś,  ale nie znam się i tylko takie mam odczucie.

Mam wyobrażenie że np jakieś takie spodnie/ochraniacze, to chyba najlepiej  chronią, takie zakładane jedne na drugie, ale zatrzymać się ubierać,  ubierac spodnie na ulicy, jakoś dziwnie tak.. peleryna wygodniejsza, pach  i już na sobie..

Dzięki za info..

Data: 2010-09-01 00:20:23
Autor: Marcin Hyła
On 2010-09-01 00:14, Piotr M wrote:

[...]

Podcina tylko podczas postoju, jak jest boczny wiatr. Boczny wiatr w trakcie jazdy potrafi mocno zdestabilizować rowerzystę w pelerynie _bez_ wycięć (miałem kiedyś taką), w tej - nigdy. Z peleryną "dzwonem" (bez wycięć) może być też problem z manewrami - na 100% nie dasz rady sygnalizować czytelnie zamiaru skrętu, a ja miałem problem z osadzeniem jej na kierownicy górala (po prostu była za ciasna, mieściła się tylko na "jaskółce" miejskiego roweru).

Fajne :) Mogłyby kosztować ze 30zł, bo 60 to kurcze IMO dużo za takie
coś, ale nie znam się i tylko takie mam odczucie.

Prawda - drogie. Koleżanka z pracy przyjechała dzisiaj w torbach foliowych na nogach :-)

[...]

I - co ważne - zajmuje bardzo mało miejsca. To dodatkowy plus wycięć :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-09-01 13:55:44
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Marcin Hyła napisał:
Prawda - drogie. Koleżanka z pracy przyjechała dzisiaj w torbach
foliowych na nogach :-)

Tylko?
Niezłe widoki miałeś ;-)

Data: 2010-09-01 03:44:46
Autor: player
Zabezpieczenie przed deszczem
On 31 Sie, 23:33, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

Na buty mam takie:http://www.rowerystylowe.pl/pokrowiec-przeciwdeszczowy-buty-anuy-inca...
- i spisują się rewelacyjnie, choć zapewne pętle mocujące od spodu się
kiedyś przetrą.

hey, czy da się  w tym jeździć z spda'mi?

--
pozdr.
lokie

Data: 2010-09-01 12:50:38
Autor: MadMan
Dnia Wed, 1 Sep 2010 03:44:46 -0700 (PDT), player napisał(a):

[...]

Pod espedy masz dedykowane ochraniacze. Ja mam Rogelli Aquatex czy coś w
ten deseń, poza tym że się podniszczyły przez zimę (naprawię zapewne
jakoś, główne paski wzmacniające i gumki się podarły) to OK, ale
oddychają tak sobie. No i czasami od góry może nalecieć wody nieco. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-01 09:12:35
Autor: Jan Cytawa
Marcin Hyła napisał:

http://www.rowery.org.pl/deszcz.html - na zdjęciach pelerynka cleveland firmy www.anuy.nl

Ja uzywam (dzis tez) pelerynki z lekkim rozcieciem z bokow. Takie
polaczenie ponczo i pelnego klosza. Jechalem w sandalach przy sporej
ulewie i praktycznie nie zmoklem. Tylko ja mam do pracy niedaleko ze 2
km.
NIewatpliwa zaleta pelerynki jest szybkie i latwe ubieranie i
rozbieranie sie.
[...]

Przy silnym wietrze i deszczu wszystko jest problemem, nawet pelerynka
nie daje zabezpieczenia przed zmoknieciem. Przy predkosciach zakladanych
do ok. 20 km/h zagiel nie stanowi problemu. Przy wiekszych juz duzy.

Prawde mowiac przy dzisiejszych opadach i koniecznosci dojazdu
kilkanascie km nie wiem czy nie wsiadlbym do samochodu. Zadne
zabezpieczenie przed zmoknieciem nie zda egzaminu.

Jan Cytawa

Data: 2010-09-01 11:46:42
Autor: Alfer_z_pracy
Jan Cytawa napisał:
Prawde mowiac przy dzisiejszych opadach i koniecznosci dojazdu
kilkanascie km nie wiem czy nie wsiadlbym do samochodu.

Ja nie wsiadłem. Miałem dziś do załatwienia dentystę, sklep z łożyskami (tak, do roweru :-) i dworzec centralny. Rowerem wyrobiłem się niemal idealnie do pracy.

A że trochę zmokłem... no cóż! Czymże jest mokre ubranie gdy w grę wchodzi triumfalne wejście do roboty, a wszyscy patrzą! Ha!

A.

P.S. Podepnę się: a RĘKAWICZKI? Co z tego że mam z długimi paluchami, skoro po pół h są mokre. Teraz wiszą na monitorze i się suszą :-) Czy są rowerowe rękawiczki antydeszczowe?

Data: 2010-09-01 03:50:38
Autor: player
On 1 Wrz, 11:46, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

P.S. Podepnę się: a RĘKAWICZKI? Co z tego że mam z długimi paluchami, skoro
po pół h są mokre. Teraz wiszą na monitorze i się suszą :-) Czy są rowerowe
rękawiczki antydeszczowe?

Pewnie są, ale ja dzis na rowerowe z palcami załozyłem foliowe z cpn'u
i bylo spox, tzn.
ciepło i nie czułem ze mam mokre dłonie, chociaz rękawice po zdjęciu
okazały się mokre.
Przy duzym speedzie pewnie mocno poci sie łapa ale ja jechałem około
20 - 25 km/h i jestem zadowolony :)

--
pozdr.
lokie

Data: 2010-09-01 09:58:31
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 01 Sep 2010 11:46:42 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

P.S. Podepnę się: a RĘKAWICZKI? Co z tego że mam z długimi paluchami,
skoro po pół h są mokre. Teraz wiszą na monitorze i się suszą :-) Czy są
rowerowe rękawiczki antydeszczowe?

A chociaĹźby te: <http://sklep.napieraj.pl/product-pol-209-Wodoodporne-
oddychajace-rekawice-SealSkinz-Mountain-Bike.html> aczkolwiek ręka się w nich dość poci na rowerze. A jeździłem w temperaturach 0 i poniżej. W minusowych jest w nich za zimno, ale czasem pomaga druga cienka para bawełnianych.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-01 12:25:07
Autor: Alfer_z_pracy
piecia aka dracorp napisał:
[...]

Hm, 168 zł... A na jesień to się nadaje, czyli te 5-15*C? Wyglądają na zbyt "ciepłe".

A.

Data: 2010-09-01 13:58:55
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 01 Sep 2010 12:25:07 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

Hm, 168 zł... A na jesień to się nadaje, czyli te 5-15*C? Wyglądają na
zbyt "ciepłe".

A.
Raczej zbyt ciepłe. Aczkolwiek jak będzie padać i będzie zimno niedługo to sprawdzę i dam znać.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-02 00:22:16
Autor: emil
Alfer_z_pracy pisze:
Jan Cytawa napisał:
[...]

Rękawiczki neoprenowe do kupienia w sklepach wędkarskich, w środku będzie mokro od potu ale cieplej, tyle że to się przydaje tak od +5 do 0.

Data: 2010-09-01 00:54:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zabezpieczenie przed deszczem
Piotr M bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Co myślicie o takim komplecie?
"materiał z którego jest wykonany to POLYESTER z naniesioną od środka  cienką powłoką PCV co czyni go całkowicie nieprzemakalnym a zarazem bardzo  lekkim, niekrępującym ruchów"

Będziesz w tym tak potężnie pływał, że ja wolałbym moknąć w deszczu. Idź w
GoreTex jak już.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-31 23:41:30
Autor: Piotrpo
Zabezpieczenie przed deszczem
On 1 Wrz, 00:54, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> lekkim, niekrępującym ruchów"

Będziesz w tym tak potężnie pływał, że ja wolałbym moknąć w deszczu. Idź w
Na rowerze jak zaczyna padać, to i gore nie pomoże. Zawsze jest się
mokrym, jak nie od deszczu, to od potu :/ Możliwe, że te peleryny są
pod tym względem lepsze. Na taka pogodę jak teraz, to niestety
najlepszym chyba patentem jest po prostu normalna koszulka(+ ew.
bluza) i szorty z jakiegoś tam coolmaxa. Ważne, że szybko schnie, a
nie, że "nie przemaka". W plecaku albo w pracy komplet ciuchów na
zmianę i starczy. Na krótszych trasach miejskich można kombinować,
jechać 2x wolniej itp. ale jak chce się utrzymać tempo, to niestety
deszcz trzeba traktować jako dodatkowe chłodzenie w trakcie jazdy :)
Nie sprawdzałem peleryn - spróbuję przy jakiejś okazji.
Podstawa to zabezpieczenie butów - zaskakująco szybko mokną i
zaskakująco długo schną.

Data: 2010-09-01 09:20:32
Autor: piecia aka dracorp

sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> bardzo lekkim, niekrępującym ruchów"

Będziesz w tym tak potężnie pływał, że ja wolałbym moknąć w deszczu.
IdĹş w GoreTex jak juĹź.
Na rowerze jak zaczyna padać, to i gore nie pomoże. Zawsze jest się
mokrym, jak nie od deszczu, to od potu
Bez przesady, to że membrana przestaje działać w dużych wilgotnościach i temperaturach to nie oznacza, że będziesz się jakoś mocniej pocił. W końcu będzie się zachowywać wówczas jak każda inna kurtka przeciwdeszczowa bez membrany.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-01 03:28:07
Autor: Piotrpo
On 1 Wrz, 11:20, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
> [...]

temperaturach to nie oznacza, że będziesz się jakoś mocniej pocił. W
końcu będzie się zachowywać wówczas jak każda inna kurtka

Tak się składa, że mam kurtkę z gore-tex (fakt nie rowerową) można się
w tym spocić bardzo szybko i nie potrzeba deszczu. Taki już urok
roweru.
Dochodzi jeszcze interpretacja tego co nazywamy "dojazd do pracy" i
"rower miejski" - dla jednego to holender, z błotnikami chroniącymi
spodnie od garnituru, dla innego będzie to miejska przełajówka czy jak
to się nazywa (rower szosowy z prostą kierownicą) a dla jeszcze kogoś
innego regularna szosówka, czy fix. Jeżeli jest ciepło, wolę zmoknąć
niż się spocić.

Data: 2010-09-01 08:44:47
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 01.09.2010 00:54 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
[...]

Jasne. A w tym super hiper ultra power Gore Teksie nie będzie pływał, bo
przecież w ulewie nie ma żadnego problemu z odprowadzeniem wilgoci na
zewnątrz.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-09-01 11:18:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zabezpieczenie przed deszczem
"Mikołaj \"Miki\" Menke" bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
[...]

Tego nie napisałem. Będzie pływał, owszem, ale mniej. Poza tym, miki,
przypominam że istnieje instytucja "wywietrzników" w kurtkach, które
znacznie poprawiają oddychalność.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-01 09:10:23
Autor: PeJot
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Za kasę którą trzeba wydać na dobry zestaw z goretexem ( który mokry i tak nie zapewnia komfortu, bo ma ograniczoną oddychalność ) , da się kupić samochód w stanie nadającym się do zarejestrowania i jazdy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-01 09:34:58
Autor: szufla
[...]

To prawda, tylko, ze pojezdzisz nim z tydzien a pozniej jesli bedziesz chcial kontynuowac jego utrzymanie to dolozysz min. 3x tyle jesli nie wiecej.
Goretex swietnie nadaje sie do jazdy do pracy, czyli nie za szybko i nie za dlugo, tak jak dzisiaj po Wawie. Uwierz mi komfort jest olbrzymi, po za tym zestaw taki wykorzystasz na inne okazje :)

sz.

Data: 2010-09-01 10:09:35
Autor: PeJot
szufla pisze:
[...]

A w taksówce jeszcze lepszy :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-09-01 08:19:22
Autor: bans
W dniu 2010-08-31 23:23, Piotr M pisze:

"materiał z którego jest wykonany to POLYESTER z naniesioną od środka
cienką powłoką PCV

To bełkot. To tak, jakby ci ktoś napisał, że sprzedaje "nóż ze STALI" albo "deskę z DREWNA" ;)

Ot, zwykły ceratex, popularnie zwany folią ;)

--
bans

Data: 2010-09-01 04:35:46
Autor: Marek
Zabezpieczenie przed deszczem
bans:

Ot, zwykły ceratex, popularnie zwany folią ;)

To nie jest folia. To rzeczywiście tkanina pokryta PCV. Kupiłem kiedyś
taki zestaw w sklepie BHP w wersji XXXL (żeby w tym "żaglu" móc się
schować także z plecakiem). Jadąc na rowerze o sportowej geometrii,
czyli w pozycji pochylonej, można zostawić kurtkę rozpiętą, co
zapewnia jaką taką wentylację. Uważam że to dobry kompromis między
dopasowaną kurtką - skraplaczem potu i przewiewną od dołu peleryną.
Niestety, łańcuch podarł nogawkę już na pierwszym kursie, choć mogłem
tego uniknąć zakładając opaskę na prawą nogę. Po pewnym czasie
membrana PCV zaczęła się kruszyć i złuszczać, więc korzystanie z tej
odzieży straciło sens. Ale za trzydzieści złotych można to kupić.
Używam też czasem na rowerze peleryny turystycznej Salewy. Ale to
kawał szmaty i choć dobrze chroni, to na rower jest nieco za
obszerny.
Jak leje stale, to do pracy zakładam kurtkę, spodnie i buty
turystyczne z membraną oddychającą, choć nie łudzę się, że ta membrana
ma w tych warunkach jakąkolwiek przewagę nad workiem foliowym. Zwykłe
buty i spodnie jadą wtedy w plecaku i muszę ruszyć wcześniej, żeby
zdążyć się przebrać. I w kurtce i w pelerynie kaptur na głowie
utrudnia kontrolę otoczenia, więc lepiej zakładać kapelusz
wodoodporny. Swój nabyłem w Decathlonie.
Odkąd do pracy nie jeżdżę na  MTB z SPD, zacząłem w takich warunkach
zakładać zamiast butów trekkingowych wysokie gumiaki.
Pisałem tu kiedyś o używaniu podczas deszczu rękawiczek kajakowych z
cienkiego neoprenu. To dobra opcja, ale teraz muszę  dorzucić uwagę
krytyczną. Neopren trzeba często czyścić, bo szybko zaczyna
śmierdzieć.

--
Marek

Data: 2010-09-01 08:41:15
Autor: Coaster
bans wrote:
[...]

[...]

Sam niezgorzej belkoczesz w podanym przykladzie ;-)
Noze, zanim staly sie stalowe najpierw byly krzemienne, potem miedziane, brazowe, zelazne. Deska nie musi byc z drewna - patrz deska rozdzielcza a aucie czy samolocie, deska do prasowania czy deska na kibel.
:-P

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-09-01 08:55:36
Autor: bans
W dniu 2010-09-01 08:41, Coaster pisze:

Noze, zanim staly sie stalowe najpierw byly krzemienne, potem miedziane,
brazowe, zelazne. Deska nie musi byc z drewna - patrz deska rozdzielcza
a aucie czy samolocie, deska do prasowania czy deska na kibel.

- Ilu potrzeba tłumaczy, żeby wymienić żarówkę?
- Context, please...

;)

--
bans

Data: 2010-09-01 09:14:09
Autor: szufla
[...]

Mysle, ze go niestety nie zrozumiales :/

Ja jesli musze jechac w deszczu od poczatku to zakladam kompletny zestaw goretexowy i jade wolno, staram sie nie pocic. Jesli natomiast deszcz mnie zaskoczy w trasie i nie mam jak sie obronic to do punktu docelowego docieram jak najszybciej, chociaz ostatnio kupilem cos co bez problemu miesci sie w torebce podsiodlo:
http://www.decathlon.com.pl/PL/p-aszcz-fluo-49670653/
Niestety jeszcze nie uzylem :)

sz.

Data: 2010-09-01 10:50:14
Autor: whitey
On 31/08/10 22:23, Piotr M wrote:
[...]

http://www.foxster.co.uk/jeantex-grabunden-waterproof-cycling-overtrousers.html
http://www.foxster.co.uk/agu-bike-boot-cycling-overshoes-4.html

ja takie dwie rzeczy mam i sa super. jedna zasadnicza uwaga, do roboty
nie jade 1h. po godzinie pedalowania bedziesz spocony niestety (ja
przynajmniej tak mam ze nie potrafie powoli jechac)

Data: 2010-09-01 13:53:50
Autor: robertbrn
[...]

Ja mam podobny zestaw z decathlona. Jedyna roznica jest taka ze moja kurtka ma kaptur. Polecam takie rozwiazanie. Wazne aby caly zestaw dal sie zwinac w mala torebka ktora mozesz gdzies wozic ze soba i wyciagac tylko gdy pada deszcz. Oddychalnosc moim zdaniem jest malo istotna, w czasie deszczu jezdze po miescie raczej spokojnie i po chodniku. Poprostu mniej wody chlapie na nogi i latwiej kaluze ominac. Ochraniacze na buty mozesz znalezc w akcesoriach do rowerow miejskich ok 60zl. mozna tez szukac w branzy motocyklowej

Data: 2010-09-01 20:43:13
Autor: Titus Atomicus
In article <op.vibm1gl413q3bq@piotr-komputer>, "Piotr M" <xx@xx.xx> wrote:

A co sądzicie o np pelerynie? :)
http://allegro.pl/i1203414258.html

Kupilem to w ubieglym sezonie (chyba co pewien czas jest promocja i kosztuje tylko 30zl) i jestem b. zadowolony.
Polecam.

TA

Data: 2010-09-01 21:35:49
Autor: WaldekEg
Zabezpieczenie przed deszczem
Data: 2010-09-01 22:17:38
Autor: Piotr M
Zabezpieczenie przed deszczem
Dnia 01-09-2010 o 21:35:49 WaldekEg <waldic_wyawal@totez_gazeta_itotez.pl>  napisał(a):

http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_12591.htm
od jutra w Lidlu

A to takie do chodzenia, są takiego samego kroju jak do jeżdżenia? Hmm,  chyba sobie kupię ta z Lidla. Znając Lidl to będzie dobry stosunek jakości  do ceny. Szkoda że w takim kolorze stalowym..

Data: 2010-09-01 23:32:44
Autor: robertcb

http://tinyurl.com/37ec558

Data: 2010-09-02 00:29:50
Autor: emil
Piotr M pisze:

Niestety na buty nic nie znalazłem taniego.

powyżej 20*C sandały
poniżej glany Bundeswehry

Data: 2010-09-02 00:42:58
Autor: Dżejm
Zabezpieczenie przed deszczem
poniżej glany Bundeswehry

A robią wersję SPD ;) ?

Data: 2010-09-02 03:11:32
Autor: emil
Zabezpieczenie przed deszczem
Dżejm pisze:
poniżej glany Bundeswehry

A robią wersję SPD ;) ?

Nie śmiej się, ale miałem przygotowany komplet bloków do wkręcenia w te buty (podeszwy jest tyle że spd w ładnie wyfrezowanym gnieździe prawie by się schował) , ale złożyłem drugi rower do jazdy w deszczu z platformami.

Zabezpieczenie przed deszczem