Zachodnia sciana Polski - co warto zobaczyc

Data: 2013-01-11 14:35:02
Autor: Marcin Pasternak
Zachodnia sciana Polski - co warto zobaczyc
W dniu 2013-01-11 11:28, Ludek Vasta pisze:> Rozważam wyprawę rowerową "zachodnia ściana Polski", na tydzień lub dwa
> (zależy m. in. od tego, czy pojadę sam, czy może ktoś się dołączy). Już
> mam pierwszy plan trasy, ale tylko na podstawie map internetowych. Mam
> dwa główne pytania.
>
> 1) Trasa często prowadzi drogami gruntowymi. Jakie te drogi gruntowe
> mogą w tych okolicach być? Czy tam jest piasek? (Nie lubię piasku,
> rower, szczególnie obciążony sakwami, w nim grzęźnie.) Czy nawet w porze
> bezdeszczowej tam jest błoto? (Jak np. w okolicach miejscowości Kluki w
> Słowińskim Parku Narodowym - błota też nie lubię.)

Mogę powiedzieć o Szczecinie i okolicach, tu mieszkam. W lasach dużo piachu. Szlak Orła Bielika (przedłużenie niemieckiej Oder-Neisse Radweg) to żwirek + trochę piachu + kawałki asfaltami po wioskowych drogach z małym ruchem. W samym Szczecinie nie jedź Poznańską, szkoda nerwów, przez Odrę/Regalicę lepiej się przeprawić albo Gryfino-Mescherin-Staffelde-Pargowo albo Gdańską (przy Gdańskiej przynajmniej jest DDR i można pooglądać port). To samo dotyczy drogi na Lubieszyn, bardzo duży ruch, brak poboczy itp., Gryfino-Daleszewo-Podjuchy. Rozważ wioskowe boczne drogi, przeważnie są nieźle utrzymane a ruch z małymi wyjątkami niewielki.

> 2) Co warto na tej trasie zobaczyć, nawet jak by się miało trochę
> zboczyć? Na razie mam kilka celów na podstawie serwisu
> polskaniezwykla.pl. Ale tam czasami opisy i nazwy są tak barwne, że
> nawet zwykły blok z dużej płyty może wydawać się wyjątkowy i unikalny na
> całym świecie. Tak więc może coś mi umknęło, czegoś nie zauważyłem.

Międzyodrze - jeśli masz czas i parę złotych to pożycz kajak i się przepłyń, nie pożałujesz, jeśli nie to przejedź się drogą Gryfino-Mescherin i/lub Oder-Neisse/Orłem Bielkiem. Rezerwat ptaków Świdwie. Ruiny fabryki benzyny syntetycznej w Policach. Nowe Warpno i Altwarp. Trzebież. Ueckermunde (zoo, zamek). W Szczecinie Jezioro Szmaragdowe i w ogóle Góry Bukowe, muzeum techniki, zamek, katedra, cmentarz, Park Kasprowicza, jeśli będziesz jechać latem to rozważ: http://ttsr.szczecin.eu/ (uprzedzam, w tym czasie może być bardzo ciężko ze znalezieniem noclegu), a z kuriozów cała Wyspa Pucka (wioska z traktorami, krowami itp. w samym środku miasta).

Data: 2013-01-12 11:19:47
Autor: Ludek Vasta
On 11/01/2013 14:35, Marcin Pasternak wrote:
Mogę powiedzieć o Szczecinie i okolicach, tu mieszkam.

Dziękuję za odpowiedzi.

Jakoś nie rozumiem. Ulica Poznańska w ogóle nie jest w okolicy Odry: http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=16&lat=53.47274&lon=14.54477&layers=B00000FTF&mlat=53.47314&mlon=14.54584

przez Odrę/Regalicę lepiej się przeprawić albo
Gryfino-Mescherin-Staffelde-Pargowo albo Gdańską (przy Gdańskiej
przynajmniej jest DDR i można pooglądać port).

O, zastanawiałem się, czy przez Pargowo da się jechać. Jeżeli tak, to wolę tę opcję.

przepłyń, nie pożałujesz, jeśli nie to przejedź się drogą
Gryfino-Mescherin i/lub Oder-Neisse/Orłem Bielkiem.

Znalazłem drogę Gryfino-Mescherin, znalazłem "Oder-Neisse", ale nie znalazłem "Orłem Bielkiem", gdzie to jest?

a z kuriozów cała Wyspa Pucka (wioska z
traktorami, krowami itp. w samym środku miasta).

To też wygląda ciekawie.

Jeszcze raz dziękuję za wskazówki.

Ludek

Data: 2013-01-14 13:36:59
Autor: Marcin Pasternak
W dniu 2013-01-12 11:19, Ludek Vasta pisze:
[...]

Chodzi o Autostradę Poznańską, czyli ciąg przez Odrę pomiędzy A6 i Gdańską. Jeśli w Szczecinie ktoś mówi o "Poznańskiej" ma właśnie to na myśli. Ktoś kto wymyślał nazwę miał bardzo ciężkie poczucie humoru, to droga 2x1 z wąziutkimi poboczami i bardzo dużym ruchem. Jeszcze cięższe poczucie humoru miał ktoś kto wyznaczył tamtędy szlak rowerowy.

[...]

Jak najbardziej się da, parę lat temu został zbudowany łącznik Oder-Neisse z Pargowem.

[...]

Zaczyna się w Pargowie, kończy w Ustowie, prowadzi górkami wzdłuż Odry. Uwaga: w odróżnieniu od Niemców jakiś geniusz postanowił poprowadzić to prosto przez środki pagórków, kilka jest dosyć dużych i ogólnie profil jest na maraton XC a nie turystykę. Będziesz jechał z sakwami więc proponuję trochę ten szlak ominąć: z Pargowa pojedź do Moczył zwykłą drogą (bardzo mały ruch) i na Orła wbij się dopiero w Moczyłach (szlak jest dobrze oznaczony, nie będziesz miał problemu ze znalezieniem). W ten sposób trafisz na najfajniejszy widokowo kawałek i będziesz mieć dokładnie jeden długi zjazd do pokonania. Wyjedziesz w Siadle Dolnym i dalej drogą przez Kurów, Ustowo do Szczecina.

Data: 2013-01-14 00:44:59
Autor: PJ
Zachodnia sciana Polski - co warto zobaczyc
rozwaz moze wschodnia sciane Niemiec :-) np http://www.oder-neisse-radweg.de/
drogi lepsze, ryzyko rozsmarowania przez samochod duzo mniejsze a
widoki takie same ... w Szczecinie nie za bardzo jest co ogladac,
zestaw standartowy dla turystow spokojnie zrobisz w ciagu jednego
dnia, zreszta uzyj Street View samemu sie przekonasz ...jesli chodzi o
wioski i krajobrazy to duzo lepiej wypada Drawsko Pomorskie/
Szczecinek , patrotyzm lokalny nic tu nie pomoze, zachodniopomorskie
niestety wymieka ...

P.

Zachodnia sciana Polski - co warto zobaczyc