Zabójcza zielona strzałka?

Data: 2009-11-26 21:24:54
Autor: Tomasz Pyra
Zabójcza zielona strzałka?
  Paweł L. pisze:
Kolejny raz widziałem właśnie argument, że likwidacja strzałek zapalanych przy czerwonym do skrętu w prawo pomimo że wydłuża korki to służy bezpieczeństwu a przecież "jeśli chociaż jedno życie pieszego będzie uratowane, to warto postać minutę dłużej". Przyznam że jak czytam te wytłumaczenia o tym, że są likwidowane jako niebezpieczne dla pieszych to już sam nie wiem co mam myśleć! Jakim cudem strzałka ma być niebezpieczna jeśli po skręcie ustępujemy jadącym z lewej strony samochodom (a nie pieszym) natomiast jak już skręcimy to jedziemy razem z nimi a piesi stoją na czerwonym! Natomiast na normalnym skrzyżowaniu jak w prawo skręcamy na zielonym to pomimo naszego pierwszeństwa musimy... ustąpić pieszym. Czyli jest to o wiele bardziej dla tych pieszych niebezpieczne!

Czy ktoś jest w stanie racjonalnie mi wytłumaczyć zagrożenie jakie niosą te "zabójcze" strzałki? Bo ja naprawdę nic z tego nie rozumiem...

Sama strzałka tu niewiele winna.

Bywa, że w przypadku osobnego pasa do skrętu w prawo i przejścia dla pieszych przed skrzyżowaniem, kierowcy wjeżdżając na przejście bez zatrzymania się przed sygnalizatorem.
W jakiś sposób nie rejestrując że np. zza dostawczaka zasłaniającego pasy wyjdzie pieszy dostosowuje siłę hamowania tak żeby zatrzymać się przed skrzyżowaniem, a nie przed przejściem.

Dlatego istotny jest nakaz zatrzymania się przed sygnalizatorem i wjeżdżanie ostrożnie.

Inna sprawa że ostatnio widzę tendencje do montowania zielonych strzałek, tam gdzie spokojnie mógłby to być normalny bezwarunkowy sygnalizator kierunkowy - strzałka zapala się tylko w sytuacji gdy jazda w prawo jest bezkolizyjna zarówno w stosunku do pieszych jak i innych pojazdów. Zmuszanie kierowców do zatrzymania się przed sygnalizatorem wtedy jest bezcelowe.

Data: 2009-11-26 22:14:09
Autor: odk
Zabójcza zielona strzałka?
Tomasz Pyra pisze:

[...]
To fakt, w Gdańsku już kilka takich widziałem. Co lepsze widziałem też skrzyżowanie gdzie na normalnym zielonym skręcając w lewo nikt Ci z naprzeciwka nie wyjedzie, bo mają czerwone. Spokojnie mogła by być tam sygnalizacja bezkolizyjna.

--
Michał Marek Gryko czasem zwany Odkurzaczem.

Data: 2009-11-26 22:20:11
Autor: Cavallino
Zabójcza zielona strzałka?
Użytkownik "odk" <odk@delthis.pg.gda.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Ja widziałem lepsze (Poznań - wyjazd z Serbskiej na most Lecha), kiedy cały manewr jest bezkolizyjny, zarówno dla kierunku poprzecznego jak i pieszych (nie ma przejść) a choinka strzałkowo-sygnalizatorowa sobie miga nie wiadomo po co.

Zabójcza zielona strzałka?