Zachar, Tesla i prawo....

Data: 2017-06-25 23:24:30
Autor: Marek
Zachar, Tesla i prawo....
O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce  "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

https://youtu.be/GwPcEXGDbkw?t=31m9s

Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a Tesla po prostu ma to gdzieś?
BTW, w jakich opcjach językowych interfejsu użytkownika  jest dostępna Tesla?

--
Marek

Data: 2017-06-26 00:19:47
Autor: nadir
Zachar, Tesla i prawo....
W dniu 2017-06-25 o 23:24, Marek pisze:
O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce  "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

Strzelam, ale może chodzi o homologację? Skoro żaróweczka podświetlania tablicy rejestracyjnej musi mieć odpowiednią barwę, to taka "pierdoła" jak autopilot tym bardziej.

Data: 2017-06-26 00:24:02
Autor: J.F.
Zachar, Tesla i prawo....
Dnia Sun, 25 Jun 2017 23:24:30 +0200, Marek napisał(a):
O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce  "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

https://youtu.be/GwPcEXGDbkw?t=31m9s

Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?
Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a Tesla po prostu ma to gdzieś?

IMO to raczej u nas mialby male problemy.
W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy
milion.

J.

Data: 2017-06-26 09:07:17
Autor: Marek
Zachar, Tesla i prawo....
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
IMO to raczej u nas mialby male problemy.
W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy
milion.

Ale istotna jest kwestia ilości roszczeń w porównaniu z krajem rozwiniętym a nie. Zobacz statystyki wypadków w DE i PL.

--
Marek

Data: 2017-06-26 11:12:25
Autor: J.F.
Zachar, Tesla i prawo....
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.8172396842826923196@news.neostrada.pl...
[...]

Masz na mysli, ze w Polsce jest duzo wypadkow, a DE malo ?

Oficjalnie to jest akurat odwrotnie - w D jest bardzo duzo wypadkow.
Bo oni do wypadkow zaliczaja takze kolizje.
Dodaj chec wyciagniecia paru euro z ubezpieczenia, i juz jest drozej :-)
Wystarczy, ze powiesz, ze cie szyja boli.

Co prawda niewiele drozej, bo ich OC zdaje sie porownywalne z naszym.

J.

Data: 2017-06-26 13:53:03
Autor: Marek
Zachar, Tesla i prawo....
On Mon, 26 Jun 2017 11:12:25 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Oficjalnie to jest akurat odwrotnie - w D jest bardzo duzo wypadkow.

mówimy o tej statystyce:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

wskaźnik dla de jest 2x mniejszy niż dla pl.

--
Marek

Data: 2017-06-26 14:07:19
Autor: J.F.
Zachar, Tesla i prawo....
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1266906907818486301@news.neostrada.pl...
[...]

Ale drozsze sa te, w ktorych poszkodowany przezyje.
Lub ma w rodzinie prawnika :-)

J.

Data: 2017-06-26 09:08:37
Autor: Marek
Zachar, Tesla i prawo....
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

Odebrać wszystkie  zarejestrowane w pl Tesle!

--
Marek

Data: 2017-06-26 09:35:56
Autor: Myjk
Zachar, Tesla i prawo....
Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, J.F.
Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?
Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

Równie dobrze możnaby zapytać czy ABS, tempomat, nawigacja abo inne
czujniki parkowania są dopuszczalne... Ale już przecież była o tym
dyskusja, że jest to tylko system wspomagający kierowcę jak każdy inny i
autopilot Tesli nie jest systemem autonomicznym.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-06-26 11:07:09
Autor: J.F.
Zachar, Tesla i prawo....
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b4vmwl3wyo6u.dlg@myjk.org...
[...]

Nawigacja i czujniki to tylko wspomaganie kierowcy.
Ale ABS, ESP, tempomat, samoczynne parkowanie ... celna uwaga :-)

Ale już przecież była o tym
dyskusja, że jest to tylko system wspomagający kierowcę jak każdy inny i
autopilot Tesli nie jest systemem autonomicznym.

Skoro jedzie sam po pasie ... moze jednak jest ?

Pojawily sie raporty po wypadku Tesli z USA
http://www.businessinsider.com/details-about-the-fatal-tesla-autopilot-accident-released-2017-6?IR=T
https://www.ntsb.gov/news/press-releases/Pages/PR20170619.aspx

J.

Data: 2017-06-26 17:37:12
Autor: Myjk
Zachar, Tesla i prawo....
Mon, 26 Jun 2017 11:07:09 +0200, J.F.
Skoro jedzie sam po pasie ... moze jednak jest ?

Nie jedzie sam, a wspomaga kierowcę podobnie jak tempomat, czujniki czy
inne systemy. W tym samoparkowania z przyczepą -- dla niektórych rzecz
niewyobrażalna, bo tego sami potrafią, a auto owszem. Tutaj po prostu skala
jest jeszcze większa. Ale nadal to tylko wspomaganie kierowcy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-06-26 09:38:13
Autor: Marek
Zachar, Tesla i prawo....
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?

Tak na szybko trudno coś dot. autonomii jazdy znaleźć, niektórzy twierdzą, że prawo jedynie zabrania jazdy bez trzymania kierownicy tylko kierowcon jednośladów:

Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach

--
Marek

Data: 2017-06-26 10:56:25
Autor: J.F.
Zachar, Tesla i prawo....
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.7427103271995862325@news.neostrada.pl...
[...]

Cos tam jeszcze jest o ostroznosci, czasem o szczegolnej.

Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach

Ciekawe ... a motocykle nie ?

J.

Data: 2017-06-26 11:19:16
Autor: radekp@konto.pl
Zachar, Tesla i prawo....
Sun, 25 Jun 2017 23:24:30 +0200, w
<almarsoft.222074718500727437@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu w Polsce  "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

Pewnie chodzi o jakość malowania. Kiedyś był w TVN test takiego czegoś w jakimś
aucie. Tak średnio wychodziło, generalnie "lepiej nie używać".

Data: 2017-06-26 13:49:58
Autor: Marek
Zachar, Tesla i prawo....
On Mon, 26 Jun 2017 11:19:16 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Pewnie chodzi o jakość malowania. Kiedyś był w TVN test takiego czegoś w jakimś
aucie. Tak średnio wychodziło, generalnie "lepiej nie używać".

Jakość malowania pasów? No ale to nie ma nic wspólnego z prawem,  jak sugeruje Zachar.

--
Marek

Data: 2017-06-26 14:42:15
Autor: radekp@konto.pl
Zachar, Tesla i prawo....
Mon, 26 Jun 2017 13:49:58 +0200, w
<almarsoft.4081396065724565167@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

> [...]

Jakość malowania pasów? No ale to nie ma nic wspólnego z prawem,  jak sugeruje Zachar.

Najwyraźniej po prostu nie sprawdza się w PL.
Może mamy za wiele rodzajów linii :)

Zachar, Tesla i prawo....