Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi

Data: 2009-12-29 07:22:01
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi
Dostałem zaciski Bolt-On. Chciałem zamocować do trekinga, ale pojawił
się problem - tylna ośka zacisku wydaje się być za krótka. Po
wsadzeniu w tylne koło z drugiej strony wystaje niewiele gwintu, w
porównaniu do Shimanowskich/innych zacisków.
Czy to normalne, czy trafiłem na jakąś szosową wersję zacisku, albo
ramę o szczególnie grubych hakach?
Na zacisk działają bardzo duże siły, czy mogę tak to zostawić (jest
wkręcone może do połowy gwintu w nakrętce, ale jak coś musiałbym
zmierzyć)?

Data: 2009-12-29 07:38:00
Autor: Rowerex
On 29 Gru, 16:22, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
[...]

Raczej źle trafiłeś, czytałem tu i ówdzie o przykrótkich ośkach w
niektórych egzemplarzach. Poza tym radzę uważać z siłą zakręcania i
zwracać uwagę na wszystkie przypadki cięższego wkręcania się nakrętki,
bo taki objaw może być początkiem jej końca. Zabrudzenie gwintu
ziarenkami piasku może spowodować, że śruba będzie cięła gwint w
nakrętce - u mnie tak się stało mimo, że bardzo uważałem.

Wg mnie gwinty w tych nakrętkach bywają (lub są) wykonane badziewnie,
dlatego chyba lepszym wyjściem jest zastąpienie ich od razu nakrętkami
z jakichkolwiek innych zacisków.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-12-29 11:04:02
Autor: speedygo
[...]

A mnie się coś o uszy obiło, że jest parę rozmiarów tylnych osiek w
piastach. Jest chyba 130 i 135mm. Może dostałeś tą krótszą?
Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 16:37:44
Autor: darkimage

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:f29617c6-7885-4e2e-97b0-eb6e36c2a93726g2000yqo.googlegroups.com...
Dostałem zaciski Bolt-On. Chciałem zamocować do trekinga, ale pojawił
się problem - tylna ośka zacisku wydaje się być za krótka.

Dostałeś egzemplarz z wadliwej partii produkcji.
Miałem kiedyśten sam problem. Szpilka jest za krótka.
Zwróć do sklepu. Mi wymieniono na dobre.

--
DarkImage

Data: 2009-12-29 07:42:28
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi
On 29 Gru, 16:37, "darkimage" <darkim...@vp.pl> wrote:
U ytkownik "Micha 'miok' Rze nik" <michal....@gmail.com> napisa w
wiadomo cinews:f29617c6-7885-4e2e-97b0-eb6e36c2a93726g2000yqo.googlegroups.com...
Dosta em zaciski Bolt-On. Chcia em zamocowa do trekinga, ale pojawi
si problem - tylna o ka zacisku wydaje si by za kr tka.

Dosta e egzemplarz z wadliwej partii produkcji.
Mia em kiedy ten sam problem. Szpilka jest za kr tka.
Zwr do sklepu. Mi wymieniono na dobre.
Zaciski kupiłem na aukcji:/ od osoby prywatnej, więc nie wiem czy
zwrot wchodzi w grę. Wymiary były niby podane, ale nie przypuszczałem,
że to ma znaczenie

Data: 2009-12-29 15:44:02
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-29, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

Ĺźe to ma znaczenie

Masz pełne prawo zwrócić jako towar wadliwy.

Data: 2009-12-29 07:53:58
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi
On 29 Gru, 16:44, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-12-29, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:

> Zaciski kupiłem na aukcji:/ od osoby prywatnej, więc nie wiem czy
> zwrot wchodzi w grę. Wymiary były niby podane, ale nie przypuszczałem,
> że to ma znaczenie

Masz pełne prawo zwrócić jako towar wadliwy.
Czyli informacja o długościach i wymiarach (z których wynikało, że są
złe) nie można traktować jako informacji o wadliwości? Bo w takim
przypadku chyba zwrot nie obowiązuje.
A gdybym zostawił - to pod szosę będą dobre?

Data: 2009-12-30 14:07:39
Autor: Fabian
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
A gdybym zostawił - to pod szosę będą dobre?

Rozstaw MTB tył 135 mm, szosa 130 mm, więc możliwe że tak. Z przodu masz
120 mm ...

Fabian.

Data: 2009-12-30 13:11:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-30, Fabian wrote:
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
A gdybym zostawił - to pod szosę będą dobre?

Rozstaw MTB tył 135 mm, szosa 130 mm, więc możliwe że tak. Z przodu masz
120 mm ...

100mm. 110mm mają piasty pod sztywne ośki.

Data: 2009-12-30 14:28:13
Autor: Fabian
On 2009-12-30, Fabian wrote:
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
A gdybym zostawił - to pod szosę będą dobre?
Rozstaw MTB tył 135 mm, szosa 130 mm, więc możliwe że tak. Z przodu masz
120 mm ...

100mm. 110mm mają piasty pod sztywne ośki.

TAK! Mój błąd, idę się biczować łańcuchem.

Fabian.

Data: 2010-01-08 08:37:39
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi
Dziś dostałem odpowiedź od Dartmoora, że niby moje zaciski są ok.
Dodatkowo osoba z którą rozmawiałem cały czas używała nazwy Bold-On,
zamiast Bolt-On:)
Ich specjalista sprawdził ten model zacisku i wyszło że takie wymiary
są w porządku (13,5cm przód, 16,7cm tył). To w końcu mam jakąś kiepską
partię, czy dziwną ramę, że nakrętka nie wchodzi do końca?
Czy jednak istnieje wersja szosowa zacisku? Bo w szosowej ramie
sprawdzałem i pasują jak ulał.

Data: 2010-01-09 23:23:21
Autor: M_X
Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi
To samo jest z zaciskami bolt-on firmy Tranz-X. Za krotka os tylnej piasty albo za grube profile hakow w ramie Speca - model Globe.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-12-29 21:03:10
Autor: Adrian S.
Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi
Te osie są w dwóch wersjach, raz zamawiałem przez internet przy okazji
większych zakupów i dali mi tą krótszą na tył. --
Adrian S. the Lajt Rider

Zaciski Dartmoor Bolt-On - długość osi