Zab³y¶nij Zamano!

Data: 2010-10-09 17:40:43
Autor: pitagor
Zab³y¶nij Zamano!
Cezary Zamana 'twarz' akcji Zab³y¶nij na drodze (polegaj±cej na rozdawaniu
kamizelek odblaskowych) sam porusza siê po ulicach bez wymaganego prawem
o¶wietlenia!
 http://bractworowerowe.blox.pl/2010/10/Zablysnij-Zamano.html

Data: 2010-10-09 19:49:24
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Sat, 9 Oct 2010 17:40:43 +0000 (UTC), pitagor napisa³(a):

S³abo. Patrz w to (sprzed paru lat):
http://img264.imageshack.us/img264/5108/img226.jpg

Artyku³ jest te¿ tu: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101009/POWIAT0206/565336766

Komentarze te¿ ciekawe. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-09 19:51:17
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "pitagor" <pitagor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8q9er$94v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pomijam kwestie kamizelki etc. ale zdjêcie samochodu sponsora wy¶lijcie do centrali z podziêkowaniem i pro¶b± o przekazanie s³ów uznania dla pracownika, który powozi³ tym pojazdem.

Zamiast siê bulwersowaæ na stronie napiszcie do Zamany, uprzejmie zwracaj±c mu uwagê i¿ by³oby bardzo dobrze gdyby mia³ wymagane prawem o¶wietlenie a nie tylko kamizelkê.

Jakiej odpowiedzi spodziewali¶cie siê po "dziennikarce" ze szmaty wyborczej? Bo to raz by³o na temat "profesjonalizmu" tego codziennika? Ona je¼dzi na rowerze i wie najlepiej. I c##j.

IMO lepiej ¿eby batman mia³ kamizelkê (któr± dosta³ darmo) ni¿ mia³ je¼dziæ bez niczego. Sens tej akcji powinien byæ taki, ¿e dostajesz do roweru odblaski, w wersji de luxe lampki pozycyjne oraz kamizelkê skoro ju¿ siê na to uparli

I na koniec, nie bardzo rozumiem czy tu siê bulwersowaæ a¿ tak bardzo. ¯adne novum w tym kraju.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-09 20:02:39
Autor: Sebastian Paw³owski
Zab³y¶nij Zamano!
Zamiast siê bulwersowaæ na stronie napiszcie do Zamany, uprzejmie zwracaj±c mu uwagê i¿ by³oby bardzo dobrze gdyby mia³ wymagane prawem o¶wietlenie a nie tylko kamizelkê.

Powiedzia³em mu to osobi¶cie na przeje¼dzie, by³ zmieszany ale nie wstrz±¶niêty.

I na koniec, nie bardzo rozumiem czy tu siê bulwersowaæ a¿ tak bardzo. ¯adne novum w tym kraju.

Mnie to jednak dziwi. Chcia³bym, aby Polska by³a normalnym krajem. --

Data: 2010-10-09 22:59:48
Autor: arturbac
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-09 22:02, Sebastian  Paw³owski pisze:
[...]

A co mia³ zrobiæ wiêcej, pewnie go przytka³o ...

Ja siê obawiam tak¿e tej promocji kamizelek bo tu dzia³a efekt jazdy na
¶wiat³ach w dzieñ.
Mimo i¿ jestem naprawdê jasno ubrany w dzieñ niejednokrotnie nie
istnieje dla innych kieruj±cych, bo po prostu nie zwracaj± na nic uwagi
co w dzieñ co nie ¶wieci a jest to bardzo niebezpieczne w strefach
cienia a jasne ¶wiecenie w dzieñ jest nie osi±galne dla rowerzystów
nawet z bocialarkami czy ravenami.

Data: 2010-10-10 11:44:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-09 19:51, kml pisze:

[...]

Ale ze zdjêcia nie wynika, ¿e ten chodnik zablokowa³. Perspektywa jest jaka jest i nie zdziwi³oby mnie, gdyby tam przepisowe 1,5m dla pieszych zosta³o.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2010-10-10 11:54:48
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Sun, 10 Oct 2010 11:44:30 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisa³(a):

[...]

Ja policzy³em p³ytki, wysz³o mi ¿e ok. 4 s± pod autem, 2 obok. Druga
sprawa - s³oñce ¶wieci dok³adnie na przód samochodu (cieñ równolegle do
krawê¿nika), zatem to te¿ jaki¶ punkt odniesienia. Standardowy samochód osobowy (a taki widzimy na zdjêciu) ma ok. 1.7-1.8m
szeroko¶ci. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 14:05:06
Autor: Coaster
Zab³y¶nij Zamano!
On 10/10/10 11:54 AM, MadMan wrote:
[...]

Obok sa dwie plytki do granicy cienia. I jeszcze czesc trzeciej plytki jest bez cienia. Cien auta zajmuje troche wieksza przestrzen chodnika niz obrys auta = spokojnie sa prawie trzy plytki wolne. Jakie wymiary ma plytka? 40 cm? Wolne bylo by wtedy 1,2 m i tak za malo wg. przepisow, ale wystraczjaco w praktyce. Przy 30 cm x 3 = 90 cm juz mniej ale przejechac z wozkiem sie da.

Druga
sprawa - s³oñce ¶wieci dok³adnie na przód samochodu (cieñ równolegle do
krawê¿nika), zatem to te¿ jaki¶ punkt odniesienia.

Nie do konca rownolegle - cien pada minimalnie w kierunku ogrodzenia. Zobacz na roznice cienia przed i za tylnym kolem.

Standardowy samochód osobowy (a taki widzimy na zdjêciu) ma ok. 1.7-1.8m
szeroko¶ci.

Renault Thalia ma 1,94 m szerokosci.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-11 14:17:23
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Mon, 11 Oct 2010 14:05:06 +0200, Coaster napisa³(a):

Standardowy samochód osobowy (a taki widzimy na zdjêciu) ma ok. 1.7-1.8m
szeroko¶ci.

Renault Thalia ma 1,94 m szerokosci.

Wiki twierdzi ¿e 1,639m, ale niech ci bêdzie :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 15:56:11
Autor: Coaster
Zab³y¶nij Zamano!
On 10/11/10 2:17 PM, MadMan wrote:
[...]

Bralem wymiary z tej syrony:
http://tinyurl.com/2cxcmaf

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-11 16:02:30
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Mon, 11 Oct 2010 15:56:11 +0200, Coaster napisa³(a):

Wiki twierdzi ¿e 1,639m, ale niech ci bêdzie :)

Bralem wymiary z tej syrony:
http://tinyurl.com/2cxcmaf

A no widzisz, nowa Thalia. Na zdjêciu jest stara, która jest Clio z
d³u¿szym zadem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 16:14:11
Autor: Coaster
Zab³y¶nij Zamano!
On 10/11/10 4:02 PM, MadMan wrote:
[...]

OK - nie widzialem tylu. Nowa tez ma taki pokraczny tyl(ek) jak stara?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-11 16:20:50
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Mon, 11 Oct 2010 16:14:11 +0200, Coaster napisa³(a):

OK - nie widzialem tylu. Nowa tez ma taki pokraczny tyl(ek) jak stara?

Nie wiem, kojarzy mi siê ¿e stara ma w³a¶nie taki (z reszt± sama bry³a
samochodu wygl±da "staro", tzn. generacjê-dwie do ty³u, teraz modne s±
kanty). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-10 01:06:08
Autor: Szuwarek
Zab³y¶nij Zamano!
On 9 Pa¼, 19:40, "pitagor" <pitagor.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Cezary Zamana 'twarz' akcji Zab³y¶nij na drodze (polegaj±cej na rozdawaniu
kamizelek odblaskowych) sam porusza siê po ulicach bez wymaganego prawem
o¶wietlenia!

£o jeju, jecha³ w dzieñ bez ¶wiate³ek! Na ¶mieræ z nim i jego
polecznikami! Jak siê nie ma nic ciekawego do powiedzenia, to siê
promuje na plecach ludzi, którzy co¶ konkretnego robi±, szkoda.
Ale do rzeczy. Nie wiem jak koledzy, ale ja osobi¶cie jad±c w dzieñ
samochodem lepiej widzê rowerzystê/motocyklistê w kamizelce. ¦wiat³a
rowerowe w dzieñ nic nie daj±, a motocyklowe cokolwiek, o ile to
¶wiat³a drogowe. W nocy natomiast ¶wiat³a maj± kluczowe znaczenie,
zw³aszcza migaj±ce, ale i tu kamizelka pozwala mi lepiej zobaczyæ
jedno¶ladowca. Sam jad±c jedno¶ladem dbam o to, ¿ebym byl widoczny, bo
tak mi nakazuje zdrowy rozs±dek (i zasada ograniczonego zaufania,
skoro ju¿ jeste¶my tacy formalni). O ile wiêc rozumiem rozgorycznie
ch³opaków, ¿e nikt ich nie traktuje powa¿nie, to sami siê na takie
traktowanie skazuj±, robi±c takie afery i pisz±c pseudologiczne
raporty (przeczyta³em).

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2010-10-10 11:42:44
Autor: arturbac
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-10 10:06, Szuwarek pisze:
Nie wiem jak koledzy, ale ja osobi¶cie jad±c w dzieñ
samochodem lepiej widzê rowerzystê/motocyklistê w kamizelce.

Id¼ do okulisty, powiniene¶ widzieæ wszystkich bez wzglêdu na ubiór.

W nocy natomiast ¶wiat³a maj± kluczowe znaczenie,
zw³aszcza migaj±ce, ale i tu kamizelka pozwala mi lepiej zobaczyæ
jedno¶ladowca.

Nie jest to prawd± jakoby kamizelka by³a widoczna z wiêkszej odleg³o¶ci
gdy kieruj±cy u¿ywa ¶wiate³ mijania. Zwyk³e czerwone ¶wiate³ko nawet nie
migaj±ce jest widoczne > 1km przy normalnych warunkach drogowych podczas
gdy kamizelka zapewni widoczno¶æ z kilkudziesiêciu metrów zaledwie.

Data: 2010-10-10 03:31:51
Autor: Szuwarek
Zab³y¶nij Zamano!
On 10 Pa¼, 11:42, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:
> [...]

> samochodem lepiej widzê rowerzystê/motocyklistê w kamizelce.

Id¼ do okulisty, powiniene¶ widzieæ wszystkich bez wzglêdu na ubiór.

powiem psu przewodnikowi - zaprowadzi

> [...]

gdy kieruj±cy u¿ywa ¶wiate³ mijania. Zwyk³e czerwone ¶wiate³ko nawet nie
migaj±ce jest widoczne > 1km przy normalnych warunkach drogowych podczas

ROTFL, rzuæ ten onanizm nad katalogami

gdy kamizelka zapewni widoczno¶æ z kilkudziesiêciu metrów zaledwie.

mo¿e jestem dziwny, ale manewr ominiêcia rowerzysty zaczynam i koñczê
w³a¶nie w tym zakresie

nigdzie nie napisa³em tego, z czym usi³ujesz dyskutowaæ
mówiê tylko, ¿e ¶wiat³a + kamizelka pozwala bezpieczniej omin±æ
rowerzystê - to s± moje do¶wiadczenia.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2010-10-10 13:45:07
Autor: arturbac
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-10 12:31, Szuwarek pisze:

[...]

Zanim napisa³em wielokrotnie w nocy obserwowa³em ró¿ne warianty
odblaskowych klaunów i ich lampki. delikwentów z zwyk³ymi czerwonymi
migaczami poza terenem zabudowanym widaæ z bardzo daleka a
kamizelki/odblaski s± nieskuteczne je¶li kieruj±cy nie u¿ywa ¶wiate³
drogowych.

Sytuacja zmienia siê w mie¶cie z silnym o¶wietleniem ulic i sygnalizacj±
¶wietln±. Nie mam patentu aby w ogóle byæ widocznym na tle sygnalizacji
i silnego zielonego ¶wiat³a diodowego. Praktycznie rowerzysta jest
niewidoczny i zlewa siê z t³em.

Data: 2010-10-10 17:41:06
Autor: Wojtek B
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8s902$dig$1news.task.gda.pl...
[...]

To Ty id¼ do okulisty.
A tak powa¿nie "Pies jak nie ma co robiæ to se jaja li¿e" skoñczcie t± dyskusje jak nie macie pojêcia o przepisach.
Rower w dzieñ nie musi mieæ ¶wiate³.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

Data: 2010-10-10 16:20:22
Autor: Jan Srzednicki
Zabłyśnij Zamano!
On 2010-10-10, Wojtek B wrote:

Zanim napisałem wielokrotnie w nocy obserwowałem różne warianty
odblaskowych klaunów i ich lampki. delikwentów z zwykłymi czerwonymi
migaczami poza terenem zabudowanym widać z bardzo daleka a
kamizelki/odblaski są nieskuteczne jeśli kierujący nie używa świateł
drogowych.

Sytuacja zmienia się w mieście z silnym oświetleniem ulic i sygnalizacją
świetlną. Nie mam patentu aby w ogóle być widocznym na tle sygnalizacji
i silnego zielonego światła diodowego. Praktycznie rowerzysta jest
niewidoczny i zlewa się z tłem.

To Ty idź do okulisty.
A tak poważnie "Pies jak nie ma co robić to se jaja liże" skończcie tą dyskusje jak nie macie pojęcia o przepisach.
Rower w dzień nie musi mieć świateł.

Obawiam się, że jesteś w błędzie. Może zapoznaj się z przepisami, zanim
zaczniesz się autorytatywnie wypowiadać, co?

"Mieć" i "używać" to dwie różne rzeczy.

Data: 2010-10-10 18:19:18
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "Wojtek B" <pacia@polnet.cc> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cb1de92$0$22799$65785112news.neostrada.pl...

A tak powa¿nie "Pies jak nie ma co robiæ to se jaja li¿e" skoñczcie t± dyskusje jak nie macie pojêcia o przepisach.
Rower w dzieñ nie musi mieæ ¶wiate³.

Jak ju¿ siê wyli¿esz to rzuæ ³askawie paragrafem. Na szybko znalaz³em to:

"Zgodnie z przepisami kodeksu drogowego i rozporz±dzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 01.04.1999 w sprawie obowi±zkowego wyposa¿enia pojazdów (Dz. Ustaw 1999 nr 44, poz. 432, rozdz. 4  par. 52.1 - zobacz rozporz±dzenie w pliku pdf, obecnie zmienione, jako Rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002, Dz. Ustaw 2003 nr 32 poz. 262, paragraf 53.1 - patrz tutaj) rower musi mieæ ¶wiat³o barwy bia³ej (lub ¿ó³tej selektywnej) z przodu a z ty³u - ¶wiat³o odblaskowe oraz ¶wiat³o pozycyjne, oba barwy czerwonej. Tylne ¶wiat³o pozycyjne mo¿e byæ migaj±ce. Dziêki takiemu zapisowi rozporz±dzenia w sprawie obowi±zkowego wyposa¿enia pojazdów zalegalizowano popularne tylne bateryjne lampki diodowe o du¿ej sprawno¶ci."

http://www.rowery.org.pl/swiec.html

Poza tym nie chodzi o ¶wiat³a w dzieñ tylko o to, ¿e Zamana nie mia³ ¯ADNYCH ¶wiate³ ani odblasków jednocze¶nie promuj±c jazdê w kamizelkach czyli nie móg³ siê legalnie poruszaæ takim rowerem po drogach. Sytuacja totalnie kretyñska IMO.

Data: 2010-10-10 21:53:47
Autor: arturbac
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-10 17:41, Wojtek B pisze:
Rower w dzieñ nie musi mieæ ¶wiate³.

Ani ¶wiate³ ani kamizelki za to odblaski których on nie ma na zdjêciu.

Data: 2010-10-10 21:59:51
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Sun, 10 Oct 2010 21:53:47 +0200, arturbac napisa³(a):

Rower w dzieñ nie musi mieæ ¶wiate³.

Ani ¶wiate³ ani kamizelki za to odblaski których on nie ma na zdjêciu.

Musi mieæ ¶wiat³a. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 09:33:52
Autor: MichałG
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 2010-10-10 21:53, arturbac pisze:
W dniu 2010-10-10 17:41, Wojtek B pisze:
Rower w dzień nie musi mieć świateł.

Ani świateł ani kamizelki za to odblaski

sprawdz.. ;)

michał

Data: 2010-10-11 09:33:05
Autor: MichałG
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 2010-10-10 17:41, Wojtek B pisze:

Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w
wiadomości news:i8s902$dig$1news.task.gda.pl...
W dniu 2010-10-10 12:31, Szuwarek pisze:

Nie jest to prawdą jakoby kamizelka była widoczna z większej odległości
gdy kierujący używa świateł mijania. Zwykłe czerwone światełko nawet
nie
migajÄ…ce jest widoczne > 1km przy normalnych warunkach drogowych
podczas

ROTFL, rzuć ten onanizm nad katalogami

[...]

Oj... to juz strzał w stope..... ;). Jak nie rozrózniasz 'miec' i 'używać' to potem piszesz bzdury...

Michał

Data: 2010-10-10 12:54:34
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "Szuwarek" <paraszu@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:420b79b6-f439-4e2c-82f6-301c245f85c7e20g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

Problem, którego nie rozumiesz, polega na tym i¿ rower ma byæ wyposazony zgodnie z przepisami a pó¼niej mo¿na do³o¿yæ kamizelkê a nie odwrotnie. Najpierw o¶wietlenie a potem dodatki.

Zamana daje z³y przyk³ad pokazuj±c siê na rowerze bez o¶wietlenia czy nawet jednego elementarnego odblasku.

Data: 2010-10-10 13:41:51
Autor: Michoo
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 10.10.2010 12:54, kml pisze:
Zamana daje z³y przyk³ad pokazuj±c siê na rowerze bez o¶wietlenia czy
nawet jednego elementarnego odblasku.
Przecie¿ zamontowa³ odblaskowego rowerzystê.

Michoo

Data: 2010-10-10 14:12:51
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8s8mj$hev$2news.onet.pl...
W dniu 10.10.2010 12:54, kml pisze:
Zamana daje z³y przyk³ad pokazuj±c siê na rowerze bez o¶wietlenia czy
nawet jednego elementarnego odblasku.
Przecie¿ zamontowa³ odblaskowego rowerzystê.

Ok, EOT. Nie ma sensu dalej rozmawiaæ. I ¿eby nie by³o: nie jestem wrogiem kamizelek jako takich jednak uwa¿am ¿e wa¿niejsze jest elementarne o¶wietelenie roweru nawet najprostszymi lampkami. Kamizelki jako dodatek... jak kto¶ chce.

Data: 2010-10-10 18:26:27
Autor: Micha³ Pysz
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-10 14:12, kml pisze:

[...]

Bzdury gadasz.
W dzieñ (a on jecha³ w dzieñ) lampka czy odblask nie zwiêksza ani o promil widoczno¶ci rowerzysty. A kamizelka owszem!

W nocy jest inaczej ale  zdjêcie nie jest z nocy!.

mp.

Data: 2010-10-10 18:33:40
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "Micha³ Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8som9$rih$2srv.cyf-kr.edu.pl...

Bzdury gadasz.
W dzieñ (a on jecha³ w dzieñ) lampka czy odblask nie zwiêksza ani o promil widoczno¶ci rowerzysty. A kamizelka owszem!

W nocy jest inaczej ale  zdjêcie nie jest z nocy!.

W ci±gu dni, kiedy nagle robi sie bardzo pochmurno oswietlenie pozycyjne te¿ nic nie da prawda.

Data: 2010-10-10 19:24:34
Autor: Micha³ Pysz
Zab³y¶nij Zamano!

W ci±gu dni, kiedy nagle robi sie bardzo pochmurno oswietlenie pozycyjne
te¿ nic nie da prawda.

Jak mieszkasz gdzie¶ gdzie non stop robi siê bardzo pochmurno to mo¿e faktycznie wo¼ lampki non stop, ja mieszkam tam gdzie siê nie robi wiêc wo¿ê gdy s± potrzebne.

mp.

Data: 2010-10-10 19:33:05
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "Micha³ Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8ss39$u58$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Diody mam zawsze na kierownicy, wa¿± tyle co nic i nie zapominam zabieraæ jak s± zamontowane na sta³e. Jak je¿dzê w nocy to wtedy zabieram oswietlenie.

Data: 2010-10-11 09:35:47
Autor: MichałG
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 2010-10-10 13:41, Michoo pisze:
W dniu 10.10.2010 12:54, kml pisze:
Zamana daje zły przykład pokazując się na rowerze bez oświetlenia czy
nawet jednego elementarnego odblasku.
Przecież zamontował odblaskowego rowerzystę.

wyposażony ma być rower a nie 'rower za pośrednictwem rowerzysty'... ;) ;) ;)

michał

Data: 2010-10-11 17:02:05
Autor: Michoo
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 11.10.2010 09:35, MichałG pisze:
[...]

;) ;)
Oj przecież żartowałem ;)

A to może w tym klimacie inna kwestia:
mamy rowerzystę z przymocowaną do niego lampką przednią i tylną a rowerzysta wg PoRD jest umocowany przynajmniej jedną ręką do roweru - wystarczy z oświetlenie roweru?

Michoo

Data: 2010-10-12 12:46:06
Autor: MichałG
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 2010-10-11 17:02, Michoo pisze:
[...]

oj., przecież widać .... ;)

A to może w tym klimacie inna kwestia:
mamy rowerzystÄ™ z przymocowanÄ… do niego lampkÄ… przedniÄ… i tylnÄ… a
rowerzysta wg PoRD jest umocowany przynajmniej jedną ręką do roweru -
wystarczy z oświetlenie roweru?

jesli na prawidłowej wysokości... :) to pewnie wystarczy.
A przy okazji- czy ktoś, kiedyś, gdzies, miał lub słyszał o problemach rowerzysty np. z policją z racji mania 'nieprawidłowego' oswietlenia a nie jego całkowitego braku?

Michał

Data: 2010-10-16 01:11:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Zabłyśnij Zamano!
On Tue, 12 Oct 2010, Micha³G wrote:

A przy okazji- czy kto¶, kiedy¶, gdzies, mia³ lub s³ysza³ o problemach rowerzysty np. z policj± z racji mania 'nieprawid³owego' oswietlenia a nie jego ca³kowitego braku?

  Jak s±dzê czterodniowa cisza jest w³asciw± odpowiedzi± ;)
  Toæ mnie zim± by musieli zatrzymywaæ za ka¿dym spotkaniem na drodze
- zazwyczaj mam dwie lampki przednie, poza miastem obie w³±czone...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-10 09:24:55
Autor: Micha³ Pysz
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-09 19:40, pitagor pisze:
Cezary Zamana 'twarz' akcji Zab³y¶nij na drodze (polegaj±cej na rozdawaniu
kamizelek odblaskowych) sam porusza siê po ulicach bez wymaganego prawem
o¶wietlenia!

A po co mu o¶wietlenie na szosówce w dzieñ?

mp.

Data: 2010-10-10 09:35:21
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "Micha³ Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8rouu$4tk$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

OBOWI¡ZKOWE O¦WIETLENIE.

Data: 2010-10-10 09:38:59
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Sun, 10 Oct 2010 09:24:55 +0200, Micha³ Pysz napisa³(a):

[...]

¯eby jechaæ w zgodzie z obowi±zuj±cym w Polsce prawem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-10 11:37:08
Autor: arturbac
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-10 09:24, Micha³ Pysz pisze:
A po co mu o¶wietlenie na szosówce w dzieñ?

a kamizelka odblaskowa ?

Data: 2010-10-10 18:22:10
Autor: Micha³ Pysz
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-10 11:37, arturbac pisze:
W dniu 2010-10-10 09:24, Micha³ Pysz pisze:
A po co mu o¶wietlenie na szosówce w dzieñ?

a kamizelka odblaskowa ?

Wiesz, ¿ó³tego pajaca na bajku widaæ z daleka no i jednak rzuca siê woczy.
A lampek na szosówkê zwykle nie zabieram je¶li nie jadê wieczorem czy wcze¶nie rano. Tak samo z MTB. Po co to d¼wigaæ jak nic nie wnosi? (prócz zgodno¶ci z przepisami).

mp.

Data: 2010-10-10 17:54:17
Autor: Rafa³ Muszczynko
Zab³y¶nij Zamano!
Micha³ Pysz <pysz.michal@wp.pl> napisa³(a):

> [...]

A lampek na szosówkê zwykle nie zabieram je¶li nie jadê wieczorem czy wcze¶nie rano. Tak samo z MTB. Po co to d¼wigaæ jak nic nie wnosi? (prócz zgodno¶ci z przepisami).

Nom, ró¿nica jest taka, ¿e Ty jednocze¶nie nie lansujesz siê na specjalistê od
bezpieczeñstwa ruchu i nie wciskasz ludziom kamizelek, które wg statystyk
wypadków maj± znaczenie marginalne.

Data: 2010-10-10 21:35:51
Autor: szewc
Zab³y¶nij Zamano!
W dniu 2010-10-10 19:54, Rafa³ Muszczynko pisze:
[...]

Brawo ten pan. Nie popadajmy w paranojê, tylko patrzmy w liczby. Rowerzy¶ci nawet jak widoczni nie s± postrzegani jak uczestnicy ruchu. Nikt nie spodziewa siê rowerzysty, tak jak nikt nie spodziewa³ siê Hiszpañskiej Inkwizycji.

A go¶æ w kamizelce w³a¶nie ¶miesznie wygl±da, jak klaun. Kto¶ bêdzie takiego dziada powa¿nie traktowa³ i zwraca³ uwagê?

Nawet w przyrodzie nie wszystkie zwierzêta "mocno ubarwione" s± jadowite. Niektóre robi± to, ¿eby gro¼nie wygl±daæ. Tutaj mamy to samo. Wygl±dam "widocznie" i nic z tego nie mam jak tylko jaki¶ badziew na plecach.

Wiêcej takich akcji i kamizelka bêdzie w PoRD. Brawo Jasiu.

pozdr.
szewc

Data: 2010-10-10 18:24:17
Autor: kml
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "Micha³ Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8soe8$rih$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Sory, ale je¿eli dwie lampki pozycyjne to jest taki cie¿ar do d¼wigania to LOL. Zdarza mi siê w³±czaæ pozycjne w czasie dnia kiedy robi siê du¿e zachmurzenie i ciemnawo jest.

Data: 2010-10-10 19:18:09
Autor: Micha³ Pysz
Zab³y¶nij Zamano!

Sory, ale je¿eli dwie lampki pozycyjne to jest taki cie¿ar do d¼wigania
to LOL. Zdarza mi siê w³±czaæ pozycjne w czasie dnia kiedy robi siê du¿e
zachmurzenie i ciemnawo jest.

Jak jest 'ciemnawo' to zabieram.
Jak nie jest to nie chce mi siê ich zaczepiaæ poprostu.

mp.

Data: 2010-10-10 20:40:20
Autor: Wojtek Paszkowski
Zab³y¶nij Zamano!

"Micha³ Pysz" <pysz.michal@wp.pl> wrote in message news:i8soe8$rih$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

mo¿e gdy kiedy¶ dopadnie Ciê znienacka lekka letnia burza i nagle wko³o zrobi siê ciemno prawie jak w nocy, to siê dowiesz po co?

pozdr

Data: 2010-10-11 09:26:33
Autor: MichałG
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 2010-10-10 09:24, Michał Pysz pisze:
W dniu 2010-10-09 19:40, pitagor pisze:
Cezary Zamana 'twarz' akcji Zabłyśnij na drodze (polegającej na
rozdawaniu
kamizelek odblaskowych) sam porusza siÄ™ po ulicach bez wymaganego prawem
oświetlenia!

A po co mu oświetlenie na szosówce w dzień?

jesli znajdziesz gdzieś z PoRD zapis że par 53 dotyczy tylko nocy to stawiam piwo. Ba, nawet kilka... ;)
michał

Data: 2010-10-11 09:47:15
Autor: MadMan
Zabłyśnij Zamano!
Dnia Mon, 11 Oct 2010 09:26:33 +0200, Micha³G napisa³(a):

jesli znajdziesz gdzie¶ z PoRD zapis ¿e par 53 dotyczy tylko nocy to stawiam piwo. Ba, nawet kilka... ;)

Po piwie na rowerze nie wolno. Ani nawet nie szybko! :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 10:19:39
Autor: MichałG
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 2010-10-11 09:47, MadMan pisze:
Dnia Mon, 11 Oct 2010 09:26:33 +0200, MichałG napisał(a):

jesli znajdziesz gdzieś z PoRD zapis że par 53 dotyczy tylko nocy to
stawiam piwo. Ba, nawet kilka... ;)

Po piwie na rowerze nie wolno. Ani nawet nie szybko! :)

w sobotÄ™ przy wÄ™dzarniku ;)  testowaÅ‚em firmowy alkomat...
po 1,5 godzinie po żywcu było 0,00. Myslisz, że był zepsuty? ;)hm....

michał

Data: 2010-10-11 15:50:26
Autor: Coaster
Zabłyśnij Zamano!
On 10/11/10 10:19 AM, MichałG wrote:
[...]

w sobotę przy wędzarniku ;) testowałem firmowy alkomat...
po 1,5 godzinie po żywcu było 0,00. Myslisz, że był zepsuty? ;)hm....

IMHO dobry (o ile nie jestes krasnoloudkiem) ;-)
http://tinyurl.com/2fnu4cj

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-11 16:03:26
Autor: MadMan
Zabłyśnij Zamano!
Dnia Mon, 11 Oct 2010 15:50:26 +0200, Coaster napisa³(a):

w sobotê przy wêdzarniku ;) testowa³em firmowy alkomat...
po 1,5 godzinie po ¿ywcu by³o 0,00. Myslisz, ¿e by³ zepsuty? ;)hm....

IMHO dobry (o ile nie jestes krasnoloudkiem) ;-)
http://tinyurl.com/2fnu4cj

He, wype³ni³em, pokaza³o 0.15. Dozwolone jest 0.10. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 16:16:58
Autor: Coaster
Zab³y¶nij Zamano!
On 10/11/10 4:03 PM, MadMan wrote:
[...]

Masz bledne informacje - do 0,2 jest OK.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-11 16:21:34
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Mon, 11 Oct 2010 16:16:58 +0200, Coaster napisa³(a):

IMHO dobry (o ile nie jestes krasnoloudkiem) ;-)
http://tinyurl.com/2fnu4cj

He, wype³ni³em, pokaza³o 0.15. Dozwolone jest 0.10.

Masz bledne informacje - do 0,2 jest OK.

Zale¿y co mierzyæ. Je¶li miligramy w wydychanym powietrzu (takie
urz±dzenie w³a¶nie to mierzy) to oko³o 0.1 (nie do koñca, ale tyle mo¿na
przyj±æ). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 16:45:26
Autor: Coaster
Zabłyśnij Zamano!
On 10/11/10 4:21 PM, MadMan wrote:
Dnia Mon, 11 Oct 2010 16:16:58 +0200, Coaster napisał(a):

IMHO dobry (o ile nie jestes krasnoloudkiem) ;-)
http://tinyurl.com/2fnu4cj

He, wypełniłem, pokazało 0.15. Dozwolone jest 0.10.

Masz bledne informacje - do 0,2 jest OK.

Zależy co mierzyć. Jeśli miligramy w wydychanym powietrzu (takie
urządzenie właśnie to mierzy) to około 0.1 (nie do końca, ale tyle można
przyjąć).

Nie chodzi mi o to, co mierzyc ale jakie sa dane wartosci.
Stan po uzyciu alkoholu jest pomiedzy 0,2 i 0,5‰ a nietrzeźwość powyżej 0,5‰.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-11 15:42:42
Autor: Coaster
Zab³y¶nij Zamano!
On 10/11/10 9:47 AM, MadMan wrote:
Dnia Mon, 11 Oct 2010 09:26:33 +0200, Micha³G napisa³(a):

jesli znajdziesz gdzie¶ z PoRD zapis ¿e par 53 dotyczy tylko nocy to
stawiam piwo. Ba, nawet kilka... ;)

Po piwie na rowerze nie wolno. Ani nawet nie szybko! :)

Nieprawda. Badz precyzyjny - wolno do 0,2 promila. A kto po jednym piwie bedzie mial 0,2? Chyba krasnoludek :-o

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-11 15:45:43
Autor: MadMan
Zab³y¶nij Zamano!
Dnia Mon, 11 Oct 2010 15:42:42 +0200, Coaster napisa³(a):

Nieprawda. Badz precyzyjny - wolno do 0,2 promila. A kto po jednym piwie bedzie mial 0,2?

S±dzê ¿e od razu po mia³bym tyle :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-11 16:00:55
Autor: Coaster
Zab³y¶nij Zamano!
On 10/11/10 3:45 PM, MadMan wrote:
Dnia Mon, 11 Oct 2010 15:42:42 +0200, Coaster napisa³(a):

Nieprawda. Badz precyzyjny - wolno do 0,2 promila. A kto po jednym piwie
bedzie mial 0,2?

S±dzê ¿e od razu po mia³bym tyle :)

:-O
Ja plus minus 0,08.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-12 07:09:29
Autor: Mariusz
Zab³y¶nij Zamano!

> S±dzê ¿e od razu po mia³bym tyle :)

:-O
Ja plus minus 0,08.

No to ty krasnoludek na pewno nie jeste¶ ;)

Data: 2010-10-10 21:27:43
Autor: szewc
Zab³y¶nij Zamano!
[...]

Nie czytam, bo zryty po wyje¼dzie jestem. Jak dla mnie ta "akcja" to jest takie fraternizowanie siê z w³adzami i funkcjonariuszami, ¿eby ³atwiej za³atwiaæ sobie obstawê imprez. Chyba ka¿dy wie, ¿e kamizelki, zw³aszcza obowi±zkowe to ¶miech na sali. Mo¿e niech samochody bêd± malowane w oczobójcze fluorescenty n`est pas?

pozdr.
szewc

Data: 2010-10-11 07:24:13
Autor: tanill
Zab³y¶nij Zamano!

U¿ytkownik "pitagor"
Cezary Zamana sam porusza siê po ulicach bez wymaganego prawem o¶wietlenia!

Nikt siê nie dopierdoli³ jeszcze, ¿e Zamana dzwonka nie ma?
Ilu z Was ma odblaski, lampki zamontowane w szosówkach lub ostrych?

Data: 2010-10-11 09:08:18
Autor: Fabian
Zab�y�nij Zamano!
W dniu 11.10.2010 07:24, tanill pisze:
U�ytkownik "pitagor"
Cezary Zamana sam porusza si� po ulicach bez wymaganego prawem o�wietlenia!

Nikt si� nie dopierdoli� jeszcze, �e Zamana dzwonka nie ma?
Ilu z Was ma odblaski, lampki zamontowane w szos�wkach lub ostrych?

Mam dzwonek, oświetlenie oraz odblask w OK, hamulec tylko w korbie :P

Fabian.

Data: 2010-10-11 09:42:44
Autor: MichałG
Zabłyśnij Zamano!
W dniu 2010-10-11 07:24, tanill pisze:
Użytkownik "pitagor"
Cezary Zamana sam porusza siÄ™ po ulicach bez wymaganego prawem
oświetlenia!

Nikt się nie dopierdolił jeszcze, że Zamana dzwonka nie ma?
Ilu z Was ma odblaski, lampki zamontowane w szosówkach lub ostrych?

no to ja sie dopierdole. ;)
Facet, który promuje 'bezpieczeÅ„stwo' na drogach, a nie ma zielonego pojÄ™cia obowiÄ…zujÄ…cych przepisach jest, delikatnie mowiÄ…c,  żaÅ‚osny...

michał

Data: 2010-10-11 15:43:18
Autor: Coaster
Zabłyśnij Zamano!
On 10/11/10 9:42 AM, MichałG wrote:
[...]

Facet, który promuje 'bezpieczeństwo' na drogach, a nie ma zielonego
pojęcia obowiązujących przepisach jest, delikatnie mowiąc, żałosny...

....jak i przyklaskujace mu slepo grono zwolennikow.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Zab³y¶nij Zamano!