Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)

Data: 2014-03-30 01:52:00
Autor: John Kołalsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)

Będąc w potrzebie pożyczyłem se wczoraj samochód. Niestety samochód nie całkiem sprawny był. Konkretnie świeciły światła postojowe ale z mijania tylko lewe. No i zatrzymali mnie na drodze z powodu braku tego światła i podświetlenia tablicy. Mówię, że samochód pożyczyłem przed chwilą i nie mam bladego pojęcia jak zmienić żarówkę w tym samochodzie. Że nie chciałem przyjąć mandatu za przekroczenie prędkości to ...je zabrali mi dowód rejestracyjny, wniosek o ukaranie do sądu chcą skierować i wezwać na przesłuchanie na komendę w innym mieście :-) Już podziękowałem, no ale ale będę ten samochód musiał kiedyś oddać i nie wiem co mam zrobić by dowód z powrotem dostać bo właściciel niechętny by cokolwiek robić w tej sprawie. Pewnie jakiś przegląd żarówek :-) ale nie byli łaskawi poinformować.

Data: 2014-03-29 18:31:35
Autor: kogutek444
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
W dniu niedziela, 30 marca 2014 01:52:00 UTC+1 u¿ytkownik John Ko³alsky napisa³:
Bêd±c w potrzebie po¿yczy³em se wczoraj samochód. Niestety samochód nie ca³kiem sprawny by³. Konkretnie ¶wieci³y ¶wiat³a postojowe ale z mijania tylko lewe. No i zatrzymali mnie na drodze z powodu braku tego ¶wiat³a i pod¶wietlenia tablicy. Mówiê, ¿e samochód po¿yczy³em przed chwil± i nie mam bladego pojêcia jak zmieniæ ¿arówkê w tym samochodzie. ¯e nie chcia³em przyj±æ mandatu za przekroczenie prêdko¶ci to ...je zabrali mi dowód rejestracyjny, wniosek o ukaranie do s±du chc± skierowaæ i wezwaæ na przes³uchanie na komendê w innym mie¶cie :-) Ju¿ podziêkowa³em, no ale ale bêdê ten samochód musia³ kiedy¶ oddaæ i nie wiem co mam zrobiæ by dowód z powrotem dostaæ bo w³a¶ciciel niechêtny by cokolwiek robiæ w tej sprawie. Pewnie jaki¶ przegl±d ¿arówek :-) ale nie byli ³askawi poinformowaæ.

By³o nie przekraczaæ prêdko¶ci to pewno by pu¶cili. A Ty jak idiota co na grupie siê naczyta³ opowie¶ci mitomanów siê postawi³e¶. Tobie dowodu nie oddadz±. Odebraæ go mo¿e jedynie w³a¶ciciel.. Ale na przegl±d mo¿esz pojechaæ ¿eby papier do odebrania dowodu daæ w³a¶cicielowi.

Data: 2014-03-29 23:33:40
Autor: Przemek
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
A co powiedzieli na 112? :D

Skoro dowód zosta³ zatrzymany, to by³a ku temu podstawa. Trzeba j± usun±æ, zrobiæ badanie na SKP i poprosiæ w³a¶ciciela o odbiór dowodu.

Data: 2014-03-30 11:00:17
Autor: Budzik
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
U¿ytkownik John Ko³alsky john@kowal.invalid ...

[...]
Naprawiæ swiat³a
Stacja kontroli i za 20z³ badanie swiate³ i wystawienie potwierdzenie ze dzia³a
Wizyta w urzêdzie komunikacji i odbiór dowodu rejestracyjnego chyba ze umówi³es siê z nimi, ze odbierzesz tego samego dnia na ich komendzie ale rozumiem, ze nie.

Data: 2014-03-30 05:21:33
Autor: kogutek444
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
W dniu niedziela, 30 marca 2014 13:00:17 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Wizyta w urzêdzie komunikacji i odbiór dowodu rejestracyjnego chyba ze umówi³es siê z nimi, ze odbierzesz tego samego dnia na ich komendzie ale rozumiem, ze nie.

Jak siê z nimi pochla³ o prêdko¶æ to ju¿ mu oddadz±. Jeszcze go w dupê poca³uj±.

Data: 2014-03-30 14:00:16
Autor: Budzik
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
U¿ytkownik  kogutek444@gmail.com ...

ale

rozumiem, ze nie.

Jak siê z nimi pochla³ o prêdko¶æ to ju¿ mu oddadz±. Jeszcze go w dupê
poca³uj±.

No dlatego napisa³em ze: "rozumiem ze nie"

Data: 2014-03-30 16:44:20
Autor: John Ko³alsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

[...]

Ale ... ja nie jestem w³a¶cicielem. Nie wydadz± mi dowodu. Poza tym ten dowód w jeszcze innym mie¶cie trzeba odebraæ. Nie mam jak tam dojechaæ. :-)

Data: 2014-03-30 07:48:30
Autor: kogutek444
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
W dniu niedziela, 30 marca 2014 16:44:20 UTC+2 u¿ytkownik John Ko³alsky napisa³:
> [...]

Ale ... ja nie jestem w³a¶cicielem. Nie wydadz± mi dowodu. Poza tym ten dowód w jeszcze innym mie¶cie trzeba odebraæ. Nie mam jak tam dojechaæ. :-)

Dowód odsy³aj± do urzêdu w którym by³ wydany, z regu³y jest wydany w miejscu zameldowania w³a¶ciciela.

Data: 2014-03-30 16:45:59
Autor: atm
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)

Ale ... ja nie jestem w³a¶cicielem. Nie wydadz± mi dowodu. Poza tym ten
dowód w jeszcze innym mie¶cie trzeba odebraæ. Nie mam jak tam dojechaæ. :-)

Pozycz samochod ;]

Data: 2014-03-30 18:06:47
Autor: John Ko³alsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)

U¿ytkownik "atm" <_@vp.pl>

Ale ... ja nie jestem w³a¶cicielem. Nie wydadz± mi dowodu. Poza tym ten
dowód w jeszcze innym mie¶cie trzeba odebraæ. Nie mam jak tam dojechaæ. :-)

Pozycz samochod ;]

Ju¿ mi 3 samochody stoj±. Wystarczy.

Data: 2014-03-30 19:00:14
Autor: Budzik
[...]

To wyslij w³a¶ciciela.
Albo we¿ od w³asciciela pe³nomocnictwo.

Data: 2014-03-31 00:59:11
Autor: John Ko³alsky
[...]

Mówi³em, ¿e nie chce

Albo we¿ od w³asciciela pe³nomocnictwo.

Taa, notarialne

Data: 2014-03-31 01:00:27
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ś wiatła :-)
W dniu 2014-03-31 00:59, John Kołalsky pisze:

Albo weż od własciciela pełnomocnictwo.
Taa, notarialne

Niewymagana forma notarialna.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2014-03-30 20:52:39
Autor: AZ
On 2014-03-30, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:

Naprawić swiatła
Stacja kontroli i za 20zł badanie swiateł i wystawienie potwierdzenie ze
działa
Wizyta w urzędzie komunikacji i odbiór dowodu rejestracyjnego chyba ze
umówiłes się z nimi, ze odbierzesz tego samego dnia na ich komendzie ale
rozumiem, ze nie.

Ale ... ja nie jestem właścicielem. Nie wydadzą mi dowodu. Poza tym ten dowód w jeszcze innym mieście trzeba odebrać. Nie mam jak tam dojechać. :-)
Ja bym zadzwonil na 112 i tam sie dowiedzial...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-31 01:20:41
Autor: John Kołalsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>

[...]

A propos, akumulator się rozładował podczas wykonywania przez nich czynności :-)

Data: 2014-03-30 22:25:15
Autor: giecik
W dniu 2014-03-30 16:44, John Ko³alsky pisze:

Ale ... ja nie jestem w³a¶cicielem. Nie wydadz± mi dowodu. Poza tym ten
dowód w jeszcze innym mie¶cie trzeba odebraæ. Nie mam jak tam dojechaæ. :-)
To usi±d¼ i p³acz bo w tym jeste¶ najlepszy

Data: 2014-03-31 01:00:37
Autor: John Ko³alsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)

U¿ytkownik "giecik" <giecik@SKASUJTOo2.pl>

Ale ... ja nie jestem w³a¶cicielem. Nie wydadz± mi dowodu. Poza tym ten
dowód w jeszcze innym mie¶cie trzeba odebraæ. Nie mam jak tam dojechaæ. :-)
To usi±d¼ i p³acz bo w tym jeste¶ najlepszy

Ty jeste¶ lepszy

Data: 2014-03-30 11:06:23
Autor: Marek Dyjor
John Kołalsky wrote:
[...]

jak sie jedzie zjeb...  samochodem i jeszcz przekracza predkość
to sie nie drze kotów z policja tylko stara sie uzyskac jak najmniejszą szkodę.

Tisze jedziesz, dalsze budiesz

Data: 2014-03-30 21:43:25
Autor: misiek
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)

U¿ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lh8mqd$1jn$1news.task.gda.pl...
John Ko³alsky wrote:
[...]

jak sie jedzie zjeb...  samochodem i jeszcz przekracza predko¶æ
to sie nie drze kotów z policja tylko stara sie uzyskac jak najmniejsz± szkodê.

Tisze jedziesz, dalsze budiesz

nasi sojusznicy w `39 tez tak sadzili :D :P LOL

Data: 2014-03-30 23:51:18
Autor: Grzegorz

Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości

[...]

CoÅ› tu siÄ™ kupy nie trzyma.
Za brak świateł zabrali Ci dowód rejestracyjny!!!???
Za coś takiego mogą Tobie zabronić dalszej jazdy do czasu usunięcia
usterek
ale nie mągą odebrać DR. Żarówki zawsze mogą się przepalić.

No i za coÅ› takiego nie ma:
""wniosek o ukaranie do sądu chcą skierować i wezwać na
 przesÅ‚uchanie na komendÄ™ w innym mieÅ›cie.""

Dostałeś od policjantów pokwitowanie.
Co tam napisali jako uzasadnienie swoich tzw. czynności?
Jest tam też nazwisko i imię funkcjonariusza.
Jak się chcesz odgryźć to piszesz zwyczajną skargę
do komendanta na czynności jego podwładnych
i na niesłusznie zatrzymany DR.

Kupy siÄ™ to jednak nie trzyma.
No to tak to w końcu było?

Data: 2014-03-30 15:18:49
Autor: kogutek444
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
W dniu niedziela, 30 marca 2014 23:51:18 UTC+2 u¿ytkownik Grzegorz napisa³:
U¿ytkownik "John Ko³alsky" <john@kowal.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci

> [...]

sprawie.

> Pewnie jaki¶ przegl±d ¿arówek :-) ale nie byli ³askawi poinformowaæ.

Co¶ tu siê kupy nie trzyma.

Za brak ¶wiate³ zabrali Ci dowód rejestracyjny!!!???

Za co¶ takiego mog± Tobie zabroniæ dalszej jazdy do czasu usuniêcia

usterek

ale nie m±g± odebraæ DR. ¯arówki zawsze mog± siê przepaliæ.

No i za co¶ takiego nie ma:

""wniosek o ukaranie do s±du chc± skierowaæ i wezwaæ na

 przes³uchanie na komendê w innym mie¶cie.""

Dosta³e¶ od policjantów pokwitowanie.

Co tam napisali jako uzasadnienie swoich tzw. czynno¶ci?

Jest tam te¿ nazwisko i imiê funkcjonariusza.

Jak siê chcesz odgry¼æ to piszesz zwyczajn± skargê

do komendanta na czynno¶ci jego podw³adnych

i na nies³usznie zatrzymany DR.

Kupy siê to jednak nie trzyma.

No to tak to w koñcu by³o?

Normalnie by³o. Jecha³ za szybko i nie mia³ ¶wiat³a. To go zwinêli. Zacz±³ pyskowaæ i nie mia³ zapasowej albo nie potrafi³ zmieniæ ¿arówki. To zabrali DR.

Data: 2014-03-31 01:07:11
Autor: John Kołalsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)

Użytkownik "Grzegorz" <nie_spamuj@gazeta.pl>

[...]

To właśnie tak się u nich robi, zatrzymują DR i jak naprawisz to go z powrotem dostajesz :-)

No i za coÅ› takiego nie ma:
""wniosek o ukaranie do sądu chcą skierować i wezwać na
przesłuchanie na komendę w innym mieście.""

Ale policjant bardzo chce :-)

Dostałeś od policjantów pokwitowanie.
Co tam napisali jako uzasadnienie swoich tzw. czynności?

To co napisałem :-) Prawe światło mijania i podświetlenie tablicy.

Jest tam też nazwisko i imię funkcjonariusza.
Jak się chcesz odgryźć to piszesz zwyczajną skargę
do komendanta na czynności jego podwładnych
i na niesłusznie zatrzymany DR.

Ale on jest prawnie zatrzymany to na co mam się skarżyć :-)

Kupy siÄ™ to jednak nie trzyma.
No to tak to w końcu było?

No właśnie tak :-)

Data: 2014-03-31 00:45:46
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2014-03-30 01:52, John Kołalsky pisze:

[...]

Trzeba zrobić normalny przegląd, lecz tutaj jest myk. Mianowicie (ponoć)
diagności nie zrobią już przeglądu bez DR, a ponieważ takiego nie masz w
posiadaniu, trzeba wyrobić tymczasowe dopuszczenie do ruchu.
Z takim będziesz mógł pojechać na przegląd a potem odebrać dowód.
Jeżeli chcesz to sam załatwić będziesz musiał otrzymać upoważnienie od
właściciela na każdą z tych czynności (+ opłata za to), ew. raz a porządnie -
upoważnienie notarialne.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
|   Owner and Sys/Net Admin of _API Internet_ P. Gubernat   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2014-03-31 01:12:11
Autor: John Kołalsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)

Użytkownik "Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach>

[...]

Wydaje mi się, że na ten kwitek za zabranie zrobią.

a ponieważ takiego nie masz w
posiadaniu, trzeba wyrobić tymczasowe dopuszczenie do ruchu.

No tak, nie mogę na przegląd jechać, ale pchać chyba mógłbym :-)

[...]

No właśnie, chyba bez notarialnego to mi dowodu nie dadzą :-) Na zwykłe nie ma opłat, ale też pewnie nie da się w tym przypadku.

Data: 2014-03-31 13:20:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)
On Mon, 31 Mar 2014, John Ko³alsky wrote:

U¿ytkownik "Przemys³aw Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach>

a poniewa¿ takiego nie masz w
posiadaniu, trzeba wyrobiæ tymczasowe dopuszczenie do ruchu.

No tak, nie mogê na przegl±d jechaæ, ale pchaæ chyba móg³bym :-)

  Hm... czy to siê zalicza do odmiany holowania? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-31 17:39:39
Autor: John Ko³alsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

a poniewa¿ takiego nie masz w
posiadaniu, trzeba wyrobiæ tymczasowe dopuszczenie do ruchu.

No tak, nie mogê na przegl±d jechaæ, ale pchaæ chyba móg³bym :-)

 Hm... czy to siê zalicza do odmiany holowania? ;)

Wy tu ¶michy chichy a samochód stoi w obcym mie¶cie z rozladowanym akumulatorem, bez dowodu, noc, zimno, bluza dresowa. Nic tylko zadzwoniæ na 112 :-)

Data: 2014-03-31 08:03:10
Autor: AZ
On 2014-03-30, Przemysław Gubernat <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote:

Trzeba zrobić normalny przegląd, lecz tutaj jest myk. Mianowicie (ponoć)
diagności nie zrobią już przeglądu bez DR, a ponieważ takiego nie masz w
posiadaniu, trzeba wyrobić tymczasowe dopuszczenie do ruchu.

To jakies bajki.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-31 17:24:36
Autor: John Kołalsky
[...]

Przegląd dodatkowy zrobili (20zł) na podstawie kwitka i swój wystawili, że niby da się z tym jeździć, ale jakbym miał zgodnie z prawem przyjechać na własych kółkach to musiałbym jakieś dopuszczenie dostać.

Data: 2014-03-31 09:00:16
Autor: Budzik
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak ¶wiat³a :-)
U¿ytkownik Przemys³aw Gubernat repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach
Trzeba zrobiæ normalny przegl±d, lecz tutaj jest myk. Mianowicie
(ponoæ) diagno¶ci nie zrobi± ju¿ przegl±du bez DR, a poniewa¿ takiego
nie masz w posiadaniu, trzeba wyrobiæ tymczasowe dopuszczenie do
ruchu. Z takim bêdziesz móg³ pojechaæ na przegl±d a potem odebraæ
dowód. Je¿eli chcesz to sam za³atwiæ bêdziesz musia³ otrzymaæ
upowa¿nienie od w³a¶ciciela na ka¿d± z tych czynno¶ci (+ op³ata za
to), ew. raz a porz±dnie - upowa¿nienie notarialne.

Nie wiem sk±d takie informacje.
Jak ci zabieraj± dowód to dostajesz pokwitowanie.
I na jego podstawie dzia³asz.

I przeglad robisz na elelemtn a nie normalny na ca³o¶c. Kosztuje to 20z³.

Data: 2014-03-31 14:51:22
Autor: anacron
W dniu 30.03.2014 01:52, John Kołalsky pisze:

[...]

W wielu nie da się zmienić bez podnośnika, więc chyba bym tych debili po
sądach pociągał...

--
anacron

Data: 2014-03-31 12:55:09
Autor: AZ
On 2014-03-31, anacron <anacron@anacron.pl> wrote:
[...]

A kogo to interesuje? To, ze niesprawnego samochodu nie da sie naprawic na
poboczu nie uprawnia do poruszania sie niesprawnym pojazdem. Nastepnym
razem pomysli zeby sprawdzic oswietlenie zanim wyjedzie na droge.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-31 17:29:25
Autor: John Kołalsky
[...]

To przecież jak mnie zatrzymali już nie poruszałem się. Zadzwoniłem pod 112 po lawetę i mnie ściągnęli prosto do stacji diagnostycznej, którą specjalnie dla mnie otwarli w nocy.

Nastepnym
razem pomysli zeby sprawdzic oswietlenie zanim wyjedzie na droge.

I jeszcze jak jedzie patrzy czy mu się przypadkiem nie przepaliła a wtedy zatrzymuje się i dzwoni pod 112.

Data: 2014-03-31 19:37:24
Autor: AZ
Dnia 31.03.2014 John Kołalsky <john@kowal.invalid> napisał/a:

[...]

A kogo to obchodzi? Mozesz byc nawet w samych gaciach a na zewnatrz moze pizdzic i byc -20, nie masz prawa dalej jechac niesprawnym samochodem.

Data: 2014-03-31 22:41:45
Autor: John Kołalsky
[...]

Nawet nie mogę pisać o tym na niusy bo Ty tu jesteś, usłyszysz i jeszcze sam na 112 zadzwonisz

Nastepnym
razem pomysli zeby sprawdzic oswietlenie zanim wyjedzie na droge.

I jeszcze jak jedzie patrzy czy mu się przypadkiem nie przepaliła a wtedy
zatrzymuje siÄ™ i dzwoni pod 112.

"pożyczyłem se wczoraj samochód. Niestety samochód nie całkiem sprawny był"

No tak, trzeba mieć tablice rejestracyjne czytelne byś mógł donieść na 112, że przednia się spaliła.

Data: 2014-03-31 15:43:55
Autor: J.F
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)
Użytkownik "anacron"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

No i bys pewnie przegral.
Ma samochod miec dwa swiatla ? Ma.  Jechal po nocy z jednym ? Jechal.
To prawidlowo dowod zabrali, cieszyc sie ze nie wezwali lawety.

Gorzej jak wezwa lawete w sloneczne poludnie :-)

J.

Data: 2014-03-31 17:36:49
Autor: John Kołalsky
Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

No nie. Jak jechał to mandat należy się za jazdę. Jak zaparkował w miejscu w którym światła nie trzeba to średnio jest powód do holowania. Choć cholera wie co ustawodawca spłodził. Poza tym można usterkę usunąć, ale trzeba umieć czyli ... zadzwonić na 112 :-)

Gorzej jak wezwa lawete w sloneczne poludnie :-)

Spowodowali rozładowanie akumulatora. Zażądali załączenia świateł, udania się do "radiowozu" i odmówili wyjścia by wyłączyć z powodu wykonywania "czynności".

Zabrali mi dowód rejestracyjny za brak światła :-)