Zacinaj±ca się stacyjka w seicento

Data: 2011-08-25 00:21:50
Autor: Tomasz Stiller
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento
Cześć.

W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z tym porządek?

Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem jest z immobilizerem.

Tomek

Data: 2011-08-25 07:06:22
Autor: Jacek
ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento
A jak siÄ™ zachowuje drugi kluczyk?
Jacek

Data: 2011-08-25 10:47:02
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 25 Aug 2011 07:06:22 +0200, Jacek wrote:

A jak siÄ™ zachowuje drugi kluczyk?

Kupiłem to auto z jednym kluczykiem :\

Tomek

Data: 2011-08-25 10:25:30
Autor: Rychu
ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento
W dniu 2011-08-25 02:21, Tomasz Stiller pisze:
W moim roboczym seicento zacina siÄ™ stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem

Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem...
wziąłem drugi kluczyk i problem się rozwiązał.

PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilkÄ…, jeĹĽeli
na kluczyku jest sporo poprzyklejanego brudu.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-08-25 10:48:16
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 25 Aug 2011 10:25:30 +0200, Rychu wrote:

Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem... wziąłem drugi
kluczyk i problem się rozwiązał.

Ja nie mam drugiego kluczyka :\

PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilkÄ…, jeĹĽeli na kluczyku jest
sporo poprzyklejanego brudu.

Mój kluczyk nie jest niestety brudny, niemniej sam grot jest już nieźle wytarty. Zamki zewnętrzne otwiera bez problemu, tylko w stacyjce jest problem

Tomek

Data: 2011-08-25 10:51:47
Autor: Axel
Zacinajaca sie stacyjka w seicento
"Tomasz Stiller" <kaszel@lexx.eu.org> wrote in message
Czesc.
W moim roboczym seicento zacina sie stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy juz niezle wytartego kluczyka. W takim stanie kupilem
ten samochód ponad rok temu. Zakladam, ze mam wersje najgorsza, czyli
rozwalona stacyjke i wytarty kluczyk. Co musze wymienic, zeby zrobic z
tym porzadek?

Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego smaru uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym). rozloz pod stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy obficie przeplucz mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i poruszaj stacyjka. Po dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar grafitowy i znowu poruszac stacyjka. Tak ozywialem stacyjke w 12 letnim Oplu kiedys, zamki w drzwiach, ktore "fachowcy" chcieli wymieniac, a wraz z nimi kilkadziesiat kluczy, bo to drzwi wejsciowe do budynku - zamek juz dziala po mojej operacji kilka lat, oraz klodki, ktore sa uzywane na dworze. Trzeba pamieta, ze na poczatku klucz bedzie brudny i po wyjeciu se stacyjki trzeba go wytrzec przed schowaniem do kieszeni...

--
Axel

Data: 2011-08-25 10:49:10
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 25 Aug 2011 10:51:47 +0200, Axel wrote:

[...]

Rozumiem, że do tej operacji trzeba by ją w pierwszej kolejności wymontować z samochodu?

Tomek

Data: 2011-08-25 13:10:59
Autor: Mari@
Zacinajaca sie stacyjka w seicento
W dniu 2011-08-25 12:49, Tomasz Stiller pisze:

Rozumiem, że do tej operacji trzeba by j± w pierwszej kolejno¶ci
wymontować z samochodu?

Tomek
*** Tak. Strzykawk±.

MSPANC :)

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +

Data: 2011-08-25 14:11:25
Autor: Tomasz Stiller
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento
Dla potomności. Dorobiłem nowy kluczyk i problem ustąpił całkowicie. Najwyraźniej stary był już tak zużyty, że przestawał pasować do zapadek w stacyjce. Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka kosztuje tak abstrakcyjne pieniądze? Najtaniej jak widziałem 250zł. Rynek wymusza takie ceny, czy to jakaś czarna magia z tym dorabianiem jest?

Tomek

Data: 2011-08-25 16:39:52
Autor: Jacek
ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento
Jak kluczyk z immobiliserem to tyle będzie kosztował.
Jeżeli stacyjka daje się przekręcić przy lekko wysuniętym kluczyku a przy całkowicei włożonym blokuje to łatwo temu zaradzić rozklepując występ kluczyka, który opiera się o korpus stacyjki. Ułamek milimetra może zdziałać cuda. Jak nie wiesz o co chodzi to poproś kumatego dorabiacza kluczy, niech on to zrobi.
Jacek

Data: 2011-08-25 15:06:13
Autor: Tomasz Stiller
On Thu, 25 Aug 2011 16:39:52 +0200, Jacek wrote:

[...]
Jak nie wiesz o co chodzi to poproĹ› kumatego dorabiacza kluczy, niech on
to zrobi. Jacek

Kluczyk, z którego przełożyłem transponder immobilizera nadal bez problemu otworzy mi samochód, tylko nie odpalę go nim. Chodziło mi tylko o możliwość awaryjnego dostania się do samochodu. Jeden sprawny kluczyk do jazdy mi wystarczy. Inna sprawa jak go zgubię.

Tomek

Data: 2011-08-25 16:45:08
Autor: Marek P.
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento
Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka
kosztuje tak abstrakcyjne pieni±dze? Najtaniej jak widziałem 250zł.
Rynek wymusza takie ceny, czy to jaka¶ czarna magia z tym dorabianiem
jest?

Trzeba było kupić surówkę pilnik w łapę i jazda. A poĽniej i tak wyj±ć 2 stówy i dorobić u profesjonalisty.

Data: 2011-08-25 23:43:35
Autor: Raf :-)
Zacinaj±ca się stacyjka w seicento
Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

Cze¶ć.

W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem samej stacyjki, czy już nieĽle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorsz±, czyli rozwalon± stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z tym porz±dek?

Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzon± stacyjkę? Czy można jako¶ zregenerować jej wkład? Domy¶lam się, że największy problem jest z immobilizerem.

Tomek

Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento
problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne.
Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki -
chodzi o dziesi±te milimetra. Recepta - wymiana kluczyka.

Tutaj masz 3 opcje:

1) zamówienie kluczyka w ASO - je¶li masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to
kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), je¶li Code 2 - 1200
zł (tysi±c dwie¶cie za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodow± do
immobilisera. 2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł.
Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię
raczej nie zruinuje.  3) ZnaleĽć warsztat specjalizuj±cy się w dorabianiu kluczyków do samochodów
- t± drog± ja poszedłem.

Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W
warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka
działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały.  Występ trochę
podszlifowali i było ok. PóĽniej delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk,
wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym
kluczyku. Gniazdo za¶lepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się
trochę mylić) około 70 zł.

Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej,
w innych miastach na pewne też co¶ znajdziesz.

Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej
rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk
i przykleić pastylkę wymontowan± z kluczyka  w okolicy anteny.
 Raf :-)

Zacinaj±ca się stacyjka w seicento