Zabił rowerzystę i uciekł. Nie pomogł y światła i kamizelka

Data: 2011-12-20 14:05:56
Autor: Piotr P.
Zabił rowerzystę i uciekł. Nie pomogł y światła i kamizelka
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,10847392,Zabil_rowerzyste_i_uciekl__Nie_pomogly_swiatla_i_kamizelka.html

"Tragedia na drodze między Chojną, a Krajnikiem Dolnym. Samochód potrącił rowerzystę, który w wyniku obrażeń zmarł. Cyklista jechał prawidłowo oświetlonym rowerem, miał odblaskową kamizelkę. Kierowca samochodu uciekł. Policja go szuka.

Do wypadku doszło w poniedziałek około godziny 18 w rejonie skrzyżowania prowadzącego do miejscowości Krzymów.

- Mogę potwierdzić, że rowerzysta jechał rowerem, który był oświetlony. Miał też kamizelkę - mówi starszy sierżant Michał Kubiak z Komendy Powiatowej Policji w Gryfinie."

Oby szybko dorwali kierowcÄ™-mordercÄ™.

Data: 2011-12-20 07:12:04
Autor: Rowerex
Zabi³ rowerzystê i uciek³. Nie pomog³y ¶wiat³a i kamizelka
On 20 Gru, 14:05, "Piotr P." <p.pankowskiWYTNI...@gmail.comTOTEZ>
wrote:

Mogê potwierdziæ, ¿e rowerzysta jecha³ rowerem, który by³ o¶wietlony.
Mia³ te¿ kamizelkê - mówi starszy sier¿ant Micha³ Kubiak z Komendy

IMHO, lepsze od o¶wietlenia statycznego i kamizelki jest ¶wiat³o
poruszaj±ce siê czyli np. odblaski na butach lub peda³ach i migaj±ca
tylna lampka. To ¿e co¶ jest WIDOCZNE, nie znaczy jeszcze ¿e jest
DOSTRZEGALNE.

Je¿d¿ê rowerem w nocy do¶æ czêsto i obserwujê innych rowerzystów.
Wprawdzie niektórych nie widzê (ze wzglêdów oczywistych), ale patrz±c
na tych którzy daj± siê zauwa¿yæ odnoszê wra¿enie, ¿e sama kamizelka i
jaki¶ punkt ¶wietlny w stylu ci±gle ¶wiec±ca lampka to jednak za ma³o
by oceniæ czym jest to co¶ z przodu i w jakiej jest odleg³o¶ci. Czasem
ma siê wra¿enie, ¿e to po prostu przydro¿ny s³upek z odblaskiem, a nie
jad±cy rowerzysta, a ¿e s³upki raz ¶wiec±, a raz nie, to w zasadzie
nie wiadomo jak reagowaæ...

Ponadto niektóre kamizelki odblaskowe ubierane przez rowerzystów s±
tak bardzo odblaskowe, ¿e a¿ ich w ogóle nie widaæ. Praktycznie nie
widzia³em jeszcze porz±dnie odbijaj±cej ¶wiat³o kamizelki na
rowerzy¶cie, na policjancie widzia³em, ale na rowerzy¶cie nie.

Kiedy¶ rzuci³ mi siê w oczy rowerzysta ze ¶wiec±cymi i migaj±cymi
diodami na nogawkach. I to by³o naprawdê widoczne na ³adnych kilkaset
metrów, a przede wszystkim by³o £ATWO DOSTRZEGALNE... a¿ mnie korci
co¶ takiego sobie sprawiæ.

A tak nieco poza tematem, je¶li chodzi o o¶wietlenie przodu, to
zauwa¿y³em, ¿e najbardziej dostrzegalne s± lampki na dynamo. Niemal
zawsze gdy z naprzeciwka jecha³o co¶ z jednym ¶wiat³em, daj±cego ostro
po oczach, to by³ to rower z lampk± na dynamo (co s³ychaæ przy
mijaniu). Wszelkie lampki diodowe, to przy dynamie ma³y piku¶
(oczywi¶cie pomijam diodówki daj±ce po 1000 lumenów).

Powiatowej Policji w Gryfinie."

Oby szybko dorwali kierowcê-mordercê.

I co by¶ mu zrobi³, gdyby¶ go osobi¶cie dorwa³?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-12-20 16:37:36
Autor: Fabian
wrote:

[...]

Nie napisa³ "obym szybko dorwa³" tylko oby szybko dorwali, w domy¶le policja. Tylko, ¿eby wtedy s±d stan±³ na wysoko¶ci zadania w koñcu mia³ t± je*n± kamizelk± ;)

Fabian.

Data: 2011-12-20 15:23:04
Autor: pablo eldiablo
Zabi³ rowerzystê i uciek³. Nie pomog³y ¶wiat³a i kamizelka
Piotr P. <p.pankowskiWYTNIJTO@gmail.comTOTEZ> napisa³(a):
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,10847392,Zabil_rowerzyste_i_uciekl__
Nie_pomogly_swiatla_i_kamizelka.html

Powiem szczerze, ze swiatla i kamizelka nie sa gwarancja widocznosci...
Wczoraj po zmroku w ostatniej chwili zobaczylem jadacego poboczem rowerzyste -
a jakze: w kamizelce, ktora w ogole nie odbijala swiatla samochodowych
reflektorow) i z tylna bardzo silna lampka, ktora zamontowal dosc nisko na
sztycy i calkowicie zaslonil jakims zwitkiem przytroczonym do bagaznika...
Oby szybko dorwali kierowcÄ™-mordercÄ™.

Oby.

Data: 2011-12-22 15:56:15
Autor: Mase³
W dniu 2011-12-20 16:23, pablo eldiablo pisze:
[...]

Moj ulubieniec nosi kamizelke, a na nia zaklada duuuzy, czarny plecak.
Raz go o malo nie trafilem swoim rowerem...

Pozdro

Mase³

Data: 2011-12-23 07:31:09
Autor: rmikke
Zabi³ rowerzystê i uciek³. Ni
Dnia Thu, 22 Dec 2011 15:56:15 +0100, =?ISO-8859-2?Q?Mase=B3?= naskroba³/a:

[...]

Dlatego kamizelke nalezy zakladac NA PLECAK.
Przy okazji - mniej sie spocisz.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/

Data: 2012-01-02 23:43:33
Autor: Abecolek
rmikke wrote:

Moj ulubieniec nosi kamizelke, a na nia zaklada duuuzy, czarny plecak.
Raz go o malo nie trafilem swoim rowerem...

Dlatego kamizelke nalezy zakladac NA PLECAK.
Przy okazji - mniej sie spocisz.

A na rowerze poziomym to gdzie mam założyć kamizelkę?

*NIE* dla jakichkolwiek przepisów zwalniających kierowców od myślenia i patrzenia.

Data: 2012-01-03 12:10:42
Autor: rmikke
Zabił rowerzystę i uciekł. Ni
Dnia Mon, 02 Jan 2012 23:43:33 +0100, Abecolek naskroba³/a:

rmikke wrote:

[...]

Gdzie sobie zyczysz.

*NIE* dla jakichkolwiek przepisów zwalniających kierowców od myślenia i patrzenia.

Az musialem wewnetrznego trolla lejcami sciagnac.
Hint: Pisalem cos o przepisach?

Data: 2012-01-03 23:31:07
Autor: Mase³
W dniu 2011-12-23 08:31, rmikke pisze:
[...]

Ja mam sakwy - to na co mam zakladac kamizelke, jak nie mam plecaka?

Przy okazji - mniej sie spocisz.

Bez plecaka jest jeszcze przyjemniej :-)

Pozdro

Mase³

Data: 2012-01-04 10:50:28
Autor: rmikke
Zabi³ rowerzystê i uciek³. Ni
Dnia Tue, 03 Jan 2012 23:31:07 +0100, =?ISO-8859-2?Q?Mase=B3?= naskroba³/a:

[...]

Jesli odczuwasz potrzebe okamizelkowania sie - to na plecach.
Ja tu tylko odnioslem sie do zaslaniania kamizelki plecakiem.

Przy okazji - mniej sie spocisz.

Bez plecaka jest jeszcze przyjemniej :-)

Zaiste, ale jak jezdze po miescie i czesto zsiadam, to plecak ma te przewage nad
sakwa, ze automagicznie zsziada razem ze mna, wiec dopoki nie jest za zimno, to
woze plecak. Dopiero jak sie robi na tyle zimno, ze zakladam kurtke, to nie
chce, zeby byla miejscowo przepocona i rownie miejscowo przemarzala pod
swiatlami - wtedy przepakowuje sie do sakwy.

Data: 2011-12-20 16:23:46
Autor: BoDro
W dniu 2011-12-20 14:05, Piotr P. pisze:

[...]

no to jeszcze jedna rowerowa tragedia na drodze z kamizelkÄ… w tle:

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111220/INNEMIASTA11/965884957

"Żnin: Potrącona rowerzystka zginęła na miejscu

- Dzisiaj, krótko po godz. 7 dyżurny otrzymał informację, że na drodze powiatowej w okolicy Złotnik samochód potrącił rowerzystkę - informuje kom. Piotr Kliczkowski z Komendy Powiatowej Policji w Żninie. - Na miejsce wysłano patrol i pogotowie.

Okazało się, że w 44-letnią rowerzystkę uderzył kierowca opla vectry. Kobieta, mimo że natychmiast udzielono jej pomocy lekarskiej, zginęła na miejscu.

Policjantom jak dotąd udało się ustalić, że kobieta jechała w tę samą stronę, co kierowca auta. Miała na sobie kamizelkę odblaskową.

Kierujący vectrą był trzeźwy. Funkcjonariusze zabezpieczyli dowody i przesłuchali świadków. Sprawa, pod nadzorem prokuratora, będzie wyjaśniana."

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Zabił rowerzystę i uciekł. Nie pomogł y światła i kamizelka