Data: 2018-06-25 04:10:26 | |
Autor: przemek.kotowski | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 11:44:52 UTC+2 użytkownik ń napisał:
www.auto-swiat.pl/wiadomosci/zostal-skazany-za-zabicie-pieszego-miesiac-pozniej-zabil-motorowerzyste/ Bardzo dużą fascynację budzi zabicie rowerzysty i jest to nagłaśniane od razu w mediach, ale zauważ, że nie-rowerzyści giną codziennie, circa 3000/rok. To jest tak powszechne, że nikt o tym w mediach nie wspomina, chyba, że autobus ze szkolną wycieczką zderzy się z tirem. |
|
Data: 2018-06-25 13:21:38 | |
Autor: Ĺ | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
Wykreśl z tej listy tych, którzy jechali ponad 18 km/h (moja średnia).
-- -- - nie-rowerzyści giną codziennie, circa 3000/rok. |
|
Data: 2018-06-25 04:56:57 | |
Autor: przemek.kotowski | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 13:21:20 UTC+2 użytkownik ń napisał:
Wykreśl z tej listy tych, którzy jechali ponad 18 km/h (moja średnia). Aż zajrzałem do statystyk, w 2017 roku zginęło 220 rowerzystów na 2831 ogólnie wypadków śmiertelnych, czyli ~7.7%. Subiektywnie w mediach wygląda to jakby większość to byli rowerzyści :/ Drogą się jeździ trochę przerażająco, ale jak się jeździ nawet w dzień w jaskrawych ubraniach i z migającą z tyłu lampką to kierowcy odwdzięczają się nieświadomie szerokim łukiem i zwiększoną ostrożnością. Chcę jeździć poza drogami publicznymi, ale do pracy mam ~25km w jedną stronę i czas ma znaczenie. Aktualnie średnia wychodzi 30km/h a na gruncie tyle nie pojadę, a 1h30m w jedną i 1h30m w drugą stronę sprawiłoby utratę korzyści z dojazdu do pracy. W tej chwili jest to 45-53min dzięki drogom publicznym. |
|
Data: 2018-06-25 06:29:29 | |
Autor: Rowerex | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 13:56:59 UTC+2 użytkownik przemek....@gmail.com napisał:
Aż zajrzałem do statystyk, w 2017 roku zginęło 220 rowerzystów na 2831 Zapewne 50% to potrącenie rowerzysty przejeżdżającego po przejściu, 30% to potrącenie rowerzysty przejeżdżającego przez przejazd dla rowerzystów, 10% to potrącenie nieoświetlonego rowerzysty w nocy, 5% to potrącenie rowerzysty wykonującego nieprawidłowo niesygnalizowany manewr skrętu w lewo, 2% to potrącenie pijanego rowerzysty, 2% to potrącenie rowerzysty prawidłowo jadącego jezdnią z winy kierowcy pojazdu, 1% inne przypadki. To oczywiście moje "widzimisię" i mój wymysł - podaj mi statystyki wraz z przyczynami i miejscem wypadku, wtedy pogadamy, czy lepiej jechać 3km jezdnią z pierwszeństwem przejazdu, czy te same 3km po chodnikach i DDR, przy czym sześciokrotnie trzeba przejeżdżać przez przejścia lub przejazdy by dotrzeć w to samo miejsce co jezdnią... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2018-06-25 17:16:41 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
W dniu Mon, 25 Jun 2018 06:29:29 -0700, uzytkownik Rowerex napisal:
Zapewne 50% to potrącenie rowerzysty przejeżdżającego po przejściu, 30%Podpisuję się dwoma rękoma. DDR to zło a dokładnie skrzyżowania na DDR. -- piecia aka dracorp pisz na: imie.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2018-06-25 23:13:58 | |
Autor: przemek.kotowski | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 15:29:30 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 13:56:59 UTC+2 użytkownik przemek....@gmail.com napisał: Pokazałbym statystyki jeśliby takie istniały, bo sam jestem Ciekaw. Ale moje subiektywne obserwacje są zbliżone do Twoich. Takie same zdanie mam o DDR, które są robione dla zupełnie nie wiem kogo. Fajnie na zachodzie to robią ze śluzami rowerowymi na skrzyżowaniach a ścieżka rowerowa to prawy pas jezdni, a nie część chodnika. W Łodzi mamy nawet fragmenty DDR z bruku, nie kostki nawet ale takiego zwykłego kamienia brukowego a... obok chodnik ;) Przecież wiadomo, że albo trzeba zejść z szosówki na tej "ścieżce rowerowej" albo jechać chodnikiem. Scieżki są pofałdowane bo nie są robione tą samą technologią co drogi i też trzeba na nich uważać umijając muldy i dziury, czy to na innych rowerzystów czy na pieszych co ścieżki z chodnikami mylą. A włodarze chwalą się ile tego gówna na chodnikach nasrali, tylko w statystykach ilość wypadków nie spada. |
|
Data: 2018-06-26 02:23:06 | |
Autor: zbrochaty | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
A włodarze chwalą się ile tego gówna na chodnikach nasrali, tylko w statystykach ilość wypadków nie spada. Nie wiem gdzie jezdzidz (Twoj ip pokazuje na Lodz) W Wwie jak ustawisz w google maps sciezko rowerowe, to dalej wyglada to jakby wysypac polamane spagetti na mapę, ale caly czas jest poprawa. W wiekszosci mam 50-70 procent trasy po DDR. Co do ilosci wypadkow - nie spada, ale rowerzystow jest o wiele wiecej niz kiedys. Zdarzaja sie korki na DDR, aby przejechac skrzyzowanie. Kiedys tak nie bylo. Procenty trzeba liczyc od ilosci i odwrotnie. Nie musze jezdzic sciezka 30km/h (zobaczcie jak Holendrzy jezdza po miescie). Do pracy czy aby cos zalatwic jade tak aby sie nie spocic, a czas jazdy autem i rowerem licze od wyjscia z domu do zajecia miejsca przy biurku - gdy przycisne rowerem to strace na przysznicu. Co innego tzw. trening, ale czesto wole pobiegac czy poplywac - spalam wtedy wiecej kalorii |
|
Data: 2018-06-26 11:05:22 | |
Autor: cytawa | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
przemek.kotowski@gmail.com pisze:
Bardzo zazdroscilem Szwedom ich pasow dla rowerow, ktore sa oddzielone od jezdni mini kraweznikiem (takim dachowkowatym), ktory w razie wielkiej koniecznosci da sie przejechac, ale wyraznie oddziela drogi dla samochodow i rowerow. Ponadto tam gdzie droga dla rowerow przecina droge dla samochodow oni daja rowerzystom szykany, ktore uniemozliwiaja szybki przejazd. Rowerzysta ma pierwszenstwo ale nie kusmy losu, ma zwolnic i byc dluzej widoczny. Jan Cytawa |
|
Data: 2018-06-26 09:44:34 | |
Autor: kawoN | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
W dniu 25.06.2018 o 15:29, Rowerex pisze:
W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 13:56:59 UTC+2 użytkownik przemek....@gmail.com napisał: Zapewne 50% to potrącenie rowerzysty przejeżdżającego po przejściu, 30% to Dodaj do tego "z własnej winy bez żadnego udziału pojazdów trzecich" Ostatnio słyszałem o 2 takich przypadkach (typu "wywalił się i uderzył głową w betonowy przepust"). Jeździć w ruchu ulicznym też trzeba umieć żeby zminimalizować ryzyko kolizji z samochodami. Znakomita większość rowerzystów ma problemy z utrzymaniem równowagi i prostego toru jazdy nie będąc wcale po spożyciu trunków wyskokowych. DDR - szczególnie w miastach słabo nadają się do sprawnego przemieszczania bo są kiepsko zaprojektowane. Przejazd przez skrzyżowania dróg wielopasmowych to istna udręka. O ile na głównym ciągu zielone światło zapala się razem z tymi dla samochodów to już na skrętach najczęściej jest czerwone. Przejechanie takiego skrzyżowania DDR to duża strata czasu - a z założenia DDR'y w mieście mają zachęcać do ruchu rowerowego. pozdr kawoN |
|
Data: 2018-06-25 14:28:28 | |
Autor: Ĺ | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
Rozumiem, że nie masz nic przeciwko byciu jednym z tych 220 sztuk, tylko masz pecha, że to akurat nie Ciebie rozjechali.
-- -- - w 2017 roku zginęło 220 rowerzystów na 2831 ogólnie wypadków śmiertelnych, czyli ~7.7%. |
|
Data: 2018-06-25 13:30:23 | |
Autor: m | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
W dniu 25.06.2018 o 13:21, ń pisze:
Wykreśl z tej listy tych, którzy jechali ponad 18 km/h (moja średnia). Ma wykreślić z listy nie-rowerzystów którzy jechali powyżej 18km/h? p. m. |
|
Data: 2018-06-25 13:42:35 | |
Autor: Ĺ | |
Zabil motorowerzyste czyli dlaczego nie jezdze jezdnia. | |
No dokładnie.
Beemki na drzewach itp itd -- -- - Ma wykreślić z listy nie-rowerzystów którzy jechali powyżej 18km/h? |
|