Zacinający się zamek U-locka

Data: 2009-09-01 08:42:51
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zacinający się zamek U-locka
Mial ktos moze takie cos, ze zamek typu U-lock (Kryptonite Evolution
4) zacinal sie przy przekrecaniu (zarowno otwieranie jak i zamykanie)?
Dokladnie w polowie obrotu (prostopadle do zapiecia).

Przez zime nie byl uzywany, tylko kilka razy lezal z rowerem na
deszczu. Napaćkałem do środka smaru ŁT ale nic się nie zmieniło..

Coś można na własną rękę zrobić, czy wysyłać do naprawy/wymiany (o ile
to podlega gwarancji)

Data: 2009-09-01 17:43:57
Autor: mocniak
Użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał:
Mial ktos moze takie cos, ze zamek typu U-lock (Kryptonite Evolution
4) zacinal sie przy przekrecaniu (zarowno otwieranie jak i zamykanie)?
Dokladnie w polowie obrotu (prostopadle do zapiecia).

Tak. Ale jedno pryśnięcie brunoksem i problem znikł.

--
Mocniak

Data: 2009-09-01 22:53:15
Autor: Ryszard Mikke
mocniak <mocniak.wytnij@to.tlen.pl> napisał(a):
> [...]
> Dokladnie w polowie obrotu (prostopadle do zapiecia).

Tak. Ale jedno pryśnięcie brunoksem i problem znikł.

Mi na to pomaga WL albo FL. W sumie dowolny płynny smar.
WD40 też, ale chyba na krócej.

Ryszard Mikke

Data: 2009-09-01 18:41:17
Autor: ...::QRT::...
Zacinający się zamek U-locka
Dnia Tue, 1 Sep 2009 08:42:51 -0700 (PDT), Michał 'miok' Rzeźnik
napisał(a):

[...]

za sucho też sie zacina czy tylko z podkową?

Data: 2009-09-01 10:38:05
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 1 Wrz, 18:41, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
za sucho też sie zacina czy tylko z podkową?
Na sucho:) też.
Czyli kupie jutro K2 psikne, i oliwke moze

Data: 2009-09-01 18:53:31
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-09-01 17:42, Użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał:

Przez zime nie byl uzywany, tylko kilka razy lezal z rowerem na
deszczu. Napaćkałem do środka smaru ŁT ale nic się nie zmieniło.

Rozebrać, wyczyścić smar, złożyć i posmarować jakąś oliwką.
Jak ktoś nie napaćkał smaru to wystarczy kropla góra dwie
oliwki.

Pozddrawiam

Data: 2009-09-01 16:54:34
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-01, RadoslawF wrote:
[...]

WD-40 nadaje się bardzo dobrze.

Data: 2009-09-02 15:45:31
Autor: Zbylut
Zacinający się zamek U-locka
Jan Srzednicki zapodal(a):

oliwki.

WD-40 nadaje się bardzo dobrze.

źle mu życzysz.  --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-09-02 15:46:05
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-02, Zbylut wrote:
Jan Srzednicki zapodal(a):

oliwki.

WD-40 nadaje się bardzo dobrze.

Ĺşle mu Ĺźyczysz.

GdyĹź i bo?

Data: 2009-09-02 16:58:44
Autor: Zbylut
Jan Srzednicki napisal(a):

WD-40 nadaje się bardzo dobrze.

GdyĹź i bo?

wd-40 _sam_ - niby przemywa, ale i też wypłukuje smary. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-09-02 17:13:20
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-09-02, Zbylut wrote:
Jan Srzednicki napisal(a):

WD-40 nadaje się bardzo dobrze.

GdyĹź i bo?

wd-40 _sam_ - niby przemywa, ale i też wypłukuje smary.

Oraz smaruje. Doczytaj sobie, jaki jest skład WD-40.

Data: 2009-09-02 22:44:54
Autor: Coaster
Zbylut wrote:
Jan Srzednicki napisal(a):

WD-40 nadaje się bardzo dobrze.
GdyĹź i bo?

wd-40 _sam_ - niby przemywa, ale i też wypłukuje smary.

WD-40 - Water Dispplacement - przede wszystkim wypiera wode.
Przemywac mozesz sobie rumiankiem ;-)
http://www.wd40.com/faqs/#q1
http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40#Function

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-09-02 22:37:59
Autor: Coaster
On 2009-09-02, Zbylut wrote:
Jan Srzednicki zapodal(a):

oliwki.
WD-40 nadaje się bardzo dobrze.
Ĺşle mu Ĺźyczysz.

GdyĹź i bo?

Bo kolega 'niedoswiadczony' i 'ma pomysly' ;-)

Data: 2009-09-02 22:35:23
Autor: Coaster
Zbylut wrote:
Jan Srzednicki zapodal(a):

oliwki.
WD-40 nadaje się bardzo dobrze.

źle mu życzysz.

Masz niepelne informacje.

Data: 2009-09-01 19:42:56
Autor: mocniak
Użytkownik RadoslawF napisał:
[...]

Rozebrać? Może jeszcze sprężynki wymienić, w mordę jeża...

--
Mocniak

Data: 2009-09-01 19:04:42
Autor: fabian
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

Też mi się po jakimś czasie zacinał. Używany w mieście więc woda nie raz po nim spływała. WD-40 załatwił sprawę.

Fabian.

Data: 2009-09-01 19:18:59
Autor: Rafał Muszczynko
Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> napisał(a):
[...]

deszczu. Napa=E6ka=B3em do =B6rodka smaru =A3T ale nic si=EA nie zmieni=B3o=
..

Smar to chyba niezbyt dobry pomysł był. Zbiera bród i jest dość gęsty. Do tego
w zimę czasem przymarza. Przemyj WD40 albo czymś podobnym i jak przeschnie, to
daj na to kilka(-nascie) kropel oliwko do łańcucha, vexolu lub oleju
silnikowego. W każdym razie czegoś płynnego, co sobie przepłynie samo w różne
zakamarki - smar tego nie zrobi.

U mnie oliwka łańcuchowa załatwia problem nie tylko z zacinaniem się U-locka
(tak, mój Krypto też z raz w roku wymaga smarowania), ale i z zamkami w
mieszkaniu, piszczącymi zawiasami i tysiącem innych rzeczy ;-)

Data: 2009-09-02 00:43:36
Autor: mocniak
Użytkownik Rafał Muszczynko napisał:
U mnie oliwka łańcuchowa załatwia problem nie tylko z zacinaniem się U-locka
(tak, mój Krypto też z raz w roku wymaga smarowania), ale i z zamkami w
mieszkaniu, piszczącymi zawiasami i tysiącem innych rzeczy ;-)

Phi. Ja finishlajnem naprawiłem zacinający się obiektyw w kompakcie ;-)

--
Mocniak

Data: 2009-09-02 20:05:00
Autor: Rafał Muszczynko
> [...]
> mieszkaniu, piszczącymi zawiasami i tysiącem innych rzeczy ;-)

Phi. Ja finishlajnem naprawiłem zacinający się obiektyw w kompakcie ;-)

Ja do aparatu użyłem oleju silnikowego ;-) Aparaty z resztą mamy takie same, a
pomysł by nasmarować gdy się tnie podrzuciłeś mi Ty. --

Data: 2009-09-02 18:51:43
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 01.09.2009 21:18 użytkownik Rafał Muszczynko napisał :
[...]

Zbiera bród?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-02 20:08:59
Autor: Rafał Muszczynko
Mikołaj \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisał(a):
> Smar to chyba niezbyt dobry pomysł był. Zbiera bród

Zbiera bród?

Skrót myślowy. Duża lepkość smaru powoduje, że zawsze coś się do niego
przyczepki. Piasek, syf jakiś, kurz, pył jakiś drobny - wszystko to unosi się
w powietrzu. Jak trafi do zamka, a z czasem trafi na pewno, to zostaje w tym
zamku. Dlatego lepsze są środki o niższej lepkości - oliwki łańcuchowe, oleje
silnikowe itp.

Data: 2009-09-02 23:24:34
Autor: Coaster
Rafał Muszczynko wrote:
[...]

I tak na powaznie, w zaparte?! :-O

Data: 2009-09-03 07:35:49
Autor: out
Rafał Muszczynko pisze:
[...]

Kolega pomyślał, że bród z rzeki wyciąga jakoś.
Z brudem to OK

Data: 2009-09-03 03:46:31
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zacinający się zamek U-locka
Niestety magiczny środek w sprayu do wszystkiego nie pomógł...
chyba,że to musi poleżeć kilkanaście godzin

Data: 2009-09-02 00:43:56
Autor: chary
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

U mnie sie tak zacinal w polowie jak klucz nie byl dokladnie do konca wsadzony.

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Zacinający się zamek U-locka