Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zacinająca się stacyjka w seicento

Zacinająca się stacyjka w seicento

Data: 2011-08-25 23:43:35
Autor: Raf :-)
Zacinająca się stacyjka w seicento
Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

Cześć.

W moim roboczym seicento zacina się stacyjka. Nie wiem czy to problem samej stacyjki, czy już nieźle wytartego kluczyka. W takim stanie kupiłem ten samochód ponad rok temu. Zakładam, że mam wersję najgorszą, czyli rozwaloną stacyjkę i wytarty kluczyk. Co muszę wymienić, żeby zrobić z tym porządek?

Widziałem na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wkładki zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy można jakoś zregenerować jej wkład? Domyślam się, że największy problem jest z immobilizerem.

Tomek

Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento
problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne.
Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki -
chodzi o dziesiąte milimetra. Recepta - wymiana kluczyka.

Tutaj masz 3 opcje:

1) zamówienie kluczyka w ASO - jeśli masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to
kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), jeśli Code 2 - 1200
zł (tysiąc dwieście za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodową do
immobilisera. 2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł.
Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię
raczej nie zruinuje.  3) Znaleźć warsztat specjalizujący się w dorabianiu kluczyków do samochodów
- tą drogą ja poszedłem.



Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W
warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka
działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały.  Występ trochę
podszlifowali i było ok. Później delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk,
wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym
kluczyku. Gniazdo zaślepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się
trochę mylić) około 70 zł.

Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej,
w innych miastach na pewne też coś znajdziesz.

Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej
rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk
i przykleić pastylkę wymontowaną z kluczyka  w okolicy anteny.
 Raf :-)

Zacinająca się stacyjka w seicento

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona