Data: 2009-04-13 20:11:25 | |
Autor: Robert Wicik | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Witajcie,
Na czwarty sezon założyłem letnie kółka, ale tym razem tylne dałem na przód i zaczęły mnie dochodzić dziwne dźwięki przy niedużych prędkościach, szczególnie podczas hamowania. Okazało się, że oponki są wyząbkowane- czuć to pod palcem. Czy teraz na przodzie dotrą się? Są założone zgodnie z poprzednim kierunkiem toczenia - ząbkami do przodu - może to zmienić? Czy coś trzeba robić z tylnym zawieszeniem? Z tyłu jest Dual Link - czyli takie "skośnookie" wielowahacze. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-13 20:45:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Robert Wicik pisze:
Witajcie, Tzn jak rozumiem nierówno starły się klocki bieżnika i teraz są trójkątami (tzn. raczej trapezami), a nie prostokątami? Z której strony klocki bieżnika są niższe? Czy teraz na przodzie dotrą się? Jest spora szansa. Są założone zgodnie z poprzednim kierunkiem toczenia - ząbkami do przodu - może to zmienić? załóż tak jak powinny być, inaczej spadnie im zdolność odprowadzania wody. Czy coś trzeba robić z tylnym zawieszeniem? Sprawdź geometrie i ciśnienie w oponach. Jeżeli to FWD to jest to dziwne zużycie, bo ząbkowanie jest charakterystyczne raczej dla zużycia pod dużym obciążeniem. Jeżeli RWD to za ciężka noga :) |
|
Data: 2009-04-14 06:58:19 | |
Autor: ::[TOOMAS]:: | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Tomasz Pyra pisze:
Robert Wicik pisze: A jeśli to np Ford Focus to niestety tak się dzieje. Sam miałem Focusa i wiem, że ząbkowanie tylnych opon to tu normalka. |
|
Data: 2009-04-14 07:31:27 | |
Autor: Robert Wicik | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Użytkownik "::[TOOMAS]::" <toomas@no_spam.pl> napisał w wiadomości news:gs1597$lb3$1atlantis.news.neostrada.pl...
A jeśli to np Ford Focus to niestety tak się dzieje. Sam miałem Focusa i wiem, że ząbkowanie tylnych opon to tu normalka. Chevrolet Lacetti :) http://members.chello.pl/r.wicik/IKCh_L.html#sedanL |
|
Data: 2009-04-14 07:30:43 | |
Autor: Robert Wicik | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gs01cb$5qh$1atlantis.news.neostrada.pl...
Tzn jak rozumiem nierówno starły się klocki bieżnika i teraz są trójkątami (tzn. raczej trapezami), a nie prostokątami? Przody klocków są wyższe od tyłów - czuć ząbki jadąc palcem po oponie. Sprawdź geometrie i ciśnienie w oponach. To przednionapędowiec. Z tego co doczytałem, to może być wina zbyt wysokiego ciśnienia w tylnych kołach, gdy jeździły bez obciążenia. |
|
Data: 2009-04-14 20:26:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Robert Wicik pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gs01cb$5qh$1atlantis.news.neostrada.pl... Może tak być. Pytanie jaki ten samochód ma rozkład obciążenia przód/tył na pusto (czyli tak jak zapewne jeździ na co dzień). Za 20zł można się tego dowiedzieć na większości SKP robiąc test amortyzatorów (tylko się trzeba wcześniej upewnić czy przyrząd podaje statyczny nacisk na badaną oś). W samochodach FWD z silnikiem z przodu wcale nie jest niespotykane że nacisk na przednią oś jest 2x większy niż na tylną. Wtedy bez ładunku tylne opony powinny być znacznie mniej napompowane niż przednie. A instrukcja do samochodu sugeruje zazwyczaj tylko 2 przekrojowe profile dla normalnej eksploatacji i maksymalnego ładunku (żeby biedny użytkownik nie popadł w paranoje i nie zmieniał ciśnienia w zależności czy jedzie z nim pasażer czy nie) - bez zwrócenia uwagi na to że samochód najczęściej jeździ po prostu pusty z samym tylko kierowcą. Potem może być taki efekt że pomimo że opony są napompowane tyle co zaleca producent, to są napompowane zbyt mocno. Druga sprawa to to, że ciśnieniomierze na stacjach benzynowych często pokazują co chcą... Raz już sobie nabiłem 3.5bar, a manometr pokazywał dopiero 2. |
|
Data: 2009-04-14 20:44:14 | |
Autor: Robert Wicik | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gs2l2h$31v$1nemesis.news.neostrada.pl...
Druga sprawa to to, że ciśnieniomierze na stacjach benzynowych często pokazują co chcą... Raz już sobie nabiłem 3.5bar, a manometr pokazywał dopiero 2. Ciśnieniomierz mam dobry. A w instrukcji napisane, aby pompować po równo 2,1 przód i tył. IMO tył powinien mieć mniej. Coś kole 1.8 bez obciążenia. |
|
Data: 2009-04-14 21:35:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Robert Wicik pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gs2l2h$31v$1nemesis.news.neostrada.pl... Zależy... Jak masz rozkład mas około 50/50 to pompuj po równo. Ale jak masz np. 65/35 to faktycznie w tylnych można trochę zmniejszyć ciśnienie. |
|
Data: 2009-04-14 08:10:30 | |
Autor: Hinek | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał Nie ma szansy. Pozabkowana opone mozna tylko wyrzucic. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2009-04-14 08:21:46 | |
Autor: Robert Wicik | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Użytkownik "Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> napisał w wiadomości news:49e428dcnews.home.net.pl...
Nie ma szansy. Pozabkowana opone mozna tylko wyrzucic. Pojeżdżę ten sezon i zobaczę. W sumie sprawują się dobrze. Jedynie gdzieś przy prędkości 30km/h są głośniejsze. |
|
Data: 2009-04-14 12:35:12 | |
Autor: zbylu | |
Ząbkowanie tylnych opon | |
Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoci news:grvva4$4du$1news.onet.pl...
Witajcie, Mam identyczny przypadek - tyle że z Hondš Civic 5D (2004). Z tego co się dowiadywałem w serwisie i w wulkanizacji - jest to "wina" wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Pomaga wymiana opon - zamiana przód - tył spowodowała tylko większy hałas w kabinie. Oponki sš od nowoci (majš obecnie 5 lat). -- Pozdrowienia, Zbylu |