Zabezpieczenie przed deszczem

Data: 2010-09-01 08:19:22
Autor: bans
Zabezpieczenie przed deszczem
W dniu 2010-08-31 23:23, Piotr M pisze:

"materiał z którego jest wykonany to POLYESTER z naniesioną od środka
cienką powłoką PCV

To bełkot. To tak, jakby ci ktoś napisał, że sprzedaje "nóż ze STALI" albo "deskę z DREWNA" ;)

Ot, zwykły ceratex, popularnie zwany folią ;)

--
bans

Data: 2010-09-01 04:35:46
Autor: Marek
Zabezpieczenie przed deszczem
bans:

Ot, zwykły ceratex, popularnie zwany folią ;)

To nie jest folia. To rzeczywiście tkanina pokryta PCV. Kupiłem kiedyś
taki zestaw w sklepie BHP w wersji XXXL (żeby w tym "żaglu" móc się
schować także z plecakiem). Jadąc na rowerze o sportowej geometrii,
czyli w pozycji pochylonej, można zostawić kurtkę rozpiętą, co
zapewnia jaką taką wentylację. Uważam że to dobry kompromis między
dopasowaną kurtką - skraplaczem potu i przewiewną od dołu peleryną.
Niestety, łańcuch podarł nogawkę już na pierwszym kursie, choć mogłem
tego uniknąć zakładając opaskę na prawą nogę. Po pewnym czasie
membrana PCV zaczęła się kruszyć i złuszczać, więc korzystanie z tej
odzieży straciło sens. Ale za trzydzieści złotych można to kupić.
Używam też czasem na rowerze peleryny turystycznej Salewy. Ale to
kawał szmaty i choć dobrze chroni, to na rower jest nieco za
obszerny.
Jak leje stale, to do pracy zakładam kurtkę, spodnie i buty
turystyczne z membraną oddychającą, choć nie łudzę się, że ta membrana
ma w tych warunkach jakąkolwiek przewagę nad workiem foliowym. Zwykłe
buty i spodnie jadą wtedy w plecaku i muszę ruszyć wcześniej, żeby
zdążyć się przebrać. I w kurtce i w pelerynie kaptur na głowie
utrudnia kontrolę otoczenia, więc lepiej zakładać kapelusz
wodoodporny. Swój nabyłem w Decathlonie.
Odkąd do pracy nie jeżdżę na  MTB z SPD, zacząłem w takich warunkach
zakładać zamiast butów trekkingowych wysokie gumiaki.
Pisałem tu kiedyś o używaniu podczas deszczu rękawiczek kajakowych z
cienkiego neoprenu. To dobra opcja, ale teraz muszę  dorzucić uwagę
krytyczną. Neopren trzeba często czyścić, bo szybko zaczyna
śmierdzieć.

--
Marek

Data: 2010-09-01 08:41:15
Autor: Coaster
bans wrote:
[...]

[...]

Sam niezgorzej belkoczesz w podanym przykladzie ;-)
Noze, zanim staly sie stalowe najpierw byly krzemienne, potem miedziane, brazowe, zelazne. Deska nie musi byc z drewna - patrz deska rozdzielcza a aucie czy samolocie, deska do prasowania czy deska na kibel.
:-P

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-09-01 08:55:36
Autor: bans
W dniu 2010-09-01 08:41, Coaster pisze:

Noze, zanim staly sie stalowe najpierw byly krzemienne, potem miedziane,
brazowe, zelazne. Deska nie musi byc z drewna - patrz deska rozdzielcza
a aucie czy samolocie, deska do prasowania czy deska na kibel.

- Ilu potrzeba tłumaczy, żeby wymienić żarówkę?
- Context, please...

;)

--
bans

Data: 2010-09-01 09:14:09
Autor: szufla
[...]

Mysle, ze go niestety nie zrozumiales :/

Ja jesli musze jechac w deszczu od poczatku to zakladam kompletny zestaw goretexowy i jade wolno, staram sie nie pocic. Jesli natomiast deszcz mnie zaskoczy w trasie i nie mam jak sie obronic to do punktu docelowego docieram jak najszybciej, chociaz ostatnio kupilem cos co bez problemu miesci sie w torebce podsiodlo:
http://www.decathlon.com.pl/PL/p-aszcz-fluo-49670653/
Niestety jeszcze nie uzylem :)

sz.

Zabezpieczenie przed deszczem