Zachciało mi się sprzedawać, to mam dy lemat nad wyborem auta ;/

Data: 2014-04-23 12:22:01
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dy lemat nad wyborem auta ;/
Sprzedałem poprzednie toczydło, bo ustawa o vat itd, trzeba było. Teraz nie mam najmniejszego pomysłu na następne auto ;/

Interesują mnie wyłącznie kombi.
Nie jest to jedyne auto w domu.
Statystyka kilkuletnia wskazuje, że to auto robi rocznie 5-10 tys km w trasach, oraz teraz będzie ~3tys rocznie po mieście (2x 6km dziennie dojazdy). Razem daje mi to powiedzmy średnio 10tys km rocznie.

Przy spalaniu 6/100 daje to 3000 zł na paliwo rocznie
Przy spalaniu 12/100 daje to 6000 zł na paliwo rocznie. Zasadniczo różnica 3000 na rok = 250zł miesięcznie (tak na okrągło i szybko licząc litr po 5zł) zupełnie nie ma dla mnie sensu, by kupować "coś małego i oszczędnego", zwłaszcza gdy eksploatacja wychodzi drożej niż paliwo. Dlatego niezbyt patrzę na "oszczędne diesle", no chyba że to fajny diesel z założenia (np 335d/535d w bmw, tylko że ciężko coś znaleźć, co nie jest przystankiem lub dramatem usterkowym)

Poprzednio toczyłem się różnymi autami, naprawdę przyjemnie wspominam Omegę B MV6, trochę mulasto-krowiasto-kanapiaste, ale duże i wygodne. To było ~200KM, tylko że automat i ciężkie. Ale "to se uz nevrati"
Volvo v50 T5 awd ~250KM - fajnie, szybkie dość, ale nie dość ;) a za to zdecydowanie było za małe i zupełnie niekomfortowe.
Potem Vectra C OPC z lekkim czipem, ~300KM ~450Nm i manual, ale to znów FWD i problemy z trakcją, i już mniejsze i mniej wygodne.

Obejrzałem Insignie OPC 325KM 4x4 kombi - porażka: ani to kombi (stara Astra kombi bije to rozmiarem bagażnika na głowę), ani w środku niezbyt dużo miejsca dla pasażerów, ani wykonanie/materiały nie powalają, ani to nie jedzie zbyt ciekawie (zdecydowanie przyciężki kloc). A cena i problemowość serwisowa dość spora.

jak żyć?

Data: 2014-04-23 04:27:15
Autor: Bugatti
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
Bud¿et - ile w PLN ?

Pozdr.

Bugatti

Data: 2014-04-23 13:35:19
Autor: MichaelData®
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
Bugatti wydumał(a) w
news:e1a4d04a-3dac-40a7-9b86-b1247c135c93googlegroups.com :
Budżet - ile w PLN ?

.... podał sugestię że do 25tys max :) optuję że srednio do 20tys.

--
Michael________â„¢
______/) /\ | /\

Data: 2014-04-23 05:00:30
Autor: bugattieb1001
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu ¶roda, 23 kwietnia 2014 13:35:19 UTC+2 u¿ytkownik MichaelData(R) napisa³:

Cze¶æ

... poda³ sugestiê ¿e do 25tys max :) optujê ¿e srednio do 20tys.

Gdzie widzisz t± sugestiê ? Skoro wspomina o Insigni OPC to raczej nie mniej jak 70 tys. Poczekajmy na odpowied¼ BartKK'a.

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-23 19:53:24
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-23 14:00, bugattieb1001@gmail.com pisze:
W dniu środa, 23 kwietnia 2014 13:35:19 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:

Cześć

... podał sugestię że do 25tys max :) optuję że srednio do 20tys.

Gdzie widzisz tÄ… sugestiÄ™ ? Skoro wspomina o Insigni OPC to raczej nie mniej jak 70 tys.
Wolałbym do 50, ale i 75 jest pewną opcją, jeśli jest coś naprawdę ciekawego, byle nie okazało się że to 75 a potem jeszcze 20 wkładu początkowego, bo rozrząd i skrzynia i turbina do roboty ;)

Data: 2014-04-24 07:54:27
Autor: Bugatti
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu ¶roda, 23 kwietnia 2014 19:53:24 UTC+2 u¿ytkownik BartekK napisa³:

Wola³bym do 50, ale i 75 jest pewn± opcj±, je¶li jest co¶ naprawdê ciekawego, byle nie okaza³o siê ¿e to 75 a potem jeszcze 20 wk³adu pocz±tkowego, bo rozrz±d i skrzynia i turbina do roboty ;)

To masz ogromne mo¿liwo¶ci. Nie wiem po co wogóle Nas o to pytasz. Dajesz regu³y wyszukiwania na allegro do 80k pln (ponegocjujesz), > 280 PS, > 2005(?), Sedan, Estate, Limousine (?) i dzwonisz i pytasz czy maj± faktury, wydruki z pomiarów geometrii, pytasz o VIN i o zgodê na przeprowadzenie diagnostyki dynamicznej i o zgodê na pomiar punktów bazowych p³yty pod³ogowej i o wiele innych kwestii (o których warto poczytaæ w literaturze tech. danego modelu - poszukaj sam ;)).
Dziêki temu bêdziesz mia³ wiêkszy pogl±d na to co jest teraz do kupienia. Na grupie ka¿dy powie swoje, bo i tak to nie kasa userów tylko twoja. Mogê ci stworzyæ na szybko listê ale kupisz to co bêdziesz chcia³ i przede wszystkim to co bêdzie w najlepszym stanie technicznym:

Lexus GS (hybryda mo¿e),
Audi RS4 - miejsca z ty³u mniej ni¿ w Insignii wiêc odpada,
Audi A6 3.0 TFSI 290 - 300 PS,
Audi A8 4.2 TDI (5.0 TDI nie polecam bo zu¿ycie paliwa totalnie nie adekwatne do osi±gów),
albo A8 W12 450 PS

BMW M5 E60 507 PS,
BMW 535d E60 286 PS,
BMW E65 750i,
Lancery EVO, Imprezy STi to zabawki na tor - odpu¶c sobie,

MB S500 388 PS,
MB CLS - z ty³u ma³o miejsca zarówno nad g³ow± jak i na boki - nie polecam,

Volvo S80 4.4 315 PS

jeszcze zostaj± Muscle Cary z USA - o tym nie wiem bo nie je¼dzi³em wiêc siê nie wypowiadam,

A8 i E65 bêdzie drogie w utrzymaniu - tak jak powiedzia³em ... kupisz to co bêdziesz chcia³.

Pochwal siê w przysz³o¶ci

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-24 20:01:23
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-24 16:54, Bugatti pisze:
To masz ogromne możliwości. Nie wiem po co wogóle Nas o to pytasz. Dajesz reguły wyszukiwania na allegro do 80k pln (ponegocjujesz), > 280 PS, > 2005(?), Sedan, Estate, Limousine (?) i dzwonisz i pytasz czy mają faktury, wydruki z pomiarów geometrii, pytasz o VIN i o zgodę na przeprowadzenie diagnostyki dynamicznej i o zgodę na pomiar punktów bazowych płyty podłogowej i o wiele innych kwestii (o których warto poczytać w literaturze tech. danego modelu - poszukaj sam ;)).
Dzięki temu będziesz miał większy pogląd na to co jest teraz do kupienia. Na grupie każdy powie swoje, bo i tak to nie kasa userów tylko twoja. Mogę ci stworzyć na szybko listę ale kupisz to co będziesz chciał i przede wszystkim to co będzie w najlepszym stanie technicznym:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi (lub jak zwał-tak zwał, u różnych producentów to się różnie nazywa teraz, w stylu loftowy multiinterfejsowy rodzinny couple-crosover 5-ciodrzwiow)

Lexus GS (hybryda może),
Audi RS4 - miejsca z tyłu mniej niż w Insignii więc odpada,
Nigdzie nie ma mniej miejsca niż w insigni ;) mam na myśli bagaznik, bo tylko to mnie interesuje - na tylnych fotelach musi się zmieścić fotelik z dzieckiem i żona, a to się zmieści zapewne.
Tylko że RS4: http://allegro.pl/audi-rs4-146710?a_enum[13][3]=3 - widzisz  cokolwiek wartego oglÄ…dania i w przedziale cenowym?
Bo tam jest tylko albo coś takiego: http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/galeria/3026390/22#zdj24 i to jeszcze z 125 000 przebiegu (rozrządy lada chwila do roboty, turbiny, nagar w kolektorze itd, pewnie nic nie zrobione od nowości), albo grzyb z 2001r, albo cała reszta ~90 tys zł a przebiegi wysokie, a to już przesada...
Z RS6 - w tym przedziale cenowym to tylko przedliftowe grzyby, które już trochę mają lat i kilometrów...

Audi A6 3.0 TFSI 290 - 300 PS,
No... powiedzmy... gdyby nie kradli tego tak strasznie i nie robili przekrętów na tym tak powszednio

Audi A8 4.2 TDI (5.0 TDI nie polecam bo zużycie paliwa totalnie nie adekwatne do osiągów),
albo A8 W12 450 PS
Odpada, nie ma kombi

BMW M5 E60 507 PS,
odpada nie ma kombi, chyba że "m-pakiet" w jakiejś biedzie, ale nie o to chodzi.

BMW 535d E60 286 PS,
rozważam. Nawet 335d rozważam. Tylko obejrzałem kilka, i określiłbym je jako majstersztyk w metaloplastyce połączony z brawurową fikcją literkacką...

BMW E65 750i,
7ki nie ma kombi

Lancery EVO, Imprezy STi to zabawki na tor - odpuśc sobie,
STi w "mikrokombi" myślałem, ale to troszkę ping-pong, wygody to tam nie ma, bagażnika nie ma, a nadmiar "fun"-u nie wiem czy rekompensuje spalanie i cenę

Volvo S80 4.4 315 PS
Znaczy V70 w przypadku kombi? Miałem V50 T5 AWD - ciężki temat, zwłaszcza że to polepienie przeróżnych fordowskich technik i wynalazków w volvoskiej skórze...

jeszcze zostają Muscle Cary z USA - o tym nie wiem bo nie jeździłem więc się nie wypowiadam,
Muscle jak muscle, podobało by mi się chrysler 300C kombi - obejrzałem, objechałem - poza wyglądem nadmuchanego i napakowanego - to ma zerowe właściwości jezdne.

Data: 2014-04-25 00:15:23
Autor: AA
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 20:01:23 UTC+2 u¿ytkownik BartekK napisa³:

> BMW M5 E60 507 PS,
odpada nie ma kombi, chyba ¿e "m-pakiet" w jakiej¶ biedzie, ale nie o to chodzi.

Jest, jest, tylko:

1/ nie na allegro
2/ nie w tej cenie

http://tinyurl.com/bmw-m5-tour

pozdr
AA

Data: 2014-04-25 05:10:02
Autor: Bugatti
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 20:01:23 UTC+2 u¿ytkownik BartekK napisa³:
W dniu 2014-04-24 16:54, Bugatti pisze:
Temat jest trochê szeroki ;) Pisa³em - interesuje mnie tylko kombi (lub jak zwa³-tak zwa³, u ró¿nych producentów to siê ró¿nie nazywa teraz, w stylu loftowy multiinterfejsowy rodzinny couple-crosover 5-ciodrzwiow)

Mo¿na wiedzieæ czemu tylko kombi ? Rozumiem ¿e masz dziecko + ¿ona z ty³u, wiêc pewnie potrzebujesz na wakacyjne podró¿e miejsca na: gondolê dla dziecka, wózek + 2 walizki. Je¶li tak, to w przypadku sedana walizkê lub nawet dwie mo¿esz daæ na przedni fotel pasa¿era (dobrze przypi±æ pasami lub link±, nastêpnie dezaktywujesz airbaga pasa¿era) i gondola i wó¿ek + 1 lub 2 walizki spokojnie wejd± do sedana - jest tylko kwestia otworu baga¿owego ... ale to sprawdzasz przed zakupem.

> Lexus GS (hybryda mo¿e),

> Audi RS4 - miejsca z ty³u mniej ni¿ w Insignii wiêc odpada,

Nigdzie nie ma mniej miejsca ni¿ w insigni ;) mam na my¶li bagaznik, bo tylko to mnie interesuje - na tylnych fotelach musi siê zmie¶ciæ fotelik z dzieckiem i ¿ona, a to siê zmie¶ci zapewne.

W RS4 je¶li masz > 190 cm wzrostu to ¿onê musisz posadziæ za przednim fotelem pasa¿era, który musisz odsun±æ maksymalnie do przodu. Odgl±dnij sobie Top Gear (odcinek z RS4, MB C63 AMG i M3) - Clarkson gdy odsun±³ fotel kierowcy maksymalnie do ty³u to z ty³u zosta³o ok. 1-2 cm miejsca na "co¶":
http://www.youtube.com/watch?v=cfdEVbmvqsI&t=6m25s

Tylko ¿e RS4: http://allegro.pl/audi-rs4-146710?a_enum[13][3]=3 - widzisz  cokolwiek wartego ogl±dania i w przedziale cenowym?

Bo tam jest tylko albo co¶ takiego: http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/galeria/3026390/22#zdj24 i to jeszcze z 125 000 przebiegu (rozrz±dy lada chwila do roboty, turbiny, nagar w kolektorze itd, pewnie nic nie zrobione od nowo¶ci), albo grzyb z 2001r, albo ca³a reszta ~90 tys z³ a przebiegi wysokie, a to ju¿ przesada...

Z RS6 - w tym przedziale cenowym to tylko przedliftowe grzyby, które ju¿ trochê maj± lat i kilometrów...

RS6 jest bardzo drogie w eksploatacji...mam tu na my¶li zu¿ycie paliwa. W Polsce ponad 400 PS przestaje mieæ sens. Wykorzystasz tê moc na autostradzie przez kilka kilometrów na danym dystansie. A w mie¶cie wykorzystasz moment obr. a i tak dojedziesz w³a¶ciwie tak samo jak w aucie o mocy ok. 150 PS i masie ok. 1400 kg ;). Piszê z perspektywy Krakowa

> BMW M5 E60 507 PS,

odpada nie ma kombi, chyba ¿e "m-pakiet" w jakiej¶ biedzie, ale nie o to chodzi.

Kombi jest...ale (patrz wy¿ej).

> BMW 535d E60 286 PS,

rozwa¿am. Nawet 335d rozwa¿am. Tylko obejrza³em kilka, i okre¶li³bym je jako majstersztyk w metaloplastyce po³±czony z brawurow± fikcj± literkack±...

a 335i ?

> Volvo S80 4.4 315 PS

Znaczy V70 w przypadku kombi? Mia³em V50 T5 AWD - ciê¿ki temat, zw³aszcza ¿e to polepienie przeró¿nych fordowskich technik i wynalazków w volvoskiej skórze...

V70 R 300 PS wydaje siê byæ najrozs±dniejsze z ww. aut pod wzglêdem ceny wej¶ciowej i osi±gów. W KR pali od >16 litrów. Je¶li chcesz auta z mniejszym zu¿yciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub 530i N52B30 258 HP (po¶redni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi LPG...jest parê takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba daæ 70 tys pln. W 530i trzeba sprawdziæ czy silnik trzyma kompresjê ze wzglêdu na VANOSa, która lubi siê psuæ (ale to i tak ma³y problem w porównaniu do 535i biturbo)  Decyzja nale¿y do Ciebie ;) Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-26 11:47:02
Autor: BartekK
W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi)
Można wiedzieć czemu tylko kombi ?

Powiedzmy że uważam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia. Sedan wyewoluowaÅ‚ z karocy, jakoÅ› siÄ™ przyjÄ…Å‚ historycznie, niech sobie bÄ™dzie że to prestiż i klasyczna bryÅ‚a - ale funkcjonalnoÅ›ciÄ… kombi nijak nie pobije. Nie zamierzam jeździć z walizami na fotelu pasażera, skoro rozmiar auta pozwala by wszystko jechaÅ‚o w bagażniku. Bo rozmiar zewnÄ™trzny kombi/sedan jest praktycznie taki sam, a jednak Å‚adowność ewentualna - zupeÅ‚nie inna. Nie chodzi mi o to, że zaÅ‚aduje tam o 12 walizek wiÄ™cej. Chodzi mi o to, że mogÄ™ wrzucać do bagażnika dużo wiÄ™cej, mogÄ™ wstawić wózek bez jego  rozkÅ‚adania - po prostu wjechać tylko skÅ‚adajÄ…c rÄ…czkÄ™ (a przynajmniej tak miaÅ‚em w Omedze i Vectrze), a obok jadÄ… jeszcze skrzynki z zakupami, jakieÅ› Å›miecie i rupiecie - i nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do którego nie ma problemu wziąć 4-5 osób albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi do przewiezienia czegoÅ› bardziej-gabarytowego.

To że niektórym się bryła kombi nie podoba - trudno, mnie bryła wali - liczy się tylko sensowność wykorzystania bryły na umieszczenie wewnątrz miejsca na bagaż/pasażerów/napęd, a nie na zabiegi stylistyczne z półmetrowymi pustymi przestrzeniami pod wydmuchanymi zderzakami i nadkolami ;)

To że "w sedanie się da" - rozumiem, szanuję, i podziękuję. W maluchu też się dało. I nawet do Bułgarii na wczasy jechać, z dzieckiem i psem, ale też wolę by to pozostało w pomrokach dziejów i nie musiało być powtarzane.

PiszÄ™ z perspektywy Krakowa
A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wrocław po A4, albo Opole-Hanover, więc jest gdzie jechać, teoretycznie, ale RS6 faktycznie jest to przerost formy nad kosztami...

V70 R 300 PS wydaje się być najrozsądniejsze z ww. aut pod względem ceny wejściowej i osiągów. W KR pali od >16 litrów.
V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest już mondeo i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi nie zależy). V70r na aledrogo widzę jeden, nie dość że z regionów gdzie jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg mojego doświadczenia z autami ściąganymi - zawsze oznaczało ciekawe przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)
http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x4-i4186039101.html

Poza tym - nie mam pojęcia jak tam się miewa ta skrzynia, co to za silnik, jaki rodzaj napędu 4x4 zastosowano... To taka trochę terraincognita dla mnie ;)

Jeśli chcesz auta z mniejszym zużyciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub 530i N52B30 258 HP (pośredni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi LPG...jest parę takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba dać 70 tys pln. W 530i trzeba sprawdzić czy silnik trzyma kompresję ze względu na VANOSa, która lubi się psuć (ale to i tak mały problem w porównaniu do 535i biturbo)
530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z BiałegoStoku), obawiam się że tam już jest trochę za dużo rzeczy do zepsucia się i na starcie już też trochę przydroga...

Data: 2014-04-26 13:52:44
Autor: Cavallino

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ljfvcd$fse$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi)
Można wiedzieć czemu tylko kombi ?

Powiedzmy że uważam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.

Najlepszy jest chyba liftback - wygląda lepiej niż kombi, również lepiej niż hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzą wszystkie dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.

Data: 2014-04-26 15:14:54
Autor: BartekK
W dniu 2014-04-26 13:52, Cavallino pisze:

[...]

Co wszystko jest sprawą nazewnictwa, bo te wszystkie liftbacki sportsbacki itp station vagony to nowomowa, wiadomo o co chodzi - nie bryła typu pudełko + mniejsze pudełko z przodu z silnikiem i mniejsze pudełko z tyłu z bagażnikiem,

Data: 2014-04-26 16:23:58
Autor: Cavallino
[...]

Nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć.
Bo ja odróżniłem tylko typ nadwozia który NIE JEST hatchbackiem, NIE JEST kombi i NIE JEST sedanem, nijak nie odnosiłem się do nazewnictwa liftbacków.
Czyli Twoja odpowiedź jakby nie miała związku z tym na co odpowiadałeś.

Data: 2014-04-26 20:06:06
Autor: BartekK
W dniu 2014-04-26 16:23, Cavallino pisze:

[...]

Co wszystko jest sprawÄ… nazewnictwa, bo te wszystkie liftbacki
[...]

Ja przyznaje, że całkowicie nie rozróżniam liftback od hatchback, teoretycznie wiem czym się różni sportsback od kombi "klasycznego" - ale to jest tak rozmyte i niejednoznaczne, że każdy producent sobie nazywa po swojemu.
Bo niby podstawowy podział prosty: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/Three_body_styles_with_pillars_and_boxes.png/472px-Three_body_styles_with_pillars_and_boxes.png
Ale - gdy ostatni typ dostaje 5 zamiast 3 drzwi, to czym jest? A jak pierwszy "Sedan" dostaje jednak otwieraną całą klapę? A jak środkowe -typowe kombi - ma tylną szybę już coraz bardziej pochyloną i zaokrągloną (jak w nowych insigniach czy mondeo) - to czy jeszcze to jest kombi? To wszystko mutacje kolejne...
Mi chodzi o to, że chce coś jak środkowy model kombi-podobny.

Data: 2014-04-27 07:47:31
Autor: Cavallino

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ljgsk6$etd$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale Skodę Octavię od Golfa odróżniasz?
No to Skoda jest liftbackiem, a Golf hatchbackiem, dalszy komentarz jest chyba zbędny.
To samo dotyczy Rapida i Fabii.

A jak pierwszy "Sedan" dostaje jednak otwieraną całą klapę?

To właśnie wtedy nie jest już sedanem, tylko liftbackiem.

A jak środkowe
-typowe kombi - ma tylną szybę już coraz bardziej pochyloną i zaokrągloną (jak w nowych insigniach czy mondeo) - to czy jeszcze to jest kombi?

Raczej tak, bo brakuje mu kawałka trzeciej bryły.

Data: 2014-04-29 06:18:59
Autor: Bugatti
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 11:47:02 UTC+2 u¿ytkownik BartekK napisa³:

> Mo¿na wiedzieæ czemu tylko kombi ?

Powiedzmy ¿e uwa¿am kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia. Sedan wyewoluowa³ z karocy, jako¶ siê przyj±³ historycznie, niech sobie bêdzie ¿e to presti¿ i klasyczna bry³a - ale funkcjonalno¶ci± kombi nijak nie pobije. Nie zamierzam je¼dziæ z walizami na fotelu pasa¿era, skoro rozmiar auta pozwala by wszystko jecha³o w baga¿niku. Bo rozmiar zewnêtrzny kombi/sedan jest praktycznie taki sam, a jednak ³adowno¶æ ewentualna - zupe³nie inna. Nie chodzi mi o to, ¿e za³aduje tam o 12 walizek wiêcej. Chodzi mi o to, ¿e mogê wrzucaæ do baga¿nika du¿o wiêcej, mogê wstawiæ wózek bez jego  rozk³adania - po prostu wjechaæ tylko sk³adaj±c r±czkê (a przynajmniej tak mia³em w Omedze i Vectrze), a obok jad± jeszcze skrzynki z zakupami, jakie¶ ¶miecie i rupiecie - i nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do którego nie ma problemu wzi±æ 4-5 osób albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi do przewiezienia czego¶ bardziej-gabarytowego.

Ok. Wporz±dku - rozumiem. Mnie pewne modele aut podobaj± siê bardziej w kombi np. E91, E61, V60, V70 i wiele innych.

> Piszê z perspektywy Krakowa

A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wroc³aw po A4, albo Opole-Hanover, wiêc jest gdzie jechaæ, teoretycznie, ale RS6 faktycznie jest to przerost formy nad kosztami...

IMHO na autostrade wystarczy auto o mocy ca. 200 PS (1600 kg) i autobahn 250 PS (te¿ 1600 kg)  My¶la³em ¿e potrzebujesz auta z naprawdê du¿ym zakresem i warto¶ci± momentu obr. - na wyprzedzanie na drogach krajowych i wojewódzkich na których bardzo liczy siê (przynajmniej dla mnie) czas przyspieszania (nie elastyczno¶æ) z zakresu prêdko¶ci 60 - 100 lub 100 - 140 na niskich biegach. W tym pierwszym przedziale od pewnego czasu wyznacznikiem jest < 5.1 sec bo tyle obecnie ma samochód, którym siê poruszam.

> V70 R 300 PS wydaje siê byæ najrozs±dniejsze z ww. aut pod wzglêdem ceny wej¶ciowej i osi±gów. W KR pali od >16 litrów.

V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest ju¿ mondeo i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi nie zale¿y). V70r na aledrogo widzê jeden, nie do¶æ ¿e z regionów gdzie jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg mojego do¶wiadczenia z autami ¶ci±ganymi - zawsze oznacza³o ciekawe przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)

http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x4-i4186039101.html

Poza tym - nie mam pojêcia jak tam siê miewa ta skrzynia, co to za silnik, jaki rodzaj napêdu 4x4 zastosowano... To taka trochê terraincognita dla mnie ;)

V70R II uwa¿am, ¿e to obecnie najrozs±dniejsza propozycja performance/equipment/price.

Autko ma swoje wady...choæby te zu¿ycie paliwa. Ale ceny czê¶ci s± ¶miesznie tanie (poza ASO) np.
Tarcza hamulcowa przód (1 szt) Brembo 330mm x 32mm: 239 z³
Klocki hamulcowe przód  TRW: 196 z³
Filtr powietrza 80 z³,
Swiece zap³onowe (kpl - 5 sztuk) Bosch 195 z³, NGK 175 z³
Rozrz±d (pasek rozrz±du INA, rolka napinaj±ca  INA, rolka prowadz±ca INA, pompa wody AIRTEX): 379 z³ - ¶mieszna cena jak do auta, które ma 300 PS!

Przepraszam, ¿e tak dok³adnie wyliczam ;) ale to nie s± ceny, które powalaj±. Ludzie gaworz± nieprawdziwe tezy - jak jest Volvo, Saab, Jaguar to ceny s± kosmicznie wysokie - bzdura! ;)

> [...]
LPG...jest parê takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba daæ 70 tys pln. W 530i trzeba sprawdziæ czy silnik trzyma kompresjê ze wzglêdu na VANOSa, która lubi siê psuæ (ale to i tak ma³y problem w porównaniu do 535i biturbo)

530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z Bia³egoStoku), obawiam siê ¿e tam ju¿ jest trochê za du¿o rzeczy do zepsucia siê i na starcie ju¿ te¿ trochê przydroga...

Polska pikny kraj...
skoro chcesz kupiæ autko za ponad 50 - 70 tys. z³ to na pewno znasz j. ang. i jeste¶ w stanie pojechaæ na zachód po "pewniejsze auto" - nie nale¿y zapominaæ ¿e to zachód wymy¶li³ znaczn± wiêkszo¶æ wszelkiej ma¶ci interfejsów diagnostycznych i do cofania liczników...wiêc na zachodzie te¿ trzeba sprawdzaæ stan auta tak samo jak w PL ;)

W innym w±tku napisa³e¶ ¿e masz ju¿ autko na oku (bez OC) - pochwal siê jak kupisz ;)

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-29 15:33:15
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-29 15:18, Bugatti pisze:
V70R II uważam, że to obecnie najrozsądniejsza propozycja performance/equipment/price.
I ku temu bym się skłaniał, tylko jeszcze stoi na przeszkodzie żona ("to wygląda jak skrzyżowanie meblościanki, karawanu i dużego fiata kombi!")

W innym wątku napisałeś że masz już autko na oku (bez OC) - pochwal się jak kupisz ;)
Nie, nie mam - po prostu przeglądając oferty natrafiłem na takie kwiatki na tablicy/allegro, i zastanowiło mnie - co w takiej sytuacji. Ale jak właściciel zaniedbał takie rzeczy, to wolę nie dowiadywać się, co jeszcze zaniedbał, albo co jeszcze w papierach się nie zgadza.

Data: 2014-04-23 12:48:02
Autor: radekp@konto.pl
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
Wed, 23 Apr 2014 12:22:01 +0200, w <lj849n$mpc$1@node2.news.atman.pl>, BartekK
<sibi@drut.org> napisa³(-a):

Obejrza³em Insignie OPC 325KM 4x4 kombi - pora¿ka: ani to kombi (stara Astra kombi bije to rozmiarem baga¿nika na g³owê), ani w ¶rodku niezbyt du¿o miejsca dla pasa¿erów, ani wykonanie/materia³y nie powalaj±, ani to nie jedzie zbyt ciekawie (zdecydowanie przyciê¿ki kloc). A cena i problemowo¶æ serwisowa do¶æ spora.

C5?

Data: 2014-04-23 22:30:20
Autor: misiek
Zachcia³o mi siê sprzedawaæ, to mam dylemat nad wyborem auta ;/

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:lj849n$mpc$1node2.news.atman.pl...
Sprzeda³em poprzednie toczyd³o, bo ustawa o vat itd, trzeba by³o. Teraz nie mam najmniejszego pomys³u na nastêpne auto ;/

Interesuj± mnie wy³±cznie kombi.
Nie jest to jedyne auto w domu.
Statystyka kilkuletnia wskazuje, ¿e to auto robi rocznie 5-10 tys km w trasach, oraz teraz bêdzie ~3tys rocznie po mie¶cie (2x 6km dziennie dojazdy). Razem daje mi to powiedzmy ¶rednio 10tys km rocznie.

Przy spalaniu 6/100 daje to 3000 z³ na paliwo rocznie
Przy spalaniu 12/100 daje to 6000 z³ na paliwo rocznie.

no i dobrze mowisz - bo  pierwsza awaria dwumasu, turbiny, wtryskow / pompy, i caly misterny plan centusiow idzie w pizdu :D

Mocna benzyna to jest to ;)

Data: 2014-04-23 20:44:06
Autor: Tomasz Stiller
On Wed, 23 Apr 2014 22:30:20 +0200, misiek wrote:

no i dobrze mowisz - bo  pierwsza awaria dwumasu, turbiny, wtryskow /
pompy,
i caly misterny plan centusiow idzie w pizdu :D

Mocna benzyna to jest to ;)

Tia, tylko że za różnicę w kosztach paliwa - między mocną benzyną a mocnym ropniakiem - rocznie kupisz dwie dwumasy i komplet nowych opon. No ale, jak kto jeździ 10k rocznie to można i mocną benzyną, które też miewają dwumasy ;)

Tak, tak - tylko czekam na wywody jak to można taką mocną benzynę zatruć gazem ;)

Tomek

Data: 2014-04-24 10:20:24
Autor: Grzegorz Prędki
W dniu 2014-04-23 22:44, Tomasz Stiller pisze:
[...]

miewajÄ… dwumasy ;)

Napewno, szczegolnie w warunkach zalozonych przez autora watku.

Data: 2014-04-24 18:42:12
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 24 Apr 2014 10:20:24 +0200, Grzegorz Prędki wrote:

[...]

No, bo autor wątku przez pół roku zajeździ w ropniaku dwu-masę, wtryski, pompę wysokiego i pewnie jeszcze turbo. Bena to zero wydatków, tylko lać i jechać :)

Tomek

Data: 2014-04-24 20:47:32
Autor: Biggie
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
Użytkownik "BartekK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:lj849n$mpc$1@node2.news.atman.pl...

jak żyć?

A może Subaru Outback?
Trakcja jest, bagażnik duży (względnie) jest.
Nie wiem jakie roczniki Cię interesują, ale jakaś ciekawa benzynowa sztuka powinna się znaleźć

pzdr

Biggie

Zachciało mi się sprzedawać, to mam dy lemat nad wyborem auta ;/