Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/

Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/

Data: 2014-04-23 04:27:15
Autor: Bugatti
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
Budżet - ile w PLN ?


Pozdr.

Bugatti

Data: 2014-04-23 13:35:19
Autor: MichaelData®
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
Bugatti wydumał(a) w
news:e1a4d04a-3dac-40a7-9b86-b1247c135c93googlegroups.com :
BudĹĽet - ile w PLN ?

.... podał sugestię że do 25tys max :) optuję że srednio do 20tys.

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Data: 2014-04-23 05:00:30
Autor: bugattieb1001
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu ¶roda, 23 kwietnia 2014 13:35:19 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:

Cze¶ć

... podał sugestię że do 25tys max :) optuję że srednio do 20tys.

Gdzie widzisz t± sugestię ? Skoro wspomina o Insigni OPC to raczej nie mniej jak 70 tys. Poczekajmy na odpowiedĽ BartKK'a.

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-23 19:53:24
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-23 14:00, bugattieb1001@gmail.com pisze:
W dniu środa, 23 kwietnia 2014 13:35:19 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:

Cześć

... podał sugestię że do 25tys max :) optuję że srednio do 20tys.

Gdzie widzisz tÄ… sugestiÄ™ ? Skoro wspomina o Insigni OPC to raczej nie mniej jak 70 tys.
Wolałbym do 50, ale i 75 jest pewną opcją, jeśli jest coś naprawdę ciekawego, byle nie okazało się że to 75 a potem jeszcze 20 wkładu początkowego, bo rozrząd i skrzynia i turbina do roboty ;)


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-24 07:54:27
Autor: Bugatti
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu ¶roda, 23 kwietnia 2014 19:53:24 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

Wolałbym do 50, ale i 75 jest pewn± opcj±, je¶li jest co¶ naprawdę ciekawego, byle nie okazało się że to 75 a potem jeszcze 20 wkładu pocz±tkowego, bo rozrz±d i skrzynia i turbina do roboty ;)


To masz ogromne możliwo¶ci. Nie wiem po co wogóle Nas o to pytasz. Dajesz reguły wyszukiwania na allegro do 80k pln (ponegocjujesz), > 280 PS, > 2005(?), Sedan, Estate, Limousine (?) i dzwonisz i pytasz czy maj± faktury, wydruki z pomiarów geometrii, pytasz o VIN i o zgodę na przeprowadzenie diagnostyki dynamicznej i o zgodę na pomiar punktów bazowych płyty podłogowej i o wiele innych kwestii (o których warto poczytać w literaturze tech. danego modelu - poszukaj sam ;)).
Dzięki temu będziesz miał większy pogl±d na to co jest teraz do kupienia. Na grupie każdy powie swoje, bo i tak to nie kasa userów tylko twoja. Mogę ci stworzyć na szybko listę ale kupisz to co będziesz chciał i przede wszystkim to co będzie w najlepszym stanie technicznym:

Lexus GS (hybryda może),
Audi RS4 - miejsca z tyłu mniej niż w Insignii więc odpada,
Audi A6 3.0 TFSI 290 - 300 PS,
Audi A8 4.2 TDI (5.0 TDI nie polecam bo zużycie paliwa totalnie nie adekwatne do osi±gów),
albo A8 W12 450 PS

BMW M5 E60 507 PS,
BMW 535d E60 286 PS,
BMW E65 750i,
Lancery EVO, Imprezy STi to zabawki na tor - odpu¶c sobie,

MB S500 388 PS,
MB CLS - z tyłu mało miejsca zarówno nad głow± jak i na boki - nie polecam,

Volvo S80 4.4 315 PS

jeszcze zostaj± Muscle Cary z USA - o tym nie wiem bo nie jeĽdziłem więc się nie wypowiadam,

A8 i E65 będzie drogie w utrzymaniu - tak jak powiedziałem ... kupisz to co będziesz chciał.

Pochwal się w przyszło¶ci

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-24 20:01:23
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-24 16:54, Bugatti pisze:
To masz ogromne możliwości. Nie wiem po co wogóle Nas o to pytasz. Dajesz reguły wyszukiwania na allegro do 80k pln (ponegocjujesz), > 280 PS, > 2005(?), Sedan, Estate, Limousine (?) i dzwonisz i pytasz czy mają faktury, wydruki z pomiarów geometrii, pytasz o VIN i o zgodę na przeprowadzenie diagnostyki dynamicznej i o zgodę na pomiar punktów bazowych płyty podłogowej i o wiele innych kwestii (o których warto poczytać w literaturze tech. danego modelu - poszukaj sam ;)).
Dzięki temu będziesz miał większy pogląd na to co jest teraz do kupienia. Na grupie każdy powie swoje, bo i tak to nie kasa userów tylko twoja. Mogę ci stworzyć na szybko listę ale kupisz to co będziesz chciał i przede wszystkim to co będzie w najlepszym stanie technicznym:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi (lub jak zwał-tak zwał, u różnych producentów to się różnie nazywa teraz, w stylu loftowy multiinterfejsowy rodzinny couple-crosover 5-ciodrzwiow)

Lexus GS (hybryda moĹĽe),
Audi RS4 - miejsca z tyłu mniej niż w Insignii więc odpada,
Nigdzie nie ma mniej miejsca niż w insigni ;) mam na myśli bagaznik, bo tylko to mnie interesuje - na tylnych fotelach musi się zmieścić fotelik z dzieckiem i żona, a to się zmieści zapewne.
Tylko ĹĽe RS4: http://allegro.pl/audi-rs4-146710?a_enum[13][3]=3 - widzisz  cokolwiek wartego oglÄ…dania i w przedziale cenowym?
Bo tam jest tylko albo coś takiego: http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/galeria/3026390/22#zdj24 i to jeszcze z 125 000 przebiegu (rozrządy lada chwila do roboty, turbiny, nagar w kolektorze itd, pewnie nic nie zrobione od nowości), albo grzyb z 2001r, albo cała reszta ~90 tys zł a przebiegi wysokie, a to już przesada...
Z RS6 - w tym przedziale cenowym to tylko przedliftowe grzyby, ktĂłre juĹĽ trochÄ™ majÄ… lat i kilometrĂłw...


Audi A6 3.0 TFSI 290 - 300 PS,
No... powiedzmy... gdyby nie kradli tego tak strasznie i nie robili przekrętów na tym tak powszednio

Audi A8 4.2 TDI (5.0 TDI nie polecam bo zuĹĽycie paliwa totalnie nie adekwatne do osiÄ…gĂłw),
albo A8 W12 450 PS
Odpada, nie ma kombi

BMW M5 E60 507 PS,
odpada nie ma kombi, chyba ĹĽe "m-pakiet" w jakiejĹ› biedzie, ale nie o to chodzi.

BMW 535d E60 286 PS,
rozważam. Nawet 335d rozważam. Tylko obejrzałem kilka, i określiłbym je jako majstersztyk w metaloplastyce połączony z brawurową fikcją literkacką...

BMW E65 750i,
7ki nie ma kombi

Lancery EVO, Imprezy STi to zabawki na tor - odpuśc sobie,
STi w "mikrokombi" myślałem, ale to troszkę ping-pong, wygody to tam nie ma, bagażnika nie ma, a nadmiar "fun"-u nie wiem czy rekompensuje spalanie i cenę

Volvo S80 4.4 315 PS
Znaczy V70 w przypadku kombi? Miałem V50 T5 AWD - ciężki temat, zwłaszcza że to polepienie przeróżnych fordowskich technik i wynalazków w volvoskiej skórze...

jeszcze zostają Muscle Cary z USA - o tym nie wiem bo nie jeździłem więc się nie wypowiadam,
Muscle jak muscle, podobało by mi się chrysler 300C kombi - obejrzałem, objechałem - poza wyglądem nadmuchanego i napakowanego - to ma zerowe właściwości jezdne.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-25 00:15:23
Autor: AA
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 20:01:23 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> BMW M5 E60 507 PS,
odpada nie ma kombi, chyba że "m-pakiet" w jakiej¶ biedzie, ale nie o to chodzi.

Jest, jest, tylko:

1/ nie na allegro
2/ nie w tej cenie

http://tinyurl.com/bmw-m5-tour

pozdr
AA

Data: 2014-04-25 05:10:02
Autor: Bugatti
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 20:01:23 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
W dniu 2014-04-24 16:54, Bugatti pisze:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi (lub jak zwał-tak zwał, u różnych producentów to się różnie nazywa teraz, w stylu loftowy multiinterfejsowy rodzinny couple-crosover 5-ciodrzwiow)

Można wiedzieć czemu tylko kombi ? Rozumiem że masz dziecko + żona z tyłu, więc pewnie potrzebujesz na wakacyjne podróże miejsca na: gondolę dla dziecka, wózek + 2 walizki. Je¶li tak, to w przypadku sedana walizkę lub nawet dwie możesz dać na przedni fotel pasażera (dobrze przypi±ć pasami lub link±, następnie dezaktywujesz airbaga pasażera) i gondola i wóżek + 1 lub 2 walizki spokojnie wejd± do sedana - jest tylko kwestia otworu bagażowego ... ale to sprawdzasz przed zakupem.
 
> Lexus GS (hybryda może),

> Audi RS4 - miejsca z tyłu mniej niż w Insignii więc odpada,

Nigdzie nie ma mniej miejsca niż w insigni ;) mam na my¶li bagaznik, bo tylko to mnie interesuje - na tylnych fotelach musi się zmie¶cić fotelik z dzieckiem i żona, a to się zmie¶ci zapewne.

W RS4 je¶li masz > 190 cm wzrostu to żonę musisz posadzić za przednim fotelem pasażera, który musisz odsun±ć maksymalnie do przodu. Odgl±dnij sobie Top Gear (odcinek z RS4, MB C63 AMG i M3) - Clarkson gdy odsun±ł fotel kierowcy maksymalnie do tyłu to z tyłu zostało ok. 1-2 cm miejsca na "co¶":
http://www.youtube.com/watch?v=cfdEVbmvqsI&t=6m25s
 
Tylko że RS4: http://allegro.pl/audi-rs4-146710?a_enum[13][3]=3 - widzisz  cokolwiek wartego ogl±dania i w przedziale cenowym?

Bo tam jest tylko albo co¶ takiego: http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/galeria/3026390/22#zdj24 i to jeszcze z 125 000 przebiegu (rozrz±dy lada chwila do roboty, turbiny, nagar w kolektorze itd, pewnie nic nie zrobione od nowo¶ci), albo grzyb z 2001r, albo cała reszta ~90 tys zł a przebiegi wysokie, a to już przesada...

Z RS6 - w tym przedziale cenowym to tylko przedliftowe grzyby, które już trochę maj± lat i kilometrów...

RS6 jest bardzo drogie w eksploatacji...mam tu na my¶li zużycie paliwa. W Polsce ponad 400 PS przestaje mieć sens. Wykorzystasz tę moc na autostradzie przez kilka kilometrów na danym dystansie. A w mie¶cie wykorzystasz moment obr. a i tak dojedziesz wła¶ciwie tak samo jak w aucie o mocy ok. 150 PS i masie ok. 1400 kg ;). Piszę z perspektywy Krakowa

> BMW M5 E60 507 PS,

odpada nie ma kombi, chyba że "m-pakiet" w jakiej¶ biedzie, ale nie o to chodzi.

Kombi jest...ale (patrz wyżej).

> BMW 535d E60 286 PS,

rozważam. Nawet 335d rozważam. Tylko obejrzałem kilka, i okre¶liłbym je jako majstersztyk w metaloplastyce poł±czony z brawurow± fikcj± literkack±...

a 335i ?

> Volvo S80 4.4 315 PS

Znaczy V70 w przypadku kombi? Miałem V50 T5 AWD - ciężki temat, zwłaszcza że to polepienie przeróżnych fordowskich technik i wynalazków w volvoskiej skórze...

V70 R 300 PS wydaje się być najrozs±dniejsze z ww. aut pod względem ceny wej¶ciowej i osi±gów. W KR pali od >16 litrów. Je¶li chcesz auta z mniejszym zużyciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub 530i N52B30 258 HP (po¶redni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi LPG...jest parę takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba dać 70 tys pln. W 530i trzeba sprawdzić czy silnik trzyma kompresję ze względu na VANOSa, która lubi się psuć (ale to i tak mały problem w porównaniu do 535i biturbo)  Decyzja należy do Ciebie ;) Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-26 11:47:02
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi)
Można wiedzieć czemu tylko kombi ?

Powiedzmy ĹĽe uwaĹĽam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia. Sedan wyewoluowaĹ‚ z karocy, jakoĹ› siÄ™ przyjÄ…Ĺ‚ historycznie, niech sobie bÄ™dzie ĹĽe to prestiĹĽ i klasyczna bryĹ‚a - ale funkcjonalnoĹ›ciÄ… kombi nijak nie pobije. Nie zamierzam jeĹşdzić z walizami na fotelu pasaĹĽera, skoro rozmiar auta pozwala by wszystko jechaĹ‚o w bagaĹĽniku. Bo rozmiar zewnÄ™trzny kombi/sedan jest praktycznie taki sam, a jednak Ĺ‚adowność ewentualna - zupeĹ‚nie inna. Nie chodzi mi o to, ĹĽe zaĹ‚aduje tam o 12 walizek wiÄ™cej. Chodzi mi o to, ĹĽe mogÄ™ wrzucać do bagaĹĽnika duĹĽo wiÄ™cej, mogÄ™ wstawić wĂłzek bez jego  rozkĹ‚adania - po prostu wjechać tylko skĹ‚adajÄ…c rÄ…czkÄ™ (a przynajmniej tak miaĹ‚em w Omedze i Vectrze), a obok jadÄ… jeszcze skrzynki z zakupami, jakieĹ› Ĺ›miecie i rupiecie - i nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do ktĂłrego nie ma problemu wziąć 4-5 osĂłb albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi do przewiezienia czegoĹ› bardziej-gabarytowego.

To że niektórym się bryła kombi nie podoba - trudno, mnie bryła wali - liczy się tylko sensowność wykorzystania bryły na umieszczenie wewnątrz miejsca na bagaż/pasażerów/napęd, a nie na zabiegi stylistyczne z półmetrowymi pustymi przestrzeniami pod wydmuchanymi zderzakami i nadkolami ;)

To że "w sedanie się da" - rozumiem, szanuję, i podziękuję. W maluchu też się dało. I nawet do Bułgarii na wczasy jechać, z dzieckiem i psem, ale też wolę by to pozostało w pomrokach dziejów i nie musiało być powtarzane.

PiszÄ™ z perspektywy Krakowa
A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wrocław po A4, albo Opole-Hanover, więc jest gdzie jechać, teoretycznie, ale RS6 faktycznie jest to przerost formy nad kosztami...

V70 R 300 PS wydaje się być najrozsądniejsze z ww. aut pod względem ceny wejściowej i osiągów. W KR pali od >16 litrów.
V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest już mondeo i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi nie zależy). V70r na aledrogo widzę jeden, nie dość że z regionów gdzie jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg mojego doświadczenia z autami ściąganymi - zawsze oznaczało ciekawe przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)
http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x4-i4186039101.html

Poza tym - nie mam pojęcia jak tam się miewa ta skrzynia, co to za silnik, jaki rodzaj napędu 4x4 zastosowano... To taka trochę terraincognita dla mnie ;)

Jeśli chcesz auta z mniejszym zużyciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub 530i N52B30 258 HP (pośredni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi LPG...jest parę takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba dać 70 tys pln. W 530i trzeba sprawdzić czy silnik trzyma kompresję ze względu na VANOSa, która lubi się psuć (ale to i tak mały problem w porównaniu do 535i biturbo)
530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z BiałegoStoku), obawiam się że tam już jest trochę za dużo rzeczy do zepsucia się i na starcie już też trochę przydroga...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-26 13:52:44
Autor: Cavallino
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ljfvcd$fse$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi)
Można wiedzieć czemu tylko kombi ?

Powiedzmy ĹĽe uwaĹĽam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.

Najlepszy jest chyba liftback - wygląda lepiej niż kombi, również lepiej niż hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzą wszystkie dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.

Data: 2014-04-26 15:14:54
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-26 13:52, Cavallino pisze:

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ljfvcd$fse$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:
Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi)
Można wiedzieć czemu tylko kombi ?

Powiedzmy ĹĽe uwaĹĽam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.

Najlepszy jest chyba liftback - wyglÄ…da lepiej niĹĽ kombi, rĂłwnieĹĽ lepiej
niĹĽ hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzÄ…
wszystkie dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.
Co wszystko jest sprawą nazewnictwa, bo te wszystkie liftbacki sportsbacki itp station vagony to nowomowa, wiadomo o co chodzi - nie bryła typu pudełko + mniejsze pudełko z przodu z silnikiem i mniejsze pudełko z tyłu z bagażnikiem,


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-26 16:23:58
Autor: Cavallino
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Powiedzmy ĹĽe uwaĹĽam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.

Najlepszy jest chyba liftback - wyglÄ…da lepiej niĹĽ kombi, rĂłwnieĹĽ lepiej
niĹĽ hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzÄ…
wszystkie dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.
Co wszystko jest sprawą nazewnictwa, bo te wszystkie liftbacki sportsbacki itp station vagony to nowomowa, wiadomo o co chodzi - nie bryła typu pudełko + mniejsze pudełko z przodu z silnikiem i mniejsze pudełko z tyłu z bagażnikiem,

Nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć.
Bo ja odróżniłem tylko typ nadwozia który NIE JEST hatchbackiem, NIE JEST kombi i NIE JEST sedanem, nijak nie odnosiłem się do nazewnictwa liftbacków.
Czyli Twoja odpowiedź jakby nie miała związku z tym na co odpowiadałeś.

Data: 2014-04-26 20:06:06
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-26 16:23, Cavallino pisze:

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Powiedzmy ĹĽe uwaĹĽam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.

Najlepszy jest chyba liftback - wyglÄ…da lepiej niĹĽ kombi, rĂłwnieĹĽ lepiej
niĹĽ hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzÄ…
wszystkie dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.
Co wszystko jest sprawÄ… nazewnictwa, bo te wszystkie liftbacki
sportsbacki itp station vagony to nowomowa, wiadomo o co chodzi - nie
bryła typu pudełko + mniejsze pudełko z przodu z silnikiem i mniejsze
pudełko z tyłu z bagażnikiem,

Nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć.
Bo ja odróżniłem tylko typ nadwozia który NIE JEST hatchbackiem, NIE
JEST kombi i NIE JEST sedanem, nijak nie odnosiłem się do nazewnictwa
liftbackĂłw.
Ja przyznaje, że całkowicie nie rozróżniam liftback od hatchback, teoretycznie wiem czym się różni sportsback od kombi "klasycznego" - ale to jest tak rozmyte i niejednoznaczne, że każdy producent sobie nazywa po swojemu.
Bo niby podstawowy podział prosty: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/33/Three_body_styles_with_pillars_and_boxes.png/472px-Three_body_styles_with_pillars_and_boxes.png
Ale - gdy ostatni typ dostaje 5 zamiast 3 drzwi, to czym jest? A jak pierwszy "Sedan" dostaje jednak otwieraną całą klapę? A jak środkowe -typowe kombi - ma tylną szybę już coraz bardziej pochyloną i zaokrągloną (jak w nowych insigniach czy mondeo) - to czy jeszcze to jest kombi? To wszystko mutacje kolejne...
Mi chodzi o to, że chce coś jak środkowy model kombi-podobny.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-27 07:47:31
Autor: Cavallino
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ljgsk6$etd$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-04-26 16:23, Cavallino pisze:

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Powiedzmy ĹĽe uwaĹĽam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia.

Najlepszy jest chyba liftback - wyglÄ…da lepiej niĹĽ kombi, rĂłwnieĹĽ lepiej
niĹĽ hatch, a zachowuje wszystkie dobre cechy hatcha, do tego dochodzÄ…
wszystkie dobre cechy sedana, niewiele tylko ustępując kombi.
Co wszystko jest sprawÄ… nazewnictwa, bo te wszystkie liftbacki
sportsbacki itp station vagony to nowomowa, wiadomo o co chodzi - nie
bryła typu pudełko + mniejsze pudełko z przodu z silnikiem i mniejsze
pudełko z tyłu z bagażnikiem,

Nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć.
Bo ja odróżniłem tylko typ nadwozia który NIE JEST hatchbackiem, NIE
JEST kombi i NIE JEST sedanem, nijak nie odnosiłem się do nazewnictwa
liftbackĂłw.
Ja przyznaje, że całkowicie nie rozróżniam liftback od hatchback,

Ale Skodę Octavię od Golfa odróżniasz?
No to Skoda jest liftbackiem, a Golf hatchbackiem, dalszy komentarz jest chyba zbędny.
To samo dotyczy Rapida i Fabii.


A jak pierwszy "Sedan" dostaje jednak otwieraną całą klapę?

To właśnie wtedy nie jest już sedanem, tylko liftbackiem.

A jak środkowe
-typowe kombi - ma tylnÄ… szybÄ™ juĹĽ coraz bardziej pochylonÄ… i zaokrÄ…glonÄ… (jak w nowych insigniach czy mondeo) - to czy jeszcze to jest kombi?

Raczej tak, bo brakuje mu kawałka trzeciej bryły.

Data: 2014-04-29 06:18:59
Autor: Bugatti
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 11:47:02 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
W dniu 2014-04-25 14:10, Bugatti pisze:

>> Temat jest trochę szeroki ;) Pisałem - interesuje mnie tylko kombi)

> Można wiedzieć czemu tylko kombi ?



Powiedzmy że uważam kombi/hatchback za jedyny sensowny rodzaj nadwozia. Sedan wyewoluował z karocy, jako¶ się przyj±ł historycznie, niech sobie będzie że to prestiż i klasyczna bryła - ale funkcjonalno¶ci± kombi nijak nie pobije. Nie zamierzam jeĽdzić z walizami na fotelu pasażera, skoro rozmiar auta pozwala by wszystko jechało w bagażniku. Bo rozmiar zewnętrzny kombi/sedan jest praktycznie taki sam, a jednak ładowno¶ć ewentualna - zupełnie inna. Nie chodzi mi o to, że załaduje tam o 12 walizek więcej. Chodzi mi o to, że mogę wrzucać do bagażnika dużo więcej, mogę wstawić wózek bez jego  rozkładania - po prostu wjechać tylko składaj±c r±czkę (a przynajmniej tak miałem w Omedze i Vectrze), a obok jad± jeszcze skrzynki z zakupami, jakie¶ ¶miecie i rupiecie - i nijak mi to nie zmniejsza i nie zagraca reszty auta, do którego nie ma problemu wzi±ć 4-5 osób albo dziecka + 3 osoby. Tak samo, gdy przychodzi do przewiezienia czego¶ bardziej-gabarytowego.

Ok. Wporz±dku - rozumiem. Mnie pewne modele aut podobaj± się bardziej w kombi np. E91, E61, V60, V70 i wiele innych.


> Piszę z perspektywy Krakowa

A ja Opola, gdzie regularnie mam wyjazdy Opole-Wrocław po A4, albo Opole-Hanover, więc jest gdzie jechać, teoretycznie, ale RS6 faktycznie jest to przerost formy nad kosztami...

IMHO na autostrade wystarczy auto o mocy ca. 200 PS (1600 kg) i autobahn 250 PS (też 1600 kg)  My¶lałem że potrzebujesz auta z naprawdę dużym zakresem i warto¶ci± momentu obr. - na wyprzedzanie na drogach krajowych i wojewódzkich na których bardzo liczy się (przynajmniej dla mnie) czas przyspieszania (nie elastyczno¶ć) z zakresu prędko¶ci 60 - 100 lub 100 - 140 na niskich biegach. W tym pierwszym przedziale od pewnego czasu wyznacznikiem jest < 5.1 sec bo tyle obecnie ma samochód, którym się poruszam.
 
> V70 R 300 PS wydaje się być najrozs±dniejsze z ww. aut pod względem ceny wej¶ciowej i osi±gów. W KR pali od >16 litrów.

V70 R to jest II, czyli <2007 zdaje sie, a potem III to jest już mondeo i nie ma Rki (r-design tylko, znaczy ozdobniki pierdolniki, a na tym mi nie zależy). V70r na aledrogo widzę jeden, nie do¶ć że z regionów gdzie jeszcze asfaltu nie wynaleziono, to w jego historii "szwajcaria" - co wg mojego do¶wiadczenia z autami ¶ci±ganymi - zawsze oznaczało ciekawe przygody i dynamiczne zwroty akcji ;)

http://allegro.pl/volvo-v70-r-300km-v70r-max-full-4x4-i4186039101.html


Poza tym - nie mam pojęcia jak tam się miewa ta skrzynia, co to za silnik, jaki rodzaj napędu 4x4 zastosowano... To taka trochę terraincognita dla mnie ;)

V70R II uważam, że to obecnie najrozs±dniejsza propozycja performance/equipment/price.

Autko ma swoje wady...choćby te zużycie paliwa. Ale ceny czę¶ci s± ¶miesznie tanie (poza ASO) np.
Tarcza hamulcowa przód (1 szt) Brembo 330mm x 32mm: 239 zł
Klocki hamulcowe przód  TRW: 196 zł
Filtr powietrza 80 zł,
Swiece zapłonowe (kpl - 5 sztuk) Bosch 195 zł, NGK 175 zł
Rozrz±d (pasek rozrz±du INA, rolka napinaj±ca  INA, rolka prowadz±ca INA, pompa wody AIRTEX): 379 zł - ¶mieszna cena jak do auta, które ma 300 PS!

Przepraszam, że tak dokładnie wyliczam ;) ale to nie s± ceny, które powalaj±. Ludzie gaworz± nieprawdziwe tezy - jak jest Volvo, Saab, Jaguar to ceny s± kosmicznie wysokie - bzdura! ;)

> Je¶li chcesz auta z mniejszym zużyciem paliwa to BMW E60 535i biturbo lub >> 530i N52B30 258 HP (po¶redni wtrysk do kolektora - silnik dobrze znosi
LPG...jest parę takich na allegro). Ponadto mniej awaryjny od 535i za którego trzeba dać 70 tys pln. W 530i trzeba sprawdzić czy silnik trzyma kompresję ze względu na VANOSa, która lubi się psuć (ale to i tak mały problem w porównaniu do 535i biturbo)

530i ani sztuki kombi, a 535 jest tylko 1szt kombi w wersji 535xi (z BiałegoStoku), obawiam się że tam już jest trochę za dużo rzeczy do zepsucia się i na starcie już też trochę przydroga...

Polska pikny kraj...
skoro chcesz kupić autko za ponad 50 - 70 tys. zł to na pewno znasz j. ang. i jeste¶ w stanie pojechać na zachód po "pewniejsze auto" - nie należy zapominać że to zachód wymy¶lił znaczn± większo¶ć wszelkiej ma¶ci interfejsów diagnostycznych i do cofania liczników...więc na zachodzie też trzeba sprawdzać stan auta tak samo jak w PL ;)

W innym w±tku napisałe¶ że masz już autko na oku (bez OC) - pochwal się jak kupisz ;)

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-04-29 15:33:15
Autor: BartekK
Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/
W dniu 2014-04-29 15:18, Bugatti pisze:
V70R II uwaĹĽam, ĹĽe to obecnie najrozsÄ…dniejsza propozycja performance/equipment/price.
I ku temu bym się skłaniał, tylko jeszcze stoi na przeszkodzie żona ("to wygląda jak skrzyżowanie meblościanki, karawanu i dużego fiata kombi!")

W innym wątku napisałeś że masz już autko na oku (bez OC) - pochwal się jak kupisz ;)
Nie, nie mam - po prostu przeglądając oferty natrafiłem na takie kwiatki na tablicy/allegro, i zastanowiło mnie - co w takiej sytuacji. Ale jak właściciel zaniedbał takie rzeczy, to wolę nie dowiadywać się, co jeszcze zaniedbał, albo co jeszcze w papierach się nie zgadza.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Zachciało mi się sprzedawać, to mam dylemat nad wyborem auta ;/

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona