Data: 2011-08-25 23:43:35 | |
Autor: Raf :-) | |
Zacinająca się stacyjka w seicento | |
Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
Cześć. Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne. Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki - chodzi o dziesiąte milimetra. Recepta - wymiana kluczyka. Tutaj masz 3 opcje: 1) zamówienie kluczyka w ASO - jeśli masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), jeśli Code 2 - 1200 zł (tysiąc dwieście za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodową do immobilisera. 2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł. Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię raczej nie zruinuje. 3) Znaleźć warsztat specjalizujący się w dorabianiu kluczyków do samochodów - tą drogą ja poszedłem. Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały. Występ trochę podszlifowali i było ok. Później delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk, wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym kluczyku. Gniazdo zaślepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się trochę mylić) około 70 zł. Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej, w innych miastach na pewne też coś znajdziesz. Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk i przykleić pastylkę wymontowaną z kluczyka w okolicy anteny. Raf :-) |
|