Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie

Data: 2019-12-07 20:51:46
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Data: 2019-12-07 20:56:01
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
What rich countries get wrong about the EU budget
Most of the money in Europe flows from East to West, not the other way around.
By CLOTILDE ARMAND Dec 6, 2019:

www.politico.eu/article/what-rich-countries-get-wrong-about-the-eu-budget-east-west-euroskeptic-cohesion-policy/

Data: 2019-12-07 21:52:24
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Co Ty powiesz. Przecież to z dobrego serca.
Każdy kto twierdzi inaczej to OSZOŁOM.
Kaczyński zawłaszczył już Politico?
FASZYSTA ;-)

Data: 2019-12-07 23:31:18
Autor: radekp@konto.pl
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Sat, 7 Dec 2019 20:51:46 +0100, w
<5dec02d2$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>, ąćęłńóśźż <a@e.pl> napisał(-a):

https://wiadomosci.onet.pl/politico/kraje-zachodniej-europy-ukrywaja-jak-wielkie-maja-zyski-ze-wspierania-krajow-na/sedw6z6

Po wprowadzeniu 500+ gwałtownie wzrósł import używanych samochodów z Niemiec.
Ciekawe czyja to wina ?

Data: 2019-12-08 03:18:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie

<radekp@konto.pl> t0aoue9udnfp1mt629mb940fuggsed0su0@4ax.com

[...]

Suwerena, który tak późno wybrał polityków dających
500+ -- gdyby suweren wybrał wcześniej takich
polityków, nie byłoby gwałtu... ;)

-=-

Dorastałem w komunizmie -- dorosły człowiek zarabiał w państwowej
(a niemal wszystko w Polsce ludowej było państwowe) firmie tyle,
że mu starczało tylko na: chleb, bułki -- raczej tylko rano, masło,
mleko -- zwykle też tylko rano, papierosy, zapałki itp...

Aby unormalnić sytuację -- obalono komunę...

Chyba jeszcze za Kwaśniewskiego zamiast Mieszkania+ były przeróżne
odliczenia podatkowe, aby ludzi zachęcać do myślenia o tym, by
pracować i zarabiać, aby odliczać...

Krok za krokiem wraca ;) dawne nowe...

-=-

Co w tym złego, że ludzie ciągną używki z Niemiec?
To, że używki czy to, że z Niemiec? ;) Czy to, że
samochody?...

Im więcej będzie prywatnych samochodów -- tym więcej akcyzy i VAT
z paliwa... Ale także mniejsze będą obciążenia pogotowia ratunkowego
itp. służb państwowych... Mniej tez trzeba będzie dopłacać do (zazwyczaj)
deficytowej komunikacji miejskiej...

Co w tym złego, że ludzie stają się niezależni?...

Kupują używki -- bo nówki są zbyt drogie;
a są zbyt drogie, bo Polacy mało zarabiają;
mało zarabiają, bo są tu wysokie podatki i jest
makabrycznie złe zarządzanie -- choćby nie ma tu produkcji samochodów!!!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-08 10:32:17
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Ale za to spadł import prezerwatyw, i to jest dobra wiadomość.
Zazdrościsz komuś 500+? To urodź dziecko.

-- -- -
Po wprowadzeniu 500+ gwałtownie wzrósł

Data: 2019-12-08 14:05:02
Autor: radekp@konto.pl
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie

1. Pisz pod cytatem.
2. Naucz się czytać.

Data: 2019-12-08 15:34:00
Autor: Kamil Jońca

ąćęłńóśźż <a@e.pl> napisał(-a):

Ale za to spadł import prezerwatyw, i to jest dobra wiadomość.
Zazdrościsz komuś 500+? To urodź dziecko.

> [...]

I po grzyba mi to coś z KFa wyciągacie?
KJ

Data: 2019-12-08 19:26:30
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Naucz się robić dzieci, to pożyteczniejsze i całkiem przyjemne.

-- -- -
2. Naucz się czytać.

Data: 2019-12-08 23:59:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

W Boskim świecie pożyteczne musi być przyjemnym!
IMO uczymy się 'robienia czegoś', nie zaś 'robić coś'.

"ąćęłńóśźż" 5ded4056$0$526$65785112@news.neostrada.pl

Data: 2019-12-08 13:28:03
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
To takie symptomatyczne bagatelizowanie, zmienianie tematu, odwracanie kota ogonem...
Znamy to.
Robisz to z głupoty czy masz takie wytyczne? ;-)

Data: 2019-12-08 14:05:27
Autor: radekp@konto.pl
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Sun, 8 Dec 2019 13:28:03 +0100, w <5decec53$0$550$65785112@news.neostrada.pl>,
z <z@z.pl> napisał(-a):

To takie symptomatyczne bagatelizowanie, zmienianie tematu, odwracanie kota ogonem...
Znamy to.
Robisz to z głupoty czy masz takie wytyczne? ;-)

Sądząc po poziomie głupoty postu - wyborca Pis?

Data: 2019-12-08 14:26:53
Autor: cef
z <z@z.pl> napisał(-a):

[...]

Wyborca to faktycznie może nie być zbyt mądry,
ale nie spodziewam się, żeby tutaj pisali wyborcy.
Piszą raczej beneficjenci dobrej zmiany - tzn mają
wytyczne, wynagrodzenie itp

Data: 2019-12-08 19:08:51
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Ale do artykułu się nie odniesiesz?

"pisze dla POLITICO zasiadająca w komitecie budżetowym Parlamentu Europejskiego, liberałka Clotilde Armand."

Data: 2019-12-08 19:58:54
Autor: radekp@konto.pl
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Sun, 8 Dec 2019 19:08:51 +0100, w
<5ded3c32$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

Ale do artykułu się nie odniesiesz?

"pisze dla POLITICO zasiadająca w komitecie budżetowym Parlamentu Europejskiego, liberałka Clotilde Armand."

Nie, bo wszystko wyciąłeś, a nie chce mi się szukać.

Data: 2019-12-08 20:33:23
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Data: 2019-12-08 21:42:01
Autor: cef
W dniu 2019-12-08 o 19:08, z pisze:
Ale do artykułu się nie odniesiesz?

"pisze dla POLITICO zasiadająca w komitecie budżetowym Parlamentu Europejskiego, liberałka Clotilde Armand."

Nie widzę tam nic kontrowersyjnego,
co wymagałoby mojej interwencji :-).
Znam trochę gospodarkę niemiecką i  rozumiem prawa rynku.
Uważam, że to naturalne przepływy.

Data: 2019-12-08 22:05:44
Autor: z
[...]

Czyli "beneficjenci dobrej zmiany" napisali prawdę a z treścią artykułu się zgadzasz ;-)

BRAWO

Data: 2019-12-08 22:28:47
Autor: cef
W dniu 2019-12-08 o 22:05, z pisze:

[...]

Odnosiłem się do głupiej sugestii skorzystania z 500+.

Data: 2019-12-09 07:37:47
Autor: z
W dniu 2019-12-08 o 22:28, cef pisze:

Odnosiłem się do głupiej sugestii skorzystania z 500+.

Pasjonująca logika ;-)

Data: 2019-12-09 12:15:21
Autor: cef
W dniu 2019-12-09 o 07:37, z pisze:
W dniu 2019-12-08 o 22:28, cef pisze:

Odnosiłem się do głupiej sugestii skorzystania z 500+.

Pasjonująca logika ;-)

Jak nie ma wrotki, to dopasowałem
najgłupszą wypowiedź i się nie pomyliłem.

Data: 2019-12-09 12:38:50
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 12:15, cef pisze:
Jak nie ma wrotki, to dopasowałem
najgłupszą wypowiedź i się nie pomyliłem.

Z czym masz jeszcze problem oprócz wrotek?

Data: 2019-12-09 15:18:17
Autor: cef
W dniu 2019-12-09 o 12:38, z pisze:
W dniu 2019-12-09 o 12:15, cef pisze:
Jak nie ma wrotki, to dopasowałem
najgłupszą wypowiedź i się nie pomyliłem.

Z czym masz jeszcze problem oprócz wrotek?

To nie jest żaden problem. Nie rozumiesz, że nie jest koniecznością komentowanie
pierwotnego wpisu? Ty napisałeś o "bagatelizowaniu, zmienianiu tematu, odwracaniu kota ogonem" i u mnie ten post widoczny jest jako odniesienie do dyskusji, w której ktoś w kolejnym poście zachęca do robienia dzieci, więc to właśnie skomentowałem.
Gdybyś chciał się odnieść do tego, to proszę.
W zasadzie po bliższym przyjrzeniu się nickowi nie mam już takiej potrzeby.

Data: 2019-12-09 15:33:03
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Ja nie mam problemu z identyfikacją na który post odpowiadam.
Mamy XXI wiek. Użyj odpowiedniego narzędzia ;-)

Data: 2019-12-09 17:12:59
Autor: cef
W dniu 2019-12-09 o 15:33, z pisze:
Ja nie mam problemu z identyfikacją na który post odpowiadam.
Mamy XXI wiek. Użyj odpowiedniego narzędzia ;-)

Narzędzie przydało by się lepsze, to prawda.
Ale dałeś taki uniwersalny komentarz, że
pasował do wszystkiego - pogratulować tylko ;-)

Data: 2019-12-09 18:29:18
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 17:12, cef pisze:
pasował do wszystkiego - pogratulować tylko ;-)

Chyba już 20 lat używam Thunderbirda.
Wybacz ale Twoje problemy są dla mnie śmieszne ;-)

Data: 2019-12-09 18:35:24
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Wróć! Tylko 17 lat ;-)

Data: 2019-12-09 20:18:48
Autor: cef
W dniu 2019-12-09 o 18:29, z pisze:
W dniu 2019-12-09 o 17:12, cef pisze:
pasował do wszystkiego - pogratulować tylko ;-)

Chyba już 20 lat używam Thunderbirda.
Wybacz ale Twoje problemy są dla mnie śmieszne ;-)

Jednemu smakują truskawki z cukrem a innemu golonka,
dlatego rozumiem Twój brak zrozumienia.
Nie pamiętam od ilu lat używam tego programu,
ale akurat wg mnie do newsów jest beznadziejny.
Do poczty jest OK.

Data: 2019-12-09 20:29:17
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 20:18, cef pisze:
Nie pamiętam od ilu lat używam tego programu,
ale akurat wg mnie do newsów jest beznadziejny.
Do poczty jest OK.

Nie wiem jakie można mieć wyższe wymagania co do newsów.
Zawodowo tego nie robię, mogę się nie znać ;-)

A który jest lepszy?

Data: 2019-12-09 22:48:06
Autor: cef
W dniu 2019-12-09 o 20:29, z pisze:
[...]

Nie znalazłem takiego, który by spełniał moje oczekiwania
i warty był osobnej instalacji, dlatego uzywam tego słabego narzędzia.
  (sprawdziłem ze trzy, cztery programy najbardziej popularne)
O wiele lepszy do newsów był stary OE z nakładką.

Data: 2019-12-10 08:19:46
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 22:48, cef pisze:
[...]

I to jest powód żeby katować się na fufufu?

Tfardy jesteś ;-) Ja bym tak nie potrafił. Wyrzuciłbym przez okno z 6 pietra. Tak wiem... jestem ostatnio trochę wzmożony. Mam taki okres ;-)
A kardiolog ostrzegał...

Data: 2019-12-10 12:02:36
Autor: cef
W dniu 2019-12-10 o 08:19, z pisze:
[...]

Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi,
proponowałbym może innego lekarza.

Data: 2019-12-10 12:46:43
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Dojdziesz do 70tki to zrozumiesz ;-)

Data: 2019-12-09 00:29:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie

"cef" 5decfa1c$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Wyborca to faktycznie może nie być zbyt mądry,
ale nie spodziewam się, żeby tutaj pisali wyborcy.
Piszą raczej beneficjenci dobrej zmiany - tzn mają
wytyczne, wynagrodzenie itp

Dzieci nie mam, 500+ nie biorę -- i nie brałem, ale
beneficjantem 500+ itp. oprogramowania (softu?) jestem. ;)

IMO należy waloryzować 500+ -- mam ochotę na wstawienie
wykrzyknika, ale nie chcę, by uznano to za rozwiązanie
silniowe. ;)

IMO 500+ to przekładanie z kieszeni do kieszeni bez
pomijania kieszeni -- co popieram! ;)

Odbiorca 500+ bierze 500+ pozyskiwane przez Fiskusa
z podatków budzących inflację zwiększającą wydatki
odbiorcy 500+ -- OK! (~co odbiorca dostanie w 500+,
to odda w wyższych kosztach zakupów -- OK![ jako
księgowy wiem, że bilans musi wyjść na zero!])

Przy okazji przemiału (z kieszeni odbiorcy do kieszeni
odbiorcy) wzbogacają się podatkowi poborcy... Też IMO OK!
[poborców mało, więc bez wdawania się w drobiazgi/grosze -- OK!]

Odbiorca 500+ bierze miesięcznie na dziecko 500 pln -- poborca
(BSzydło) bierze miesięcznie z tej samej kiesy (z podatków)
~50 kpln, czyli ~100 razy więcej... IMO OK!!! Tak trzy_mać?!

IMO niezupełnie OK -- IMO trzeba zwaloryzować 500+ i wprowadzić
permanentną waloryzację roczną 500+ jako normę oprogramowania
500+ -- znów bym chętnie dał wykrzyknik, ale ponoć silniowe
rozwiązania nie są mile widziane w świecie pozbawionym przemocy...

-=-

Postulowałem przed wielu laty przez wiele lat wprowadzenie czegoś
na kształt 500+ -- i bronię nadal tego softu! [jako mniejszego
zła -- niż fikcyjnego ofirmowania ulepszającego złe stany finansowe
tak zwanych ludzi potrzebujących! zło jest złem, ale z jakiego powodu
należy odrzucać coś, co jest złe? czyż diabła nie stworzył ten sam Bóg,
który stworzył całą resztę świata i czyż może coś istnieć bez dodatku
zła?! nawet Chrystus, aby zbawić świat, posłużył się złym uczynkiem
swego wybrańca, czyli skarbnika, Judasz Iskarioty... warto tu chyba
zauważyć, że Chrystus wybaczył Judaszowi zły uczynek, lecz Iskariota
nie przyjął wybaczenia... warto, bo niektórzy ;) ludzie zapominają
o tymże wybaczeniu... wybaczenia natomiast nie odrzucił Piotr -- inny
wybraniec Jezusa należący do tego samego grona, do którego należał
Judasz... o zdradzie Piotra także śpiewa Jacek Kaczmarski -- jakże
źle potraktowany za życia... https://www.youtube.com/watch?v=m6Tf7CLNmwc
https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/zaparcie-sie-apostola-piotra/]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-08 19:29:39
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Ty jesteś typowym wyborcą P0, co to ze WSI do miasta w pół pokolenia chciałby i ze słomą w słoikach - dostałeś na sucho w d.... i pokazujesz bezzębną szczękę.
Za cztery lata chociaż się posmaruj.

-- -- -
Sądząc po poziomie głupoty postu - wyborca Pis?

Data: 2019-12-08 20:08:25
Autor: J.F.
Dnia Sat, 7 Dec 2019 20:51:46 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
https://wiadomosci.onet.pl/politico/kraje-zachodniej-europy-ukrywaja-jak-wielkie-maja-zyski-ze-wspierania-krajow-na/sedw6z6

Taa ... ale ile w tym prawdy ?
Bo co by nie mowic:
-autostrady sie jakos zrobily, wczesniej "nie bylo nas stac",
-ale one platne :-(

-ludziom sie jednak zyje dostatniej ... choc chyba jest w tym troche
zaslugi tych, co wyjechali do Londynu :-)

-to moze nie Unia - ale owszem, bywa ze Zachod zainwestowal, a teraz
czerpie zyski. Ale ... zainwestowal.

-biedronka, auchan, kaufland ... no, zarabiaja na nas.  Ale czemu w malych, prywatnych sklepikach ceny wyzsze ? -owszem, czesc panstwowych przedsiebiorstw sprzedano "za grosze", ale
czy one byly wiecej warte ?

-np taka TPsa ... ile francuzy za nia zaplacili, ile doplacili, ile
 warta dzis, a ile zdazyli sobie przelac ?

-drenaz mozgow ... no coz, jest. Ale bez Unii tez by byl, i to pewnie
 wiekszy :-)

J.

Data: 2019-12-08 20:37:16
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Kolejny co czytać nie umie. ;-)

Przecież mowa o przepływie w odniesieniu do PKB.

Suche liczny gówno mówią a Twoje niby argumenty jeszcze większe gówno ;-)

Bo jakby UE nie było to by u nas psy dupami szczekały.

Coraz większe głąby się tu uzewnętrzniają. Gimbaza ma już ferie? ;-)

Data: 2019-12-08 21:59:14
Autor: J.F.
Dnia Sun, 8 Dec 2019 20:37:16 +0100, z napisał(a):
Kolejny co czytać nie umie. ;-)
Przecież mowa o przepływie w odniesieniu do PKB.

Ale o co chodzi w tym odniesienu ?
Dostajemy wiecej czy placimy wiecej - to chyba niezalezne od
odniesienia.
Suche liczny gówno mówią a Twoje niby argumenty jeszcze większe gówno ;-)
Bo jakby UE nie było to by u nas psy dupami szczekały.

No, byl czas, gdy UE u nas nie bylo. A wtedy:
-troche te psy szczekaly, wiec nie wiem czy informujesz, czy
ironizujesz,

-juz wtedy inwestowal w nas duzo "Zachod" i troche Unia,

-gdybysmy tak wtedy do Unii nie weszli, a pozostale kraje by weszly
.... cieawe jakby sie to odbilo na polskiej gospodarce. A swoja droga, to mam wrazenie, ze w Irlandie zainwestowali wiecej :-)

J.

Data: 2019-12-08 22:08:27
Autor: z
W dniu 2019-12-08 o 21:59, J.F. pisze:
Ale o co chodzi w tym odniesienu ?
Dostajemy wiecej czy placimy wiecej - to chyba niezalezne od
odniesienia.

Znaczy że jednak nie przeczytałeś artykułu. Próbowałeś? ;-)

Data: 2019-12-09 09:00:10
Autor: J.F.
Dnia Sun, 8 Dec 2019 22:08:27 +0100, z napisał(a):
[...]

Probowalem.
IMO - za duzo demagogii, za malo liczb.

J.

Data: 2019-12-09 12:39:37
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 09:00, J.F. pisze:
Probowalem.
IMO - za duzo demagogii, za malo liczb.

Krytykujesz biurwę brukselską? PRZYJACIELU ;-)

Data: 2019-12-09 01:35:55
Autor: japanizer
On Sunday, December 8, 2019 at 4:52:22 AM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
https://wiadomosci.onet.pl/politico/kraje-zachodniej-europy-ukrywaja-jak-wielkie-maja-zyski-ze-wspierania-krajow-na/sedw6z6

W artykule jest moim zdaniem brak logiki i konsekwencji:

1) z jednej strony liczy, ile dotacji dostały nowe kraje UE z _budżetu UE_

2) zestawia to z zyskami firm _zagranicznych_ w nowych krajach UE - a więc nie tylko pochodzących z Unii Europejskiej, ale także tych amerykańskich, japońskich, norweskich czy szwajcarskich

3) nie wskazuje, ile z tych zysków zostaje w kraju jako reinwestycje

4) nie wskazuje, ile firmy zagraniczne rokrocznie inwestują nowych środków (pochodzących spoza kraju)

Jak przegapiłem w artykule punkty 2-4, proszę o wskazanie danych liczbowych.

Data: 2019-12-09 12:42:17
Autor: J.F.
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60d000a4-bc42-4699-829e-ab0e0f6c59b6@googlegroups.com...
[...]

Norwegia i Szwajcaria nam cos doplacaja. Maja preferencyjne warunki celne w Unii, ale musza za to zaplacic.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Norweski_Mechanizm_Finansowy
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szwajcarsko-Polski_Program_Wsp%C3%B3%C5%82pracy

Co nam dofinansowali, to trzeba by sie doszukac - mozliwe, ze fotoradary :-(
https://www.programszwajcarski.gov.pl/
https://www.eog.gov.pl/strony/zapoznaj-sie-z-funduszami/cel-i-zasady-dzialania/

3) nie wskazuje, ile z tych zysków zostaje w kraju jako reinwestycje
4) nie wskazuje, ile firmy zagraniczne rokrocznie inwestują nowych środków (pochodzących spoza kraju)

Co by nie mowic - inwestuja, zeby zarobic. Wiecej wywioza, niz przywioza.

Ale ... nie wiadomo - psioczyc, ze nas wykorzystuja, czy cieszyc sie, ze daja nam prace :-)

J.

Data: 2019-12-09 12:54:44
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 12:42, J.F. pisze:
Ale ... nie wiadomo - psioczyc, ze nas wykorzystuja, czy cieszyc sie, ze daja nam prace :-)

Są tacy co będą robić za miskę ryżu i wychwalać pod niebiosa dobrego pana co wynosi im graty z mieszkania.
NIE szanujemy ich ;-)

Data: 2019-12-09 14:23:45
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dee3604$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wiesz, duzo zalezy od tego, czy sie te miske ryzu ma.
Jak jej nie ma ... to sie chwali i takiego pana.

A graty z mieszkania ... warte tyle, co graty ?

W kazdym badz razie - slabo szlo nam w latach 60-tych, slabo w 70-tych, slabo w 80-tych, 90-tych ... i dopiero ten zagraniczy kapital nam pomogl - jeszcze nie unijny.

J.

Data: 2019-12-09 15:21:35
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Takiego tłumaczenia się nasłuchałem przez wiele lat.

Ostatnio nawet Kidawa co jest niewolniczką promptera wychwalała w debacie lata rządów PO.

Bujać to nie nas.

SPRZEDALIŚMY SIĘ ZA TANIO. Jak już musieliśmy się sprzedawać.

A omawiany tu artykuł potwierdza że Polacy dobrze diagnozują rzeczywistość i widzą te "zasługi" SPRZEDAWCZYKÓW.

Data: 2019-12-09 06:25:20
Autor: japanizer
On Monday, December 9, 2019 at 11:21:39 PM UTC+9, z wrote:
[...]

Napij się wody strukturyzowanej od znachora, którego tu niedawno polecałeś - bo widzę, że się pogorszyło.

Data: 2019-12-09 15:28:58
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 15:25, japanizer@japanizer.org pisze:

Napij się wody strukturyzowanej od znachora, którego tu niedawno polecałeś - bo widzę, że się pogorszyło.

Lepiej zjedz jajko. Jest już smaczne i zdrowe w przeciwieństwie do balcerowiczowskiej grandy. Pacz jak ten świat się zmienia ;-)

Data: 2019-12-11 00:06:34
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dee586f$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Byc moze. Byloby swietnie, gdybysmy sprzedali sie drozej ... ale czy ktos by chcial wiecej zaplacic ?

J.

Data: 2019-12-11 06:52:04
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Byc moze. Byloby swietnie, gdybysmy sprzedali sie drozej ... ale czy ktos by chcial wiecej zaplacic ?

I właśnie tego nie wiesz.
Nie wiesz czy należało się sprzedawać i za jaką cenę.
A bank światowy się przyznał że był w błędzie.

Daje do myślenia czy propaganda zbyt mocno w zwojach zakorzeniona? ;-)

Data: 2019-12-10 22:34:28
Autor: japanizer
On Wednesday, December 11, 2019 at 2:52:07 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

A bank światowy się przyznał że był w błędzie.

Daje do myślenia czy propaganda zbyt mocno w zwojach zakorzeniona? ;-)

Pewnie z tym Bankiem Swiatowym rownie dobrze zrozumiales, co z "Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie"... A jak ktos ci wytlumaczy, to zmienisz temat i rzucisz gownem.

Data: 2019-12-11 12:13:12
Autor: Olin
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Dnia Tue, 10 Dec 2019 22:34:28 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):

Pewnie z tym Bankiem Swiatowym rownie dobrze zrozumiales, co z "Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie"... A jak ktos ci wytlumaczy, to zmienisz temat i rzucisz gownem.

Sam widzisz, że Putin zainwestował swe ruble w dobrze wyszkolone jednostki.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-12-11 13:03:52
Autor: z
W dniu 2019-12-11 o 07:34, japanizer@japanizer.org pisze:
Pewnie z tym Bankiem Swiatowym rownie dobrze zrozumiales, co z "Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie"... A jak ktos ci wytlumaczy, to zmienisz temat i rzucisz gownem.

_Pewnie_ Czyli konkretu nie podasz? ;-)

Ja źle zrozumiałem a jak mówią to samo fachowcy nie politycy w opozycyjnych mediach to co to jest?

Ja źle zrozumiałem a Ty zmieniasz temat?

Boli? Ma boleć ;-)

Data: 2019-12-11 07:40:05
Autor: cef
W dniu 2019-12-11 o 06:52, z pisze:
[...]

A co to za propaganda?
Bo patrząc na to jak działa rynek, to większość sprzedanych
firm nie miała dużych szans na przeżycie. Odrobinę później,
to już jedynie byłaby wyprzedaż, a Ty chcesz dyskutować o tym co by było gdyby.

Data: 2019-12-11 13:10:22
Autor: z
W dniu 2019-12-11 o 07:40, cef pisze:
[...]

Temat co by było gdyby było ;-) jest jak najbardziej na miejscu bo mówimy o artykule liberalnej urzędniczki brukselskiej i to w kontekście zmiany zaleceń banku światowego dla państw rozwijających.

Mówimy też o praniu mózgów obywateli na temat beneficjentów i dobroczyńców.
Teraz się okazuje że PRAWDA JEST taka jak oszołomskie antyunijne organizacje dawno mówiły.

Data: 2019-12-11 16:25:37
Autor: cef
W dniu 2019-12-11 o 13:10, z pisze:
[...]

Czyli jaka jest prawda?
Kto wg Ciebie jest beneficjentem a kto dobroczyńcą?
Bo ja nie znam tej propagandy.

Data: 2019-12-11 16:29:36
Autor: z
W dniu 2019-12-11 o 16:25, cef pisze:

Czyli jaka jest prawda?
Kto wg Ciebie jest beneficjentem a kto dobroczyńcą?
Bo ja nie znam tej propagandy.

Skąd Ty mieszkasz że nie znasz? ;-) Możesz już głosować? ;-)

Propaganda od lat jest taka że Niemcy i spółka dają nam z dobrego serca kasiorę i powinniśmy ich po rękach całować ;-)

Data: 2019-12-11 16:41:39
Autor: Olin
Dnia Wed, 11 Dec 2019 16:29:36 +0100, z napisał(a):

Propaganda od lat jest taka że Niemcy i spółka dają nam z dobrego serca kasiorę i powinniśmy ich po rękach całować ;-)

Dają, ale nie wszystkim. Naziole muszą liczyć na szczodrość Putina.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-12-11 16:53:01
Autor: cef
W dniu 2019-12-11 o 16:29, z pisze:
[...]

Gdzie Ty wyczytujesz takie głupoty?
Nie masz dostępu do wolnych mediów?
Z dobrego serca nic się w gospodarce nie dzieje.

Data: 2019-12-11 21:00:00
Autor: z
W dniu 2019-12-11 o 16:53, cef pisze:
Z dobrego serca nic się w gospodarce nie dzieje.

Co innego narracja i poprawność polityczna a co innego rzeczywistość gospodarki.

Przytaczam wypowiedź unijnej urzędniczki która zaprzecza tej narracji.

Gdybym przytaczał jakieś wypociny pisiorstwa to popełniałbym grzech śmiertelny ;-)

Data: 2019-12-11 21:35:26
Autor: cef
W dniu 2019-12-11 o 21:00, z pisze:
[...]

To co piszesz to jest bełkot.
Narracja, poprawność polityczna, pisiorstwo...a tezy nie stawiasz żadnej.
W tym stylu możesz próbować na psp

Data: 2019-12-12 08:31:50
Autor: z
W dniu 2019-12-11 o 21:35, cef pisze:

To co piszesz to jest bełkot.
Narracja, poprawność polityczna, pisiorstwo...a tezy nie stawiasz żadnej.
W tym stylu możesz próbować na psp

Nie odważyłbym się w takim gronie stawiać TEZY ;-)

Zacytowałem artykuł. Atakuj artykuł i jego autorkę. Usiłujesz dyskutować że mną ale nawet nie merytorycznie.

Ja jestem tylko posłańcem złej nowiny która jak widać BOLI ;-)

Czytałeś ten artykuł? Jesteś od Runta?

Data: 2019-12-11 23:46:38
Autor: japanizer
On Thursday, December 12, 2019 at 4:32:30 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

Ja jestem tylko posłańcem złej nowiny która jak widać BOLI ;-)

Ponieważ nie odniosłeś się do moich zastrzeżeń do artykułu, którego najwyraźniej nie zrozumiałeś:

[...]

  Jak przegapiłem w artykule punkty 2-4, proszę o wskazanie danych liczbowych. Postaram się napisać językiem TVPiS - wszystkie są jak najbardziej prawdziwe:

  Zachód dostaje więcej ze Wschodu Europy niż Niemcy wydają na polskie marchewki w listopadzie.

  Zachód dostaje więcej ze Wschodu Europy niż wydaje na import Mercedesów z Polski.

  Japonia i Stany Zjednoczone w tym roku nie dorzuciły się do budżetu Unii Europejskiej, mimo olbrzymiego importu z tych krajów do Polski.

Oraz mniej zrozumiale dla ciebie:

  Polska płaci mniej składek do UE niż dostaje z jej budżetu.

  Firmy zagraniczne w dalszym ciągu reinwestują dużą część swoich zysków w Polsce, zamiast przelewać je do swojego kraju.

  Zagraniczne inwestycje w Polsce były w 2018 roku ok. 13x większe niż polskie inwestycje za granicą.

Data: 2019-12-12 15:02:00
Autor: z
W dniu 2019-12-12 o 08:46, japanizer@japanizer.org pisze:
Ponieważ nie odniosłeś się do moich zastrzeżeń do artykułu

Ja mam się odnosić. Ja biorę pensje w euro i wydaje dyrektywy?

Masz zastrzeżenia... Wolno Ci je mieć.
Dyskutuj a Autorką a nie bijesz tu pianę. Podaj inne lepsze wg Ciebie kwoty. Domagaj się sprostowania.
ZRÓB COŚ ;-)

Data: 2019-12-12 14:22:10
Autor: cef
W dniu 2019-12-12 o 08:31, z pisze:
[...]

Z Tobą nie da się merytorycznie dyskutować, bo zauważ, że padły pytania (nie moje) do artykułu, a Ty możesz jedynie odesłać do autorki. Jeśli się z czymś z artykułu nie zgadzasz, to napisz konkretnie z czym.

Ja jestem tylko posłańcem złej nowiny która jak widać BOLI ;-)
Czytałeś ten artykuł? Jesteś od Runta?

Oryginału nie czytałem, tylko to streszczenie na onecie, które linkowałeś
ale akurat mnie nic nie boli, bo ogólnie to co jest w artykule jest powszechnie znane.
I pisałem już ogólne tezy tam zawarte dotyczące kierunków przepływu pieniędzy są w miarę prawidłowe i nie widzę tam nic co trzeba skomentować - można co najwyżej spierać się z liczbami, bo tu pewnie trochę podrasowano/zmanipulowano dane i na to zwracają
uwagę inni. Ogólnie nie wiem czym się tak podniecasz.

A to "Jesteś od Runta?" to prawie jak ze "Stawki większej niż życie"
-Przychodzę od Żubra.
-Żubr mówił mi o Panu

Znam Was wszystkich, bo zaglądam czasem na psp
i wolałbym, żebyście się nie produkowali gdzie indziej.

Data: 2019-12-12 14:58:42
Autor: z
W dniu 2019-12-12 o 14:22, cef pisze:

Z Tobą nie da się merytorycznie dyskutować, bo zauważ, że padły pytania (nie moje) do artykułu, a Ty możesz jedynie odesłać do autorki.

A ja co mam do tego?

Pokazuję tylko że jedynie słuszna poprawność polityczna się kruszy.

Jeśli tezy są słuszne i powszechnie znane to po co mi odpisujesz?

Data: 2019-12-12 16:32:57
Autor: cef
W dniu 2019-12-12 o 14:58, z pisze:
[...]

Bo niepokoi mnie, że kolejna grupa zostaje zaśmiecona
przez politykierów, którzy jedynie wrzucać linki potrafią
a dyskutować już nie. Od pół roku grupę prawo zaśmieca
jakiś ubek swoimi prasówkami, wczoraj przybył tam kolejny nawiedzony.

Piszesz, że nic do tego nie masz, ale twierdzisz, że jedynie słuszna
poprawność polityczna się kruszy. To juz jakaś teza.
Proszę zatem napisz w kilku zdaniach jaką poprawność polityczną masz na myśli.
A w zasadzie, którą masz na myśli (krajową, unijną), bo u mnie się nic nie kruszy
i nie rozumiem Twoich niedopowiedzeń.
Artykuł po prostu dotyczy kwestii gospodarczych w skali makro
czyli dyskretnie zahaczających o politykę
a Ty usiłujesz przypisać mu jakieś nadzwyczajne moce kruszenia poprawności politycznej.
Jakoś nie słychać, żeby był szerzej komentowany
ani w naszej telewizji publicznej ani w prywatnej ani w niemieckiej prasie też nic.

Albo zatem zapodasz coś co mogłoby stanowić początek dyskusji,
albo spadaj, bo to nie jest grupa do wklejania linków, robienia prasówek itp

Data: 2019-12-12 13:07:10
Autor: sczygiel
On Thursday, 12 December 2019 09:32:59 UTC-6, cef  wrote:

> [...]

A w zasadzie, którą masz na myśli (krajową, unijną), bo u mnie się nic nie kruszy

Skoro z nie wyjasnil to ja sprobuje:
Ogolnie narracja i w naszych mediach i w zagranicznych jest taka ze dobra stara europa placi kase na wszelkiej masci fundusze strukturalne bo sa dobrymi wujkami i wspomagaja tych biedniejszych.
I taka narracja brzmiala i oficjalnie i gazetowo przez ostatnie 30 lat.

W tym czasie podnoszone bylo przez sceptykow ze przez pare lat mysmy wplacali wiecej niz wyciagalismy z tych funduszy. Ze te wymagania dowiazane do tego wsparcia nam dokladaja roboty, kosztow. Ze ta pomoc jest tylko przepuszczona przez te fundusze i kasa wraca za granice bo te inwestycje prowadza zachodnie holdingi.

To bylo zawsze komentowane ze wcale nie, bo mamy taki czy inny zysk z tego, ze wymagania sa zeby polak cebulak nie przekombinowal i tak dalej.

I teraz oficjele przyznaja ze jednak takie transfery maja miejsce i nie sa w wielkosci do zignorowania.
To jest to kruszenie sie.

Artykuł po prostu dotyczy kwestii gospodarczych w skali makro
czyli dyskretnie zahaczających o politykę
a Ty usiłujesz przypisać mu jakieś nadzwyczajne moce kruszenia poprawności politycznej.

z niczego nie przypisuje. Te kwestie byly podnoszone od dawna i zawsze byly wiazane z polityka.

Jak gdzies ostatnio liczylem, gdyby policzyc tylko fundusze unijne to wychodzimy "ledwo" 3:1. czyli na wplacona zlotowke dostajemy 3.
To jest za lata 2001-2015 OIDP.

Czy to zle? Nie. Ale dupy nie urywa biorac pod uwage ze zeby dostac 3 zlote trzeba sie zadluzyc na kolejne 1-2 zlote.

I tu nie ma wzietej pod uwagi sprawy naszych kosztow sztucznych ktore unia nam narzuca abysmy mogli z tych funduszy korzystac.
Kwoty mleczne, cukrowe, limit na doplaty do rolnictwa (jakim cudem francuz moze dostac wiecej niz Polak itp.), otwarcie naszego rynku podczas gdy np. niemcy rynku pracy nie otwarli. I tak dalej.

Jakoś nie słychać, żeby był szerzej komentowany
ani w naszej telewizji publicznej ani w prywatnej ani w niemieckiej prasie też nic.

Chyba nie czytales zadnego forum z postami politycznymi w ostatnich 20 latach?
Nawet na forach o struganiu kijkow ten temat sie przewijal...

Albo zatem zapodasz coś co mogłoby stanowić początek dyskusji,
albo spadaj, bo to nie jest grupa do wklejania linków, robienia prasówek itp

Sam masz pretensje o braku dyskusji a postepujesz podobnie. Dostales linka, zamiast nad nim podumac to sie oburzasz.

Temat byl walkowany przez ostatnie 20 lat dosyc mocno. Mysle ze niebawem zostanie odkopany i bedziesz sie mogl na bierzaco zaznajomic z tematem w nowej odslonie. Dzis ci linkow nie dam ale gwarantuje ze niebawem sie same pojawia, no chyba ze znowu w jakiejs gawrze zaspisz...

Data: 2019-12-12 22:51:51
Autor: z
W dniu 2019-12-12 o 22:07, sczygiel@gmail.com pisze:
Skoro z nie wyjasnil to ja sprobuje:

Przecież napisałem tylko ciut zwięźlej ;-)
Ale te głąby nie czytają.

Data: 2019-12-13 08:57:38
Autor: cef
[...]

Pewnie dlatego nie rozumiem Waszego zainteresowania,
bo wg mnie nie ma żadnego kruszenia się, bo dla mnie i nie tylko są to fakty znane od lat
i tylko osoba pobieżnie interesująca się tematem mogła ulec takiej narracji.
Jak ktoś bazuje tylko na jednym źródle informacji, to z reguły jest zaskoczony.

[...]

No więc właśnie, temat znany i oklepany - żadne halo. Nic sie  nie kruszy.

[...]

No sam przyznajesz mi rację - tamat jako taki jest wałkowany i ogólnie znany.
Dlaczego akurat ten artykuł miałby robić jakąś sensację.
Chyba dla niektórych tylko, co się podniecają tym tak, że
na newsy piszą.

[...]

Oburzam się, że link jest wrzucony bez punktu zaczepienia - podważenia jego treści,
czy jakiegoś punktu do dyskusji - co w nim jest takiego o czym nikt nie wiedział?
To po prostu kolejny głos w dyskusji, która jak zauważasz trwa od 20 lat i w zasadzie stała się już nudna.

[...]

Oburzam się na styl, który jest proponowany. Artykuł przeczytałem i traktuje go tak jest
jest tego warty. Dokładnie podobnie jak informację, że w Jakucku dzisiaj minus 32 stopnie.
To raczej wy sprawiacie wrażenie zaspanych w gawrze.

Data: 2019-12-13 08:35:09
Autor: sczygiel
On Friday, 13 December 2019 01:57:43 UTC-6, cef  wrote:

> [...]

Jak ktoś bazuje tylko na jednym źródle informacji, to z reguły jest zaskoczony.

Zaprezentowales interpretacje zupelnie odwrotna i nielogiczna.

Jak taki z moze interesowac sie jednym zrodlem jak w tresci przekazu brzmi wrecz zarzut ze drugie zrodlo zaprzecza takim faktom?

Ale niewazne, widze ze jednak rozumiesz w czym rzecz. A jak se to interpretujesz, to juz Twoja sprawa.

No więc właśnie, temat znany i oklepany - żadne halo. Nic sie  nie kruszy.

Kruszy sie narracja mainstreamowych srodkow przekazu. Myslalem ze to oczywiste.

> [...]

Dlaczego akurat ten artykuł miałby robić jakąś sensację.
Chyba dla niektórych tylko, co się podniecają tym tak, że

Jak wyzej, jedni wiedzieli, drudzy zaprzeczali.  Teraz niektorzy z tych drugich przyznaja. Ot cala magia.

Data: 2019-12-14 10:15:11
Autor: cef
W dniu 2019-12-13 o 17:35, sczygiel@gmail.com pisze:

Kruszy sie narracja mainstreamowych srodkow przekazu. Myslalem ze to oczywiste.

Uściślając kruszy się tylko dla tych, którzy ją przyjęli bezkrytycznie.
A społeczeństwo widać jakie jest - raczej niewiele czyta i analizuje co widać po wpisach.
Ja zawsze jak coś mnie interesuje, to zaglądam do różnych źródeł,
żeby mieć możliwość wypracować własny pogląd.
Ci, którzy bazują na jednej i przeciwstawnej
narracji, bombardują się potem na newsach -
czytanie tego zawsze mnie bawi.

Data: 2019-12-13 15:40:45
Autor: z
W dniu 2019-12-13 o 08:57, cef pisze:
[...]

Podaj mi jaki wcześniej liberalny polityk wypowiedział takie zdanie publicznie.

Data: 2019-12-13 16:35:42
Autor: cef
W dniu 2019-12-13 o 15:40, z pisze:
[...]

Ale dlaczego mam szukać wsród polityków?
To najgorsze źródło infomacji.
Wejdź na jakis portal ekonomiczny i sprawdź co analitycy mówili.
Ja słuchałem regularnie i słyszałem cały czas, że pieniądze płyną w obie strony.

Data: 2019-12-13 17:37:37
Autor: z
W dniu 2019-12-13 o 16:35, cef pisze:

[...]

Ja to wiem. Ale przychodzi taki np. Schetyna czy inna niewolnica promptera i pierdoli te farmazony w telewizji a miliony jej słuchają i jeszcze wierzą.

Taki artykuł w poważnej zagranicznej nie pisowskiej gazecie to nie zdarza się codziennie.

Data: 2019-12-13 16:59:14
Autor: J.F.
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5df3afce$0$17354$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Pieniadze plyna w obie strony, jak to w Unii ... czy ogolnie w budzecie,
ale przede wszystkim rozroznijmy:
-ile pieniedzy wplacamy do budzetu Unii,
-ile budzet Unii nam wyplacil (na razie wiecej niz wplacamy),

-ile zagraniczni inwestorzy pieniedzy u nas zainwestowali,
-ile wywiezli i wywioza ... no coz, po to sie inwestuje, zeby zarobic.

-jeszcze bym rozroznil inwestora co postawil fabryke, a takiego co postawil supermarket.

-ile "Zachod" zyskal na tym, ze dostarcza nam towary bez ceł,
-ile byśmy my Polacy, zyskali, gdybysmy sobie nałozyli cla np na niemieckie i francuskie samochody,

-a ile zyskalismy na tym, ze sprzedajemy im towary bez cla.

No i na koniec mala wisienka - Wyborcza kontra Google - kto tu zarobil a kto stracil na rynku reklam, i co moglibysmy z tym zrobic :-)

J.

Data: 2019-12-12 19:24:30
Autor: z
W dniu 2019-12-12 o 16:32, cef pisze:
Bo niepokoi mnie, że kolejna grupa zostaje zaśmiecona
przez politykierów,

Zabawny jesteś. Runtowi i jego osobom już to wypomniałeś? ;-)

Data: 2019-12-12 21:18:53
Autor: cef
W dniu 2019-12-12 o 19:24, z pisze:
W dniu 2019-12-12 o 16:32, cef pisze:
Bo niepokoi mnie, że kolejna grupa zostaje zaśmiecona
przez politykierów,

Zabawny jesteś. Runtowi i jego osobom już to wypomniałeś? ;-)

Nie przypominam go sobie w tej dyskusji.
Prawdę mówiąc ja nie do końca kojarzę czy Ty jesteś
od Runta, Donalda, u2 czy Bruna - jeden wielki syf newsowy.
Czego dodatkowo dowodzi właśnie samokrytyka
z początku wątku: bagatelizowanie, zmienianie tematu itp

Data: 2019-12-12 09:23:36
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Akurat Kongres Lewych Dochodów sprzedawał najlepsze państwowe przedsiębiorstwa, w tym kury znoszące złote jajka.
Uważasz, że nie miały szans na przeżycie polska telekomunikacja (monopol), zakłady cukiernicze im. 22 lipca czy nowoczesne zakłady papiernicze?
www.bibula.com/?p=60878

-- -- -
większość sprzedanych firm nie miała dużych szans na przeżycie.

Data: 2019-12-12 00:30:46
Autor: japanizer
On Thursday, December 12, 2019 at 5:23:40 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Mówię "sprawdzam".

Telekomunikacja Polska, gdy była jeszcze w 100% państwowa i wchodziła w 1999 roku na giełdę, kosztowała 14,5 zł za akcję.

Dzisiaj akcje Orange kosztują 6,8 zł. Odkupuj, na pewno zrobisz interes życia!

Tak więc wychodzi na to, że mimo wszystko polski Skarb Państwa zrobił całkiem niezły interes, a francuski - nienajlepszy..

Z "nowoczesnymi zakładami papierniczymi" to jakiś żart, czy ty tak na poważnie?

Data: 2019-12-12 21:02:39
Autor: J.F.
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Dnia Thu, 12 Dec 2019 00:30:46 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

Jest jednak niuans. Ile FT w miedzyczasie dostal pieniedzy tytulem
roznych oplat bardziej lub mniej naturalnych. Dywidend, za "&", za Orange, za szkolenia/konsultacje.

Smieszna sprawa - wladze drogo sprzedaly to co mielismy w kraju
najcenniejsze - "pustynie" telekomunikacyjna.

A kto za to zaplacil ... mam glupie wrazenie, ze nie FT, ale moze sie
myle :-)

J.

Data: 2019-12-13 12:41:59
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
To sprawdź, ile TPSA wytransferowała zysków do FT, np. w słynnej formie opłat za logo.
Ru..ali i ru..ają nas na sucho.
Udowodnij, że internet musi kosztować 99 zł/mies. i najtańszy abo tyle, ile kosztuje.

-- -- -

Data: 2019-12-13 04:25:57
Autor: japanizer
On Friday, December 13, 2019 at 8:42:18 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
To sprawdź, ile TPSA wytransferowała zysków do FT, np. w słynnej formie opłat za logo.
Ru..ali i ru..ają nas na sucho.

Rzucasz jakąś tezę, to ją udowadniaj. Wszystko jest w raportach giełdowych.

Zauważ, że kiedyś polska była telekomunikacyjną pustynią, a światłowody w większości miast nie położyły się same.

Udowodnij, że internet musi kosztować 99 zł/mies. i najtańszy abo tyle, ile kosztuje.

Kłamiesz, bo najtańszy internet stacjonarny z Orange jest od ok. 60 zł.

Data: 2019-12-13 08:49:34
Autor: sczygiel
On Friday, 13 December 2019 06:25:58 UTC-6, japa...@japanizer.org  wrote:
> [...]

Kłamiesz, bo najtańszy internet stacjonarny z Orange jest od ok.. 60 zł.

Przy umowie na 2 lata.

Jak na czas nieokreslony to za tyle ma sie 512kb.
https://www.orange.pl/internet-domowy#
10mbit zaczyna sie od 120pln.
Do tego oplata za utrzymanie lacza - 30pln.

No chyba ze liczysz te 60pln z promocji na dwa lata.
Po dwu latach moga promocji nie dac...

Wiec ten tego...

Data: 2019-12-13 14:15:26
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Licz internet z telefonem, przecież to Telekomunikacja.

-- -- -
najtańszy internet stacjonarny z Orange jest od ok. 60 zł.

Data: 2019-12-13 17:48:26
Autor: z
W dniu 2019-12-13 o 14:15, ąćęłńóśźż pisze:
Licz internet z telefonem, przecież to Telekomunikacja.

-- -- -
najtańszy internet stacjonarny z Orange jest od ok. 60 zł.

Serio? Dalej łamią prawo i stosują SPRZEDAŻ WIĄZANĄ? Dalej wycierają sobie gębę "utrzymaniem łącza"?

Przecież za to kryminał grozi? ;-)

Mam gdzieś w ścianie w bloku od nich kabel.
nie zamierzam odkopywać. DLA ZASADY! ;-)

Data: 2019-12-13 12:54:23
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5df37907$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
To sprawdź, ile TPSA wytransferowała zysków do FT, np. w słynnej formie opłat za logo.
Ru..ali i ru..ają nas na sucho.

Nie mowie nie, ale przydaloby sie to jakos podsumowac ile dostali.
Niestety - pewnie brak danych.

Udowodnij, że internet musi kosztować 99 zł/mies. i najtańszy abo tyle, ile kosztuje.

no coz, to niecale 25 euro ... a ile kosztuje we Francji, Niemczech UK czy USA ?

J.

-- -- -

Data: 2019-12-13 08:42:51
Autor: sczygiel
On Friday, 13 December 2019 05:57:25 UTC-6, J.F.  wrote:
> [...]
>Ru..ali i ru..ają nas na sucho.

Nie mowie nie, ale przydaloby sie to jakos podsumowac ile dostali.

To chyba spolka gieldowa, jakies sprawozdanie musi byc.

Tu pisza ze to 120mln.
https://www.telko.in/spada-wartosc-oplat-licencyjnych-orange-na-rzecz-wlasciciela
Ale sadze ze ta oplata to jedna z kilku. Stawiam orzechy (mam sporo to moge) ze oni nie tylko przez logo kase wyprowadzaja.

Data: 2019-12-13 17:41:19
Autor: z
W dniu 2019-12-13 o 12:54, J.F. pisze:

Mówię "sprawdzam".
Telekomunikacja Polska, gdy była jeszcze w 100% państwowa i wchodziła w 1999 roku na giełdę, kosztowała 14,5 zł za akcję.
Dzisiaj akcje Orange kosztują 6,8 zł.

Zapytaj ile kosztuje np. w UPC czy innej prywatnej formie co budowała infrastrukturę od nowa.
Osobiście położyłem 1 km kabla który przeszedł na własność TPSA.

i co? Orange ma DROŻEJ I WOLNIEJ

Data: 2019-12-13 15:13:05
Autor: japanizer
On Saturday, December 14, 2019 at 1:41:46 AM UTC+9, z wrote:
> [...]

A mogę założyć łącze UPC w małym miasteczku? Gdzie tam - mogę założyć łącze UPC dajmy na to na osiedlu Pogodno w Szczecinie? No widzisz, znowu w kolano sobie strzeliłeś.

Osobiście położyłem 1 km kabla który przeszedł na własność TPSA.

Monterem w TPSA byłeś? Szacun.

Data: 2019-12-14 10:26:04
Autor: z
W dniu 2019-12-14 o 00:13, japanizer@japanizer.org pisze:
Monterem w TPSA byłeś? Szacun.

G...o wiesz o małych wsiach i miasteczkach. Ludzie sami kopali finansowali kable żeby mieć telefon a potem to mienie przechodziło na własność TPSA.

W centrum miasta wojewódzkiego nadal są miejsca gdzie orange nie opłaca się położyć 100 m kabla. Inni kładą

To jest złodziejska firma która nadal stosuje zabronioną prawe sprzedaż wiązano i wciska klientom utrzymanie łącza jak nie potrzebują telefonu.

Wtedy nawet atrakcyjna niby cena z cennika taką przestaje być.
Banda oszustów uwłaszczonych na mieniu Polaków.

Data: 2019-12-14 10:37:13
Autor: J.F.
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Dnia Fri, 13 Dec 2019 15:13:05 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

Co by nie mowic, to jednak w wielu miejscach mogles. Wiec zainwestowali i potem czerpali zyski.
Potem przyszedl etap przymusowego udostepniania infrastruktury TP SA -
i UPC moze pasozytowac prawie wszedzie.

Na wsiach byl jeszcze etap sieci radiowych - ale to juz raczej male
polskie firemki, i to

Ja mam teraz w bloku chyba ze 4 sieci ... ale jakos przez lata nie
potrafily mnie przekonac do zmiany ... rabatem :-)

Osobiście położyłem 1 km kabla który przeszedł na własność TPSA.
Monterem w TPSA byłeś? Szacun.

Darmowym :-(

J.

Data: 2019-12-14 10:51:25
Autor: cef
W dniu 2019-12-13 o 17:41, z pisze:
[...]

A jak z niezawodnością?

Data: 2019-12-14 11:19:50
Autor: J.F.
Dnia Sat, 14 Dec 2019 10:51:25 +0100, cef napisał(a):
[...]

Bylo niezle, ale w ostatnim roku czy dwoch cos sie popsulo.
Kilka razy Orange odlaczylo mi kabel. Dosc szybko naprawiali, ale raz pozalowali na sms i ich sklalem ...

Za to taki osiedlowy dostawca z 10 lat temu nie mial parcia.
Kabel trzeba wymienic? I to tylko pare m na klatce?
Nie ma sprawy, w przyszlym tygodniu przyjdzie ktos i oceni, potem
przyslemy kogos do naprawy ... J.

Data: 2019-12-14 12:47:40
Autor: cef
W dniu 2019-12-14 o 11:19, J.F. pisze:
[...]

Akurat w domu mam od samego początku
produkty TPSA - od sdi, poprzez wszelkie neostrady i światłowody.
Ale korzystałem też na innych liniach i też w innych lokalizacjach
  z róznych popularnych lokalnych i bardziej ogólnopolskich firm i zawsze problemem była jakość łącza i niezawodność. Orange w swojej dwudziestoparoletniej u mnie historii miał ze trzy, cztery awarie, usunięte w ciągu kilku godzin od zgłoszenia a ci inni dostawcy,
to jest porażka jeśłi chodzi o zgłoszenie i obsługę awarii i informacji na jej temat -
no i częstotliwość tego jest zabójcza - sieci nie było conajmniej ze dwa razy na miesiąc.
Pomijam już deklarowane parametry sieci, bo w cenniku i w porównaniach z konkurencją
wygląda że tam ( u konkurencji)  jest drożej, ale w rzeczywistości transfer jest mniejszy
  sieć nie działa. Czasem dają telefon za grosze, to możesz sobie podzwonić na infolinię dla sportu.

Data: 2019-12-14 16:54:30
Autor: J.F.
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Dnia Sat, 14 Dec 2019 12:47:40 +0100, cef napisał(a):
[...]
[...]

No, ja mam "internet z kaloryfera", tzn elektrocieplownia polozyla
kiedys swiatlowody, rozprowadzila ethernet po bloku.
Potem sprzedala to Dialogowi, ten kupila Netia ...

Serwis ... mozna by rzec, ze do d*, ale ... praktycznie nie ma do nich
z czym dzwonic. Siec dziala niemal niezawodnie, czasem router traci im
lacznosc, ale sam wraca dosc szybko. Predkosc tez bez zarzutu ...

J.

Data: 2019-12-14 12:50:38
Autor: cef
[...]

W lokalizacjach gdzie nie ma jakiegoś spiętrzenia
sieci, to wszystko działa stabilnie (ja tam mam), ale już w centrum miasta gdzie tych kabli
wszelkich instalacji biegnie we wspólnym kanale sporo, to te przewody jakoś
wzajemnie sobie pracę utrudniają i awarii jest więcej.

Data: 2019-12-13 20:17:44
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Przejedź się do czytelni KRS i postudiuj sprawozdania.

-- -- -
pewnie brak danych.

Data: 2019-12-11 10:15:16
Autor: sczygiel
On Tuesday, 10 December 2019 17:10:02 UTC-6, J.F.  wrote:
> [...]

Byc moze. Byloby swietnie, gdybysmy sprzedali sie drozej ... ale czy ktos by chcial wiecej zaplacic ?

Trzeba by postawic pytanie inaczej:
Czemu kupowac/sprzedawac?

Moze lepiej robic joint venture?
My rece, oni know-how, zarzadzanie po polowie.

Chinczycy tak zrobili, wyszli na tym dobrze. Oczywiscie teraz sie zacznie ujadanie jakie to oni faszysty ale umowa imho byla dla nich i dla swiata uczciwa.
Oni dostali know-how a swiat dostal tanie graty i wyeksportowal zanieczyszczenie powietrza.

Data: 2019-12-09 12:46:09
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
- Kiedy kraje Europy Wschodniej weszły do Unii, zawarto układ: ich rządy zgodziły się znieść bariery handlowe, tak by zachodnie firmy zyskały dostęp do ogromnych rzesz konsumentów
- W zamian za to zachodnie rządy obiecały transferować unijne pieniądze na wschód, tak by były blok sowiecki mógł zbudować pilnie potrzebną mu infrastrukturę
- Unijna "polityka spójności" miała działać jak magiczna różdżka: Wschód zaczął nadrabiać dystans dzielący go od reszty klubu
- Największymi "wygranymi" takiego obrotu sprawy okazały się kraje zachodnioeuropejskie, które teraz chcą przykręcić kurek twierdząc, że nie mogą dłużej "wpłacać do kasy UE znacząco więcej niż otrzymują"
- Pomysł, że w unijnej grze budżetowej są "przegrani" i "zwycięzcy" jest ekonomicznie błędny - wszyscy jesteśmy beneficjentami netto unijnego wspólnego rynku

Jakich chcesz liczb na poparcie tych punktów?

Data: 2019-12-09 04:14:51
Autor: japanizer
On Monday, December 9, 2019 at 8:46:12 PM UTC+9, z wrote:
[...]

Autor artykułu zestawia z jednej strony wypłaty z budżetu UE (WYPŁATY Z BUDŻETU UE), a z drugiej - zyski firm zagranicznych - tych z UE, z Japonii, USA, Norwegii, Szwajcarii i innych krajów świata (ZYSKI FIRM ZAGRANICZNYCH) w nowych krajach UE.

I słusznie mu wychodzi, że:

WYPŁATY Z BUDŻETU UE < ZYSKI FIRM ZAGRANICZNYCH

Ale to jest za mało, żeby stwierdzić, że więcej pieniędzy płynie ze wschodu UE na zachód, czy na odwrót. Sugeruje, że zyski firm zagranicznych w całości poszły na zachód Europy - to jest nieprawda (przykładowo, całość zysku Volkswagena za kilka ostatnich lat w Polsce została zainwestowana w nową fabrykę aut w naszym kraju itd.).

Niektórzy powiedzieliby - manipulacja.

Aby jego twierdzenie było prawidłowe (lub nie), należałoby zestawić, najlepiej w rozbiciu na lata:

1) po stronie "pieniądze płyną DO nowych krajów UE"

- wypłaty z budżetu UE
- inwestycje firm UE (niemieckich, holenderskich itd. w Polsce, Czechach)
- reinwestycje firm starych krajów UE
- zyski firm nowych krajów UE w starych krajach UE transferowane do kraju macierzystego (Polski, Czech itd.)

2) po stronie "pieniądze płyną Z nowych krajów UE"

- wpłaty do budżetu UE
- inwestycje firm nowych krajów UE w starych krajach UE (polskich, czeskich itd. w Niemczech, Holandii itd.)
- reinwestycje firm nowych krajów UE
- zyski firm starych krajów UE w nowych krajach UE transferowane do kraju macierzystego (Niemiec, Holandii itd.)

A dane na ten temat publikuje np. NBP lub PAIH:

- napływ netto inwestycji zagranicznych do Polski

- większość (jakieś 60%?) zysków jest reinwestowana, a więc zostaje w Polsce i jest wydana na kolejne inwestycje

- polskie inwestycje poza granicami kraju rosną w ostatnich latach

- polski wkład do budżetu UE rośnie, wypłaty maleją (duża w tym zasługa nowej ekipy rządowej - doradcy z wcześniejszym doświadczeniem na kasie w KFC itd.)

Data: 2019-12-09 14:20:43
Autor: J.F.
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ee2b7eb6-bdc4-4820-953d-9fe68c687fd0@googlegroups.com...
[...]

A z kolei fabryki Opla i Fiata byc moze zostana bez produktu ... i bez produkcji :-)

Niektórzy powiedzieliby - manipulacja.

Ale teraz bedzie kolejna - po ile ta nowa fabryka bedzie dostarczac Niemcom samochody ? :-)

J.

Data: 2019-12-09 13:12:47
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dee3401$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
- Kiedy kraje Europy Wschodniej weszły do Unii, zawarto układ: ich rządy zgodziły się znieść bariery handlowe, tak by zachodnie firmy zyskały dostęp do ogromnych rzesz konsumentów

A gdybysmy tego nie zrobili, i wprowadzili niewielkie, 10% clo ... to kto by za to zaplacil ?

Poza tym clo dziala w dwie strony - wiec jakbys cos sprzedal, gdy na granicy trzeba 10% cla zaplacic ?

To clo to akurat bylo, wiec nie ma co gdybac.
Gdybac mozna, co by bylo, gdyby dalej bylo...

[...]

Oni tez maja swoich wyborcow. Ktorzy sie pytaja, dlaczego mamy cos dawac Polakom, Rumunom, Grekom ... a tak ogolnie, to po wyrownaniu poziomow dlaczego mieliby doplacac ?
Razem bedziemy doplacac do Ukrainy, Bialorusi :-)

- Pomysł, że w unijnej grze budżetowej są "przegrani" i "zwycięzcy" jest ekonomicznie błędny - wszyscy jesteśmy beneficjentami netto unijnego wspólnego rynku
Jakich chcesz liczb na poparcie tych punktów?

Cos na poparcie tego "Największymi "wygranymi" takiego obrotu sprawy okazały się kraje
zachodnioeuropejskie" by sie przydalo.

Bo na razie ... w Polsce mamy trzy pakownie Amazona, kto na tym zarobil, kto stracil, biorac pod uwage, ze ciezarowki jezdza po autostradzie zbudowanej za polskie i unijne pieniadze ...

J.

Data: 2019-12-09 15:26:26
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 13:12, J.F. pisze:
Gdybac mozna, co by bylo, gdyby dalej bylo...

O widzisz. Bank światowy zrewidował swoje zalecenia co do państw rozwijających się. Oni już wiedzą że trzeba było inaczej. Dzisiaj reforma Balcerowicza byłaby uznana za oszołomskie faszystowskie metody.

Data: 2019-12-09 06:39:39
Autor: japanizer
On Monday, December 9, 2019 at 11:27:03 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

O widzisz. Bank światowy zrewidował swoje zalecenia co do państw rozwijających się. Oni już wiedzą że trzeba było inaczej. Dzisiaj reforma Balcerowicza byłaby uznana za oszołomskie faszystowskie metody.

Ano. W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na obywatela.
Ty zdaje się sugerujesz, że korzystniejszy dla Polski byłby rozwój w modelu białorusko-ukraińskim.

Data: 2019-12-09 19:18:53
Autor: z
W dniu 2019-12-09 o 15:39, japanizer@japanizer.org pisze:
Ano. W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na obywatela.
Ty zdaje się sugerujesz, że korzystniejszy dla Polski byłby rozwój w modelu białorusko-ukraińskim.

Sugeruję że gdyby nie taka "ścieżka" rozwoju to mogliśmy dziś zarabiać 2/3 tego co na zachodzie a nie 1/3.

Taka drobna różnica ;-)
Białorusią i Ukrainą sobie gęby nie wycieraj. To inne kraje.
Polska nawet w spocjalizmie była najbardziej wesołym ŁAGREM.

Położenie między młotem a kowadłem jest lepsze niż w młocie ;-)

Data: 2019-12-09 17:07:37
Autor: japanizer
On Tuesday, December 10, 2019 at 3:18:56 AM UTC+9, z wrote:
> Ano. W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na obywatela.
> Ty zdaje się sugerujesz, że korzystniejszy dla Polski byłby rozwój w modelu białorusko-ukraińskim. Sugeruję że gdyby nie taka "ścieżka" rozwoju to mogliśmy dziś zarabiać 2/3 tego co na zachodzie a nie 1/3.

Czyli jaka miałaby być ta ścieżka rozwoju? Nie jak plan Balcerowicza, czy de facto jego modyfikacja zastosowana w innych nowych krajach UE.
Nie jak na Ukrainie czy Białorusi.

Czyli jak?

Taka drobna różnica ;-)
Białorusią i Ukrainą sobie gęby nie wycieraj. To inne kraje.

No, wybrały "trzecią drogę", no nie?

Data: 2019-12-12 11:50:33
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Więcej Hausnera (a nawet Kołodki), mniej pezetpeerowca Balcerka.

-- -- -
Czyli jak?

Data: 2019-12-12 11:49:18
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
To bzdury podobnie jak te, że Polska i Hiszpania były na podobnym poziomie rozwoju (przed wstąpieniem tej drugiej do EWG).

-- -- -
W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na obywatela.

Data: 2019-12-12 03:00:21
Autor: japanizer
On Thursday, December 12, 2019 at 7:50:02 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
To bzdury podobnie jak te, że Polska i Hiszpania były na podobnym poziomie rozwoju (przed wstąpieniem tej drugiej do EWG).

Bzdury to ty powyżej napisałeś.

Powtórzę jeszcze raz:

W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na obywatela.

Ale daj jakieś dane/statystyki na podparcie swoich wynurzeń.

Data: 2019-12-13 12:45:35
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Oczywiście byłeś i mieszkałeś na Białorusi i Ukrainie, żeby porównać.
Zacznij od porównania krajobrazu przeciętnej ukraińskiej wsi z polską wsią w latach 80-tych.
Lub od porównania ukraińskich samochodów z polskimi samochodami.
Lub od porównania ukraińskich restauracji z polskimi restauracjami
Czegokolwiek poza surówką.

-- -- -
W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na obywatela.

Data: 2019-12-13 04:22:19
Autor: japanizer
On Friday, December 13, 2019 at 8:45:38 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
Oczywiście byłeś i mieszkałeś na Białorusi i Ukrainie, żeby porównać.

Połowa obywateli chodzi srać do wychodka z desek, fajnie tam, co?

A swoje bzdurne porównania "ukraińskich samochodów z polskimi" to sobie daruj.

Data: 2019-12-13 14:19:26
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Aha.

-- -- -
porównania "ukraińskich samochodów z polskimi" to sobie daruj.

Data: 2019-12-13 13:30:30
Autor: Pete
W dniu 2019-12-13 o 12:45, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Ja tam może stary jestem, ale pamiętam w polskich sklepach tylko ocet.
A po telewizor kolorowy marki elektron lub rubin albo pralkę wiatka to się do Ukraińskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej jeździło.
A po traktor marki biełarus do.. a jakże - Białoruskiej SRR.

--
Pete

Data: 2019-12-13 14:10:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5df3845a$0$552$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Z grubsza mozna by tak rzec.

A po telewizor kolorowy marki elektron lub rubin albo pralkę wiatka to się do Ukraińskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej jeździło.

Ale ... to nie znaczy, ze u nas telewizorow kolorowych nie bylo.
Byly po domach, tylko rozchodzily sie w sklepie w godzine, a w kolejce spolecznej czekalo sie pare miesiecy.
Plus jeszcze na talony i jakies inne formy.

A jesli za granica te telewizory w sklepach staly ... kazda rodzina juz miala i drugiego nie potrzebowala, czy po prostu nie bylo ich stac ?
Nas w sumie tez nie bylo stac, tylko ze pieniedzy mielismy wiecej niz byly warte :-)

No i mowimy o latach 80-tych, bo w 1990 to jakos magicznie w sklepach sie telewizory pojawily i staly.
Polskie, niemieckie, rosyjskie, koreanskie ...

Co do samochodow - przypominam ze polskie zaklady kupil Daewoo, a od Deawoo kupili jacys nowobogaccy z Ukrainy ... I robili lanosy na Ukraine ... podobno.

J.

Data: 2019-12-13 14:18:42
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
W tym czasie znajomi z Ukrainy całowali po rękach za zaproszenia uprawniające ich do przyjazdu do Polski (i oczywiście pracy na szaro).
Jeżeli całą jaruzelkę przeżyłeś na samym occie, to kiepski był ten Twój dom dziecka.
Zawsze się gdzieś po coś jeździło, i do Mongolii i do San Marino.

-- -- -

Data: 2019-12-13 15:29:16
Autor: Pete
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
W dniu 2019-12-13 o 14:18, ąćęłńóśźż pisze:
W tym

którym?

czasie znajomi z Ukrainy całowali po rękach za zaproszenia uprawniające ich do przyjazdu do Polski (i oczywiście pracy na szaro).

po 81 roku?
Śmiem wątpić

Jeżeli całą jaruzelkę przeżyłeś na samym occie, to kiepski był ten Twój dom dziecka.

Jeśli chcesz sobie na takim poziomie prowadzić dyskusję, to znajdź sobie piaskownicę z odpowiednim dla ciebie ilorazem inteligencji

Zawsze się gdzieś po coś jeździło, i do Mongolii i do San Marino.

I to jest wyznacznik tego, że w pl poziom życia był wyższy niż na ukrainie?
Niepoważne

-- -- -

Data: 2019-12-13 15:09:12
Autor: japanizer
On Friday, December 13, 2019 at 11:29:09 PM UTC+9, Pete wrote:
> [...]

> czasie znajomi z Ukrainy całowali po rękach za zaproszenia > uprawniające ich do przyjazdu do Polski (i oczywiście pracy na szaro).

Komuszek zapomniał dodać:

"w tym czasie znajomi z Ukrainy całowali po rękach za zaproszenia uprawniające ich do przyjazdu do Polski do pracy w radzieckich bazach wojskowych"

Data: 2019-12-14 10:44:07
Autor: J.F.
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Dnia Fri, 13 Dec 2019 15:09:12 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

No gdzie ?
Do tego to zadnych zaproszen nie potrzebowali, paszport sluzbowy, i
polscy funkcjonariusze tylko salutowali.

Musimy rok uzgodnic. Przed 1980 taka wycieczka do Polski dla
mieszkancow ZSRR to mogla byc atrakcja, na ktora nie kazdy zasluzyl.

Od 1982 to chyba mierna atrakcja. Gdzies w 1985 zaczela im sie pieriestrojka, to moze juz mogli
swobodnie jezdzic.

Kiedy sie zaczely te "ruskie targi" ? 1990 czy ciut wczesniej ?

Jakies "do pracy" to przed 1990 raczej w minimalnej ilosci.

J.

Data: 2019-12-15 19:29:46
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Gdzies w 1985 zaczela im sie pieriestrojka, to moze juz mogli
swobodnie jezdzic.

Obywatele ZSRR? Bardzo wątpię. Potrzebowali "krajowego paszportu",
by przemieszczać się po terenie ZSRR.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2019-12-17 02:57:54
Autor: J.F.
Dnia Sun, 15 Dec 2019 19:29:46 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Nadal potrzebuja?

Wiec cos sie zmienilo, tylko kiedy ...

J.

Data: 2019-12-13 15:41:13
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Bo twierdzisz, że od nas się jeździło do nich po telewizory (nie znam nikogo, może z Krosna czy Biłgoraja)?
A od nich do nas po wersalki (znam jedną co pojechała do kapitalistycznego Londynu, bo tam mebel w sklepach nieznany).
Już nie wiem, czy to bogatsi jeżdżą do biedniejszych, bo taniej, czy biedniejsi do bogatszych, bo lepszy wybór, wyższa jakość i często znów taniej (używanego Grundiga i nowego Panasa przywiozłem z Niemiec)
Czekolada z Wedla była lepsza niż NRD-owskie gówno czekoladopodobne, podobnie kiełbasa i salami, o Trabantach nie wspominając  - to NRD jakiś ...jowy poziom życia musiało mieć.

-- -- -
I to jest wyznacznik tego, że w pl poziom życia był wyższy niż na ukrainie?

Data: 2019-12-13 14:28:54
Autor: Olin
Dnia Fri, 13 Dec 2019 14:18:42 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Zawsze się gdzieś po coś jeździło, i do Mongolii i do San Marino.

Juści. Wypróbowani towarzysze jeździli, dokąd tylko chcieli.

Data: 2019-12-13 14:37:25
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1dt3mc13pmtre.zn6rfehzjn4x.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 13 Dec 2019 14:18:42 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
Zawsze się gdzieś po coś jeździło, i do Mongolii i do San Marino.

Juści.
Wypróbowani towarzysze jeździli, dokąd tylko chcieli.

Ale czy wyprobowanym towarzyszom wypadalo czesto jezdzic ?

Pomijajac okres stanu wojennego, to Polacy stosunkowo duzo jezdzili .... po demoludach.
I czesto handlowo, wiec widac byl w kraju towar, nie tylko ocet :-)

Po 1990 przestalo sie oplacac, za to do nas przyjezdzali Rosjanie/itp ze swoim tanim szajsem ...

J.

Data: 2019-12-13 15:19:11
Autor: Olin
Dnia Fri, 13 Dec 2019 14:37:25 +0100, J.F. napisał(a):

Po 1990 przestalo sie oplacac, za to do nas przyjezdzali Rosjanie/itp ze swoim tanim szajsem ...

No właśnie, u nas rynek dość szybko wymógł lepszą jakość, a w Rosji i na
Ukrainie - a także w Bułgarii i Rumunii - udoskonalano gospodarkę
socjalistyczną. Trzeba jednak przyznać, że tamtejsze społeczeństwa w latach 90. w zasadzie
nie były poniżane i wyzyskiwane przez szeroko rozumiany Zachód, a zwłaszcza
Niemcy, czego aktywiści dojnej zmiany szalenie im zazdroszczą.

Data: 2019-12-13 15:35:11
Autor: ąćęłńóśźż
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Czyli Twoja rodzina się najeździła.

-- -- -
Wypróbowani towarzysze jeździli

Data: 2019-12-09 09:16:13
Autor: J.F.
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Data: 2019-12-09 12:55:36
Autor: Jacek Maciejewski
Nie sądzę.

..

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-12-09 20:56:44
Autor: Teodor
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a@e.pl> napisał w wiadomości

Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na
jego wsparcie

Najwspanialszy Wielki Wódz Ojciec Narodu Światłość Wiekuista
Jarosław Kaczyński decyduje ile Zachód otrzymuje od Polski.

Data: 2019-12-10 19:42:36
Autor: z
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Taki widzimy. Usiłujesz zabłysnąć. Chcesz naśladować Runta i jego wieloosobowość? Którym przydupasem w kolejce do tronu jesteś?

Data: 2019-12-11 09:20:15
Autor: radekp@konto.pl
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
Tue, 10 Dec 2019 19:42:36 +0100, w <5defe71d$0$543$65785112@news.neostrada.pl>,
z <z@z.pl> napisał(-a):

Taki widzimy. Usiłujesz zabłysnąć. Chcesz naśladować Runta i jego wieloosobowość? Którym przydupasem w kolejce do tronu jesteś?

To może odpowiedz na wiele pytań ci zadanych.
Na razie to czystą demagogię uprawiasz i w sumie szkoda czasu.

Data: 2019-12-11 13:13:16
Autor: z
W dniu 2019-12-11 o 09:20, radekp@konto.pl pisze:
To może odpowiedz na wiele pytań ci zadanych.
Na razie to czystą demagogię uprawiasz i w sumie szkoda czasu.

Ja? Podyskutuj z unijnymi urzędniczkami.
Przecież wiedzą co piszą ;-)

Data: 2019-12-11 15:19:14
Autor: radekp@konto.pl
Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie

Dalej pierdzielisz bez sensu, trollu.

Data: 2019-12-11 15:40:40
Autor: z
W dniu 2019-12-11 o 15:19, radekp@konto.pl pisze:

Dalej pierdzielisz bez sensu,

Ja tylko cytuję bezsensowne wypowiedzi europejskich biurokratów.
To źle?
Cytować Korwina? ;-)

Data: 2019-12-10 14:29:44
Autor: Olin
[...]

Znaczy się Prezes i Sutenerzy rzeczywiście wyprowadzą Polskę z UE, skoro
ich trolle rozpoczęły przygotowanie artyleryjskie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie